آموزش زبان انگلیسی در کمترین مدت

زبان انگلیسی در طول تاریخ رشد بسیار سریعی داشته است و امروزه مردم اکثر کشورهای جهان به آن تسلط دارند. این زبان نه تنها در موقعیت‌های روزمره بلکه در موقعیت‌های حرفه‌ای هم کاربرد دارد. برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی در کمترین مدت دوره‌ها و تکنیک‌های مختلفی است که شما می‌توانید به‌صورت خودآموز، آنلاین یا حضوری از آن‌ها استفاده کنید. برخی از این تکنیک‌ها به‌گونه‌ای هستند که می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را با کارهای روزمره‌تان ادغام کنید تا سرعت یادگیری‌تان بیشتر شود. در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی این تکنیک‌ها، چند وب سایت معتبر و رایگان را هم برای یادگیری زبان به شما معرفی کنیم.

 

با جدیدترین تکنیک‌های یادگیری زبان انگلیسی در کمترین زمان آشنا شوید

دستیابی به فرصت‌های شغلی بیشتر، توانایی برقراری ارتباط موفق‌تر و شانس تحصیل یا کار در خارج از کشور از مهم‌ترین دلایل یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت حرفه‌ای است. امروزه کم‌تر کسی را می‌بینید که تسلطی به زبان انگلیسی نداشته باشد. مردم برای رفع نیازهای خودشان هم که شده این زبان را یاد گرفته‌اند اما شناخت تکنیک‌های یادگیری و آموزش زبان انگلیسی در کمترین مدت به شما اجازه می‌دهد تا از افراد دیگر پیشی بگیرید. این روش‌ها به شرح زیر هستند.

 

1- حرفه خودتان را مشخص کنید

اکثر مؤسسات آموزشی زبان انگلیسی را به‌صورت عمومی آموزش می‌دهند به همین علت روند یادگیری شما طولانی‌تر می‌شود. اگر می‌خواهید فرایند یادگیری خودتان را کوتاه‌تر کنید ابتدا هدفتان از یادگیری زبان را مشخص کنید سپس بر اساس آن این مهارت را یاد بگیرید؛ به‌عنوان مثال اگر قرار است زبان را برای تجارت و حرفه‌ای که در آن مشغول هستید یاد بگیرید پس بهتر است تمرکزتان را روی واژگان و جملاتی که برای شما پرکاربردتر هستند، بگذارید.

 

2- گوشتان را به شنیدن زبان انگلیسی عادت دهید

گوش کنید و گوش دهید. منظور از «گوش کردن» این است که خودتان را در موقعیت‌های مختلفی که مردم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند قرار دهید و به مکالمات آن‌ها گوش دهید. گوش دادن شما را با واژگان، مکالمات، لهجه‌ها، اصطلاحات عامیانه و مفاهیم زیادی آشنا می‌کند. اگر در محیطی هستید که زبان انگلیسی در آن کاربرد ندارد حتماً موقعیتی را برای خودتان پیدا کنید و زمان را از دست ندهید. منظور از «گوش دادن» این است که امروزه به لطف اینترنت و تکنولوژی شما می‌توانید از طریق موسیقی، پادکست یا رادیو به فایل متنوعی دسترسی داشته باشید پس هنگامی که در منزل هستید یا برای انجام کاری از منزل خارج می‌شوید این کار را انجام دهید.

 

3- انگلیسی معمولی را با انگلیسی تجاری ترکیب کنید

اگر به دنبال آموزش زبان انگلیسی در کمترین مدت برای هدف و حرفه خاصی هستید باز هم انگلیسی معمولی را یاد بگیرید. این دو از یکدیگر جدا نیستند و باید به موازات یکدیگر آموخته شوند.

مطالعه کنید  آموزش مشاغل مختلف به انگلیسی

4- با زبان انگلیسی رو در رو شوید

بهترین راه برای یادگیری زبان «مکالمات واقعی و حضوری» است. شما می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی افرادی که علایق مشابهی با شما دارند یا حرفه آن‌ها با شما مشترک است را پیدا کنید و به‌صورت حضوری با آن‌ها معاشرت کنید.

