آموزش زبان انگلیسی در 60 روز

چرا همیشه یادگیری زبان انگلیسی در اولویت است؟ آیا آموزش زبان انگلیسی در 60 روز امکان پذیر است؟ یادگیری این زبان شامل چه مواردی می‌شود؟ چگونه می‌توان این کار را با موفقیت انجام داد؟ این سؤالات امروزه ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده‌ است.

یادگیری زبان انگلیسی یک سفر است. سفری که از یک فرهنگ به فرهنگ دیگر اتفاق می‌افتد. این سفر هرگز متوقف نمی‌شود و مانند دیگر سفرهای زندگی ادامه دارد. اگر هدف نهایی شما تسلط به زبان انگلیسی است پس این سفر توقفی ندارد حتی انگلیسی زبانان بومی هم همواره در حال یادگیری کلمات و عبارات جدید هستند.

اگر شما تصمیم گرفته‌اید شروع کننده این سفر باشید و زبان انگلیسی را به‌خوبی یاد بگیرید پس در این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه صحیح یادگیری زبان، تکنیک‌ها و تمرین‌های مختلف آن آشنا شوید.

 

چگونه می‌توانیم سطح زبان انگلیسی خودمان را مشخص کنیم

روش‌های مختلفی برای تعیین سطح زبان انگلیسی وجود دارد.

  • آزمون‌های تعیین سطح آنلاین: تعداد زیادی وب سایت وجود دارند که آزمون‌های تعیین سطح آنلاین را به شما ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به‌راحتی متوجه شوید که یک زبان آموز مبتدی هستید یا پیشرفته.

 

  • آزمون‌های تعیین سطح حضوری: برای تعیین سطح زبانتان می‌توانید در امتحانات انگلیسی معتبری که در مدرسه، دانشگاه یا مؤسسات برگزار می‌شود شرکت کنید.

 

  • خود ارزیابی: اگر می‌خواهید به‌تنهایی سطح زبانتان را مشخص کنید، می‌توانید سؤالات زیر را از خودتان بپرسید:
  • آیا می‌توانم در مورد موضوعات پیچیده با انگلیسی زبانان بومی بحث کنم؟
  • آیا مردم هنگام صحبت کردن متوجه می‌شوند که زبان انگلیسی زبان مادری من نیست؟
  • آیا می‌توانم متون پیشرفته دانشگاهی را بخوانم و درک کنم؟
  • آیا می‌توانم متون انگلیسی پیشرفته و دانشگاهی را به‌تنهایی بنویسم؟
  • آیا می‌توانم فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را بدون زیرنویس تماشا و درک کنم؟
  • آیا من دایره لغات گسترده‌ای دارم و می‌توانم به‌راحتی مترادف کلمات مختلف را پیدا کنم؟
  • آیا دوستانم می‌توانند به من تکیه کنند و در زمینه زبان انگلیسی از من کمک بگیرند؟
  • آیا می‌توانم بدون ترجمه در ذهنم به انگلیسی فکر کنم؟

اگر پاسخ شما به اکثر این سؤالات مثبت است پس حتماً یک زبان آموز پیشرفته هستید.

 

آموزش زبان انگلیسی در 60 روز  با منابع بومی

هنگامی که شما از منابع بومی برای رسیدن به سطح پیشرفته زبان استفاده می‌کنید یعنی از منابعی کمک می‌گیرید که یک زبان آموز بومی در زندگی روزمره‌اش از آن‌ها استفاده می‌کند.

شما می‌توانید با ایجاد تغییراتی کوچک در روال عادی زندگی‌تان به‌راحتی زبان انگلیسی را یاد بگیرید و مهارتتان در این زمینه را افزایش دهید. برای یادگیری زبان در ۶۰ روز از حالا به بعد تکنیک‌های زیر را جدی بگیرید.

 

  صبح‌ها: اخبار را به زبان انگلیسی دنبال کنید

اخبار-را-به-زبان-انگلیسی-دنبال-کنید

 

اگر شما هم جزء دوستداران اخبار هستید، می‌توانید هر روز صبح با هدف آموزش زبان انگلیسی در 60 روز خبرها را از منابع معتبر انگلیسی دنبال کنید.

این کار یک تمرین عالی برای تقویت درک مطلب انگلیسی شما است. اگر صبح‌ها فرصت کمی دارید، می‌توانید به‌سرعت اخبار اضافه را حذف کنید اما اگر فرصتتان بیشتر است، می‌توانید به‌طور عمیق‌تری اخبار را مطالعه کنید.

مطالعه کنید  10 نکته که باید قبل از مهاجرت به کانادا بدانید

منظور از مطالعه عمیق یعنی یادداشت کردن کلمات و عبارات جدید یا یادگیری موضوعات در زمینه برای یادآوری راحت‌تر. شما می‌توانید در طول روز درباره اخباری که خوانده‌اید بحث کنید یا آن‌ها را در ذهنتان خلاصه کنید.

