بهترین روش‌های برای آموزش حروف انگلیسی

آموزش حروف انگلیسی و  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان نقش اساسی در خواندن و نوشتن دارد. اغلب کودکان در سن ۲ سالگی علاقه زیادی به یادگیری حروف الفبا نشان می‌دهند در حالی که برخی از آن‌ها خیلی زود این مهارت را یاد می‌گیرند برخی دیگر به تکرار و زمان بیشتری احتیاج دارند. فرایند یادگیری الفبا چگونه است؟

  • معمولاً کودکان در ۳ سالگی می‌توانند الفبا را بخوانند.
  •  اکثر آن‌ها بین ۳ تا ۴ سالگی می‌توانند حروف را تشخیص دهند.
  • در سن ۴ تا ۵ سالگی کودکان شروع به نوشتن می‌کنند. اغلب خانواده‌ها در این بازه سنی کودکانشان را به پیش دبستانی یا مهدکودک می‌فرستند.
  •  در ۵ سالگی کودکان شروع به ارتباط دادن حروف با صداها می‌کنند یعنی با شنیدن صدای B می‌اندیشند که کلمه Book با این حرف شروع می‌شود.
  •  و در نهایت در ۶ سالگی کودکان باید بتوانند کلمات را به‌راحتی بخوانند.
    اگر دوست دارید فرزندتان نسبت به دیگر هم سن و سال‌هایش زودتر زبان انگلیسی را یاد بگیرد، می‌توانید با روش‌های جذاب و سرگرم کننده‌ای حروف انگلیسی را به او آموزش دهید. در این مقاله قصد داریم تکنیک‌های آموزش گام به گام الفبای انگلیسی را با شما به اشتراک بگذاریم پس با ما همراه باشید.

چرا یادگیری حروف الفبای انگلیسی برای کودکان واجب است؟

فهرست محتوا

همه ما شاهدیم که نقش زبان انگلیسی روز به روز پر رنگ‌تر می‌شود. در حال حاضر اغلب منابع روز دنیا در حوزه‌های مختلف به زبان انگلیسی هستند و شرایط تحصیلی یا کاری برای افرادی که به این زبان تسلط دارند بهتر است.

تسلط بر حروف الفبای انگلیسی آینده خوبی را نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان فراهم می‌کند. کودکان برای خواندن هر مطلبی به حروف الفبا احتیاج دارند. نحوه آموزش زبان انگلیسی از حروف الفبا گرفته تا قواعد دستوری باید به‌صورت اصولی باشد و به تدریج اتفاق بیفتد تا باعث دل‌زدگی نشود.

 مزایای یادگیری الفبای انگلیسی

1. کودکانی که نام حروف را یاد می‌گیرند صداهای حروف را راحت‌تر می‌آموزند.

2. کودکانی که این مهارت را نسبت به هم سن و سال‌هایشان زودتر یاد می‌گیرند در خواندن راحت‌تر هستند. اولین قدم در یادگیری زبان آموختن حروف الفبا است. الفبا حکم اسکلت زبان انگلیسی را دارند که باعث می‌شوند شما واژگان، کلمات یا عبارات را راحت‌تر یاد بگیرید.

3. با یادگیری نام حروف کودکان تمایل بیشتری به شناخت حروف و کلمات اطرافشان پیدا می‌کنند.

4. زمانی که شما حروف انگلیسی را یاد می‌گیرید تلفظ شما بهتر می‌شود و با خصوصیات هر حرف مانند حروف صدادار، بی‌صدا و مصوت‌های کوتاه و بلند راحت‌تر آشنا می‌شوید.

آموزش حروف در زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم!

هر کودکی درک متفاوتی از دنیای اطرافش دارد به همین علت هم باید زبان انگلیسی را با روش متفاوتی یاد بگیرد. روشی که انتخاب می‌شود باید ساده و جذاب باشد. آموزش حروف در زبان انگلیسی اولین قدم است و حکم زیر بنای اصلی را دارد پس باید به درستی انجام شود. برای شروع می‌توانید اسم کودک را به او یاد دهید و به تدریج واژگانی که نسبت به آن‌ها علاقه نشان می‌دهد مانند رنگ‌ها، میوه‌ها، حیوانات، اسباب بازی‌ها و … را آموزش دهید.

