چگونه در کلاس زبان موفق باشیم؟

موفقیت-در-کلاس-زبان-انگلیسی-

موفقیت در کلاس زبان انگلیسی می‌تواند چالش بزرگی باشد اما مزایای زیادی هم دارد به‌عنوان مثال شما را از لحاظ جایگاه اجتماعی بالا می‌برد، باعث پیشرفت تحصیلی می‌شود، ارتباطاتتان را گسترش می‌دهد و فرصت‌های شغلی جدیدی را برای شما به وجود می‌آورد. روش‌های ساده اما اصولی برای موفقیت وجود دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

موفقیت در کلاس زبان انگلیسی با 8 اصل

اگر می‌خواهید از این پس بدون استرس در کلاس آموزش زبان حاضر شوید و نسبت به همکلاسی‌هایتان پیشرفت بیشتری داشته باشید چند پیشنهاد برای شما داریم.

1.     خودتان را برای موفقیت آماده کنید

  • برای موفقیت در کلاس‌های زبان انگلیسی باید در ابتدای ترم، برنامه درسی را بخوانید. برنامه درسی شبیه یک قرارداد بین شما و استاد کلاس است. شما باید برنامه درسی را بخوانید و در صورتی که چیزی نامشخص بود از استادتان بخواهید تا توضیح کافی بدهد؛ همچنین لازم است به تاریخ‌ها یا اطلاعات مهمی که درج شده دقت کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید.
  • طبیعی است که در طول‌ترم یک یا دو بار غیبت کنید اما غیبت بیش از حد باعث شکست شما می‌شود؛ پس حتماً در کلاس حضور داشته باشید و هیچ درسی را از دست ندهید. اگر مجبور شدید کلاسی را از دست بدهید حتماً به استاد خود اطلاع دهید تا در جلسه آینده مباحث قبلی را مرور کند.
  • اساتید شاگردان زیادی دارند پس نمی‌توانند اسم همه را به خاطر بسپارند اما با معرفی خودتان در جلسه اول کاری می‌کنید که استاد شما را راحت‌تر به خاطر بسپارد.
  • در طول‌ترم تاریخ‌های زیادی وجود دارند که باید برای آن‌ها آماده شوید پس روی تقویم خود این تاریخ‌ها را علامت بزنید و برای آن‌ها آماده شوید.
  • راز موفقیت در کلاس‌های زبان “انجام به موقع تکالیف” است به‌عنوان مثال اگر استاد تمرینی برای دو هفته آینده به شما می‌دهد منتظر نمانید تا سر موعد این تکلیف را ارائه دهید بلکه همان لحظه بلافاصله روی کاغذ تکلیف خواسته شده را انجام دهید.
مطالعه کنید  راه های برگشت به زندگی شاد و موفق

 

2.     خودتان را به‌عنوان یک متفکر بشناسید

خودتان-را-به‌عنوان-یک-متفکر-بشناسید

تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که چه زمانی و کجا بیشترین بازدهی را دارید! یا چه چیزی حواستان را به سرعت پرت می‌کند! آگاهی از تمایلات و عادات فکری که دارید به شما کمک می‌کند تا زمانتان را بهتر مدیریت کنید و بهره‌وری خود را افزایش دهید.

 

3.     زمان و توجه خود را مدیریت کنید

  • افرادی که برنامه‌های دقیق و هدفمندی طراحی می‌کنند ترس کم‌تر و بهره‌وری بیشتری دارند. هنگامی که برای خودتان برنامه ریزی می‌کنید باید پاداش هم در نظر بگیرید. پاداش‌ها کمک می‌کنند تا به برنامه ریزی پایبند باشید و هرگز انگیزه‌تان را از دست ندهید.
  • این روزها معمولاً مردم ترجیح می‌دهند به جای کلاس حضوری در کلاس مجازی ثبت نام کنند تا هزینه کم‌تری را بپردازند و کلاس‌ها را راحت‌تر با برنامه کاری یا درسی خود هماهنگ کنند. نکته قابل توجه این است که میزان حواس پرتی در کلاس‌های مجازی نسبت به حضوری بیشتر است. برای موفقیت در کلاس های آموزش آنلاین زبان لازم است عواملی که منجر به حواس پرتی می‌شوند را محدود کنید در غیر این صورت توجه شما بین کارهای مختلف تقسیم می‌شود و کار اصلی را ضعیف‌تر انجام می‌دهید.