 

  در رفت و آمدهای صبحگاهی: به پادکست‌های انگلیسی گوش دهید

منظور از رفت و آمد صبحگاهی یعنی زمانی که شما از خانه برای رفتن به محل کارتان خارج می‌شوید، این بازه زمانی بهترین فرصت برای یادگیری زبان انگلیسی است. شما می‌توانید در طول این مدت به پادکست‌های انگلیسی زبان بومی بر اساس موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارید گوش کنید. پادکست‌ها یک ابزار عالی و یک منبع رایگان برای تقویت و آموزش زبان انگلیسی در 60 روز هستند.

اگر شما دوست دارید صبحتان را با جملات الهام بخش شروع کنید، می‌توانید از پادکست‌هایی که در این زمینه هستند کمک بگیرید، اگر دوست دارید با فرهنگ انگلیسی بیشتر آشنا شوید یا اعتماد به نفس بیشتری در معاشرت‌هایتان داشته باشید، می‌توانید سخنرانی‌هایی که در این زمینه هستند را انتخاب کنید. پادکست‌ها فرصت خوبی برای افزایش دایره لغاتتان هستند.

 

  عصرها: فیلم‌های سرگرم کننده انگلیسی تماشا کنید

شما می‌توانید با انتخاب یک فیلم خوب در زمان استراحتتان یا هنگامی که وقت آزاد دارید در عین تفریح به تقویت زبانتان هم کمک کنید. شما می‌توانید خیلی راحت با یک تغییر کوچک در عادات روزمره زندگی‌تان و اضافه کردن فیلم‌های زبان انگلیسی به آن ناخودآگاه مهارت زبانتان را ارتقا دهید و آموزش زبان انگلیسی در 60 روز را امکان‌پذیرتر کنید. اگر احساس کردید در روزهای اول این کار برایتان دشوار است، می‌توانید از زیرنویس‌ها کمک بگیرید و به‌تدریج استفاده از آن‌ها را کم‌تر کنید.

 

  شب‌ها: به محتواهای مثبت انگلیسی گوش دهید

شما می‌توانید روز کاری و پر مشغله‌ای که داشتید را با یک جمله مثبت به پایان برسانید. نوشتن اتفاقاتی که در طول روز برای شما افتاده علاوه بر اینکه ذهنتان را آرام می‌کند فرصت خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی است.

گوش دادن به پادکست‌های الهام بخش اساتید برجسته و نوشتن مهم‌ترین نکات آن‌ها نه تنها باعث توسعه شخصی شما می‌شود بلکه مهارت زبان انگلیسی‌تان حین صحبت کردن را هم ارتقا می‌دهد.

 

  در تعطیلات آخر هفته: بازی‌های انگلیسی انجام دهید

بازی‌-های-انگلیسی-انجام-دهید

 

مجبور نیستید یادگیری زبان انگلیسی را در تعطیلات آخر هفته متوقف کنید. شما می‌توانید هنگام خوردن قهوه یا زمانی که در جمع خانواده هستید با بازی‌های انگلیسی به توسعه مهارت‌هایتان کمک کنید.

یکی از تکنیک‌های آموزش زبان انگلیسی در 60 روز  انجام بازی‌های انگلیسی به‌صورت فردی یا دسته جمعی است. امروزه بازی‌های آموزشی مختلفی طراحی شده‌اند که به شما اجازه می‌دهند به‌تنهایی نیز مهارت زبانتان را تقویت کنید. این تمرینات به شما در تقویت حافظه نیز کمک می کند

 

آیا می‌دانید آموزش زبان انگلیسی شامل چه مهارت‌هایی می‌شود

زبان انگلیسی ۷ جزء بسیار مهم دارد که شامل واژگان، دستور زبان، تلفظ، صحبت کردن، نوشتن، گوش دادن و خواندن می‌شود. آیا می‌دانید هر کدام از این اجزا به‌تنهایی چه نقشی دارند و چرا باید در آموزش زبان انگلیسی در 60 روز  آن‌ها را جدی بگیریم؟

  •  دلیل اهمیت واژگان و لغات انگلیسی

در زبان انگلیسی برای انجام هر کاری اعم از گرامر، خواندن یا تمرین مکالمه به کلمات احتیاج دارید. برای آموزش زبان انگلیسی در 60 روز باید بدانید که واژگان نقش اساسی را در هر زبانی دارند و در صورتی که آن‌ها را نشناسید، نمی‌توانید صحبت‌های دیگران را بفهمید یا افکارتان را به زبان انگلیسی بیان کنید.