آموزش خلاقانه الفبای انگلیسی با محبوب‌ترین تکنیک‌های ۲۰۲۱

بهترین-روش-آموزش-حروف-انگلیسی

دانش الفبا شامل مفاهیم زیر می‌شود:

  • شکل حروف
  • نام حروف
  • صداهای حروف
  • نامه نگاری یا letter writing
  • الفبای انگلیسی ۲۶ حرف دارد که ۲۱ حرف آن را حروف بی‌صدا (B،C،D،F،G،H، J،K،L،M،N،P،Q،R،S،T،V،X،Z،W، Y) و ۵ حرف آن را حروف صدادار (A،E،I،O، U) تشکیل می‌دهد این حروف به ترتیب زیر هستند:
  • A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

روش‌های زیادی برای آموزش حروف انگلیسی به کودکان  وجود دارد که هیچ کدام از آن‌ها ثابت و کامل نیستند. بعضی‌ها توصیه می‌کنند که ابتدا به سراغ صدای حروف بروید اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند برای شروع از نام حروف استفاده کنید. نام حروف نه تنها باعث گیج شدن کودکان نمی‌شود بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا صداها را بهتر تشخیص دهند. از نظر ما بهترین روش‌های آموزش حروف انگلیسی به شرح زیر هستند:

1. بخوانید

کتاب‌ها یک راه عالی برای روش یادگیری زبان انگلیسی و آموزش حروف انگلیسی هستند. شما می‌توانید هنگام خواندن داستان‌ها کودکتان را با حروف و صداهای مختلف آشنا کنید.

مطالعه کنید  تمرین تقویت حافظه

2. لمس کنید و بیاموزید

انسان‌ها موجوداتی لمسی هستند و ما برای ارتباط با جهان اطرافمان به لمس وابسته‌ایم، این امر به‌ویژه در مورد بچه‌ها هنگام یادگیری هم صادق است. اگرچه اکثر برنامه‌های درسی روی نشانه‌های شنیداری و بصری متمرکز هستند اما لمس هم می‌تواند بسیار مفید باشد. همه ما پنج حواس داریم و می‌توان برای آموزش حروف انگلیسی از آن‌ها استفاده کرد. بعضی از بچه‌ها از طریق لمس و تجربه یاد می‌گیرند، با این کار بدن و ذهن آن‌ها به‌طور هم‌زمان درگیر می‌شود: به‌عنوان مثال می‌توانید حروف الفبا را با خمیر بازی درست کنید و آن را به کودکتان بدهید تا با لمس کردن آن را بیاموزد یا می‌توانید روی یک سطح صاف مقداری گچ بریزید و از فرزندتان بخواهید تا با انگشتانش حروف مختلف را تمرین کند.

3. حروف الفبای انگلیسی کوچک و بزرگ را با تکنیک‌های خلاقانه آموزش دهید

بعضی از بچه‌ها خط خیلی خوبی دارند. شما می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا حروف مختلف را با خط خوش بنویسند این کار نه تنها یک تمرین عالی است بلکه با اتمام آن یک اثر هنری زیبا به وجود می‌آید که انگیزه کودکتان را چندین برابر می‌کند. شما می‌توانید تعدادی مجله به فرزندتان بدهید و از او بخواهید تا حروف خاص را در آن‌ها پیدا کند. این روش علاوه بر آموزش حروف انگلیسی، مهارت‌های حرکتی او را هنگام برش زدن و چسباندن حروف پیدا شده بیشتر می‌کند.

4. حروف الفبا را بخورید

شما می‌توانید زبان انگلیسی را با کمک تنقلات و خوراکی‌هایی که به شکل حروف الفبا هستند آموزش دهید.

