هدف از آموزش زبان انگلیسی چیست ؟

هدف از آموزش زبان انگلیسی

آیا مدتی است که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید؟ احتمالاً در یک کلاس ثبت نام کرده‌اید، فیلم دیده‌اید یا کتاب خوانده‌اید اما هنوز هم احساس می‌کنید این کارها کمک زیادی به پیشرفتتان نکرده‌اند! این فعالیت‌ها برای تمرین زبان عالی هستند اما اگر ایده روشنی از آنچه می‌خواهید به دست آورید نداشته باشید، نمی‌توانید به موقعیت خوبی دست یابید. شما باید قبل از هر چیز هدف از آموزش زبان انگلیسی را برای خودتان مشخص کنید.

 

11 واقعیتی که هیچ‌کس در مورد هدف از آموزش زبان به شما نگفته است!

چرا زبان انگلیسی

اگر کسی بگوید من یک هدف دارم و هدفم یادگیری زبان انگلیسی است باید به او بگویید این یک هدف نیست بلکه یک آرزو است. هدف خوب باید خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی و زمان بندی شده باشد؛ پس بر اساس این معیارها یک کاغذ و مداد بردارید و اهدافتان را بنویسید. هنگام تعیین هدف از خودتان بپرسید:

  • دقیقاً می‌خواهم به چه چیزی برسم؟
  • چقدر طول می‌کشد؟
  • هدف من چقدر قابل دستیابی است؟

فکر می‌کنید به‌طور کلی هدف از آموزش زبان انگلیسی چیست!

1. افزایش توانایی‌های شناختی

اهداف یادگیری زبان انگلیسی

از لحاظ علمی ثابت شده یادگیری زبان دوم یکی از بهترین روش‌ها برای فعال نگه داشتن مغز و به چالش کشیدن آن است. این مطالعات نشان می‌دهند مغز انسان هنگام یادگیری یک زبان دیگر در فعالیت‌ها و ساختارهایش تغییراتی ایجاد می‌شود. این تغییرات هنگام یادگیری هیچ مهارت دیگری رخ نمی‌دهند. اهمیتی ندارد در چه سنی شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنید در هر صورت این کار مزایای زیادی را به دنبال دارد.

در حال حاضر مشخص شده افرادی که به‌صورت روان به یک زبان دیگر صحبت می‌کنند از لحاظ شناختی خلاق‌تر هستند و حافظه بهتری دارند؛ همچنین این مطالعات اثبات کرده‌اند که بیماری آلزایمر و زوال عقل دیرتر به سراغ چنین افرادی می‌رود. این به آن معنی است که زبان دوم باعث می‌شود شما از لحاظ ذهنی برای مدت طولانی‌تری سالم بمانید.

مطالعه کنید  چند نکته برای تقویت حافظه

2. بهبود اعتماد به نفس

صرف نظر از اینکه هدف شما از یادگیری مکالمه زبان انگلیسی چیست باید بدانید که توانایی صحبت کردن به یک زبان خارجی، مهارت مورد توجه و تحسین برانگیزی است. هنگامی که چنین کاری را یاد داشته باشید غرور و اعتماد به نفس بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنید و می‌توانید با مردم فرهنگ‌های مختلف ارتباط برقرار کنید و در نقاط مختلف دنیا شرایط کاری یا تحصیلی خوبی داشته باشید. در دنیای امروز اعتماد به نفس می‌تواند شما را به دور دست‌ها برساند و تسلط بر یک زبان جدید به شما در رسیدن به این آرزو کمک می‌کند.

3. ارتقا مهارت‌های ارتباطی

هنگامی که در حال یادگیری انگلیسی به‌عنوان زبان دوم هستید در حقیقت می‌خواهید روش جدیدی را برای بیان تفکرات و صحبت‌هایتان به‌صورت ذهنی و شفاهی پیدا کنید. در طول یادگیری این مهارت شما باید از آن در محیط‌های اجتماعی، آموزشی و حرفه‌ای استفاده کنید و این موضوع ناخواسته باعث بهبود مهارت‌های ارتباطی‌تان می‌شود.

