ویژگی های بهترین کلاس تندخوانی در تهران

کلاس-تندخوانی-

آیا تا به حال احساس کرده‌اید در میان انبوهی از کلمات غرق شده‌اید؟ بهترین راه فرار “یادگیری تکنیک‌های تندخوانی” است. با شرکت در کلاس تندخوانی یاد می‌گیرید که چگونه کارآمدتر بخوانید، سریع‌تر یاد بگیرید، خواندن را لذت بخش تر کنید و کم‌تر خسته شوید. تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام دوره و آموزش تندخوانی مناسب‌تر است کار دشواری می‌باشد؛ به همین علت قصد داریم در این مقاله شما را از نقطه شروع تا پایان این مسیر راهنمایی کنیم. همراه ما باشید.

 

چرا باید در کلاس تندخوانی مجازی یا حضوری ثبت نام کنیم؟

قبل از هر چیز بهتر است به چند سؤال پاسخ دهید:

  • آیا فکر می‌کنید یک خواننده کند هستید؟
  • آیا از مقدار مطالبی که برای مدرسه، دانشگاه یا محل کار مطالعه می‌کنید ناراحت هستید؟
  • آیا تا به حال لیستی از کتاب‌هایی که آرزوی خواندن آن‌ها را دارید، نوشته‌اید؟
  • آیا با درک مطالبی که خوانده‌اید مشکل دارید؟
  • آیا معمولاً بعد از پایان خواندن مطالب کتاب آن‌ها را فراموش می‌کنید؟

علی رغم اینکه پیشنهاد ما این است که همه مردم در دوره تندخوانی شرکت کنند اما اگر پاسخ شما به همه سؤالات بالا مثبت است پس ثبت نام در کلاس تندخوانی برای شما کاملاً مناسب است. بر اساس مطالعاتی که انجام شد دانشمندان فهمیدند درصد مرگ و میر در میان افراد کتاب خوان نسبت به غیر کتاب‌خوان‌ها کم‌تر است.

 

هر روز ۵۰۰ صفحه کتاب بخوانید

هر-روز-۵۰۰-صفحه-کتاب-بخوانید

خواندن روزانه ۵۰۰ صفحه کتاب امکان‌پذیر است اما تنها زمانی اتفاق می‌افتد که هنر تندخوانی را یاد داشته باشید. زندگی ما شلوغ و پر از حواس پرتی است در نتیجه نسبت به نسل‌های قبل کندتر می‌خوانیم و تمرکز برای ما دشوارتر است؛ زیرا چیزهای زیادی برای جلب توجه وجود دارد. اغلب ما به راحتی با دریافت یک تماس، پیامک، ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی حواسمان پرت می‌شود؛ به همین علت نمی‌توانیم ۵۰۰ صفحه کتاب را در روز بخوانیم!

با این حال اگر در بهترین کلاس تندخوانی ثبت نام کنید، می‌توانید تعداد صفحات بیشتری را بخوانید. تندخوانی تمرینی برای مغز است. هر چقدر بیشتر تمرین کنید عضلات خواندن شما بیشتر تقویت می‌شود.

قبل از اینکه در کلاس تندخوانی ثبت نام کنید بهتر است عادات بد مطالعه‌تان را حذف کنید:

  • تثبیت

این عادت نادرست زمانی رخ می‌دهد که چشمان شما به تک‌تک کلمات صفحه خیره می‌شود. در دوران مهد کودک این کار را به ما یاد دادند اما در حال حاضر ما دیگر کودک مهد کودکی نیستیم پس باید این عادت را اصلاح کنیم. تثبیت سرعت خواندن را کند می‌کند و یک عادت غیرضروری است که باید برای تندتر و کارآمدتر خواندن تغییر کند.

  • پسرفت

پسرفت عادت به عقب رفتن و بازخوانی قسمت‌هایی است که قبلاً آن‌ها را خوانده‌ایم. به‌طور میانگین یک فرد یک سوم از زمان مطالعه‌اش را صرف بازگشت به بخش‌هایی که خوانده، می‌کند؛ به عبارت دیگر برای هر ساعت مطالعه ۲۰ دقیقه وقت تلف شده دارد. یکی از دلایل اصلی پسرفت “عدم تمرکز” است. هنگامی حواستان پرت می‌شود به راحتی در خواندن دچار پسرفت می‌شوید.

مطالعه کنید  دومین رکورد حافظه‌ی استاد مرتضی جاوید (سلطان حافظه‌ی ایران) در گینس؛ ثبت شد!

جالب است که بدانید این عادت هم در دوران کودکی به ما آموخته شده است. هنگامی که کلمه خواندن را یاد گرفتیم به عقب برمی گشتیم و کلماتی که اشتباه تلفظ کرده بودیم یا آن‌ها را متوجه نمی‌شدیم را دوباره می‌خواندیم. پسرفت چیز خوبی است اما همیشه ضروری نیست. افرادی که قصد شرکت در کلاس تندخوانی در مشهد یا هر جای دیگر را دارند باید این عادت را حذف کنند.

