روش‌های آموزش زبان انگلیسی روزانه

به نظر شما برای یادگیری زبان انگلیسی باید روزانه ساعات زیادی را به مطالعه اختصاص داد؟ درست است که هر چقدر مطالعه بیشتر باشد شما بیشتر در معرض زبان انگلیسی قرار می‌گیرید و این مهارت را بهتر می‌آموزید اما راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با کمک آن‌ها هم زبان انگلیسی را یاد بگیرید و هم کارهای دیگرتان را انجام دهید. به این فرآیند یادگیری غیرفعال گفته می‌شود. تا به حال برای شما پیش آمده فیلم یا سریال زبان اصلی تماشا کنید، به آهنگ‌های انگلیسی گوش دهید یا در مکان‌هایی حاضر شوید که افراد مسلط به زبان انگلیسی حضور دارند؟ اگر پاسختان به این سؤالات مثبت است پس شما زبان انگلیسی را به‌صورت غیرفعال یاد گرفته‌اید. یادگیری غیرفعال هنگامی رخ می‌دهد که شما در عین انجام کارهای روزمره‌تان این مهارت را می‌آموزید گاهی اوقات حتی متوجه این موضوع هم نمی‌شوید. امروز می‌خواهیم با یکدیگر آموزش زبان انگلیسی روزمره را یاد بگیریم. این موضوع به شما کمک می‌کند تا مطالعه مؤثر، کاربردی و نتیجه بخشی داشته باشید.

 

تا به حال از راهکار های آموزش زبان انگلیسی روزانه استفاده کرده‌اید ؟

بسیاری از ما زندگی پر مشغله‌ای داریم و هر روز باید کارهای زیادی مانند آشپزی، نظافت، باشگاه، سرکار رفتن، تربیت بچه‌ها، رسیدگی به درس‌هایشان و غیره را انجام دهیم. این لیست هر روز طولانی‌تر می‌شود پس افرادی که می‌خواهند در میان این مشغله‌ها زبان انگلیسی را هم یاد بگیرند باید برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی داشته باشند. در این قسمت دو تکنیک مختلف را با تفاوت اندکی با یکدیگر بررسی می‌کنیم. شما می‌توانید بر حسب شرایطی که دارید یکی از این دو را انتخاب کنید.

 

آموزش زبان انگلیسی مکالمات روزمره در ۳۵ دقیقه

هنگامی که با تمرکز کافی و به‌طور فعال واژگان، گرامر، عبارات و به‌طور کل زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید این مهارت را خیلی بهتر نسبت به افرادی که علاقه یا تمرکز کافی ندارند، می‌آموزید. برای اینکه یادگیری زبان انگلیسی روزمره را تنها در ۳۵ دقیقه یاد بگیرید باید طبق برنامه‌ریزی زیر عمل کنید.

 

در ۷ دقیقه یک لغت جدید را یاد بگیرید

لغات انگلیسی در اطراف ما هستند اما به جای اینکه به اطرافتان نگاه کنید و معنای کلمات را شانسی حدس بزنید هر روز ۷ دقیقه از زمانتان را به یادگیری یک کلمه درست اختصاص دهید. برای این کار می‌توانید از فرهنگ لغت کمک بگیرید یا به وب سایت‌های آموزشی مراجعه کنید. اگر دانشجو هستید، می‌توانید از کتاب‌های درسی کمک بگیرید. نحوه آموزش زبان انگلیسی روزانه شما از این طریق باید به شکل زیر باشد:

  1. ابتدا یک کاغذ بردارید.
  2. یک لغت را برای یادگیری انتخاب کنید.
  3. کاغذ را به چهار بخش تقسیم کنید.
  4. لغتی که انتخاب کرده‌اید را در مرکز بنویسید.
  5. در بخش بالا سمت چپ نوع کلمه (اسم _ فعل _ صفت و غیره) و تعریف آن را یادداشت کنید.
  6. در بخش بالا سمت راست با آن لغت یک جمله بسازید.
  7. در بخش پایین سمت چپ مترادف یا مترادف‌های آن را یادداشت کنید.
  8. در بخش پایین سمت راست اشکال مختلف آن لغت را بنویسید.
  9. سپس سعی کنید در طول روز از آن لغت استفاده کنید تا به خوبی در ذهنتان ثبت شود.
مطالعه کنید  تکنیک های افزایش قدرت ذهن

 