 

5- به وب سایت‌های رایگان سر بزنید

افزایش سرسام آور هزینه‌های آموزش زبان باعث شده تا اغلب مردم به دنبال یادگیری آنلاین و رایگان باشند. آموزش آنلاین زبان انگلیسی مزایای بسیار زیادی دارد به‌عنوان مثال مباحثی را به شما آموزش می‌دهد که دقیقاً به آن نیاز دارید. برای اینکه از وب سایت‌های آنلاین استفاده کنید ابتدا سطح تسلط فعلی خودتان را مشخص کنید، سبک یادگیری که دوست دارید را تعیین کنید و یک دوست یا همکلاسی برای خودتان پیدا کنید. اما اگر می‌خواهید یادگیری زبان را در سطح پیشرفته تری دنبال کنید باید برای خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی خوب اقدام کنید.

 

https://www.learnenglish.de/

اگر جزء افرادی هستید که یک مطالعه اصولی و ساختارمند مطابق با کتاب‌های درسی را دوست دارند و به دنبال آموزش زبان انگلیسی در کمترین مدت هستند این وب سایت برای شما بسیار مناسب است. در این سایت درس‌های مختلفی وجود دارد و در انتهای هر کدام از شما آزمون گرفته می‌شود. در صورتی که سؤالی داشتید فردی وجود دارد که شما را راهنمایی می‌کند. ویژگی جذاب این سایت این است که در هر درس یک آهنگ توصیه شده وجود دارد که روند یادگیری را جذاب‌تر و تعاملی‌تر می‌کند.

 

https://www.bbc.co.uk/learningenglish

زبان آموزانی که در سطح متوسط هستند و می‌خواهند به سطح پیشرفته بروند، می‌توانند از این منبع کمک بگیرند. در این سایت ابتدا سطح خودتان را مشخص می‌کنید، بر اساس آن وارد لیست دروس می‌شوید و در آن توضیحات دقیق واژگان و مباحث مختلف را می‌بینید.

 

 https://www.kcl.ac.uk/english

اگر به دنبال یک سایت معتبر می‌گردید پیشنهاد ما به شما این مورد است. اکثر کلاس‌های این سایت توسط مؤسسات آموزشی یا دانشگاه‌های معتبر جهان ایجاد شده‌اند فقط کافی است در آن ثبت نام کنید و سپس به‌صورت خودآموز زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

 

https://www.engvid.com/

این وب سایت برای زبان آموزان مبتدی، متوسط یا پیشرفته که به دنبال آموزش زبان انگلیسی در کمترین مدت هستند قابل استفاده است و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا موضوعات مورد علاقه خودشان را انتخاب کنند. این سایت بیشتر از ۱۳۵۰ درس مختلف در زمینه واژگان، تلفظ، انگلیسی تجاری، زبان عامیانه، گرامر و حتی آمادگی برای امتحانات انگلیسی دارد. شما می‌توانید درس‌های این سایت را به‌صورت رایگان تماشا کنید و در صورت لزوم سؤالاتتان را بپرسید.

 

 https://learnenglish.britishcouncil.org/

اگر یک سخنران متوسط یا مبتدی هستید یعنی سبک یادگیری شما دیداری و شنیداری است و این سایت کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را راحت‌تر یاد بگیرید.

 

  https://www.eslcafe.com/

زبان آموزان متوسط یا پیشرفته علاقه زیادی به این سایت دارند زیرا هر درس به‌طور کامل توضیح داده شده و در صورتی که کاربر به توضیحات بیشتر احتیاج داشته باشد، می‌توانید روی صفحه توضیحات اضافی کلیک کنید. زمانی که وارد سایت می‌شوید باید موضوعی که می‌خواهید یاد بگیرید را از میان آزمون‌ها، دستور زبان، افعال، اصطلاحات یا واژگان مشخص کنید.

 

https://www.campbell.ac.nz/

در این سایت شما می‌توانید آموزش زبان انگلیسی در کمترین مدت تجربه و معلمان مختلفی را از بریتانیا، ایالات متحده، استرالیا یا کانادا پیدا کنید. اغلب معلمان روی مهارت خاصی تمرکز کرده‌اند. برخی از آن‌ها خواندن، نوشتن یا صحبت کردن را می‌آموزند و برخی دیگر نحوه گذراندن امتحانات آیلتس یا تافل را تدریس می‌کنند. اگر شما قصد ادامه تحصیل دارید یا به دنبال یافتن شغل هستید، می‌توانید از طریق این سایت به مهارت‌هایی که مد نظر دارید دست یابید. یکی از قابلیت‌های این سایت «ضبط ویدئو» است و به شما اجازه می‌دهد هر زمان که خواستید مجدداً به دروس دسترسی داشته باشید.

