10 کاری که نباید در اینستاگرام انجام داد

رسانه های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی ما است و رک و پوست کنده بدون هیچ دعوت و درخواستی و ناخودآگاه وارد زندگی ما می شوند. با تکامل رسانه، قوانین تدوین شدند. با این حال، مانند هر رابطه دیگری – مانند خانواده، دوستی و … –  رسانه های اجتماعی هم در مورد تقویت و پرورش روابطی است که شما در این بستر ایجاد کرده اید. اینستاگرام یکی از همین فضاهای اجتماعی است که امروزه همه ما به نوعی با آن درگیر هستیم اما خیلی از ما نمی دانیم که چه قوانینی در ان نهفته است در اینجا ما 10 کاری که نباید در اینستاگرام انجام داد را برای شما لیست کرده و در مورد هر یک توضیحی خواهم داد.

10 کاری که نباید در اینستاگرام انجام داد

10 کاری که نباید در اینستاگرام انجام داد

بنابراین جای تعجب ندارد که مرزها و آداب و معلوماتی وجود دارد که باید دنبال شود. درست همانگونه که دوست ناخوشایند را دوست ندارید و ترجیح می دهید از روابط سمی دور شوید ، همین امر در مورد رسانه های اجتماعی نیز صدق می کند. هیچ کس از یک نام تجاری، وبلاگ نویسی یا حساب کاربری نامتعارف و ناجور لذت نمی برد. شما بلافاصله فراموش و یا بلاک و ریپور خواهید شد.

1.فالوور و لایک ها را خریداری نکنید:❤️🚫

هیچ کس آدم فریبنده ای را دوست ندارد. در فضاهای مجازی، خرید لایک و فالوور، معادل کلاهبرداری است. اینستاگرام بستری است که در آن ارتباطات معتبر، ارز واقعی شما به حساب می رود.
خرید لایک و فالوور باعث می شود؛ که شما این تعامل را نداشته باشید و صدمه بیشتری به برند خودتان وارد کنید. به عنوان یک تأثیرگذار(influencer)، اگر نتوانید به طور طبیعی و از راه معمول با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید؛ ارزش خود را بی اعتبار خواهید کرد.

در واقع، اینستاگرام فعالیت های کلاهبرداری را جدی می گیرد و با از بین بردن لایک ها، اظهارات و حساب های مصنوعی، اقداماتی در جهت کاهش بی اعتمادی انجام می دهد.

برای رشد جامعه خود، تعامل با مخاطبان تان، گوش دادن به آنها، درک نیازهایشان، تمرکز اصلی مطالب خود را بر روی علایق آن ها قرار دهید.

  • در زیر چند روش برای همراه بودن با مخاطبانتان به طور معمول وجود دارد:
  • محتوای توجیه پذیر  را به اشتراک بگذارید
  • با پاسخ دادن به نظرات مخاطبان، با آن ها تعامل ایجاد کنید.
  • اجرای مسابقات
  • از هشتگ های مربوطه استفاده کنید.
  • از طریق Stories Instagram و Live درگیر شوید.
  • کپشن های جذاب بنویسید.

2. به صورت گاه و بی گاه و یا متناقض پست نگذارید:📆🚫

هنگامی که یک استراتژی برای نوشتن محتوا و پست گذاری در دست دارید وبا لحن پیام گذاری در اینستاگرام آشنایی دارید؛ مرحله بعدی برنامه ریزی است چیزی که ستون اصلی محتوای شما بوده و حفظ مخاطبان شما را به دنبال دارد. هدف خود را بشناسید؛ مخاطبان خود را بشناسید و محتوای مرتبط و سرگرم کننده ایجاد کنید.

دو قانون طلایی عبارتند از: با اراده و قبل اعتماد باشید!
یک تقویم در محل کار و یا روی میز خود داشته باشید تا مطمئن شوید که مرتباً پست می گذارید – نه خیلی کم، نه زیاد، و نه خیلی پراکنده. این امر به شما در برنامه ریزی های خلاقانه کمک می کند و باعث می شود فضای متنوعی از مطالب مانند داستان، پست، مسابقه، فیلم و محتوای پشت صحنه  و لایو درج شود. پست های خود را زیاد طولانی ننویسید بلکه همه آن ها را خلاصه کنید و در ضمن آن ها را جذاب هم بنویسید.

در قسمت flip-side، شما نمی توانید محتوای کمی داشته باشید. شما نباید پست های خود را مبهم بنویسید یا آنها را یک بار در هفته به اشتراک بگذارید. پست ها، باید حداقل اطلاعاتی را شامل شوند که به صورت دقیق تهیه شده اند. به عنوان مثال، مجله Vogue توضیحاتی مختصر را به اشتراک می گذارد یا جالب ترین اطلاعات در مورد مقاله را برای تشویق مخاطبان خود به صورت خلاصه وار قرار داده تا ان ها را تشویق به swipe up  کند.

مقاله ای که ممکن است برای شما مفید باشد:

راه های افزایش فالوور در اینستاگرام

3. در پلتفرم خود از مطالبی که بومی و ناب نیستند استفاده نکنید:🚫

رسان های اجتماعی مانند سایر رسانه ها نیستند؛ به هیمن دلیل ما باید از ابزار native استفاده کنیم. اگر می خواهید محتوای خود را منتشر کرده و آن را به طور معمول اشاعه دهید و رشد دهید باید در چنین بستری فعالیت کنید. حتما از لحاظ محتوایی که به تمام معنا ایجاد می کنید؛ ثابت قدم باشید؛ اما این کار را با استفاده از ابزارهای موجود انجام دهید.