 

4.     مثل یک پروفسور فکر کنید

اساتید قبل از اینکه موضوعی را به شما درس دهند روی تک‌تک مباحث فکر می‌کنند، بد نیست اگر شما هم این کار را انجام دهید؛ به‌عنوان مثال از خودتان بپرسید که چرا این نکته بررسی می‌شود یا دلیل نوشتن این تکلیف چیست.

 

5.     برای شرکت در کلاس مطالعه داشته باشید

  • استاد حتماً هر جلسه تمرین‌هایی را برای خواندن به شما می‌دهد پس حتماً قبل از کلاس این تمرین‌ها را انجام دهید. خواندن به زمان و تمرکز نیاز دارد پس چند ساعتی را به آن اختصاص دهید. برای اینکه حواستان به راحتی پرت نشود حتماً مکان آرامی را انتخاب کنید.
  • ساعات بیشتری را صرف مطالعه کنید. اگر نمی‌توانید برای بازه زمانی طولانی تمرکزتان را حفظ کنید هر ساعت را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.
  • احتمالاً در طول مطالعه با کلماتی مواجه می‌شوید که آن‌ها را قبلاً ندیده‌اید. این کلمات را یادداشت و تعاریف آن‌ها را پیدا کنید. این کار کمک می‌کند تا دفعه بعد که با آن‌ها مواجه شدید معنایشان را به خاطر آورید.
  • هنگام مطالعه یادداشت برداری کنید و زیر کلمات و عبارات مهم را خط بکشید.
  • شاید درک برخی از متون برای شما دشوار باشد پس سعی کنید راهی را برای ساده‌تر و جذاب‌تر کردن آن پیدا کنید؛ به‌عنوان مثال درباره نویسنده تحقیق کنید یا نقدهایی که پیرامون آن موضوع وجود دارد را بخوانید.
مطالعه کنید  آموزش انگلیسی برای سفر و مهاجرت

 

6.     بنویسید

بنویسید-برای-موفقیت-در-کلاس-زبان

  • یکی از راهکار های موفقیت در کلاس زبان “پیروی از دستورها و تکالیف استاد” است.
  • هنگام نوشتن تمرین‌ها یا مقالات پیش‌نویسی کنید. پیش نویس مرحله مهمی در فرایند نوشتن است که به شما ایده‌های جدیدی می‌دهد و شانس موفقیتتان را بیشتر می‌کند.
  • برای نوشتن از برنامه‌های رایگان استفاده کنید. این برنامه‌ها کمک می‌کنند تا به نویسنده بهتری تبدیل شوید.

 

7.     بعضی از مباحث را برای دوستانتان توضیح دهید

تحقیقات نشان می‌دهند یکی از مؤثرترین روش‌های یادگیری “آموزش” است پس سعی کنید چیزهایی که مطالعه می‌کنید را برای دیگران توضیح دهید. این کار اطلاعات را از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت منتقل می‌کند همچنین باعث می‌شود تا چیزهایی که نمی‌فهمید را راحت‌تر و واضح‌تر درک کنید.

 

8.     کمک بگیرید

  • گاهی اوقات برای موفقیت در کلاس های آموزش آنلاین زبان انگلیسی یا حتی کلاس‌های حضوری به کمک اضافی احتیاج دارید.
  • شما می‌توانید در ساعات اداری با استادتان ملاقات کنید و از او سؤالاتتان را بپرسید.
  • اگر موضوعی را متوجه نشدید در طول کلاس سؤال بپرسید یا بعد از آن از دوستانتان کمک بگیرید.

 

سخن پایانی

در این مقاله روش موفقیت بهترین کلاس زبان انگلیسی را با یکدیگر بررسی کردیم اما بد نیست که به‌عنوان کلام آخر دلایل عدم موفقیت را هم به شما بگوییم. معمولاً بهانه‌ها و طرز فکرهای اشتباهی در زمینه روش یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که باعث عدم موفقیت زبان آموزان می‌شود؛ به‌عنوان مثال آن‌ها با خود فکر می‌کنند استعداد ندارند، اشتباهاتشان زیاد است، اگر حرف بزنند دیگران به آن‌ها می‌خندند، به دلیل سن بالا نمی‌توانند انگلیسی را یاد بگیرند، وقت کافی ندارند یا باید حتماً خارج از ایران باشند تا بر زبان انگلیسی مسلط شوند! راه حل این است که همین حالا این طرز فکرها را از بین ببرید و به این موضوع فکر کنید که چرا می‌خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید و در حال حاضر در چه جایگاهی هستید.

مطالعه کنید  رابطه حرف Q و ... در انگلیسی - استاد مرتضی جاوید