5. آموزش را با حرکت ترکیب کنید

اگر کودک شما دائماً در حال حرکت و فعالیت هست، می‌توانید با حرکات بدنی حروف الفبا را به او یاد دهید؛ به‌عنوان مثال بدنتان را به شکل Y در آورید و از او بخواهید تا تشخیص دهد که این چه حرفی هست!

6. بازی کنید

آموزش-خلاقانه-الفبای-انگلیسی

اکثر کودکان بازی با پازل را دوست دارند. شما می‌توانید با خرید پازل‌های آموزش زبان انگلیسی در خانه به کودکتان کمک کنید تا حروف الفبا را راحت‌تر یاد بگیرد. 

7. هر هفته یک جعبه الفبای جدید باز کنید

شما می‌توانید برای آموزش حروف انگلیسی برنامه هفته‌ای داشته باشید. هر هفته یک حرف خاص را انتخاب کنید و در خصوص عکس‌ها، حیوانات، رنگ‌ها و موضوعاتی که به آن حرف مرتبط هستند صحبت کنید. از فرزندتان بخواهید تا اشیایی که با این حرف شروع می‌شود را پیدا کند حتی می‌توانید درون جعبه را با وسیله‌های مختلفی که شروع آن‌ها با حرف c است پر کنید و از کودکتان بخواهید تا حدس بزند این هفته قرار است چه حرفی را یاد بگیرد!

8. برای تقویت ارتباطات حروف با هر حرف از یادگیری بین رشته‌ای استفاده کنید

تکرار مکرر یک برنامه می‌تواند خسته کننده باشد به همین علت شما می‌توانید در حین آموزش یک موضوع از مطالب دیگری که به صحبت‌هایتان مرتبط هست هم استفاده کنید.

9. از فلش کارت‌ها کمک بگیرید

فلش کارت‌ها یک راه عالی برای آموزش حروف انگلیسی هستند به‌عنوان مثال زمانی که شما حرف D را آموزش می‌دهید روی آن تصویری کشیده شده که با حرف D شروع می‌شود. فلش کارت نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان هم یک ابزار آموزشی بسیار خوب است.

10. خرید پکیج آموزش زبان من CAN

اکثر والدین دوست دارند کودکشان در سنین کم زبان انگلیسی را یاد بگیرد اما نمی‌دانند که باید این کار را از کجا شروع کنند! پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی من CAN با استفاده از متدهای داستانی خیلی جذاب لغات و مکالمات مهم را با جدیدترین تکنیک‌ها به کودکان آموزش می‌دهد. این محصول دارای موزیک ویدئوهای اختصاصی، کتاب کار، کاراکترهای انیمیشنی و هدایای شگفت انگیز است که کودک را هر بار نسبت به یادگیری زبان بیشتر ترغیب می‌کند.

چرا بعضی از کودکان هنگام آموزش حروف انگلیسی گیج می‌شوند و حروف را برعکس می‌نویسند

تشخیص حروف به پردازش بصری احتیاج دارد. بهترین راه حل برای رفع این مشکل تکرار و تمرین است. شما می‌توانید هنگام آموزش حروف انگلیسی برای کودکان شکل هر حرف را به‌دقت توصیف کنید، شباهت‌ها و تفاوت‌های میان حرف‌ها را بررسی کنید، بیشتر تمرین کنید و به فرزندتان هنگام نوشتن کمک کنید.

 

5 نکته طلایی برای زمانی که کودکتان حروف انگلیسی را یاد گرفته است

آموزش-حروف-انگلیسی-برای-کودکان

برای اینکه مطمئن شوید فرزندتان حروف الفبا را به‌خوبی یاد گرفته باید یک ارزیابی خیلی سریع انجام دهید. شما می‌توانید حروف الفبا را مخلوط کنید و با اشاره به یکی از آن‌ها از فرزندتان بخواهید تا صدای آن را تکرار کند بعد از اینکه مطمئن شدید او حروف را به‌خوبی آموخته می‌توانید روی مهارت‌های زیر کار کنید.

