2 راز مگو درباره راه یادگیری سریع تر

2 راز مگو درباره راه یادگیری سریع تر

2 راز مگو درباره راه یادگیری سریع تر

2 راز مگو درباره راه یادگیری سریع تر

سفر زندگی هرگز متوقف نمی شود؛ تا زمانی که ما بمیریم. ما دائماً در حال یادگیری و بهره گیری از باورها، اصول، عادت ها و سیستم های جدید هستیم – به صورت آگاهانه و ناخودآگاه و از آن ها برای بهتر کردن زندگی خود استفاده می کنیم. 

فواید یادگیری آگاهانه در یادگیری چیست؟

یادگیری آگاهانه روند یادگیری را تسریع می کند. وقتی به جای اینکه به طور ناخودآگاه مهارت های زندگی را بخواهیم یاد بگیریم؛ روی آن تمرکز کنیم؛ می توانیم روند یادگیری خود را تسریع کنیم. 2 راز مگو درباره راه یادگیری سریع تر؛ می تواند یه شما کمک می کند. هم از یادگیری لذت ببرید و هم خیلی سریع تر یاد بگیرید. 

علاوه بر کمک به ارتقای شغلی، یادگیری یک مهارت جدید، یک سیستم تولیدی بهتر، یک فن آوری جدید، یک زبان خارجی یا یک مهارت پیشرفته می تواند به شما در کنترل کامل زندگی کمک کند. 

توانایی شما در یادگیری بهتر و سریع تر می تواند چشم اندازهای زندگی شما را بهبود بخشد. یادگیری هرچه سریع تر می تواند باعث پیشرفت بیشتر در حرفه شما شود و شما را وارد دنیای رقابت کند. تلاش و فداکاری شما برای یادگیری نیز می تواند باعث افزایش هوش شما شود.
اگر می خواهید به سرعت بر هر چیزی مسلط شوید؛ می توانید از آلبرت انیشتین و ریچارد فاینمن – دو نفر از تاثیرگذارترین فیزیکدانان جهان راه حل هایی را برای یادگیری سریع تر بیاموزید. آنها توصیه های عملی را ارائه می دهند که می توانید برای تسریع در یادگیری خود استفاده کنید.

آلبرت انیشتین: یاد بگیرید که از یادگیری لذت ببرید:

اکتشافات انیشتین درک ما از جهان را متحول کرد. به گفته انیشتین، راه های ارتقای ظرفیت فکری شما باید سرگرم کننده و لذت بخش باشد – یادگیرندگان خوشحال ، فراگیران سریعی هستند.
در سال 1991، پس از تکمیل یک شاهکار دو صفحه ای که او را به شکوه تاریخی تبدیل کرد – نظریه نسبیت عام، او نامه ای به پسر 11 ساله خود (هانس آلبرت) که در حال یادگیری پیانو بود نوشت.

نظر آلبرت انیشتین درباره ی یادگیری : 

گفت: “من بسیار خوشحالم که تو شادی را در نواختن پیانو، پیدا کردی. پیانو نواختن و نجاری به نظر من برای سن تو بهترین چیزهایی است که باید یاد بگیری، حتی بهتر از مدرسه رفتن است. زیرا این ها چیزهایی هستند. که برای یک وان بسیار مناسب هستند. در کل آهنگ هایی را هم با پیانو بنواز که تو را خوشحال می کند و از آن لذت می بری، حتی اگر معلم به تو یاد نداده و یا از تو نخواسته باشد. این بهترین روش برای یادگیری بیشتر است؛ هنگامی که تو با چنین لذتی کاری را انجام می دهید. حتی متوجه نمی شوی زمان چگونه می گذرد. من بعضی اوقات آن قدر در کارهایم پیچیده ام که غذای ظهر را فراموش می کنم.”

چگونه از یادگیری لذت ببریم؟

ایده لذت بردن از آنچه می آموزید می تواند بسیار سخت باشد. به خصوص هنگامی که شما در تلاش برای تسلط بر یک موضوع دشوار هستید. اما یادگیری و تفریح به طور همزمان نباید کار سختی باشد.

برای یادگیری هر چه سریعتر و بهتر، موضوعاتی را که از آن لذت می برید؛ را انتخاب کنید-

اگر بر روی چیزی که یاد می گیرید. کنترل دارید؛ یادگیری را مرتبط کنید. شما باید بتوانید در هر مرحله یادگیری به این سؤال پاسخ دهید که “چرا من این را یاد می گیرم؟”

اگر مجبورید چیزی را به عنوان یک الزام برای تسریع در حرفه خود بیاموزید.

