افزایش اعتماد به نفس در 60 دقیقه

 

افزایش اعتماد به نفس در 60 دقیقه

افزایش اعتماد به نفس در 60 دقیقه

تاکنون ممکن است مقالات زیادی را هم در سایت استاد مرتضی جاوید و هم در سایت های دیگر خوانده باشید؛ اما متاسفانه ما همیشه دانسته های خود را قاب می گیریم و کنج ذهنمان قرار می دهیم. تا خاک روی آن بنشیند. اما تا این دانسته ها را به عمل در نیاوریم؛ کاری از پیش نخواهیم برد اگر این مقاله افزایش اعتماد به نفس؛ در 60 دقیقه هم مثل تمامی مقالات قرار است گوشه ذهنتان خاک بخورد همان بهتر که ادامه مقاله را نخوانید و به دنبال کارهای روزمره تان بروید. 

بیان خود را تغییر دهید:

اگر واقعا به دنبال چیزی هستید که می خواهید آن را به دست آورید؛ حتما این کار را بکنید. حتی اگر نتیجه آن چیزی نبود که شما می خواهید. باز هم شما برنده اید.زیرا در این راه چیزی یاد گرفته اید. اگر از آنچه یاد می گیرید برای پیشرفت خود استفاده نکنید؛ آن موقع است که شکست خواهید خورد. تا زمانی که در حال یادگیری هستید؛ هیچ گاه شکست نخواهید خورد. پیشرفت های کوچک، با گذشت زمان، منجر به تغییر بزرگ در طول زمان می شوند. روی بهبود روند تمرکز کنید.

مطمئن باشید که هیچ چیز غیر ممکن نیست:

فقط دو چیز در جهان غیر ممکن است؛ گذشت زمان و علیت. یعنی چیزهایی که شما نمی توانید جلوی آن را بگیرید. شاید در زندگی خود خیلی از چیزها و موقعیت ها را از دست داده اید زیرا باور دارید که شما لیاقت آن را نداشته اید؛ اما باور داشته باشید که هیچ چیز غیر ممکن نیست.

شما تنها ذره ای از جهان هستید:

دانشمندان معتقدند که دنیا حدود 13،820،000،000 قدمت دارد و این عدد 11 رقم است و شما تنها دو رقم و اگر خوش شانس باشید 3  رقم آن را زندگی خواهید کرد. این امر به این معناست که شما خیلی زندگی کوتاهی خواهید داشت. هر پلک زدن 300 تا 400 میلی ثانیه طول می کشد؛ یعنی 1/3 ثانیه. اگر دنیا هم چشم داشت؛ شما حتی 1/10 جهان، چشمک نمی زنید.

اینکه دبگران در مورد شما چه فکری می کنند اصلا مهم نیتس زیرا مدت زیادی زنده نیستید. اینکه در مقابل آن ها هم چگونه به نظر می رسید هم مهم نیست. تنها سعی کنید از زندگی خود لذت ببرید.

کاری که دوست دارید را انجام دهید:

خوشبختی یک ایده ی شخصی و فردی است؛ اما در کل یک زندگی بدون استرس که بتوانید حتی با حداقل درآمد حس خوبی داشته باشید؛ می تواند مفهومی از خوشبختی باشد. خیلی از مردم در این مورد به دو دلیل اعتماد به نفس ندارند: یا کاری که انحام می دهند را دوست ندارند، و یا اینکه کاری برای کسب درآمد ندارند.

پول نه خوشبخت می کند و نه مانع از آن می شود:

کسانی که معتقدند با پول می توان همه چیز داشت اشتباه می کنند. کسانی که فکر می کنند می توان آزادی را پول خرید کاملا در اشتباهند؛ زیرا اگر شما از لحاظ ذهنی آزاد نباشید؛ اصلا مهم نیست که چقدر پولدار هستید؛ پول نمی تواند کاری برای شما انجام دهد. هر چه آزادی ذهنی بیشتری داشته باشید؛ خوشحال تر هستید؛ زیرا برخی از افکار شما را از انجام برخی کارها و احساس خوشبختی دور می کند.

