بهترین راه های مقابله با استرس

بهترین راه  مقابله با استرس

بهترین راه مقابله با استرس

براساس تحقیقات، درصد امریکایی هایی که سطح استرس بالای در محل کار دارند بالا است. طبق تحقیقات موسسه ملی ایمنی و بهداشت کار CDC ، مطالعات نشان داده است كه تعداد آمریكایی هایی كه “بسیار در استرس هستند” بین 29 تا 40 درصد است. متاسفانه استرس بالا دارای عواقب سلامتی بسیار زیادی است که از یک سرماخوردگی ساده شروع شده و تا بیماری های قلبی متغییر است. پس مدیریت استرس در محل کار بسیار برای حفظ سلامت ما مهم است. ما در این مقاله به شما راهکارهایی را جهت مدیریت و کنترل استرس و بهترین راه های مقابله با استرس ارائه می کنیم:

روزت را خوب و در جهت درست شروع کن!!!

راه های  مقابله با استرس

راه های مقابله با استرس

بعد از تلاش برای تغذیه و اتمام مدرسه فرزندان، ماندن در ترافیک و دیر رسیدن به محل کار و خوردن قهوه به جای نوشیدنی های سالم، سطح استرس در افراد بالا رفته و افراد در محل کار استرس بالایی را تجربه می کنند. 

شاید شگفت زده شوید اگر بدانید وقتی روز خود را با استرس شروع می کنید در تمام طول عمر استری خواهید داشت اما اگر روز خود را با تغذیه سالم و برنامه ریزی درست و نگرش مثبت شروع کنید حتما استرس کمتری را در محل کار خود تجربه خواهید کزد.

بدانید که دقیقا چه چیزی می خواهید:

چیزی که در محل کار باعث فرسودگی می شود خواسته ها و نیازهای نامشخص است. اگر شما ندانید که دقیقا چه انتظاری از شما دارند در این صورت شرایط استرس زا برای شما بیشتر خواهد شد. در این صورت بهتر است شرح وظایف روشنی برای شما داشته باشند تا استرس شما هم کاهش یابد. 

خود را از درگیری دور کنید:

مقابله با استرس

مقابله با استرس

از آنجا که درگیری بین فردی می تواند آسیب های اجتماعی و عاطفی بسیار زیادی به هر کسی وارد کند و صد البته درصد درگیری در محل کار بسیار بالاتر است تا جایی که می توانید خود را از گونه بحث و دعوایی دور نگه دارید. 

مثلا نظرات سیاسی و عقیدتی خود را در محل کار به اشتراک نگذارید و یا با افراد بیش از حد شوخی نکنید در هر صورت اگر درگیری ناخواسته ای هم پیش بیاید باید نحوه ی برخورد درست با آن را بدانید. 

برنامه ریزی داشته باشید:

اگر فرد به طور طبیعی منظم باشد؛ برنامه ریزی در محل کار می تواند تا حد بسیار زیادی اسرس محل کار را کاهش دهد. با داشتن برنامه ریزی در زندگی و تنظیم وقت مناسب برای رفتن به سر کار تا حد زیادی می توانید درهمی و برهمی محل کار و در نتیجه استرس را کاهش دهید. 

راحت باشید:

یکی دیگر از عوامل استرس زا می تواند ناراحتی جسمی باشد. مثلا اگر صندلی محل کار شما راحت باشد اما اگر کل روز را روی آن صندلی باشید و کم کم به شما فشار وارد کند می تواند باعث استرس شما هم بشود. حتی وجود سر و صداهای اضافی و یا جر و بحث می تواند شما را مضطرب کند پس تا می توانید محیط را برای خود آرام کنید. 

چند کار را با هم انجام ندهید:

بهترین روش های مقابله با استرس

بهترین روش های مقابله با استرس

وقتی چند کار را با هم انجام می دهید؛ تمرکز شما کاهش می یابد. مثلا وقتی کارهای محاسباتی انجام می دهید و در همین حین هم با تلفن حرف می زنید سرعت و دقت شما کاهش می یابد. برای جلوگیری از این کار، همه کارهای خود را تقسیم بندی کنید و آن ها را تکه تکه کنید تا بتوانید روی همه کارها تمرکز داشته باشید. 

بعد از ناهار کمی پیاده روی کنید:

بسیاری از مردم به خاطر بی تحرکی دچار عوارض و بیماری های زیادی می شوند پس بهتر است بعد از ناهار کمی ورزش کنید و چرت کوچکی دربین ساعات کاری خود داشته باشید این امر به کاهش استرس طول روز شما کمک می کند. 

کمال گرایی خود را کنترل کنید:

داشتن یک دستاورد بالا می تواند به شما حس خوبی بدهد و همه در خانه و محل کار شما را تحسین کنند اما گاهی این کمال گرایی می تواند شما و اطرافیان را نیز دیوانه کند. به خصوص اگر در زمانی باشد که مجبور شوید چند کار را با هم و در مدت زمان کوتاه انجام دهید. اگر یک کار را اما به بهترین شکل ممکن انجام دهید تحسین بیشتری را دریافت می کنید و در عین حال استرس کمتری را هم تجربه خواهید کرد. 

به موسیقی گوش کنید:

موسیقی و گوش دادن به آن می تواند بر کاهش استرس تاثیر داشته باشد و آمادگی بیشتری برای انجام کار داشته باشد. 

 

مطالعه کنید  یکی از عجایب نماز

شما چه نظری دارید؟