یادگیری زبان به صورت فشرده امکان پذیر است؟

یادگیری-فشرده-زبان-

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید یا به تازگی تصمیم به انجام این کار گرفته‌اید بدون شک سرعت برای شما اهمیت زیادی دارد. برای عده‌ای سرعت یادگیری به حدی اهمیت دارد که ترجیح می‌دهند در کلاس‌های فشرده آموزش زبان انگلیسی ثبت نام کنند. به نظر شما یادگیری فشرده زبان چگونه است و برای این کار باید سراغ چه کسی رفت؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سؤال را متوجه شوید.

 

سریع‌ترین راه یادگیری زبان!

برای اینکه سرعت یادگیری خود را افزایش دهید راه عجیب و غریبی وجود ندارد بلکه تکنیک‌های اثبات شده‌ای هستند که می‌توانند در طولانی مدت به روند یادگیری سریع زبان انگلیسی شما کمک کنند:

  • ریسک پذیر باشید و از تمام ابزارهای یادگیری استفاده کنید.
  • کتاب‌های کودک یا بزرگسال را در موضوعات مختلف بخوانید.
  • هنگامی که در حال حرکت هستید از پادکست‌ها یا کتاب‌های صوتی غافل نشوید.
  • خودتان را در زبان انگلیسی غرق کنید.

 

آیا یادگیری زبان به صورت فشرده امکان‌پذیر است؟

منظور از کلاس فشرده این است که شما در طول هفته در کلاس‌های بیشتر با ساعات طولانی‌تری شرکت کنید؛ به‌عنوان مثال اگر در حالت عادی هفته‌ای ۳ بار در یک کلاس ۹۰ دقیقه‌ای نشستید اکنون باید هفته‌ای ۵ بار در کلاس‌های ۱۸۰ دقیقه بنشینید.

یادگیری زبان انگلیسی فشرده ادعای الکی نیست و قطعاً امکان‌پذیر است به شرطی که شما واقعاً وقت بگذارید. آمارهای به دست آمده نشان می‌دهند میزان پیشرفت در این کلاس‌ها در مقایسه با کلاس‌های عادی ۷۰٪ بیشتر است. جالب است که بدانید این سبک از کلاس‌ها تا حدی مورد تأیید مراکز علمی شناخته شده در دنیا هستند.

مطالعه کنید  چگونه می توان اطلاعات را سریع و موثر جذب کرد؟

 

یادگیری زبان فشرده برای چه سطحی کاربرد دارد؟

بین کلاس‌های عادی و فشرده از لحاظ سطح، تفاوتی وجود ندارد. شما می‌توانید از سطح مبتدی تا پیشرفته در کلاس یادگیری فشرده زبان انگلیسی ثبت نام کنید.

 

یادگیری زبان انگلیسی به صورت فشرده برای چه افرادی مناسب نیست؟

یادگیری-زبان-انگلیسی-به-صورت-فشرده-برای-چه-افرادی-مناسب-نیست

  • افرادی که برای یادگیری زبان عجله‌ای ندارند و می‌خواهند با آرامش و در طول زمان این مهارت را یاد بگیرند.
  • افرادی که شاغل هستند و کار شیفتی دارند.
  • افرادی که نمی‌توانند روزانه ۱۸۰ دقیقه را در کلاس‌های درسی بگذرانند.

 

فرق کلاس عادی با کلاس فشرده در چیست؟

  • تعداد روزها: این کلاس‌ها معمولاً ۴ یا ۵ روز در هفته هستند.
  • سرعت تدریس: در کلاس‌های فشرده یک کتاب American English File در طول ۳ هفته تمام می‌کنند در صورتی که در کلاس‌های عادی برای اتمام این کتاب حدوداً ۱۰ هفته زمان لازم است.
  • ساعات درسی: کلاس‌های عادی معمولاً ۹۰ دقیقه‌ای و کلاس‌های فشرده ۱۸۰ دقیقه‌ای هستند.
  • نوع کتاب‌های درسی: در کلاس‌های عادی و فشرده کتاب‌های American English File و Oxford Word Skills تدریس می‌شوند.

