معرفی بهترین کتاب تقویت حافظه

کتاب-تقویت-حافظه-

حتماً برای شما هم پیش آمده زمان زیادی را صرف مطالعه کتاب‌های مختلف برای بهبود حافظه و تمرکزتان کرده باشید! بدون شک فهرست طولانی کتاب‌هایی که در این زمینه نوشته شده‌اند باعث سردرگمی شما می‌شود؛ به همین علت در این مقاله گلچینی از بهترین کتاب تقویت حافظه را تهیه کرده‌ایم که به شما کمک کند راحت‌تر و سنجیده‌تر مطالعه کنید. پیشنهاد ما این است که این لیست را مانند یک منو تصور کنید و بخش‌هایی را انتخاب کنید که شما را هیجان زده می‌کند.

 

گلچین کتاب‌های محبوب برای تقویت حافظه کودکان

دغدغه همیشگی والدین آموزش صحیح به کودکان و تقویت مهارت آن‌ها در زمینه‌های مختلف است. والدین دائماً در تلاش‌اند تا فرزندشان به‌عنوان یک کودک باهوش شناخته شود به همین منظور هم می‌خواهند از طریق کتاب‌ها، کلاس‌ها و روش‌های مختلف توانایی‌های فرزندشان را شکوفا کنند. در این بخش قصد داریم بهترین کتاب‌ها برای تقویت هوش و مهارت‌های کودکان را به شما معرفی کنیم.

 

·        کتاب کودک باهوش من (کتابی برای تقویت حافظه کودکان)

کتاب-کودک-باهوش-من

یکی از جدیدترین منابع علمی و روانشناسی مجموعه کتاب‌های کودک باهوش من است که برای کودکان ۲ تا ۵ ساله تهیه شده است. هر مجموعه شش جلد کتاب دارد که متناسب با سن کودک عناوین مختلفی را به او یاد می‌دهد. مفاهیم مقدماتی، ریاضی مقدماتی، بازی‌های گفتاری، آموزش مقدماتی نوشتن یا پرورش دقت از عناوینی است که برای کودکان ۲ ساله نوشته شده است.

شما می‌توانید با این کتاب‌ها توانایی و مهارت شناختی و ذهنی، مهارت دقت و توجه، مهارت شنیدن و صحبت کردن، هماهنگی چشم و دست و یادگیری مفاهیم ساده را برای کودکتان جذاب و سرگرم‌کننده کنید.

 

·          کتاب تقویت دقت و توجه با بازی

کتاب-تقویت-دقت-و-توجه-با-بازی

این کتاب دو جلدی در زمینه اختلال‌های یادگیری برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال تهیه شده است. در این کتاب ۲۲۰ بازی جذاب برای افزایش دقت و توجه کودکان وجود دارد. اگر در جست و جوی کتاب تقویت حافظه تصویری هستید این اثر را هم امتحان کنید.

مطالعه کنید  درمان افسردگی و پیشگیری از ابتلا به افسردگی

 

·          کتاب همه می‌تونن زرنگ باشند

کتاب-همه-می‌تونن-زرنگ-باشند

این کتاب به دنبال پرورش استعدادهای کودکان است که در ۲ جلد تهیه شده است. هدف از تمرینات این کتاب تقویت ارتباطات فضایی، هماهنگی حرکتی_دیداری، پایداری یا ثبات شکل، تشخیص شکل از زمینه و طرز قرار گرفتن شکل در فضا می‌باشد.

 

 

جدیدترین فهرست کتاب افزایش تمرکز در بزرگسالان

در دنیای پر تلاطم این روزها داشتن حافظه خوب و قدرتمند یک نیاز حیاتی است. حتماً برای شما هم پیش آمده در موقعیت‌های شخصی، دوستانه یا کاری به دلیل ضعف حافظه به مشکل برخورده باشید یا شاید در اطرافتان کسانی را دارید که به دلیل فراموش کاری یا حواس پرتی دائماً شاکی باشند.

باید قبول کنیم که اینترنت و شبکه‌های اجتماعی علی رغم سودمندی‌های زیاد، ضررهای خاص خودش را دارد. آیا تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که برای تقویت حافظه‌تان چه کار کنید! چگونه مانع از فراموشی خاطرات و اطلاعاتتان شوید! در ادامه قصد داریم چند کتاب تقویت هوش و حافظه و درمان فراموشی را به شما معرفی کنیم.