در ۵ دقیقه یک عبارت جدید را بیاموزید

عبارات انگلیسی به اندازه کلمات اهمیت دارند. عبارات گاهی اوقات کلمه به کلمه معنی‌شان مشخص است اما در بعضی مواقع نمی‌توان معنی آن‌ها را خیلی راحت فهمید. برای اینکه در آموزش زبان انگلیسی روزمره بتوانید عبارات انگلیسی را هم بیاموزید تمرین زیر را انجام دهید:

  1. یک منبع معتبر انتخاب کنید.
  2. یک عبارت را برای خودتان مشخص کنید.
  3. آن عبارت را بخوانید.
  4. از خودتان بپرسید که این عبارت چه شباهتی به زبان مادری شما دارد + چه مواقعی می‌توان از آن استفاده کرد؟
  5. تلاش کنید تا از آن جمله در زندگی روزمره‌تان استفاده کنید.

 

در ۵ دقیقه مهارت گرامری خودتان را تقویت کنید

اگر از یک انگلیسی زبان بومی درباره گرامر و دستور زبان سؤال کنید احتمالاً نتواند تمام اشکال و زمان‌های موجود را نام ببرد اما شما باید به‌عنوان یک زبان آموز دستور زبان را به‌درستی یاد بگیرید. مشکلی که اکثر زبان آموزان دارند این است که نمی‌دانند برای یادگیری گرامر باید از کجا شروع کنند! اگر آموزش زبان انگلیسی روزمره را شروع کرده‌اید پس می‌توانید با اختصاص دادن ۵ دقیقه از روزتان به مبحث گرامر خیلی سریع قواعد مختلف را یاد بگیرید. برای آموزش دستور زبان وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند پس یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و تمرین زیر را انجام دهید:

  1. یک درس گرامری را انتخاب کنید و آن را به‌دقت بخوانید.
  2. قاعده‌ای که آموخته‌اید را در قالب مثال‌های مختلف بررسی کنید.

 

۱۳ دقیقه در وب سایت‌های خبری بچرخید

یادگیری مکالمات روزمره زبان انگلیسی در قالب اخبار به شما کمک می‌کند تا بفهمید که در دنیا چه اتفاقاتی رخ داده است. خواندن اخبار نه تنها زبان انگلیسی را به شما می‌آموزد بلکه کمک می‌کند تا هنگام ملاقات با افراد دیگر مکالمه بهتری داشته باشید. وب سایت‌های زیادی مانند صدای آمریکا وجود دارند که مقالات گوناگونی را منتشر کرده‌اند. شما می‌توانید با این مقالات کلمات و جملات چالش برانگیز زیادی را یاد بگیرید. شاید با خودتان بگویید که من هیچ علاقه‌ای به اخبار جهان ندارم پس می‌توانید اخبار مربوط به حوزه‌ای که دوست دارید مانند موسیقی یا مدلینگ را انتخاب کنید. برای آموزش زبان انگلیسی روزمره از این راه مطالعه شما باید به شکل زیر باشد:

  1. مقاله خبری مورد علاقه‌تان را پیدا کنید.
  2. بدون خواندن دقیق کلمات، مقاله را نگاه کنید و دور لغاتی که نمی‌شناسید خط بکشید.
  3. مقاله را بخوانید.
  4. شما باید حداقل مفهوم کلی مقاله را درک کرده باشید. چیزهایی که خوانده‌اید را با صدای بلند توضیح دهید و حتی درباره آن با یک شخص فرضی صحبت کنید.

 

 ۵ دقیقه آخر را به مرور آموخته‌هایتان اختصاص دهید

شما در ۳۰ دقیقه یک کلمه، عبارت و دستور جدید را یاد گرفتید و کمی درباره اتفاقاتی که امروز در جهان رخ داده فهمیدید اما ۵ دقیقه آخر بسیار مهم است؛ در این زمان باید به‌دقت مطالبی که یاد گرفته‌اید را مرور کنید. مغز انسان آخرین چیز را بهتر از بقیه چیزها به یاد می‌آورد پس مطمئن شوید که دقایق آخر تمرکز و دقت کافی دارید. در این ۵ دقیقه باید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. با صدای بلند speaking را تمرین کنید. شما می‌توانید این کار را در ذهنتان انجام دهید یا چیزهای مهم را روی کاغذ یادداشت کنید.
  2. از لغتی که آموخته‌اید در یک جمله جدید استفاده کنید.
  3. از عبارتی که یاد گرفته‌اید در یک جمله استفاده کنید.
  4. قانون گرامری که امروز شناختید را در یک جمله به کار ببرید.
  5. مقاله‌ای که خوانده‌اید را در حد یک یا دو جمله خلاصه کنید.
مطالعه کنید  چگونه از قدرت ذهن استفاده کنیم؟

 

آموزش مکالمه روزمره زبان انگلیسی فقط در ۲۸ دقیقه

این تکنیک هم مانند تکنیک قبلی به شما کمک می‌کند تا در یک بازه زمانی محدود به بهبود زبانتان کمک کنید. در این تکنیک باید ۴ تمرین زیر را انجام دهید.