 

برای آموزش فشرده زبان انگلیسی در خانه چه پیشنهادی دارید؟

در این بخش تکنیک‌هایی را به شما یاد می‌دهیم تا از زمان ارزشمندتان به‌طور بهینه‌تری استفاده کنید و به شما در یادگیری زبان انگلیسی در خانه کمک کند و در عین حال علاقه‌تان نسبت به مطالعه را از دست ندهید.

1.     X دلیل را برای یادگیری زبان پیدا کنید

همین الآن یک خودکار بردارید و مهم‌ترین دلایلی که شما را نسبت به یادگیری زبان تشویق می‌کند، بنویسید. واقعاً فکر کنید که چرا یادگیری زبان برای شما اهمیت دارد! شما باید مطمئن شوید که دلایلتان می‌تواند در طول راه انگیزه‌بخشتان باشد.

2.     هدف گذاری کنید

برای-آموزش-زبان-هدف-گذاری-کنید

مجدداً کاغذ بردارید و روی آن بنویسید که دقیقاً می‌خواهید چه چیزی بدست آورید. اگر به این مقاله را انتخاب کرده‌اید تا به صورت فشرده و در مدت زمان کوتاهی زبان انگلیسی را یاد بگیرید پس احتمالاً اهداف رؤیایی و طولانی مدتی دارید، در هر صورت پیشنهاد می‌کنید تا اهدافتان را به صورت واضح و مشخص بیان کنید. در ادامه چند مثال برای شما می‌زنیم:

مطالعه کنید  روش برخورد با مشکلات از نظر استاد جاوید

اهداف خوب:

  • من می‌خواهم در عرض ۸ ماه هر مقاله‌ای را که در نیویورک تایمز می‌خوانم، بفهمم.
  • من می‌خواهم در عرض ۶ ماه حداقل نمره ۶ را در آزمون آیلتس کسب کنم.
  • من می‌خواهم در عرض ۳ ماه تا حدی به زبان انگلیسی مسلط شوم که بتوانم در موقعیت‌های مختلف درباره موضوعات روزمره مانند غذا، فیلم موسیقی یا ورزش صحبت کنم.

اهداف بد:

  • من می‌خواهم انگلیسی را روان صحبت کنم.
  • من می‌خواهم برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروم.

نکته:

  • اهداف بد معمولاً محدودیت زمانی ندارند در صورتی که باید برای اهدافتان ضرب‌الاجل تعیین کنید.
  • اهداف بد معیار واضحی از موفقیت را نشان نمی‌دهند؛ به‌عنوان مثال وقتی می‌گویید می‌خواهم روان صحبت کنم یا مهاجرت تحصیلی کنم دقیقاً منظورتان چیست!

3.     منابعی را انتخاب کنید که با اهدافتان سازگاری داشته باشد

اگر مدت زمان یادگیری فشرده زبان انگلیسی برای شما اهمیت دارد پس باید سنجیده‌تر منابعتان را انتخاب کنید.

  • اگر در سطح پایه یا متوسط هستید، می‌توانید با کمک منابعی مانند VOA Special English News اخبار را به صورت آهسته و واضح گوش کنید.
  • اگر در سطح متوسط هستید نباید منابع خیلی آسانی را برای خودتان انتخاب کنید. پیشنهاد ما در این مرحله کتاب داستان‌های کودکانه است.
  • اگر در سطح پیشرفته هستید باید منابع چالش‌برانگیزتری را انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما پکیج مکالمه زبان انگلیسی و ۱۰۰۰ لغت استاد جاوید است.

4.     کلمات را جدی بگیرید

زبان آموزان زیادی هستند که تمرکزشان را روی لهجه و گرامر گذشته‌اند و در تلاشند تا مانند یک انگلیسی زبان بومی صحبت کنند اما مهم‌ترین مرحله برای تسلط کامل به زبان انگلیسی “داشتن دایره لغات وسیع” است. اگر دایره لغات گسترده‌ای داشته باشید، می‌توانید به خوبی با لهجه صحبت کنید. جالب است که بدانید گرامر هم به اندازهٔ واژگان اهمیتی ندارد. انگلیسی زبانان بومی زیادی هستند که تسلط کافی به دستور زبان ندارند اما به خوبی از عهده صحبت کردن بر می‌آیند.