 

·        کتاب اثر مرکب

کتاب-اثر-مرکب

اگر به دنبال کتابی هستید که راهگشای شما در مسیرهای پرپیچ و خم باشد کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی بهترین گزینه است. به عقیده این کتاب سرنوشت همان چیزی است که خودمان آن را می‌سازیم. احتمالاً شما هم در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات وسواس انگیزی مانند با تلاش کم پولدار شوید و با هزینه ناچیز جوان‌تر بمانید را دیده‌اید! این تبلیغات حقیقت ندارند زیرا هیچ موفقیتی بدون تلاش و برنامه منسجم اتفاق نمی‌افتد. ما ناگهانی پولدار نمی‌شویم مگر اینکه در مسیر ثروتمند شدن قدم برداریم و راهکارهای مختلفی را به کار بگیریم.

این کتاب برگرفته شده از تجربیات شخصی دارن هاردی می‌باشد. او ماه عسل تجربیات آزمون و خطاها و ایده‌هایش را در این کتاب گنجانده است. اگر به دنبال رهایی از سردرگمی‌های ذهنیتان هستید و می‌خواهید روی اصول اساسی موفقیت تمرکز کنید این کتاب را پیشنهاد می‌کنیم. بدون شک این کتاب در یک روز یا یک بازه زمانی کوتاه مدت شما را به نتیجه دلخواهتان نمی‌رساند اما می‌تواند شبیه یک چراغ در دل تاریکی باشد و شما را راهنمایی کند تا با یک برنامه سازمان به اهدافتان برسید.

 

·        کتاب قورباغه‌ات را قورت بده

کتاب-قورباغه‌ات-را-قورت-بده

“زمان” مهم‌ترین دارایی همه ما انسان‌ها است به همین علت مدیریت و استفاده صحیح از آن می‌تواند زندگی‌مان را تغییر دهد. این امر کمک می‌کند تا ما به نسخه بهتری از خودمان تبدیل شویم اما واقعیت این است که این کار به سادگی انجام نمی‌شود. همیشه موانع و تله‌هایی وجود دارد که زمان ما را می‌دزدد.

مطالعه کنید  کار درست چیه؟

اگر به دنبال یک کتاب برای تقویت حافظه و مبارزه با این چالش هستید “قورباغه‌ات را قورت بده” بهترین اثر است. در این کتاب برایان تریسی ۲۱ روش را برای کنترل زمان انجام کارهای بیشتر در زمان اندک و غلبه بر تنبلی را بررسی می‌کند. اگر محصلید، خانه‌دار هستید یا کسب و کاری را دارید می‌توانید با این کتاب موفق‌تر شوید.

 

·        کتاب به انجام رساندن کارها

کتاب-به-انجام-رساندن-کارها

این کتاب اثر دیوید آلن است و در آن متدی به نام “GTD” معرفی می‌شود تا به خوانندگان کتاب کمک کند استرسشان را مدیریت کنند و با تمرکز صد در صدی کارهایشان را انجام دهند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که باید به‌صورت هم‌زمان روی چند پروژه کار کنند می‌توانید با مطالعه این کتاب تکنیک‌هایی را یاد بگیرید که با اعتماد به نفس بیشتر / اهداف روشن و کنترل گری بهتر از عهده مسئولیت‌هایتان به خوبی برآیید.

 

·        کتاب اولویت دادن به اولویت‌ها

کتاب-اولویت-دادن-به-اولویت‌ها-

 

اگر به دنبال کتاب تقویت حافظه کوتاه مدت یا بلند مدت هستید این اثر را از دست ندهید. آیا برای شما هم پیش آمده بخواهید اولویت‌های زندگی‌تان را مشخص کنید یا برنامه ریزی روزانه ماهانه یا سالانه داشته باشید! اکثر ما با عدم برنامه ریزی صحیح، سهل انگاری و به تأخیر انداختن کارها خسارت‌های جبران ناپذیری را به خودمان وارد می‌کنیم. این کتاب کمک می‌کند تا زمانتان را به درستی مدیریت کنید، به تقویت حافظه‌تان کمک و ذهنتان را آرام کنید.