4. کاوش در جهان

هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی چیست

علاوه بر کشورهایی مانند بریتانیا، کانادا، ایالت متحده، استرالیا یا نیوزلند که انگلیسی زبان اصلی آن‌ها است تعداد زیادی از کشورها مانند مالزی، سنگاپور، فیجی، کنیا، هنگ‌کنگ، هند، موریس یا فیلیپین هستند که زبان انگلیسی را می‌شناسند و تسلط شما بر این مهارت باعث می‌شود تا با اطمینان بیشتری سفر کنید، در طول سفر ارتباط مؤثری با افراد دیگر برقرار کنید و درباره فرهنگ کشوری که از آن بازدید می‌کنید چیزهای بیشتری بفهمید.

5. شانس زندگی در یک کشور پیشرفته

اگر از زبان آموزان بپرسید که چرا زبان انگلیسی را یاد می‌گیرند احتمالاً به شما می‌گویند قصد مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را دارند! این موضوع یکی از مهم‌ترین مزایای یادگیری زبان است. شما برای شهروندی، کار یا تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان باید به سطح مشخصی از مهارت انگلیسی دست یابید. صحبت کردن و درک این زبان شانس شما را برای برقراری ارتباط با اطرافیانتان افزایش می‌دهد.

6. ورود به برترین سیستم‌های آموزشی در جهان

هدف از یادگیری زبان انگلیسی

یکی از اهداف کلی آموزش زبان انگلیسی «دسترسی به بهترین سیستم‌ها و مؤسسات آموزشی در جهان» است. اکثر دانشگاه‌های معروف در بریتانیا و ایالات متحده آمریکا واقع شده‌اند و زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان رسمی می‌شناسند. اگر به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های هاروارد، استنفورد، آکسفورد و کمبریج هستید تسلط بر این مهارت ضروری است.

مطالعه کنید  میدانید سخت ترین مهارت در یادگیری زبان چیست؟

7. گسترش چشم‌اندازهای شغلی

یکی از مهم‌ترین اهداف یادگیری زبان انگلیسی «دستیابی به فرصت‌های شغلی برجسته» است. زبان انگلیسی به‌عنوان زبان اصلی ارتباط در سراسر جهان به شما این امکان را می‌دهد تا در محیط‌های کاری بین‌المللی شانس بیشتری داشته باشید و پتانسیل استخدامتان را افزایش دهید. بر اساس مطالعات انجام شده افرادی که به زبان دوم تسلط دارند می‌توانند انتظار حقوق بالاتری داشته باشند البته لازمه کار در برخی از مشاغل تسلط بر زبان انگلیسی است.

8. کسب تجربه

هدف از آموزش زبان انگلیسی کسب تجربه درباره کشورها، فرهنگ‌ها و افراد مختلف است. با کمک این مهارت شما می‌توانید عادات، ارزش‌ها و سبک زندگی مردمان دیگر را بشناسید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید.

9. ورود به دنیای هنر و سرگرمی

هدف از خواندن و یادگیری زبان انگلیسی در خانه ورود به فرهنگ عامه است. اکثر فیلم‌ها و برنامه‌های محبوب جهانی در هالیوود تولید شده‌اند و به زبان انگلیسی هستند در نتیجه تسلطتان بر این مهارت این فرصت را به شما می‌دهد تا از آن‌ها (به شکل اصلی‌شان) لذت ببرید.

این موضوع در زمینه ادبیات هم صادق است. اغلب آثار مشهور جهانی از شکسپیر گرفته تا جی کی رولینگ به زبان انگلیسی هستند. این برنامه‌ها مهارت خواندن و شنیدن شما را ارتقا و موضوعات بی‌پایانی را برای گفت و گو به شما پیشنهاد می‌دهند.

10. افزایش سطح درک انسان از علم

برای اینکه علوم مختلف را بیاموزید و بتوانید با قدرت صحبت کنید باید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. پزشکان، داروسازان و مهندسان دنیا در دوران تحصیل باید دروس زیادی را به زبان انگلیسی پشت سر بگذارند و در اکثر مواقع به این زبان صحبت کنند. بیشتر تحقیقات علمی به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند تا دانشمندان بین‌المللی بتوانند آن‌ها را مطالعه کنند پس شما مجبورید برای دسترسی به منابع معتبر علمی این مهارت را یاد بگیرید.