 

 ۳ دقیقه: یک کلمه جدید را به دایره لغاتتان اضافه کنید.

برای یادگیری زبان انگلیسی روزمره فقط کافی است هر روز یک کلمه جدید یاد بگیرید. صدها وب سایت رایگان وجود دارند که فهرست کاملی از لغات انگلیسی را در اختیارتان قرار می‌دهند حتی برخی از آن‌ها روزانه یک لغت جدید را برای شما ایمیل می‌کنند تا به‌راحتی آن را یاد بگیرید.

 

۱۰ دقیقه: زبان انگلیسی را به‌صورت آنلاین بخوانید

اگر گرامر اولیه زبان را یاد دارید پس می‌توانید با مطالعه متون مختلف با ساختار جملات آشنا شوید. سایت‌های زیادی مانند Lifehacker، Upworthy، Wired یا Huffington Post وجود دارند که مقالات مختلفی را برای شما منتشر کرده‌اند. هنگام خواندن این مقالات علاوه بر اینکه با ساختار جملات آشنا می‌شوید، کلمات و اصطلاحات جدیدی را هم یاد می‌گیرید.

 

۱۰ دقیقه: به یک فایل صوتی گوش کنید

گوش دادن و تلفظ همراه با هم هستند. برای اینکه در آموزش زبان انگلیسی روزمره این دو مهارت را به‌صورت هم‌زمان یاد بگیرید باید به این زبان گوش کنید. یوتیوب یکی از پلتفرم‌هایی است که کلیپ‌های آموزشی و رایگان مختلفی را در اختیارتان می‌گذارد. برای این کار ۱۰ دقیقه زمان کافی است فقط هر دقیقه مکث نکنید و وقفه‌ها را به حداقل برسانید. اگر همه چیزهایی که گفته می‌شود را متوجه نشدید نگران نشوید و تمرکزتان را روی دریافت ایده و پیام اصلی کلیپ بگذارید. همچنین می توانید برای یادگیری تلفظ درست کلمات زبان از پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی استفاده کنید و هر روز آن را مرور کنید تا در خاطر شما بماند.

 

۵ دقیقه: با صدای بلند صحبت کنید

انگلیسی زبانان حرفه‌ای به دنبال ترجمه جملات از زبان مادری به زبان انگلیسی نیستند بلکه آن‌ها به زبان انگلیسی فکر می‌کنند و به‌طور طبیعی صحبت می‌کنند. برای اینکه شما هم بتوانید مکالمه روانی داشته باشید این تمرین ۵ دقیقه‌ای را جدی بگیرید: مقابل آینه بایستید و سعی کنید چیزی را برای خودتان توضیح دهید. این کار حداکثر ۵ دقیقه زمان لازم دارد فقط کافی است با صدای بلند حرف بزنید و حافظه عضلانی خودتان را تقویت کنید.

 

برای اینکه روزانه حداقل یک کار را به زبان انگلیسی انجام دهیم چه پیشنهادی دارید

علاوه بر راه های آموزش زبان انگلیسی روزانه که در بخش قبلی با یکدیگر بررسی کردیم، می‌توانید از پیشنهاداتی که در این بخش هم بیان می‌کنیم کمک بگیرید. این پیشنهادات را اکثر زبان آموزان تأیید کرده‌اند.

 

برنامه‌های تلویزیونی را تماشا کنید

تماشای فیلم و سریال بدون زیرنویس نقش مؤثری در تقویت مهارت شنیداری زبان آموزان دارد. اگر این کار را به تازگی شروع کرده‌اید احتمالاً همه دیالوگ‌ها را متوجه نشوید اما به مرور زمان به آن عادت می‌کنید.

 

یادگیری زبان انگلیسی روزمره با مشخص کردن کلمات کلیدی در موسیقی‌ها یا پادکست‌های انگلیسی

نگاهی به لیست آهنگ‌هایی که دوست دارید، بیندازید. احتمالاً بیشتر از آنچه تصور می‌کردید در لیستتان موسیقی انگلیسی دارید. موسیقی یا پادکست راه خوبی برای گسترش دایره لغات و تقویت مهارت شنیداری شما هستند فقط باید یک قلم و کاغذ بردارید و کلماتی که می‌شنوید را یادداشت کنید؛ سپس با پیدا کردن معنی آن‌ها مجدداً به موسیقی گوش کنید و این بار معنی جملات را حدس بزنید.