1- آموزش حروف انگلیسی کوچک و بزرگ

آیا کودک شما می‌داند حروف بزرگ و کوچک هم وجود دارند؟ اگر هنوز این موضوع را یاد نگرفته زمان آن فرا رسیده که او را با تفاوت حروف بزرگ و کوچک آشنا کنید: به‌عنوان مثال نام او را بنویسید و برایش توضیح دهید که حرف اول باید بزرگ و مابقی حروف باید کوچک نوشته شوند. حتماً در فرایند آموزشتان خلاقیت داشته باشید تا باعث خستگی و دل‌زدگی کودکتان نشوید. بهتر است ابتدا حروف بزرگ را آموزش دهید زیرا از لحاظ بصری تشخیص آن‌ها راحت‌تر است و کودکان در سال‌های اولیه بیشتر با حروف بزرگ روبه‌رو می‌شوند. شما می‌توانید یک تابلو درست کنید و در آن حروف بزرگ انگلیسی را بچسبانید سپس از کودکتان بخواهید تا حروف کوچک را با حروف روی تابلو تطبیق دهد.

مطالعه کنید  8 راه بی نظیر برای افزایش تمرکز در مطالعه

2- آموزش گام به گام الفبای انگلیسی و مصوت‌ها

در آموزش زبان انگلیسی و آموزش حروف انگلیسی شناخت صداهای کوتاه و بلند هر مصوت کمی گیج کننده است. حروف صدادار یا مصوت‌ها حروفی هستند که وقتی در یک کلمه استفاده می‌شوند صداهای مختلفی را تولید می‌کنند. هنگامی که فرد این صداها را بیان می‌کند لب، حلق و حنجره‌اش باز می‌ماند.

حروف بی‌صدا حروفی هستند که وقتی شخص آن‌ها را می‌گوید نفسش هنگام خروج با لب‌ها، دهان، دندان‌ها یا زبان مواجه می‌شود.
برای آموزش بهتر این حروف می‌توانید از کتاب‌ها یا پکیج‌های آموزشی استفاده کنید زیرا این موضوع را به‌صورت اصولی و با روش‌های خلاقانه آموزش می‌دهند.

 

3- کلمات هم قافیه

کلمات هم قافیه نقش مهمی در خواندن دارند و باعث می‌شوند بچه‌ها با صدای کلمات بیشتر آشنا شوند. شما می‌توانید در قالب بازی یک کلمه را بگویید و از فرزندتان بخواهید تا تلاش کنند کلمات هم قافیه دیگر با او را پیدا کند.

 

4- آموزش هجا

شما برای آموزش هجاها باید کلمات را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید.

5- آشنایی با نحوه ساختن کلمات

ساختن کلمات فقط با چند حرکت یک راه عالی برای شناخت صدای حروف است. شما می‌توانید ۲ یا ۳ حرف را انتخاب کنید و از فرزندتان بخواهید که با آن‌ها کلمات مختلف بسازد.

اساتید کدام کتاب‌ها را برای یادگیری زبان حروف انگلیسی تأیید می‌کنند

کتاب‌های بی‌شماری برای آموزش حروف ترکیبی زبان انگلیسی طراحی شده‌اند که برخی از آن‌ها نسبت به بقیه معروف‌تر هستند. پیشنهاد ما به شما:

1.  Phonics For Kids

این کتاب برای کودکان زیر ۷ سال طراحی شده است و ۶ سطح دارد. Phonics For Kids با چارچوب بندی بسیار دقیقی در قالب آهنگ‌ها، ترانه‌های کودکانه، داستان‌ها و تصاویر سرگرم کننده الفبای انگلیسی را به کودکان آموزش می‌دهد. آن‌ها می‌توانند همراه با فایل صوتی کتاب، این موضوعات را راحت‌تر یاد بگیرند. اگر به دنبال کتابی هستید که علاوه بر آموزش حروف ترکیبی زبان انگلیسی سایر مهارت‌های زبانی اعم از writing، listening، reading و speaking را آموزش دهد پس حتماً را مطالعه کنید.