تا انجامش ندهید یک حس پوچ است:

اعتماد به نفس: تنها یک وضعیت ذهنی است نه بیشتر. در پایان روز نوع عملکرد شماست. که به شما خواهد گفت: که به خواسته های خود می رسید یا نه. اگر به گونه ای عمل کنید؛ که شما را به آرزوهای تان برساند؛ می توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. حتی اگر اعتقاد داشته باشید که از پس این کار بر نمی آیید.

پس سعی کنید ابتدا حتی به دروغ و با تظاهر کردن؛ کاری را انجام دهید. که شما را به اهداف و آرزوهایتان نزدیک کند. این اقدامات و گام ها هر چقدر هم که کوچک و ناچیز باشند. باز هم باعث می شوند تا شما را به اهدافتان نزدیک تر کنند. با اقدام کردن کم کم طرز فکر شما در مورد خودتان تغییر می کند و به مرور می توانید به صورت ذهنی باور داشته باشید که می توانید به اهدافتان برسید.

موارد بسیار اندکی در این دنیا به طور عینی صحیح هستند.

تنها چیزی که مهم است همان چیزی است که شما به آن اعتقاد دارید. اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید؛ می توانید به باورهای خود برسید نه آنچه که به صورت عینی جلو چشم شماست. 

چه کمکی می توانیم برای افزایش اعتماد به نفی، به خود بکنیم؟

یاد بگیرید که به خود دروغ بگویید.

اگر بتوانید به خود یک دروغ قانع کننده بگویید؛ می تواند شما را به عمل برساند و خیلی خیلی بهتر از هزاران واقعیت کوچکی است. که به شما دلیل شکست شما را گوش زد می کند. وقتی که واقعیت عینی و دیدگاه ذهنی شما با هم برخورد کنند؛ شما از سمت کائنات احساس مقاومت خواهید کرد؛ هر چه دیدگاه شما خصمانه تر باشد؛ واقعیت برای این که بخواهد شما را تسلیم کند؛ سخت تر تلاش خواهد کرد.

شما می توانید هر چیزی را در مورد خودتان باور داشته باشید؛

اگر این باور به شما این اعتماد را می دهد که شما به هدف خود خواهید رسید؛ واقعا دیگر هیچ چیز مهم نیست. واقعیت هر چه که می خواهد باشد؛ مهم این است که قدرت اعتماد به نفس به شما کمک می کند تا کارها را برای رسیدن به اهدافتان به نحو دیگری انجام دهید.

گاهی اوقات برای بار اول هیچ چیز درست کار نمی کند؛

حتی برای بار دوم و چه بسا برای دهمین بار. هیچ کسی نمی داند چند بار تلاش لازم است که به اهداف خود برسید؛ اما همین که در هر بار نرسیدن درسی از اتفاقات می گیرد همین یعنی رسیدن و اینکه به هدفتان یک  قدم نزدیک تر شده اید.

اعتماد به نفس؛ برای تحقق بخشیدن به این واقعیت است هیچ اقدام و موفقیتی آنی نیست.

مردم طاقت تحمل درد و رنج را ندارند و در صدد رسیدن به اهداف در کمترین و کوتاهترین زمان هستند. اگر بر این اعتقاد باشید که هر کاری که انجام می دهید باید تاثیری آنی داشته و بی نقص باشد؛ کائنات حتما اعتماد به نفس را از بین خواهند برد.و اگر با این دید به سمت اهداف و رویاهای خود پیش بروید حتما شکست ها شما را از پا در خواهند آورد. 

داشته های خود را به دنیا برگردانید: 

مهم نیست در کجا زندگی می کنید؛ سعی کنید کاری کنید که یک نفر دیگر زندگی بهتری داشته باشد؛ حتی با یک لبخند. گاهی اوقات درس های وجود دارند که فقط شما می توانید آن ها را ارائه دهید. پس دنیا را جای قشنگ تری برای زندگی کنید. همین کمک کردن به دنیا می تواند اعتماد به نفس را در شما افزایش دهد. 

 

مطالعه کنید  10 راهکار بی نظیر ایجاد عزت نفس در کودکان

شما چه نظری دارید؟