 

 

·        کتاب قدرت کنترل ذهن و تفکر

کتاب-قدرت-کنترل-ذهن-و-تفکر

اغلب مردم از زمانی که بیدار می‌شوند تا زمانی که به خواب می‌روند اتفاقات، اضطراب‌ها و تنش‌های مختلفی را تجربه می‌کنند. این اضطراب‌ها گاهی اوقات باعث دردهای جسمانی، شک و تردید می‌شود و ناخودآگاه تلاش می‌کنیم تا بیشتر از حد معمول فعالیت کنیم تا شاید به آرامش برسیم غافل از اینکه این استرس‌ها و فشارها باعث می‌شوند:

  • از زندگی لذت کافی نبریم!
  • احساس عدم تمرکز / ضعف حافظه / عدم انسجام افکار درونی کنیم!
  • برای زندگی‌مان اشتباه برنامه ریزی کنیم!

اگر به دنبال کتاب تقویت حافظه بلند مدت هستید یا می‌خواهید با روش‌های تقویت حافظه آشنا شوید این کتاب را مطالعه کنید. در این کتاب اطلاعات مهمی درباره راه حل‌های مؤثر برای کنترل ذهن بررسی می‌شود.

مطالعه کنید  معرفی ورزش های مناسب برای تقویت حافظه

 

·        کتاب شش کلاه تفکر

کتاب-شش-کلاه-تفکر

یکی از توانایی‌هایی که در اختیار انسان قرار گرفته “قدرت تفکر” است. انسان به واسطه این توانایی توانسته پیشرفت‌های زیادی را تجربه کند. عوامل مختلفی مانند احساسات یا خلاقیت قدرت تفکر را تحت تأثیر قرار می‌دهد به همین علت تفکر را تبدیل به یک موضوع پیچیده کرده است.

در کتاب شش کلاه تفکر اثر ادوارد دوبونو یاد می‌گیریم چگونه در یک لحظه مسائل مختلف را مد نظر قرار دهیم و در زمان کوتاهی بهترین و درست‌ترین تصمیم را بگیریم. این کتاب تقویت حافظه فعال ۴۳ فصل دارد.

 

·        کتاب تقویت حافظه

کتاب-تقویت-حافظه-اثر-دکتر-جان-بی-آردن

کتاب تقویت حافظه نوشته دکتر جان بی آردن به شما یاد می‌دهد که چگونه با روش‌های هوشمندانه چیزهایی که دوست دارید را خیلی راحت به یاد آورید یا به عبارت دیگر آن‌ها را به راحتی فراموش نکنید. اگر به دنبال کتاب روشهای تقویت حافظه هستید خواندن این اثر را در صدر لیستتان قرار دهید.

حتماً تا به حال فهمیده‌اید که هیچ قرص یا داروی جادویی برای تقویت حافظه وجود ندارد مگر اینکه با کمک شیوه‌های اثبات شده مهارت حافظه‌تان را تقویت کنید و قابلیت‌های آن را افزایش دهید. با این کتاب یاد می‌گیرید که چگونه با روش‌های آسان و سرگرم‌کننده‌ای حافظه‌تان را تقویت کنید، حواس‌پرتی و فراموش کاری را رفع کنید، ترفندهای مختلف برای به خاطر سپردن را یاد بگیرید و یک رژیم غذایی سالم برای تقویت حافظه‌تان داشته باشید.

 

·        کتاب درس‌هایی برای تقویت حافظه

کتاب-درس‌هایی-برای-تقویت-حافظه

این کتاب نه تنها درباره حافظه و نحوه فعالیت آن صحبت می‌کند بلکه دلایلی که باعث می‌شود گاهی اوقات حافظه به خوبی کار نکند را بررسی و اقدامات مفید و کاربردی را برای داشتن یک حافظه قوی‌تر به شما معرفی می‌کند.

جذابیت این کتاب زمانی بیشتر می‌شود که روایت‌های رایج و نادرست درباره حافظه را فاش می‌کند. این کتاب تقویت حافظه دیداری و شنیداری شما را با تجربیات افراد واقعی در زندگی روزمره آشنا می‌کند و نگاه تازه و منحصر به فردی به موضوع حافظه دارد.

 

کلام آخر

در این مقاله گلچینی از کتاب‌های مربوط به تقویت حافظه کودکان و بزرگسالان را بررسی کردیم. این کتاب‌ها هر آنچه برای تقویت حافظه و تمرکز احتیاج دارید را در اختیارتان قرار می‌دهند و کمک می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان فراموش کاری را کاهش و سرعت مغزتان را افزایش دهید.