2.  Lets go

این کتاب تاکنون در بیش از ۱۶۰ کشور جهان مورد استفاده قرار گرفته است. تا کنون میلیون‌ها کودک با کمک lets go بر زبان انگلیسی مثل شده‌اند. این کتاب با سیستم زبان آموزی آمریکایی و لهجه امریکن مباحث مختلف را در قالب فعالیت‌های متنوع آموزش می‌دهد و کودکان را وادار به پرسش و پاسخ می‌کند. اگر دوست دارید فرزندتان بعد از آموزش حروف اضافه در زبان انگلیسی و یادگیری سایر واژگان سریع‌تر مکالمه را شروع کند پس حتماً این کتاب را تهیه کنید. lets go به بچه‌ها کمک می‌کند تا در قالب آهنگ، فیلم و بازی‌های ارتباطی زبان را از سطح مبتدی تا پیش متوسط یاد بگیرند. رنج سنی کودکانی که این کتاب را انتخاب می‌کنند معمولاً ۵ تا ۱۳ سال است.

3. Family And Friends

این کتاب ۷۰۰ دارد و برای کودکان ۸ تا ۱۲ سال که می‌خواهند یادگیری الفبا را شروع کنند و به تدریج بر چهار مهارت زبان انگلیسی مسلط شوند مناسب است. تمرکز اصلی Family And Friends بر مهارت listening و speaking می‌باشد. والدینی که به دنبال آموزش حروف ربط در زبان انگلیسی، حروف اضافه، واژگان کاربردی و قواعد زبان در خانه هستند و می‌خواهند فرزندشان به‌صورت خودآموز این مهارت را یاد بگیرد، می‌توانند کتاب Family And Friends را انتخاب کنند.

4. tiny talk

tiny talk مسائل ساده و پیچیده انگلیسی از آموزش حروف اضافه در زبان گرفته تا نحوه یادگیری کلمات بدون توجه به زبان مادری را به خوبی آموزش می‌دهد. کودکانی که در بازه سنی ۳ تا ۶ هستند می‌توانند با tiny talk زبان را در ۶ سطح مختلف یاد بگیرند.

5. M’R Bug’s Phonics

کتاب‌های M’R Bug’s Phonics برای آموزش تلفظ واژه‌های صامت و مصوت مناسب است. با توجه به اینکه کودکان در سنین پایین زبان انگلیسی را بهتر و راحت‌تر یاد می‌گیرند به همین علت باید روی تلفظ صحیح آن‌ها کار شود. این کتاب مهارت listening آن‌ها را به خوبی تقویت می‌کند. وجه تمایز M’R Bug’s Phonics نسبت به سایر کتاب‌های آموزش حروف الفبای انگلیسی در این است که اشکال و تصاویر جذاب و رنگارنگی دارد و تلاش می‌کند با داستان‌های فانتزی و خلاقانه کودکان را نسبت به یادگیری زبان تشویق و ترغیب کند.

6. first friends

این کتاب بر اساس سیستم بین‌المللی فونتیکس طراحی شده و جزء محبوب‌ترین کتاب‌ها در زمینه آموزش حروف در انگلیسی است. first friends توسط یکی از نویسندگان، مشاوران و مربیان برجسته درد حوزه آموزش زبان به کودکان نوشته شده است و به‌صورت چاپی یا دیجیتالی در اختیار والدین قرار می‌گیرد.

برنامه‌های جالب برای یادگیری انگلیسی

برنامه‌های-جالب-برای-یادگیری-انگلیسی

Lingokids

سیستم عامل: Android/IOS

ویژگی‌ها: آموزش خواندن و نوشتن حروف انگلیسی با استفاده از بازی، آهنگ و داستان

شیوه: Lingokids یک فرایند یادگیری 3 مرحله‌ای را ارائه می‌دهد:

غوطه وری: آموزش گام به گام الفبای انگلیسی و کمک به بچه‌ها برای آشنایی با زبان انگلیسی

انجمن: کمک به بچه‌ها برای آشنایی بیشتر با زبان انگلیسی

طبیعی: کمک به کودکان برای رشد واکنش‌های طبیعی با زبان انگلیسی

مطالعه کنید  نکاتی برای تصمیم گیری بهتر

کودکان با کشف 5 موضوع مختلف از جمله حیوانات، غذا، طبیعت، مکان‌ها، زبان انگلیسی را یاد خواهند گرفت. Lingokids بازی‌های لذت بخشی دارد که به بچه‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های انگلیسی خود را مانند گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن بهبود ببخشند.