  • زیر آوازی

زیر آوازی زمانی رخ می‌دهد که کلمات در ذهن شما به صدا در می‌آیند! این عادت مانند دو عادت قبل توسط خوانندگان مبتدی انجام می‌شود. هنگامی که به سطح خاصی از مهارت تندخوانی می‌رسید یاد می‌گیرید که کلمات را در سکوت ذهنی بخوانید.

شاید اکنون هم این کار را انجام می‌دهید! اکثر مردم احساس می‌کنند این تکنیک نشانه تندتر خواندن است. شما برای اینکه معنای کلمات را درک کنید نیاز ندارید آن‌ها را در ذهنتان بخوانید یا تلفظشان کنید.

هنگامی که کلمات را با صدای بلند می‌خوانید دو چیز در مغز اتفاق می‌افتد؛ بخشی از مغز تلاش می‌کند تا متن و جزئیات آن را درک کند، بخش دیگر تلاش می‌کند تا روی تلفظ کلمات متمرکز می‌شود به همین علت زیر آوازی شما را از سریع‌تر خواندن باز می‌دارد.

 

در حال حاضر چه قدر سریع می‌خوانید!

در-حال-حاضر-چه-قدر-سریع-می‌خوانید

اولین مرحله بعد از ثبت نام در کلاس تندخوانی کشف سرعت فعلی مطالعه شما است. شما باید برای یک دقیقه سرعت خواندنتان را محاسبه کنید سپس بر اساس آن سرعتتان را افزایش دهید. بهتر است هنگام تنظیم سرعت مطالعه به جای تنظیم عدد، محدوده تعیین کنید. به خاطر داشته باشید که سرعت خواندن بر اساس پارامترهای مختلفی مانند خواب یا عواملی که باعث حواس پرتی می‌شوند افزایش یا کاهش پیدا می‌کند.

 

چگونه تمرکز را در حین مطالعه افزایش دهید؟

برای بهبود در سرعت مطالعه باید تمرکزتان را بالا ببرید. نحوه افزایش تمرکز یکی از مباحثی است که در کلاس‌های تندخوانی آموزش داده می‌شود. اکثر افرادی که آهسته می‌خوانند با مشکل تمرکز مواجه هستند پس با بهبود این موضوع می‌توانند سرعتشان را چندین برابر کنند.

مطالعه کنید  یادگیری زبان انگلیسی با ضمیر ناخودآگاه

بهترین تکنیک این است که از دست برای هدایت چشم‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید هنگام خواندن متن با انگشت خط ببرید. با این کار چشم‌ها به‌طور طبیعی از چپ به راست حرکت می‌کنند. این روش، تمرکز شما روی متن را افزایش می‌دهد.

 

در کلاس آموزش تندخوانی در مشهد یا تهران به چه نکاتی توجه کنیم؟

کلاس-آموزش-تندخوانی-مشهد-یا-تهران

معمولاً انتخاب کلاس دلهره آور است. اگر می‌خواهید دوره‌ای را انتخاب کنید که نیاز شما به تندخوانی را برآورده کند پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم گیری به نکات زیر توجه کنید:

  • تجربه مربیان:

اگر می‌خواهید زمان و پولتان را روی کلاس آموزش تندخوانی سرمایه گذاری کنید پس باید از مهارت و شایستگی مربی مطمئن شوید.

  • نحوه توسعه مهارت‌ها:

یک کلاس خوب نباید فقط با چند کلمه شما را سرگرم کند بلکه باید به شما بیاموزد که چگونه مهارت‌هایتان را توسعه دهید و تکنیک‌های مختلف تند خوانی مانند اسکن، خواندن بین خطوط و موارد دیگر را یاد بگیرید.

  • تکنیک‌های عالی:

شما می‌خواهید مهارت مهمی را یاد بگیرید پس باید تمام تکنیک‌ها و اصطلاحات زیر و بم کار را بیاموزید تا در آینده از آن‌ها استفاده کنید و حتی آن‌ها را به دیگران هم یاد دهید.

  • برنامه درسی:

شما باید مطمئن شوید آنچه ارائه می‌شود دقیقاً همان چیزی است که به دنبالش هستید؛ به‌عنوان مثال شما باید مشخص کنید که صرفاً به دنبال افزایش قدرت یادگیری با تکنیک‌های تندخوانی هستید یا می‌خواهید بهبود حافظه را هم یاد بگیرید.

  • قیمت:

بدون شک شما می‌خواهید در کلاسی ثبت نام کنید که با بودجه‌تان هماهنگی داشته باشد اما علاوه بر هزینه کلاس تند خوانی مباحثی که قرار است یاد بگیرید هم حائز اهمیت است.

 

ویژگی های بهترین کلاس تندخوانی چیست؟

قرار نیست در کلاس‌های تندخوانی تکنیک جادویی و عجیب و غریبی آموزش داده شود بلکه اساتید به شرکت کنندگان کمک می‌کنند تا به‌طور واقع‌بینانه‌ای بر این مهارت مسلط شوند. این دوره‌ها معمولاً سرعت مطالعه را ۲ تا ۵ برابر می‌کنند.

