10 راهکار آموزش انگلیسی به کودکان

10 راه ساده آموزش زبان انگلیسی به کودکان

10 راه ساده آموزش زبان انگلیسی به کودکان

به عنوان والدین شاید ندانید که از چه راهی می توانید کودک خود را در یادگیری زبان انگلیسی یاری دهید و آن را به فرزند خود آموزش دهید. وقتی به سن نوجوانی می رسند معرفی زبان دوم به آن ها ساده تر است. که می توان این کار را با حرف زدن به آن ها و یا با معرفی کردند یک اسباب بازی به آن ها این کار را انحام دهید. اما در کل کارها و فعالیت های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید به کار ببرید تا بتوانید به آن ها انگلیسی را یاد بدهید. در این مقاله 10 راهکار آموزش انگلیسی به کودکان را برای شما بیان خواهیم کرد. راهکارهای بیسار ساده که می توانید به راحتی آن ها را به کار ببرید و از آن ها لذت ببرید.

مقدمه: 

در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید زبان انگلیسی را به فرزند خود در یک محیط آرام و بدون استرس آموزش دهید. ما در اینجا روی نکاتی متمرکز می شویم که نیاز به وارد کردن استرس به کودکان نیست. البته در نظر داشته باشید که عدم اعتماد به نفس و نداشتن خودآگاهی می تواند در میزان یادگیری دانش آموزان شما تاثیر گذار باشد.

برای کودکان خود کتاب زبان انگلیسی مورد علاقه آن ها را خریداری کنید:

اگرخواندن زبان انگلیسی یکی از کارهایی است که فرزند شما دوست ندارند و یا آن ها را خیلی زود کلافه و کسل می کند؛ می توانید از کتاب های مورد علاقه آن ها با موضوعات جذاب استفاده کنید. خواندن کتاب های مورد علاقه شان به این معنی نیست که قصد داریم آن ها را به خواندن داستان علاقه مند کنیم. بلکه هدف این است که اگر آن ها واژه ای را بلد نیستند؛ دیگر لازم نیست که در فرهنگ لغت به دنبال واژه ها و معانی آن ها باشند. بلکه می توانند معنا و مفهوم کلی را از بقیه جمله و متن کتاب متوجه شوند.

دلیل اینکه می گوییم از موضوعات و یا کتاب های مورد علاقه کودکتان باشد به این دلیل است که اگر آن ها به خوبی فحوای کتاب  و موضوع آن را بدانند وقتی آن را به زبان انگلیسی بخوانند زیاد دچار استرس و عدم فهم نخواهند شد. اما آشنایی با موضوع در فهم متن بسیار می تواند کمک کننده باشد. این مورد یکی از 10 راهکار آموزش انگلیسی به کودکان؛ بود. در ادامه به مابقی این راهکارها می پردازیم.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 

مطالعه کنید  طرح شبکه‌ای برای مطالعه

شما هم همراه با آن ها زبان انگلیسی را یاد بگیرید:

یاد دادن زبان انگلیسی به فرزندتان می تواند به عنوان یک برانگیزاننده برای شما عمل کند. اگر تاکنون برای یادگیری بان انگلیسی دودل بوده اید؛ آموزش و پیشرفت فرزندان می تواند انگیزه خوبی به شما بدهد تا بهتر و سریع تر یاد بگیرید. 

برای سپردن کارها و یا انجام کارهای ساده؛ از زبان انگلیسی بهره ببرید:

اینکه خود و فرزندتان را ملزم کنید که هر دو در هنگام انجام کارهای مشترک به انگلیسی حرف بزنید می تواند کمک کند به هر دوی شما تا بهتر رو به جلو قدم بردارید. مثلا در هنگام پیاده روی یا هنگام غذا خوردن میتوانید واژه ها و مکالمات خود را به زبان انگلیسی بیان کنید.

در ابتدا ممکن است شما و یا فرزندتان واژگان کافی برای تکمیل مکالمه خود پیدا نکنید می توانید آن ها را به زبان مادری بیان کنید و سپس هم معنی آن ها را یاد بگیرید و بار دیگر در مکالمات مداوم به کار برید تا بتوانید بهتر یاد بگیرید.

نحوه ی آموزش زبان انگلیسی در ابتدای کودکی به چه شکل است؟

بهتر است در ابتدای یادگیری از مکالمات و جملاتی استفاده کنید که نیاز به جواب دادن طولانی ندارد و جواب آن فقط در حد بله و یا خیر است. در بدو یادگیری مهم همان انگلیسی حرف زدن است. حتی اگر در ابتدا واژگان خیلی ساده و بدون واژه ها و ساختارهای پیچیده باشد پس زیاد به خود و فرزند خود سخت نگیرید.  به مرور زمان می توانید دایره لغات را گسترش داده و آن ها را افزایش داد تا بتوان جملات بهتر و پربارتری را بیان کرد. 

راه های ساده آموزش زبان انگلیسی به کودکان

راه های ساده آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 

مطالعه کنید  آموزش مهمترین اصطلاحات انگلیسی مربوط به لباس پوشیدن

 

آن ها را از یادگیری زبان های دیگر دلسرد نکنید:

اگر یادگیری زبان انگلیسی جزو اولویت های فرزند شما است و دوست دارد آن را یاد بگیرد بسیار عالی است اما فکر نکنید یادگیری سایر زبان ها می تواند مانعی در یادگیری زبان انگلیسی فرزند شما باشد. پس اگر خواهان یادگیری زبان دیگری و یا به آن علاقه دارد مانع او نشوید. چه بسا بسیار بسیار به او کمک می کند تا بهتر و بیشتر در زبان انگلیسی پیشرفت کند.