مطالعه کنید  بهترین راه برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

منابعی که به شما کمک می‌کنند دایره لغاتتان را تقویت کنید شامل فرهنگ لغت، کتاب‌های الکترونیکی، فیلم‌ها و سریال‌ها، ویدئوهای یوتیوب، آموزش‌های آنلاین و تصویری می‌شوند. شما می‌توانید با نوشتن کلمات و عبارات جدید، استفاده از فلش کارت‌ها، مطالعه یا شرکت در آزمون‌های مختلف تسلط به واژگانتان را ارتقا دهید.

 

  • نقش دستور زبان یا گرامر

نقش-گرامر

در فرایند یادگیری زبان ۶۰ روزه «گرامر» نقش مهمی دارد زیرا گرامر همانند چسبی است که تمام اجزای دیگر زبان را در کنار یکدیگر نگه می‌دارد. بدون دستور زبان شما نمی‌توانید ساختن عبارات، زمان‌های مختلف یا نحوه صحیح به کار بردن واژگان را بیاموزید.

برای تقویت گرامر می‌توانید از کتاب‌های دستور زبان، تمرینات گرامری، فیلم‌های گرامری، آموزش‌های آنلاین یا حضوری استفاده کنید. سعی کنید روزانه یک موضوع گرامری را مطالعه کنید، تا جایی که می‌توانید به صحبت انگلیسی زبانان بومی گوش دهید، بازی‌های گرامری انجام دهید و فیلم‌هایی که محتوای گرامری دارند را تماشا کنید.

 

  • جایگاه تلفظ در زبان انگلیسی

هنگام صحبت کردن، تلفظ حکم کارت ویزیت شما را دارد. اگر تمام کلمات و دستور زبان را بدانید اما تلفظ بدی داشته باشید شنوندگان فکر می‌کنند سطح زبان انگلیسی‌تان پایین است.

اگر می‌خواهید مردم چیزهایی که می‌گویید را درک کنند پس باید تلفظ خوبی داشته باشید. برای تقویت تلفظ کتاب‌ها، فرهنگ لغات، برنامه‌های تلفظ، دوره‌های آموزشی و انجام تمرینات مختلف به شما کمک می‌کنند.

 

  • مهارت صحبت کردن یا Speaking

مهارت-صحبت-کردن

یکی از مهارت‌هایی که در آموزش زبان انگلیسی در 60 روز  اهمیت ویژه‌ای دارد مهارت Speaking است زیرا یکی از چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی به شمار می‌آید. این مهارت به شما کمک می‌کند تا با مردم جهان ارتباط برقرار کنید، افکارتان را بیان و نیازهایتان را رفع کنید.

مهم‌ترین منابع موجود برای تقویت مهارت Speaking دوره‌های آنلاین استاد جاوید، کلاس‌های مکالمه، تبادل زبان یا تماشای برنامه‌های سخنرانی هستند. شما می‌توانید با پیدا کردن یک شریک گفتگو، تفکر به زبان انگلیسی، استخدام یک معلم بومی، صحبت با خودتان جلوی آینه، بلند خواندن، گوش دادن به پادکست‌ها و آموختن کلمات و جملات جدید این مهارت را به مدت ۶۰ روز در خودتان تقویت کنید.

 

  • جایگاه نوشتن یا Writing در زبان انگلیسی

مهارت Writing هم در مبحث یادگیری زبان انگلیسی در ۶۰ روز اهمیت زیادی دارد. این مهارت به شما اجازه می‌دهد تا احساسات، خواسته‌ها و افکارتان را به دیگران منتقل کنید.

بهترین راه برای به خاطر سپردن کلمات و یادگیری قوانین گرامری «نوشتن» است. برای تقویت این مهارت در طول دو ماه مطالعه زیاد، نوشتن خاطرات روزانه، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، ساخت کلمات و جملات جدید به شما کمک می‌کند.

 

  • نقش گوش دادن یا listening در آموزش گام به گام زبان انگلیسی

مهارت listening باعث می‌شود تا صحبت‌های دیگران را به‌خوبی درک کنید. گوش دادن مهارتی است که ما را از زبان آگاه می‌کند و اطلاعات ارزشمندی را در اختیارمان قرار می‌دهد. کتاب‌های صوتی، رادیو، پادکست، فیلم و سریال، ویدئوهای یوتیوب، موسیقی و شعر بهترین منابع برای تقویت این مهارت هستند.

 

  • آموزش زبان انگلیسی در 60 روز  با یادگیری مهارت خواندن یا Reading

خواندن نقش زیادی در یادگیری زبان انگلیسی دارد زیرا شما را در معرض واژگان جدیدتر قرار می‌دهد. چیزهایی را که هنگام خواندن یاد می‌گیرید بعداً در مکالمه و نوشتن استفاده می‌کنید.