5.     صحبت کنید

برای-آموزش-زبان-با-یکدیگر-صحبت-کنید

اگر به دنبال برنامه فشرده یادگیری زبان انگلیسی هستید و می‌خواهید به خوبی حرف بزنید پس speaking را جدی بگیرید. Speaking از listening، writing یا reading هم مهم‌تر است. ساده‌ترین راه برای تقویت speaking استفاده از منابع آموزشی رایگان YouTube است.

مطالعه کنید  آموزش زبان انگلیسی ضمایر فاعلی

6.     اشتباه کنید

شکست بخش مهمی از یادگیری زبان است. اشتباهات راه آسانی برای بهبود زبان انگلیسی می‌باشند. اگر شما هم مثل اکثر افراد فکر می‌کنید اشتباهات بد هستند پس باید طرز فکرتان را تغییر دهید و از اشتباه کردن در حین یادگیری نترسید. هر چقدر بیشتر اشتباه کنید سریع‌تر یاد می‌گیرید.

 

این 5 دلیل شما را نسبت به یادگیری زبان انگلیسی به صورت فشرده تشویق می‌کند

  • سرعت مهم‌ترین محرکه ثبت نام در کلاس‌های فشرده است.
  • اگر در این کلاس‌ها ثبت نام کنید هر روز با زبان انگلیسی سر و کار دارید به همین علت می‌توانید در مدت کوتاه‌تری این مهارت را یاد بگیرید.
  • در کلاس‌های فشرده زمان بیشتری برای مکالمه دارید. مکالمه مشکل اصلی اکثر زبان آموزان است. آن‌ها یا وقت کم می‌آورند یا نمی‌خواهند این کار را انجام دهند اما در کلاس‌های فشرده این موضوع تغییر می‌کند و هر فردی مجبور است تا صحبت کند.
  • در این کلاس‌ها کارهای فوق برنامه بیشتری انجام می‌شود به‌عنوان مثال زبان‌آموزان فیلم می‌بینند، فایل‌های صوتی مختلفی را گوش می‌دهند یا کتاب‌های مختلفی را می‌خوانند.
  • انگیزه زبان آموزان در این کلاس‌ها بیشتر است به همین علت سریع‌تر پیشرفت می‌کنند.

 

کلام آخر

من مطمئنم که شما می‌توانید زبان انگلیسی را به صورت کاملاً روان یاد بگیرید، می‌پرسید چرا؟ زیرا میلیون‌ها نفر در سراسر جهان ثابت کرده‌اند که این کار انجام شدنی است. بدون شک هر چقدر بیشتر تمرین کنید، صحبت کنید و اشتباه کنید سریع‌تر بر زبان مسلط می‌شوید؛ با این حال برنامه فشرده یادگیری زبان هم‌راهی میان بر برای یادگیری سریع‌تر است.

 

سؤالات پر تکرار در خصوص یادگیری فشرده زبان

برای یادگیری فشرده زبان انگلیسی چه کار کنیم؟

دلایل خودتان را برای یادگیری زبان روی کاغذ بنویسید، هدف گذاری کنید، منابع خوبی را پیدا کنید، دایره لغاتتان را گسترده‌تر کنید، حرف بزنید و اشتباه کنید.

فرق کلاس عادی با کلاس فشرده زبان در چیست؟

مهم‌ترین تفاوت این کلاس‌ها با یکدیگر در تعداد کلاس‌ها، ساعات و سرعت آموزش است.

چه افرادی نباید سراغ یادگیری فشرده زبان انگلیسی بروند؟

افرادی که برای یادگیری زبان عجله ندارند یا به واسطه شرایط شخصی‌شان نمی‌توانند زمان زیادی را در روز به یادگیری زبان اختصاص دهند.