5 سؤالی که برای موفقیت باید از خود بپرسیم

5 سؤالی که برای موفقیت باید از خود بپرسیم

5 سؤالی که برای موفقیت باید از خود بپرسیم

هیچ گاه تغییر آسان نیست. روند رو به بهبود می تواند یک کار زمان بر باشد. 

توانایی های ویژه خود را بیابید:

هر روز از خود 5 سؤالی که برای موفقیت باید از خود بپرسیم این است؛ که چه توانایی و مهارتی دارید که دیگران از آن محرومند. این سؤال می تواند در بیشتر مواقع به شما کمک کند تا توانایی ها خود را زیر و رو کنید؛ ممکن است فکر کنید که طراح خوبی هستید خب ولی هزاران طراح در دنیا وجود دارد پس باید یک کار متفاوتی انجام دهید. 

آنچه شما را متفاوت می کند، کاری که انجم می دهید نیست بلکه نحوه ی انجام دادن آن است. هزاران شرکت سازنده ی موبایل در دنیا وجود دارد اما اپل خود را از همه متفاوت کرده و یا ممکن است هزاران بازاریاب تجاری در دنیا مشغول به کار باشند اما یک شبکه اجتماعی مثل فیس بوک خود را از میان هزاران شبکه بالا می کشد. 

پیدا کردن یک مهارت و توانایی که در همه نقاط آن خوب باشید می تواند کار مشکلی باشد و مانند حفر یک چاه است و ممکن است طول بکشد اما باید تلاش خود را در بهتر شدن بکنید. 

آیا من در حال رشد هستم؟

5 سؤالی که برای موفقیت باید از خودمان بپرسیم

5 سؤالی که برای موفقیت باید از خودمان بپرسیم

 

مطالعه کنید  دیگر نگران آموزش زبان انگلیسی به کودکانتان نباشید

همیشه از خود بپرسید آیا در حال رشد و یادگیری چیزی هستید؟ هر وقت خود را در روال زندگی ثابت و بدون هیچ فعالیت و تغییری دیدید حتما روال خود را تغییر دهید؛ مثلا یک فرض کنید که ماه هاست که به باشگاه بدن سازی می روید و ماه هاست که تمرینات شما تغییری نکرده و مربی شما را به چالش نکشیده و همه تمرینات را با مهارت خاصی انجام می دهید بدون کوچکترین کشش و تغییری. در اینجاست که باید از مربی خود بخواهید که زمان تغییر و چالش است و باید روند کار شما را تغییر دهد. به چالش کشیدن خودتان می تواند پله ترقی و رشد شما باشد پس هیچ گاه خود را در منطقه امن خود اسیر نکنید.

“اگه می دونی چی کار داری می کنی؛ پس به اندازه کافی تلاش نمی کنی.”

آیا از خودم مراقبت می کنم؟

می تواند بخش بزرگی از زندگی شما انجام دادن مراقبه های روزانه باشد. مثلا غذای سالم و داشتن تغذیه درست می تواند یکی دیگر از راه های مراقبت از شما باشد؛ و یا ورزش کردن؛ رعایت این موارد همگی می تواند راه های خود مراقبتی باشد که زندگی سالمی را پی روی شما بگذارد.

مهارت بعدی که  به آن نیاز دارم چیست؟

مهم نیست که چه حرفه ای در زندگی دارید مهم این است که هر روز به مهارت های خود بیفزایید و آن ها رشد دهید. اگر فکز می کیند مهارت شما باید ربط مستقیم با کار شما داشته باشد کاملا در اشتباهید. مثلا اگر شما نوشتن بلد باشید این کار به بازاریابی و کسب و کار شما و تبلیغ نویسی کمک خواهد کرد و موفقیت در کسب و کار ارتباطات شما را بهبود خواهد بخشید توانایی ارتباط من به نوشتن و رشد من کمک خواهد کرد و می توانم نوشتن را به بقیه یاد دهم و از آن کسب درآمد کنم و … . پس می توانید با چند مهارت آن ها را به هم مرتبط کنید و خود را رشد دهید. 

واقعیت این است که شما هیچ گاه نخواهید فهمید که این مهارت در کجا و در چه زمانی به داد شما خواهد رسید و به درد شما می خورد و می توانم اطمینان 100% به شما بدهم که این مهارت شما را رو به جلو سوق خواهد داد. 

به چه چیز خودم افتخار کنم؟

هر گاه در هر مرحله ای از زندگی خود بودید از آنچه که اکنون هستید خوشحال باشید و نگاهی به پشت سر خود بیاندازید و به جایگاه خود افتخار کنید. لذت بردن از لحظه ها بسیار مهم است اگر این کار را نکنید موفقیت های خود را نخواهید دید و هیچ گاه از آنچه که هستید لذت نخواهید برد. 

 

مطالعه کنید  ضرب المثل های مهم انگلیسی درباره دوست

 

 

شما چه نظری دارید؟