آیا یادگیری چند زبان مانعی برای کودک است؟

بله درست است اگر کودکی به چند زبان خود را مشغول دارد و یا محیط او این فرصت را ایجاب کند؛ باعث می شود تا واژگان چند زبان با هم مخلوط شوند. اما گاهی زبان ها خیلی به هم نزدیک هستند و تقریبا از یک ریشه هستند. این ها باعث یادگیری عمیق تر زبان شبیه خود می شوند و گاهی یادگیری زبان های دشواری مانند: ژاپنی می تواند آموزش زبان انگلیسی به کودکان شما راحت تر کند. زیرا حس سختی زبان انگلیسی را از او می گیرد و با انگیزه بیشتری آن را یاد می گیرد. 

برای یادگیری زبان انگلیسی از تکنولوژی استفاده کنید:

اینکه موبایل خود روی زبان انگلیسی تنظیم کنید. با این کار کاربردهای واژه های روزمره را بهتر و بیشتر یاد می گیرید. مثلا رفتن به صفحه بعد و بالا و پایین رفتن و یا یادداشت و پیام و واژه هایی از این دست به دلیل تکرار زیاد در تلفن همراه می تواند کاملا در شما نهادینه کند و به خوبی یاد بگیرید.

درباره اشتباهات فرزند خود نگران نباشید:

یکی از دلایلی که کودکان نمی توانند بعد از مدتی به زبان انگلیسی به خوبی صحبت کنند این است که مدام در حین صحبت کردن؛ حرف و مکالمه آن ها را قطع می کنید و همین کار مانع از یادگیری کودک شما می شود.

در این مرحله خودآگاهی کودکان می تواند برای یادگیری زبان آن ها به عنوان کشنده و سم به حساب آید. اگر شما مانند آینه هر چه را که می گوید سریع بخواهید تصحیح کنیدY به او خواهید فهماند که استعداد یادگیری ندارد. و به مرور زمان اعتماد به نفس او از بین می رود و شور و شوق یادگیری در او کشته می شود. در واقع هدف در اینجا صحبت کردن فرزند شما است نه درست صحبت کردن او. اینکه کودک بتواند روان و با اعتماد به نفس هر چند اشتباه صحبت کند می تواند به او کمک زیادی کند. پس سخن او را قطع نکنید.

برای آموزش زبان؛ بر روی دایره لغت تمرکز کنید نه بر روی گرامر:

اگر می خواهید در کنار آموزش مدرسه فرزندان خود برای آموزش زبان به آن ها نقش مؤثری داشته باشید؛ می توانید به جای تمرکز بر روی گرامر و ساختار بر روی لغت متمرکز باشید. لازم نیست به آن ها بگویید کدام کلمه فعل و کدام یک فاعل و غیره است.

بلکه درست در حالی که مشغول شستن ظرف هستید؛ می توانید نوع فعلی که برای کار خود به کار می برید. یعنی” washing” به کودک شما نوع فعل را یاد می دهد و می توانید هم زمان هم در مورد شستن ظرف ها در روز گذشته هم یک جمله بگویید و تفاوت بین فعل ها کودک را کنجکاو برای یادگیری می کند.

یادگیری گرامر به شما در ارتباطات و یادگیری واژگان بیشتر به شما در ارتباطات بیشتر کمک می کند.

از مخلوط شدن زبان انگلیسی با زبان مادری آن ها نگران نباشید:

برای اینکه کودک شما به هر دور زبان مسلط شود لازم نیست که حتما به هر دو زبان صحبت کنید. بهتر است اول یکی از زبان ها برای کودک جا بیفتد و بعد زبان دوم را شروع به یادگیری کنید. حتی اگر امکانش هست یک نفر با کودک به انگلیسی حرف بزند و یکی هم به زبان مادری. آمیختن دو زبان برای آموزش اصلا ایده خوبی نیست. اما کودکان تفاوت بین این دو نمی دهند و می توانند به راحتی هر دو را یاد بگیرند.

فیلم های انگلیسی زبان با آن ها ببینید:

این کار به خصوص اگر کارتون باشد برای کودکان و اگر فیلم باشد برای نوجوانان بسیار لذت بخش است و می تواند آن ها لحظات خوشی را در کنار شما همراه با لذت انگلیسی یاد بگیرند. در ابتدا بهتر است این فیلم ها با زیرنویس هایی به زبان مادری باشد. سپس به مرور می توانید زیرنویس را به انگلیسی تغییر دهید. همچنین می‌توانید برای کمک هرچه بیشتر به کودکتان در یادگیری زبان از پکیج آموزش زبان کودکان استفاده کنید.

رفتن به کلاس های تابستانی:

بهتر است کودکان خود را به کلاس های تابستانی زبان بفرستید. این کار می تواند مکمل کار شما و معلم آن ها در مدرسه باشد و یادگیری آن ها را افزایش دهد.

شما چه نظری دارید؟