مطالعه کنید  در کمتر از 1 ساعت غول سخنرانی شوید

 

https://www.verbling.com/

یکی از وب سایت‌های عمومی که مدرسان مختلفی را در خود جای داده سایت verbling است. اکثر معلمانی که در این سایت هستند به بیشتر از یک زبان تسلط دارند و این به آن معنا است که شما هم می‌توانید یادگیری و آموزش زبان انگلیسی در کمترین مدت را تجربه کنید. هر کدام از اساتید یک مبحث درسی سفارشی را مطابق با نیاز کاربر تدریس می‌کنند؛ این موضوع باعث می‌شود تا مجبور به یادگیری موضوعات اضافی نباشید و سریع‌تر پیشرفت کنید. این سایت قابلیت‌های مختلفی مانند فلش کارت دارد که یادگیری را سرگرم کننده تر می‌کند. فقط حواستان باشد که هر استادی مبلغ خاص خودش را دارد اما اکثر آن‌ها ابتدا مباحثی را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند تا در صورت رضایت هزینه تعیین شده را پرداخت کنید.

 

Live Lingua

یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی که به‌صورت رایگان کتاب‌های الکترونیکی، ویدیوهای آموزشی و صداهای ضبط شده مختلفی را در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهد «Live Lingua» است. این سایت میزبان دوره‌های آموزشی است که توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده ایجاد شده و در حال حاضر به‌صورت رایگان در نقاط مختلف دنیا قابل دسترس است.

 

 LearnaLanguage.com

در این سایت شما می‌توانید به‌صورت رایگان به لیست بزرگی از واژگان، افعال و مباحث دیگر زبان انگلیسی دسترسی داشته باشید.

 

  Streema

اگر شما هم جزء زبان آموزانی هستید که علاقه زیادی به برنامه‌های تلویزیونی دارند پس این سایت به شما کمک می‌کند تا به فیلم‌ها یا برنامه‌های مختلفی از سراسر جهان دسترسی داشته باشید. این منبع هیجان انگیز ابزاری است که کمک می‌کند آموزش زبان انگلیسی در کمترین مدت اتفاق بیفتد.

 

 https://www.spanishpod101.com/

این سایت فعالیت خودش را از سال ۲۰۰۵ شروع کرد. در spanishpod101 شما به فایل‌های صوتی و درس‌های ویدیویی زیادی به‌صورت رایگان دسترسی دارید. اکثر این فایل‌ها به بیشتر از ۴۰ زبان مختلف هستند و هر هفته درس‌های آن به روز رسانی می‌شود. زبان آموزان مبتدی تا پیشرفته می‌توانند با کمک آن مهارت زبان را به شیوه جذاب و متنوعی یاد بگیرند.

 

LingQ

این سایت فرآیند یادگیری زبان را به یک بازی تبدیل کرده است در حقیقت الگوریتم‌های آن به‌گونه‌ای هستند که بر اساس سوابق زبان آموزان و علایقشان محتواها را به آن‌ها نشان می‌دهد. لغات و گرامرهای این سایت بر اساس محتواهای معتبری مانند مقاله‌ها، رمان‌ها، داستان‌ها یا پادکست‌ها گردآوری شده است. عبارات و اصطلاحات عامیانه و فرهنگی مختلف این سایت بر قراری ارتباط را برای زبان آموزان راحت‌تر می‌کند.

 

 fluenz

این سایت موقعیت‌های آموزشی آنلاین و شبیه سازی شده‌ای دارد و به زبان آموزان اجازه می‌دهد حس و حال یک کلاس واقعی را تجربه کنند. fluenz می‌خواهد زبان انگلیسی را به‌گونه‌ای آموزش دهد که زبان آموزان به‌راحتی و بدون استرس مکالمه کنند و در موقعیت‌های مختلف از عهده خودشان برآیند. فلش کارت‌ها، بازی‌ها و درس‌های ویدئویی موجود در این سایت آموزش را برای کاربران سرگرم کننده می‌کند.