مطالعه کنید  از فواید تندخوانی چه میدانید ؟

 

مقالات + وبلاگ‌ها و کتاب‌های مورد علاقه‌تان را به زبان انگلیسی بخوانید

خودتان را به خواندن کتاب‌ها و مقالات انگلیسی عادت دهید. روزانه یک وبلاگ یا خبر جدید را به زبان انگلیسی بخوانید و حداقل ماهی یک بار یک کتاب را تمام کنید؛ این کار علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید باعث توسعه مهارت speaking و writing می‌شود.

 

آموزش زبان انگلیسی روزمره از طریق گفت و گو با افراد مسلط به زبان انگلیسی

 

دنیای انگلیسی زبانان پر از تجربیات جدید و هیجان انگیز است پس برای یادگیری زبان انگلیسی روزمره هرچه سریع‌تر یک هم زبان بومی یا فردی که به زبان انگلیسی مهارت کافی دارد را پیدا کنید و هر روز ساعاتی را با او بگذرانید. این کار باعث می‌شود تا زبان انگلیسی را راحت‌تر درک کنید.

 

خودتان را فریب دهید تا با گوشی موبایلتان زبان انگلیسی را یاد بگیرید

راحت‌ترین کاری که برای آموزش زبان انگلیسی مکالمه روزمره می‌توانید انجام دهید تغییر زبان تلفن، رایانه یا تبلتتان به زبان انگلیسی است. این کار شما را مجبور به یادگیری لغات و جملات جدید می‌کند. اکثر مردم هر روز زمانی را صرف گشتن در اینترنت یا شبکه‌های مجازی می‌کنند. شما می‌توانید با تغییر زبان مرورگرتان به این زبان یا خواندن وب‌سایت‌های انگلیسی به‌طور چشمگیری این مهارت را یاد بگیرید و خیلی راحت‌تر از قبل صحبت کنید.

 

سخن پایانی

مهم‌ترین بخش یادگیری زبان انگلیسی روزمره پیدا کردن راه‌های یادگیری است که از انجام آن‌ها لذت می‌برید. لازم نیست یادگیری مکالمات روزمره آموزش زبان انگلیسی را بیش از حد پیچیده کنید فقط کافی است بر حسب سلیقه شخصیتان چند تکنیک یادگیری که از بقیه بهتر هستند را انتخاب کنید و با انجامشان این مهارت را یاد بگیرید؛ به‌عنوان مثال فیلم ببینید، آشپزی کنید، یک ورزش جدید را شروع کنید یا گروهی را با افرادی که به زبان انگلیسی علاقه دارند تشکیل دهید.

 

سؤالات متداول در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی روزمره :

آیا آموزش زبان انگلیسی روزمره در ۳۵ دقیقه امکان پذیر است؟

• به مدت ۷ دقیقه یک واژه جدید را یاد بگیرید. • در طول ۵ دقیقه یک جمله یا عبارت جدید را بیاموزید. • ۵ دقیقه از زمانتان را صرف یادگیری ۱ گرامر جدید کنید. • به مدت ۱۳ دقیقه اخبار روز را دنبال کنید. • ۵ دقیقه آخر از زمانتان را به مرور مطالبی که به تازگی یاد گرفته‌اید اختصاص دهید.

آموزش زبان انگلیسی روزمره با تکنیک «28 دقیقه‌ای» را توضیح دهید؟

• در طول ۳ دقیقه یک لغت جدید حفظ کنید. • در طول ۱۰ دقیقه یک متن انگلیسی را مطالعه کنید. • در طول ۱۰ دقیقه موسیقی، پادکست یا هر فایلی که دوست دارید را به زبان انگلیسی گوش کنید. • در طول ۵ دقیقه مقابل آینه بایستید و با خودتان به زبان انگلیسی صحبت کنید.

برای آموزش زبان انگلیسی روزمره چه پیشنهاد راحت و سریعی دارید؟

• بدون شک تماشای فیلم یا سریالی که به تازگی منتشر شده و آن را دوست دارید، گوش دادن به موسیقی یا پادکستی که از شنیدن آن لذت می‌برید، مطالعه کتاب یا وبلاگی که متن آن مطابق با سلیقه‌تان است یا صحبت کردن با یک دوست انگلیسی زبان علاوه بر اینکه بسیار لذت بخش است به شما کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را مثل آب خوردن یاد بگیرید.