11. کسب درآمد

هدف از آموزش زبان انگلیسی می‌تواند کسب درآمد هم باشد. مزایای زیاد یادگیری این مهارت باعث شده تا در کشورهایی مانند ایران افراد زیادی به دنبال یادگیری زبان باشند؛ در نتیجه لازم است افرادی وجود داشته باشند که این مهارت را به درستی تدریس و از طریق آن کسب درآمد کنند.

آیا کشورهای انگلیسی زبان را می‌شناسید

هدف از خواندن و یادگیری زبان انگلیسی

بعد از اینکه هدف از یادگیری زبان را فهمیدید احتمالاً برایتان جالب است که کشورهای انگلیسی زبان را بشناسید. این کشورها عبارت‌اند از آمریکا، انگلستان، ایرلند شمالی و جنوبی، اسکاتلند، نیوزلند، استرالیا و کانادا (به جز استان کبک). جالب است بدانید که به‌طور متوسط یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند این در حالی است که حدوداً ۳۷۵ میلیون نفر از آن‌ها زبان مادری‌شان انگلیسی است.

مطالعه کنید  7 روش علمی یادگیری زبان

چرا زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان بین‌المللی انتخاب کرده‌اند!

یکی از دلایل اصلی قدرت کشور انگلیس در صنعت دریانوردی و رفت‌و‌آمدهای زیاد اشخاص انگلیسی به اکثر کشورها است. هنگامی که قاره آمریکا کشف شد ویرجینیا به‌عنوان اولین مستعمره بریتانیا شناخته شد و انگلیسی زبان‌ها در مدت کمی زبان، فرهنگ و سبک زندگی خودشان را در کشورهایی که تحت سلطه‌شان بود گسترش دادند. مستعمره‌های بریتانیا به دلیل موقعیت نظامی و اقتصادی مجبور شدند زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان رسمی بشناسند اما بعد از استقلال هم به دلیل سادگی لغات و دستور زبان از آن استفاده کردند.

سخن پایانی

در این مقاله اهداف آموزش زبان انگلیسی را با یکدیگر بررسی کردیم و فهمیدیم زبان انگلیسی در همه جا وجود دارد. با یادگیری این مهارت قادر خواهید بود با افراد بومی و غیربومی مختلفی در سراسر این سیاره عظیم ارتباط برقرار کنید و درهای مختلفی را به روی زندگی‌تان بگشایید.

 

سؤالات متداول در رابطه با اهداف آموزش آسان انگلیسی

مهم‌ترین هدف از آموزش زبان انگلیسی چیست؟

مهم‌ترین هدف برای هرکسی متفاوت است اما به‌طور کلی افرادی که تصمیم به یادگیری زبان می‌گیرند یا به دنبال ادامه تحصیل، اشتغال و زندگی در یک کشور پیشرفته و انگلیسی زبان هستند یا می‌خواهند اعتماد به نفس، مهارت‌های ارتباطی، تجربیات هنری یا سطح درکشان را ارتقا دهند.

چرا برای سفر کردن مجبور به یادگیری زبان انگلیسی هستیم؟

هدف از یادگیری زبان انگلیسی کاوش در جهان است. اکثر مردم دنیا زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان مادری یا زبان دوم یاد دارند پس شما مجبورید آن را یاد بگیرید تا در طول سفر قادر به رفع نیازهایتان باشید.

چرا می‌گویند هدف از یادگیری زبان انگلیسی افزایش توانایی‌های شناختی است؟

دانشمندان ثابت کرده‌اند یادگیری یک زبان جدید مغز را به چالش می‌کشد و باعث فعال نگه داشتن آن می‌شود. یادگیری زبان انگلیسی محدودیت سنی ندارد و نه تنها باعث جلوگیری از زوال عقل و بیماری آلزایمر می‌شود بلکه به تقویت حافظه و سالم نگه داشتن ذهن کمک می‌کند.