مطالعه کنید  چگونه در زبان انگلیسی پیشرفت کنیم ؟

 

یادگیری زبان انگلیسی در کمترین مدت با کمک داستان‌های انگلیسی آنلاین

سایت‌های مختلفی هستند که به‌صورت رایگان یا پولی داستان‌های مختلفی را در اختیار زبان آموزان مبتدی تا پیشرفته قرار می‌دهند. شما می‌توانید به کمک آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان به زبان انگلیسی مسلط شوید.

 https://easystoriesinenglish.com/

این وب سایت به‌طور دقیق داستان را به چهار سطح مختلف تقسیم کرده تا زبان آموزان بتوانند به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنند. سایت easystoriesinenglish هم داستان‌های کوتاه و هم دوستان‌های طولانی دارد که اکثر آن‌ها ۱۵ دقیقه طول می‌کشند.

 

https://www.secession.at/en/category/blog-en/

این سایت لیست کاملی از کتاب‌های صوتی رایگان را در قالب داستان، غیر داستان، شعر و ادبیات را دارد که بر اساس نام نویسندگان تنظیم شده است. جالب است که بدانید برخی از داستان‌ها توسط نویسنده اصلی خوانده شده‌اند و همین امر جذابیت کار با آن را دو چندان می‌کند.

 

https://storiestogrowby.org/

اگر به دنبال آموزش زبان انگلیسی در کمترین مدت برای بچه‌ها هستید این سایت گزینه مناسبی است. شما می‌توانید کتاب‌های صوتی آن را به‌صورت رایگان در موضوعات مختلف دانلود کنید. این داستان حداقل 5 دقیقه طول می‌کشند و به آمادگی قبلی احتیاج ندارد.

 

https://www.digitalbook.io/

اغلب زبان آموزان ایرانی به دنبال سایت‌هایی هستند که بتوانند به‌صورت رایگان از آن استفاده کنند. این سایت هزاران کتاب صوتی مختلف را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. قبل از دانلود می‌توانید خلاصه‌ای از داستان و سطح کتاب را بررسی کنید تا دقیقاً چیزی که مد نظرتان است را گوش دهید.

 

 

کلام آخر

اگر از سطحی که در آن هستید ناراحتید و به دنبال آموزش زبان انگلیسی در کمترین مدت می‌گردید مجبور نیستید فقط در کلاس‌های حضوری ثبت نام کنید بلکه تکنیک‌های راحت‌تری هم برای یادگیری این مهارت وجود دارند. وب سایت‌هایی هستند که به‌صورت رایگان یا پولی زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهند و روند یادگیری‌تان را بررسی می‌کنند پس کافی است به آن‌ها سری بزنید.

 

سؤالات متداول آموزش زبان انگلیسی در کمترین مدت

آیا می‌توان زبان انگلیسی را در مدت زمان خیلی کوتاهی یاد گرفت؟

آموزش زبان انگلیسی در کمترین مدت امکان‌پذیر است به شرطی که ابتدا هدف و حرفه خودتان را مشخص کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا در مسیر درست یادگیری قرار بگیرید و با سرعت بالایی این مهارت را بیاموزید.

آیا می‌توان برای آموزش زبان انگلیسی در کمترین مدت از منابع آنلاین و مجازی استفاده کرد؟

بله، در حال حاضر وب سایت‌های مختلفی هستند که به‌صورت پولی یا رایگان آموزش‌های مختلفی را در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهند. شما می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید و طبق برنامه‌ریزی مشخصی آموزش زبان را در خانه شروع کنید.

آیا سایت‌های آموزش زبان فقط به‌صورت تئوری مباحث را تدریس می‌کنند؟

خیر، اکثر این سایت‌ها در قالب مباحث تئوری، ویدئوها، فلش کارت‌ها، بازی‌ها، پادکست‌ها یا موسیقی‌های مختلف زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند. زبان آموزانی که به دنبال آموزش زبان انگلیسی در کمترین مدت هستند می‌توانند این مهارت را با تکنیک‌های متنوعی یاد بگیرند.