در ادامه فرمت یک تمرین تند خوانی اولیه را به شما نشان می‌دهیم:

  • ۱۰ دقیقه با سرعت معمولی خودتان بخوانید و زمانتان را علامت بزنید.
  • تلاش کنید تا در طول ۷ دقیقه دوباره همان متن را بخوانید.
  • در طول ۶ دقیقه همان متن را بخوانید.
  • در طول ۵ دقیقه همان متن را بخوانید.
  • در طول ۴ دقیقه همان متن را بخوانید.

هدف از تمرین بالا این است که سرعت خواندنتان را بالاتر ببرید حتی اگر به معنای قربانی کردن درک مطلب باشد. با این تمرین به چشمانتان یاد می‌دهید که سریع‌تر ببیند.

 

مزایای شرکت در کلاس تندخوانی چیست؟

مزایای-شرکت-در-کلاس-تندخوانی

مزایای زیادی وجود دارد اما به‌طور خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود سرعت خواندن
  • به دست آوردن بینش درباره نحوه عملکرد مغز
  • حفظ بهتر دانش
  • یادگیری سریع‌تر
  • بهبود عملکرد کاری
  • درس خواندن بهتر برای امتحانات

 

مطالعه کنید  چگونه زبان انگلیسی را فول شویم؟

یادگیری تندخوانی چقدر طول می‌کشد؟

دوره‌های تندخوانی بازه زمانی متغیری دارند اما شما باید زمانی را هم برای تمرین در نظر بگیرید. قانون کلی این است که دوره را بگذرانید و آن را ضربدر ۵ کنید یعنی ساعت‌های تمرین را محاسبه کنید تا متوجه شوید که چه مدت برای یادگیری یک مهارت وقت گذاشته‌اید. به یاد داشته باشید که شما می‌توانید برای افزایش سرعت یادگیری از ویدئوهای آموزشی استفاده کنید، منابع بیشتری را بخوانید یا تکالیف بیشتری را انجام دهید.

 

قیمت کلاس تند خوانی چند است؟

قیمت-کلاس-تند-خوانی

یکی از مهم‌ترین پارامترها هنگام ثبت نام کلاس تند خوانی در تهران یا مشهد قیمت است. قیمت کلاس‌ها رقم مشخصی ندارد و کاملاً متغیر است. به‌طور طبیعی کلاس‌های آنلاین نسبت به کلاس‌های حضوری هزینه کم‌تری دارند. اگر از لحاظ بودجه محدودیت دارید، می‌توانید در کلاس آنلاین ثبت نام کنید.

 

چگونه تصمیم نهایی بگیریم؟

اگر می‌خواهید قبل از شرکت در کلاس آموزش تندخوانی در تهران پیشنهادات پیش رویتان را ارزیابی کنید، می‌توانید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • تجربه معلمان
  • مهارت‌های قابل انتقال برای ارائه به دیگران
  • برنامه درسی
  • مباحث آموزشی
  • بازخورد شرکت کنندگان
  • کیفیت کلی دوره
  • برداشت کلی شما

 

سخن پایانی

برای انتخاب بهترین کلاس تندخوانی در تهران یا مشهد گزینه‌های زیادی وجود دارد. هنگام انتخاب دوره باید زمان و منابعی که مورد نیاز است را بررسی و بر اساس اهدافی که دارید روی یادگیری این مهارت سرمایه گذاری کنید.

در این مقاله سعی کردیم بهترین دوره‌ها و چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو هستید را بررسی کنیم. به خاطر داشته باشید که هر کدام از شرکت کنندگان بر حسب زمان و انرژی که روی یادگیری این مهارت می‌گذارند سریع‌تر یا دیرتر بر آن مسلط می‌شوند؛ پس بدون اینکه خودتان را با کسی مقایسه کنید مهارت تندخوانی را یاد بگیرید.

 

سؤالات متداول کلاس تندخوانی

1. آیا ارزش دارد در کلاس تندخوانی ثبت نام کنیم؟

پاسخ ما مثبت است زیرا کلاس تندخوانی نه تنها مهارت شما را در مطالعه افزایش می‌دهد بلکه به تفکر سریع، بهینه سازی و ارتقاء حافظه کمک می‌کند.

2. هزینه کلاس تندخوانی چقدر است؟

هزینه کلاس‌ها کاملاً متغیر است اما کلاس‌های آنلاین نسبت به حضوری هزینه مقرون به صرفه‌تری دارند.

3. کلاس تند خوانی چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان تسلط بر این مهارت در هر فردی متفاوت است. برای محاسبه مدت زمان یادگیری این مهارت می‌توانید دوره‌ای که در آن شرکت کرده‌اید را ضربدر ۵ کنید تا میزان زمانی که صرف یادگیری کرده‌اید مشخص شود.