Monkey Junior

سیستم عامل: Android/IOS

ویژگی‌ها: آموزش حروف انگلیسی / واژگان و تلفظ

شیوه: این برنامه شامل بیش از 3000 درس با تمرکز بر واژگان و تلفظ انگلیسی است. با Monkey Junior، بچه‌ها می‌توانند انگلیسی و حتی برخی از زبان‌های دیگر را یاد بگیرند. علاوه بر این، والدین به راحتی می‌توانند سطوح مناسب را برای فرزندان خود انتخاب کنند. هر سطح درس‌های جالبی را ارائه می‌دهد. این برنامه از تصاویر و عکس‌های واقعی برای نشان دادن واضح محتوای درس‌ها استفاده می‌کند همچنین اجازه می‌دهد بچه‌ها انگلیسی را در زندگی روزمره خود ببینند.

Fun English

سیستم عامل: Android/IOS

ویژگی‌ها: یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از بازی‌ها در موضوعات مختلف

شیوه: این برنامه تعداد زیادی موضوع جالب را ارائه می‌دهد که بچه‌ها می‌توانند آن‌ها را بر حسب علاقه خود انتخاب کنند از جمله رنگ‌ها، حیوانات، اعداد، غذا، حمل و نقل، بدن انسان، میوه‌ها، لباس‌ها، خانه‌ها، موجودات دریایی و وسایل مدرسه. برای هر موضوع، بازی‌هایی طراحی شده است. این به بچه‌ها کمک می‌کند تا آزادانه بازی‌هایی را که دوست دارند انتخاب کنند و حروفات انگلیسی + اطلاعات ضروری آن‌ها را یاد بگیرند.

English for Kids

سیستم عامل: IOS

ویژگی‌ها: اموزش حروف الفبای انگلیسی / واژگان و الگوی جملات با استفاده از بازی

شیوه: این برنامه به بچه‌ها در تمرین انگلیسی از طریق بازی‌های مختلف کمک می‌کند. این بازی‌ها به 4 گروه Flashcard، Sentence Games، Word Games، Sentence تقسیم می‌شوند.

مزایای استفاده از برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

1. تنوع مطالب

برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی مانند تصاویر، فیلم‌ها و آهنگ‌ها رنگارنگ و زیبا هستند پس یاد دادن حروف انگلیسی را محدود به کتاب‌های درسی خسته کننده یا جملات چاپی ساده نکنید. تصاویر زنده و ملودی‌های سرگرم‌کننده در ویدئوها و آهنگ‌ها باعث می‌شوند که بچه‌های هنگام یادگیری کلمات جدید انگیزه داشته باشند.

2. یادگیری و بازی هم‌زمان

آموزش الفبای انگلیسی با برنامه‌ها نه تنها به کودکان کمک می‌کنند تا واژگان و الگوهای جملات را به طور مؤثری یاد بگیرند بلکه به آن‌ها اجازه می‌دهند دانش خود را عملاً استفاده کنند. برنامه‌ها از بازی‌ها برای ترغیب بچه‌ها جهت به خاطر سپردن بهتر استفاده می‌کنند در نتیجه مهارت انگلیسی آن‌ها به یک عمل طبیعی (مانند یک غریزه) تبدیل می‌شود و آن‌ها این توانایی را پیدا می‌کنند تا انگلیسی را روان‌تر صحبت کنند.

3. زمان یادگیری انعطاف پذیر

بچه‌ها به جای رفتن به کلاس طبق یک جدول زمانی ثابت آزادند تا مناسب‌ترین زمان را برای مطالعه خود انتخاب کنند.