از راهکارهایی استفاده کنید که می توانند روند کار را لذت بخش کند. به عنوان مثال، اگر یادگیری کد نویسی لذت بخش نیست؛ از این فرآیند برای ساختن چیزی که برایش با ارزش و اهمیت دارد استفاده کنید.

همچنین می توانید اقدامات خود را با پیشرفت مرتبط کنید –

پیشرفت خود را بررسی کرده و آن را برای خود تصویر سازی کنید. پیشرفت، خود ذاتاً تشویق کننده است. همچنین می توانید محیطی را ایجاد کنید که به شما در این مسیر کمک کند.

در طول مسیر، مردم به طور معمول لذت عمیق و درگیری کاملاً با زندگی را تجربه می کنند. هرچه بیشتر بتوانید از آنچه یاد می گیرید لذت ببرید؛ سریع تر احتمال دارد که آن را تسلط داشته باشید.
ممکن است انیشتین برداشت ما از جهان را تغییر داده باشد؛ اما به یاد داشته باشید که او این کار را با بهره گیری از کار خود و جریان یافتن در زندگی انجام داد. بنابراین، دفعه بعد که تصمیم گرفتید هر چیزی را یاد بگیرید؛ یک روش جالب برای یادگیری آن پیدا کنید.

روش ریچارد فاینمن: به دیگران بیاموزید:

ریچارد فاینمن به دلیل توانایی خود در توضیح مباحث پیچیده مانند فیزیک کوانتوم برای دیگران، به روش های ساده و شهودی مورد احترام قرار گرفت و به عنوان “توضیح دهنده ” شناخته شد. او بخاطر کار خود در مکانیک کوانتومی، برنده جایزه نوبل شد.
ریچارد فاینمن همیشه می خواست که بیشتر بداند؛ تا اطلاعات بیشتری کسب کند. او یک بار گفت : “من نادان متولد شده ام  و زمان بسیار کمی برای تغییر اینجا در اختیار دارم.”

تکنیک فاینمن چه بود؟

رویکرد او برای تسریع در یادگیری (تکنیک فاینمن) – توضیح یا آموزش به دیگران است.  آنچه که به دیگران می آموزید می تواند به شما در یادگیری بهتر و حفظ بیشتر آن کمک کند. به گفته فاینمن، دستیابی به نبوغ واقعی، توانایی توضیح چیزها به صورت ساده است – در واقع، آنقدر ساده است که می توانید هر چیزی را برای یک کودک هشت ساله هم توضیح دهید.

هزاران سال است که مردم می دانند که بهترین راه برای درک یک مفهوم، توضیح آن برای شخص دیگر است.

فیلسوف رومی سنکا گفت: “ما  وقتی که تدریس می کنیم، یاد می گیریم.”

طبق تحقیقات، فراگیران درصد بیشتری از آنچه یاد می گیرند را هنگام توضیح یا آموزش مفهوم به شخص دیگر به خاطر می سپارند. یا بلافاصله از آن استفاده می کنند.
ایده های شما هرگز از توانایی شما در درک دیگران به شما کمک نمی کنند. وقتی آن ها را با دبگران به اشتراک می گذارید، بهتر به یاد می آورید. درک شما را به چالش می کشد و شما را وادار می کند که بهتر فکر کنید.

بنابراین، به دیگران به خاطر خودتان آموزش دهید. هرچه را برای یادگیری انتخاب کنید؛ می توانید با راه اندازی وبلاگ، پادکست یا کانال ویدیویی به دیگران آموزش دهید. از این طریق می توانید شاهد پیشرفت تحصیلی و کاری خود باشید.
Shane Parish می نویسد: “نه تنها تکنیک فاینمن یک دستور العمل عالی برای یادگیری است؛ بلکه این یک پنجره برای داشتن طرز تفکری متفوات است که به شما امکان می دهد ایده ها را جدا کرده و آن ها را دوباره بازسازی کنید.”

کلام آخر:

ممکن است شما نخواهید دانشمند شوید؛ اما رویکرد فاینمن برای یادگیری در هر چیزی که می خواهیم بیاموزیم مفید و کاربردی است. آموزش دادن به دیگران یکی از سریعترین راه ها برای به دست آوردن و حفظ دانش است. آزمایش نهایی دانش شما، ظرفیت شما برای انتقال آن به دیگری است.
اگر می خواهید حتی به ساده ترین مهارت ها، ایده ها و مباحث تسلط داشته باشید؛ یاد بگیرید که از روند یادگیری لذت ببرید و در حالی که تفریح می کنید و لذت می برید. وقت خود را برای یادآوری به دیگران بگذرانید.

مطالعه کنید  افزایش اعتماد به نفس در کودکان

شما چه نظری دارید؟


  1. مرضیه حسینی گفت:

    بسیار عالی و تاثیرگذار …
    سپاس 🌹