میدانید سخت ترین مهارت در یادگیری زبان چیست؟

سخت-ترین-مهارت-در-یادگیری-زبان-

هر زبان آموزی به خوبی می‌داند در کدام مهارت خوب یا بد است. برای همه ما پیش آمده هنگام یادگیری یک مهارت جدید حس کنیم برخی از قسمت‌های آن دشوار و چالش‌برانگیز است؛ این یک حس کاملاً طبیعی می‌باشد و زبان انگلیسی هم از این قاعده مستثنا نیست. همه ما هنگام آموزش زبان مادری ابتدا گوش می‌دهیم بعد از آن صحبت کردن را یاد می‌گیریم سپس می‌توانیم بخوانیم و بنویسیم. این چهار مهارت برای زبان انگلیسی هم وجود دارد. هر زبان آموزی در یک یا چند مهارت قوی‌تر است و لزوماً نمی‌توان یک مهارت را نسبت به سایرین سخت‌تر دانست. شاید یک مهارت سخت از نظر شما، ساده‌ترین مهارت از نظر همکلاسی‌تان باشد. از نظر شما سخت‌ترین مهارت در یادگیری زبان چه مهارتی است؟

 

کدام مهارت در یادگیری زبان انگلیسی سخت تر است!

طبق نظرسنجی‌های انجام شده speaking و writing دشوارتر از reading و listening است.

  • Writing سخت است زیرا شما نمی‌توانید از تأکید صوتی یا زبان بدن استفاده کنید و باید همه چیز را در قالب کلمات بیان کنید؛ با این حال مزیت آن این است که شما می‌توانید بارها و بارها آن را مورد بازبینی و ویرایش قرار دهید. اغلب زبان‌آموزان معتقدند writing کار زمان بر و پر زحمتی است زیرا جزئیات فرعی بسیار زیادی دارد حتی برخی از آن‌ها دائماً دچار نارسانویسی و نارساخوانی می‌شوند.
  • Speaking هم به نوبه خود دشوار است زیرا بیان تفکرات در چند ثانیه به یک زبان جدید کار بسیار چالش برانگیزی است. شاید شما نتوانید در لحظه کلمات و اصطلاحات مناسبت خود را پیدا کنید!

 

راهکارهای سرعتی و مؤثر برای بهبود speaking

آیا فکر می‌کنید speaking سخت‌ترین کار در یادگیری زبان انگلیسی است! در حقیقت طرز فکر شما بزرگ‌ترین عاملی است که مانع از صحبت کردنتان می‌شود. شما باید با خجالتتان مبارزه کنید و اعتماد به نفس داشته باشید یعنی حتی اگر دچار اشتباه شدید باز هم به خودتان بخندید. یکی دیگر از راه های تقویت speaking افزایش دایره لغت انگلیسی است.

مطالعه کنید  تعصب‌های بیهوده را کنار بگذاریم!

وقتی در اینترنت به دنبال راه‌های تقویت speaking و یادگیری مکالمه انگلیسی گردید احتمالاً روش‌هایی را پیدا می‌کنید که شما را در نهایت مجبور به پول خرج کردن می‌کند در صورتی که منابع بسیار شگفت انگیزی وجود دارند که بدون نیاز به هزینه اضافه یا ترغیب شما به سفرهای خارجی به شما یاد می‌دهند تا در همان شهری که زندگی می‌کنید شروع به صحبت کنید و از انجام این کار لذت ببرید. در ادامه 4 پیشنهاد برای شما داریم:

1.     Verbling

راهکارهای-سرعتی-و-مؤثر-برای-بهبود-speaking

این سایت علی رغم اینکه امکانات رایگان کمی دارد اما به خوبی مهارت شما را تقویت می‌کند و به آموزش صحبت کردن به انگلیسی می پردازید. بعد از اینکه به Verbling وارد شدید و ثبت نام کردید باید نوع زبانی که در حال یادگیری هستید را وارد کنید.

بعد از ورود به سیستم می‌بینید که مردم در حال حاضر چه زبانی را یاد می‌گیرند سپس به گروه‌های تمرین و کلاس‌های گروهی وارد می‌شوید. در این بخش امکانات رایگانی وجود دارد اما برای استفاده از امکانات بیشتر باید پول بپردازید. برخی از کلاس‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند و موضوعات جالبی را دنبال می‌کنند. در این فضا می‌توانید با افراد جالبی آشنا شوید.