تصاویر خود را در اینستاگرام همیشه به صورت عمودی قرار دهید نه افقی.

از همان فونت هایی که در خود اینستاگرام وجود دارد به صورت خلاقاه استفاده کنید.

از تصاویری که در فتوشاپ ساخته اید و کلی فیلتر رو ی آن ها قرار داده اید استفاده نکنید؛ معمولا افراد از چنین تصویری لذت نخواهند بردو اگر هم استفاده کردبد تعداد آن را محدود کنید.

4. از مطالب ناب استفاده کنید:🔗🚫

شما نمی توانید از مطالبی که در سایر فضاهای اجتماعی وجود دارد در اینستاگرام خود استفاده کنید و آن ها کپی کنید و در پیج خود قرار دهید و انتظار مخاطب هم داشته باشید. زیرا مخاطبان در هر فضای اجتماعی انتظارات متفاوتی دارند. شخصی سازی هر مختوایی باعث ایجاد بنر برای شما می شود و باعث می شود که برند شما رشد کند. پس یاد بگیرید که کیفیت محتوای خود را افزایش دهید.

برای ایجاد مختوای واضح تر، به موارد زیر نگاهی بی اندازید:

  • برای روشن تر شدن این مثال ، در زیر چند مثال آورده شده است:
  • هشتگ ها در اینستاگرام بهتر از فیس بوک کار می کنند.
  • محتوای رسمی در LinkedIn بهتر از اینستاگرام عمل می کند.
  • پست های وبلاگ در لینکدین بهتر کار می کنند. ویدیو در Snapchat بهتر کار می کند.
  • تصاویر منظره در فیس بوک کار می کنند. تصاویر مربع و عمودی در اینستاگرام و پینترست کار می کنند.

5. اشتباه املایی و گرامری نداشته باشید:✍️🚫

تصور کنید که یک متن با حال و عالی تهیه می کنید؛ کی روی تصاویر کار می کنید؛ جالب ترزین کپشن ها را می نویسید اما بعد از نوشتن سریع آن را پست می کنید و یادتان می رود که آن را نگاهی بیاندازید و تصحیح کنید. پس حتما آن را چک کنید زیرا در غیر این صورت در چشم مخاطب خود یک فرد دست پا چلفتی و بی حواس جلوه می کنید؛ و یک خطای املایی می تواند  همه چیز را خراب کند.

6. از مخاطبان خود را غافل نشوید:👨‍👩‍👧‍👦🚫

نه تنها باید مطالب روزمره و شخصی خود را در پیج قرار دهید؛ بهتر است گاهی اوقات از تجربیات مخاطبان خود نیز برای این کار استفاده کنید. مطالبی را که آن ها برای شما می فرستند و شامل نظرات و حرف های آن هاست را می توانید در پیج خود قرار دهید.

فراگیر باشید. محتوای تولید شده توسط کاربر را بخشی از استراتژی خود قرار دهید. این نه تنها به شما در پر کردن محتوا کمک می کند بلکه تعامل بالایی با مخاطبان خود نیز خواهید داشت.

7. به مخاطبان خود وابسته نشوید:🤔🚫

این امر بسیار مهم است. شما نمی توانید همه ی مخاطبان خود را خوشحال و راضی نگه دارید. همچنین نمی توانید مطالبی بسازید که همه را راضی کند . همه دوست داشته باشند زیرا همگی فالوورهای شما مخاطبان شما نیستند.

مخاطبان اصلی شما نیز کسانی هستند که می خواهید با آنها درگیر شوید و از آنها بازخورد دریافت کنید. این امکان را به شما می دهد که به آنها گوش فرا دهید ، نیازهای آنها را بفهمید ، که برای هر برندی سودمند است!
مخاطبان خود را بشناسید ، و هدف خود را بدانید. بدر غیر این صورت، شما فقط یک فرد نابینا در دریایی از محتوا هستید و صادقانه بگویم که این امر وقت و تلاش شما را هدر می دهد.

8. دایناسور نباشید : 🦖🚫

این بستری است که به برند شما امکان تست و آزمایش و خطا می دهد! ریسک کنید و ویژگی های جدید اینستاگرام را امتحان کنید. جسور باشید و با استوری، لایو  اینستاگرام، ویژگی های جدیدی مانند سوال استیکر را که راه اندازی کرده اند، بازی کنید. مخاطبان شما می خواهند شما یک برند مرتبط باشید.

9. تنها نباشید :🚶🚫

  • شما باید وقتی پای فکر، تعامل و خلاق بودن با مخاطبان تان پیش می آید، روی پای خود بایستید:
  • به سوالات پاسخ دهید.
  • هر از گاهی مخاطبان از خود تشکر کنید.
  • توصیه های سریع را به آنها ارائه دهید
  • اگر از محتوای آنها استفاده می کنید؛ آنها را برچسب بزنید
  • منفی نباشید.
  • از راه خود خارج شوید و به نگرانی ها و علاقه های آنها بپردازید.

10. خودتان را جدی نگیرید: 🤷🏻‍🚫

شما در بستری بسیار سرگرم کننده، لایت و غیر جدی هستید. اگر یک مکان وجود دارد که شما بتوانید در ان بدرخشید، این جا همان جا است! پس آن آواتار را در آغوش بگیرید و از محتوا، برند و مخاطبان خود لذت ببرید!!

مطالعه کنید  چگونه فراموشی زبان را به فراموشی بسپاریم؟

شما چه نظری دارید؟