مطالعه کتاب‌های کودکان، داستان‌های کوتاه، رمان‌ها، روزنامه‌ها، مجلات، کتاب‌های الکترونیکی، مقالات، زیرنویس‌ها و کتاب‌های درک مطلب بهترین منابع برای تقویت Reading هستند.

مطالعه کنید  دیگر نگران آموزش زبان انگلیسی به کودکانتان نباشید

برای تقویت این مهارت در طی 60 روز سعی کنید هر روز کتاب‌های مختلفی را بخوانید، کتاب‌هایی که قبلاً خوانده‌اید را مرور کنید، فیلم‌ها را بدون زیرنویس تماشا کنید و حداقل هفته‌ای یک بار تمرینات و تست‌های درک مطلب را انجام دهید. انجام تک تک این تمرین ها به شما در آموزش زبان انگلیسی سریع کمک شایانی خواهد کرد

 

آیا آموزش زبان انگلیسی در 60 روز  امکان پذیر است

پاسخ ما به این سؤال مثبت است. شاید ۶۰ روز نتواند شما را به بالاترین سطح زبان انگلیسی برساند اما می‌تواند شما را تا حدی به این زبان مسلط کند. شما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های زیر در سریع‌ترین زمان ممکن زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

  • برای خودتان اهداف واقع‌بینانه تعیین کنید و در مسیری که انتخاب کردید ثابت قدم باشید.
  • جلسات مطالعه خودتان را ساده و کوتاه نگه دارید.
  • اگر شما در پنج روز ۳۰ دقیقه مطالعه داشته باشید سطح یادگیری‌تان نسبت به زمانی که روزانه ۸ ساعت مطالعه دارید بیشتر است پس خودتان را خسته نکنید.
  • یکی از رازهای تسلط و آموزش زبان انگلیسی در 60 روز «تمرین منظم» است. دستور زبان و واژگان را به‌طور منظم مطالعه کنید.
  • از منابع معتبر برای آموزش استفاده کنید.
  • پکیج سمینار آموزشی ۲۰ راز مگو در یادگیری زبان استاد مرتضی جاوید را تهیه کنید. این پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی جدیدترین تکنیک‌های کاربردی در زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد و راهکارهایی را به شما می‌آموزد که مهارت مکالمه‌تان را تا حد زیادی ارتقا دهید.
  • در مواقع بیکاری به زبان انگلیسی گوش کنید.
  • هر زمانی که فرصت داشتید به زبان انگلیسی صحبت کنید.
  • اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را در ۶۰ روز یاد بگیرید پس فیلم‌ها و سریال‌ها را به زبان انگلیسی تماشا کنید.
  • نوشتن را فراموش نکنید. می‌توانید برای نوشتن خاطرات روزانه‌تان از زبان انگلیسی استفاده کنید.
  • تنها نباشید و برای یادگیری بهتر زبان با دنیای خارج تعامل داشته باشید.
  • داشتن یک دوست انگلیسی زبان به شما کمک می‌کند تا مهارت زبانتان را تقویت کنید.
  • از کمک خواستن نترسید.
  • اگر اشتباه کردید یا نیاز به راهنمایی داشتید از اساتید با تجربه کمک بگیرید.
  • چیزهایی که یاد می‌گیرید را به کار ببرید.
  • بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی را تهیه کنید و زمان‌هایی از روزتان را به مطالعه آن اختصاص دهید.
  • تسلیم نشوید.

 

کلام آخر

در این مقاله قصد داشتیم به شما نشان دهیم که آموزش زبان انگلیسی در 60 روز هم امکان‌پذیر است. زبان انگلیسی شایع‌ترین زبان دنیا است، این زبان را به‌عنوان زبان علم می‌شناسند.

زبان انگلیسی بیشترین مخاطب را دارد، زبان رسانه ، زبان اینترنت و زبان ملل مختلف انگلیسی است و ساده بودن این زبان باعث شده تا به‌عنوان زبان بین‌المللی شناخته شود؛ پس در هر سن و جایگاهی که هستید یادگیری آن را شروع کنید و از مسیری که پیش رو دارید، نترسید.

 

سؤالات متداول در رابطه با زبان انگلیسی در 60 روز

برای آموزش زبان انگلیسی در 60 روز چگونه سطح زبانمان را مشخص کنیم؟

آزمون‌های تعیین سطح آنلاین را در اینترنت جست و جو کنید. در آزمون‌های تعیین سطح حضوری شرکت کنید. از روش‌های خود ارزیابی کمک بگیرید.

آموزش زبان انگلیسی در 60 روز شامل چه مهارت‌هایی می‌شود؟

زبان انگلیسی هفت جزء مهم دارد که عبارت‌اند از: واژگان دستور زبان تلفظ مهارت Speaking مهارت Writing مهارت Listening مهارت Reading

مهم‌ترین راز آموزش زبان انگلیسی در 60 روز چیست؟

تمرین منظم و مطالعه روزانه