2.     Italki

این وب سایت به شما این امکان را می‌دهد تا هر چهار مهارت زبان انگلیسی را تمرین کنید. وب سایت Italki برای تبادل زبان است و فقط شامل زبان انگلیسی نمی‌شود. شما می‌توانید در فضای Italki از سراسر جهان دوست و شرکای مطالعه پیدا کنید و از طریق پیام با آن‌ها در ارتباط باشید. البته کلاس‌های پولی هم برای افرادی که به دنبال یادگیری بیشتر هستند وجود دارد. هر کدام از کلاس‌ها قیمت متفاوتی دارند. شما می‌توانید به‌صورت انفرادی با یک فرد بومی، زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

مطالعه کنید  آشنایی با قوی ترین متد مطالعه فتوریدینگ

3.     PenPal World

این وب سایت به شما اجازه می‌دهد تا به‌صورت رایگان با مردم سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. اغلب زبان آموزان دائماً شکایت می‌کنند که کسی را ندارند تا با او زبان انگلیسی را تمرین کنند. فضای PenPal World یک راه عالی برای پیدا کردن دوست است.

شما می‌توانید با افرادی که علایق مشابهتان را دارند ارتباط برقرار کنید و از طریق اسکایپ با آن‌ها حرف بزنید. این شخص می‌تواند آمریکایی، ایرلندی، بریتانیایی، استرالیایی یا ساکن شهرهای دیگر باشد. سایت PenPal World محیط خوبی برای به اشتراک گذاشتن زبان و فرهنگ‌های مختلف است.

4.     Conversation Exchange

اگر به دنبال یک شریک مکالمه حضوری یا مجازی می‌گردید می‌توانید از سایت Conversation Exchange هم استفاده کنید.

 

راهکارهای جالب و سریع برای بهبود writing

راهکارهای-جالب-و-سریع-برای-بهبود-writing

اگر فکر می‌کنید writing سخت‌ترین اسکیل زبان انگلیسی است باید از خودتان بپرسید که آیا فقط به الفبای لاتین عادت ندارید یا در بیان زبان انگلیسی دچار مشکل هستید! در هر صورت جای نگرانی وجود ندارد زیرا حتی افراد بومی هم گاهی اوقات در این مهارت به مشکل می‌خورند. در ادامه چند پیشنهاد برای تقویت writing به شما می‌دهیم که می‌تواند کمک کننده باشد.

1.     بخوانید

خواندن برای writing خوب بسیار اهمیت دارد اما افراد زیادی این موضوع را نمی‌دانند. به یک کودک فکر کنید. کودک بدون اینکه فکر کند همیشه به صحبت‌های والدین و اطرافیانش گوش می‌دهد تا حرف زدن را یاد بگیرد. همان‌قدر که گوش دادن برای بهتر صحبت کردن اهمیت دارد، خواندن هم برای نوشتن مهم است. هنگام یادگیری یک زبان جدید شما باید ببینید و تکرار کنید.

هر چقدر بیشتر بخوانید بهتر تقلید می‌کنید و بهتر نوشتن را یاد می‌گیرید. برای شروع می‌توانید سبک‌هایی که دوست دارید را دنبال کنید. شما می‌توانید بدون خرید کتاب از طریق سایت‌هایی که محتوای رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند و کتاب‌ها و مجلات رایگان را به اشتراک می‌گذارند استفاده کنید.

مطالعه کنید  روش اصولی یادگیری زبان انگلیسی چگونه است؟

2.     یک مجله برای خودتان درست کنید

یک دفترچه بردارید و هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد را در آن یادداشت کنید، می‌توانید صبح زود رؤیاهایتان را بنویسید یا شب‌ها درباره اهدافتان فکر کنید؛ چیزی که اهمیت دارد این است که نوشتن به یک عادت روزانه تبدیل شود. ابتدا این کار برای شما سخت است حتی امکان دارد احساس ناخوشایندی پیدا کنید اما به تدریج این کار طبیعی‌تر به نظر می‌رسد و می‌توانید با سرعت بیشتری این کار را انجام دهید.

3.     یک دوست خوب پیدا کنید

بهترین کار برای افرادی که فکر می‌کنند نوشتن سخت‌ترین مهارت در یادگیری زبان انگلیسی است پیدا کردن یک دوست خوب و چت با او است. شما می‌توانید از طریق نوشتن نامه و ارسال با پست یا چت آنلاین با دوستانتان حرف بزنید آرزوها، رؤیاها، عادات، اتفاقات و لحظات خوبتان را با او به اشتراک بگذارید. این کار علاوه بر اینکه اعتماد به نفستان را بیشتر می‌کند، راه خوبی برای پیدا کردن اشتباهات و نقاط ضعفتان است.

 

سخن پایانی

در حال حاضر بیشتر مردم دنیا زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان مادری یا زبان دوم یاد دارند اما این به معنای آسان بودن زبان انگلیسی نیست. انگلیسی همانند هر زبان دیگری پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. قطعاً هر زبان آموزی می‌تواند تعیین کند کدام مهارت برایش راحت و کدام مهارت دشوارتر است اما بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده speaking و writing نسبت به سایر مهارت‌ها سخت‌تر است که با دانستن این موضوع یادگیری زبان انگلیسی در خانه برایتان راحتتر می شود.