هنگام آموزش حروف انگلیسی برای نوجوانان و کودکان به این نکات توجه کنید

  •  بازی‌ها را جدی بگیرید: با یک جست و جوی سریع در اینترنت سایت‌هایی مانند BBC learning، Quizlet یا Kahoot را می‌بینید که حروف انگلیسی را به روش‌های ساده و سرگرم کننده‌ای آموزش می‌دهند.
  • با جملات پانگرام آشنا شوید: حروف جمع یا پانگرام جملاتی هستند که در آن‌ها تمام حروف الفبای یک زبان به کار رفته است.‌ این جملات نقش زیادی در تقویت حافظه و مهارت‌های نوشتاری دارند. معروف‌ترین پانگرام انگلیسی جمله “The quick brown fox jumps over the lazy dog” است.
  •  از آهنگ‌ها یا ویدئوهای آموزش حروف انگلیسی غافل نشوید: یک روش جذاب برای آموزش حروف انگلیسی شنیدن آهنگ یا تماشای ویدیوهای آنلاین است. اگر حافظه شنیداری شما خوب است، می‌توانید الفبا را در قالب اشعار یا آهنگ‌های آموزشی یاد بگیرید.

بررسی چند تمرین کاربردی و راحت برای آموزش حروف انگلیسی

آموزش-گام-به-گام-الفبای-انگلیسی

1. حروفی که مربوط به صداهای زیر هستند را در جای خالی بنویسید!

  • cee
  • yu
  • ef
  • i
  • wye
  • ei
  • em
  • eks
  • cue
  • tee

2. صدای حروفی که تیره‌تر هستند را در جای خالی بنویسید!

  • sing
  • zoo
  • dog
  • night
  • Key
  • Car
  • table
  • fish

3. هر کدام از جا خالی‌های زیر را با حروف مناسب پر کنید!

  • A _ _ D
  • D E _ G
  • N O P _
  • U _ W X
  • _ H _ J
  • Q R _ _

 

کلام آخر

روش‌ها برای آموزش حروف انگلیسی بسیار متنوع هستند. در این سری از مقالات استاد جاوید جدیدترین تکنیک‌های آموزشی در این زمینه را با یکدیگر بررسی کردیم. شما می‌توانید با روش‌های سرگرم کننده‌ای مانند نوشتن حروف الفبا روی حبوبات، نوشتن حروف روی برگه‌های چسب دار، کشیدن حروف روی فوم اصلاح، درست کردن حروف با خمیر بازی، کشیدن حروف الفبا با استفاده از آبرنگ و مداد رنگی، خرید پازل‌های آموزشی یا مواد خوراکی که به شکل حروف انگلیسی هستند این مهارت را به فرزندتان آموزش دهید.

 

سؤالات متداول آموزش حروف انگلیسی

1.الفبای انگلیسی چند حرف دارد و چه تعداد از حروف آن صدادار یا بی‌صدا هستند؟

الفبای انگلیسی ۲۶ حرف دارد. در آموزش حروف انگلیسی دقت کنید که ۵ حرف این زبان صدادار و ۲۱ حرف آن بی‌صدا هستند.

2.تکنیک‌های آموزش حروف انگلیسی در سال ۲۰۲۱ را نام ببرید؟

•خواندن •لمس کردن •آموختن حروف الفبا در قالب خوراکی‌های شکلی • بازی کردن •آموختن با تکنیک جعبه‌ای •کشف ارتباطات میان حروف •استفاده از فلش کارت‌ها •خرید پکیج‌های آموزشی

3.آموزش حروف انگلیسی چه مزایایی دارد؟

•کودکان با شناخت حروف الفبا صدای حروف را راحت‌تر یاد می‌گیرند. •آن‌ها خیلی سریع‌تر می‌توانند، بخوانند. •یادگیری حروف باعث می‌شود تا حروف و کلمات اطرافشان را راحت‌تر بشناسند. •یادگیری حروف الفبا باعث می‌شود تا تلفظ کودکان بهتر شود.