فواید یادگیری مکالمه زبان انگلیسی

ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که فرهنگ و زبان‌های متنوعی دارد اما مردم فقط به زبان مادری‌شان با دیگران صحبت می‌کنند. آیا تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که افق دیدتان را گسترش دهید و زبان انگلیسی را یاد بگیرید؟ یادگیری زبان دوم شما را در معرض فرصت‌ها، تجربیات، فرهنگ‌ها و دوستان جدید قرار می‌دهد. بیشتر از ۶۵۰۰ زبان در دنیا وجود دارد اما چرا خودتان را پایبند زبان مادری‌تان کرده‌اید؟ اگر دوست دارید یک زبان دیگر را یاد بگیرید اما دو دل هستید در این مقاله با ما همراه باشید تا فواید یادگیری مکالمه انگلیسی را به شما بگویم. شاید بعد از خواندن این مقاله تصمیمتان برای یادگیری زبان انگلیسی قطعی شود.

 

با 8 فایده باورنکردنی زبان انگلیسی آشنا شوید

جین مون معتقد است که بزرگ‌ترین چالش دانش آموزان و زبان آموزان هنگام یادگیری و آموزش زبان انگلیسی این است که نمی‌دانند چرا باید زبان را یاد بگیرد یا زبان انگلیسی چه تأثیری در زندگی‌شان دارد! زبان انگلیسی زبان جهانی است که به‌عنوان زبان اول یا دوم استفاده می‌شود. از مهم‌ترین مزایا و فواید یادگیری مکالمه زبان انگلیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1. انعطاف پذیری شناختی

یکی از مهم‌ترین فوایده یادگیری مکالمه زبان انگلیسی «کشش مغز یا انعطاف پذیری شناختی» است. افرادی که به دو زبان صحبت می‌کنند باید یاد بگیرند که چه زمانی از زبان دیگر استفاده کنند و به‌راحتی بین دو زبان جابه‌جا شوند. بر اساس تحقیقات انجام شده کودکانی که به دو زبان تسلط دارند توجه، تمرکز و جابه‌جایی بهتری بین وظایف مختلفشان دارند.

همچنین بر اساس مقاله‌ای که توسط دانشگاه میشیگان منتشر شد کودکان دو زبانه از انعطاف پذیری شناختی بیشتری بهره‌مند هستند. هنگامی که زبان جدیدی را یاد می‌گیرید، لغات بیشتری را می‌آموزید و این امر نه تنها در برقراری ارتباطتان به زبان انگلیسی بلکه در برقراری ارتباطاتتان به زبان مادری هم مؤثر است.

 

2. اعتماد به نفس و بهبود زندگی

یکی از مزایای آموزش حرفه‌ای مکالمه زبان انگلیسی «افزایش اعتماد به نفس» است. هنگامی که در مراحل ابتدایی یادگیری هستید احتمالاً زبان انگلیسی برای شما چالش‌برانگیزتر است اما به‌تدریج با تسلط بر این مهارت اعتماد به نفستان افزایش پیدا می‌کند. وقتی که یادگیری زبان را شروع می‌کنید باید بپذیرید که اشتباهات مختلفی را مرتکب می‌شوید اما تکرار و تمرین می‌تواند درصد این اشتباهات را کاهش دهد.

مطالعه کنید  چگونه در کلاس زبان موفق باشیم؟

هنگامی که در مسیر یادگیری دچار اشتباه می‌شوید و تلاش می‌کنید تا آن را اصلاح کنید در حقیقت به خودتان اعتماد می‌کنید و همین مسئله اعتماد به نفستان را به چالش می‌کشد. بر اساس تحقیقی که در دانشگاه لندن انجام شد یادگیری زبان می‌تواند در طول زندگی باعث داشتن سبک زندگی شادتری شود.

 

3. آگاهی فرهنگی و سفر به جهان

یک مورد دیگر از فواید یادگیری مکالمه زبان انگلیسی «آموزش یک فرهنگ جدید» است. هنگامی که یادگیری زبان را شروع می‌کنید خودتان را در فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان غرق می‌کنید. جالب است که بدانید یکی از راه‌های یادگیری زبان انگلیسی «تماشای فیلم یا سریال‌های زبان اصلی» است.

هنگامی که این کار را انجام می‌دهید در حقیقت با فرهنگ انگلیسی زبانان بومی آشنا می‌شوید. یادگیری این مهارت به شما اجازه می‌دهد تا خیلی راحت‌تر به کشورهای دیگر سفر کنید و با مردم آن‌ها ارتباط برقرار کنید. هر چقدر سفرهایتان بیشتر شود دیدگاهتان گسترده‌تر می‌شود.

 

4.خلاقیت و سرگرمی

  • تفکر خلاقانه یکی از مزایای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی است همان‌طور که در ابتدای مقاله صحبت کردیم زبان انگلیسی می‌تواند باعث انعطاف پذیری مغز شود. این انعطاف پذیری باعث افزایش خلاقیت در تعامل با دنیای اطراف و حل مسئله می‌شود.
  • با توجه به اینکه امروزه افراد زیادی در جهان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند پس یادگیری این زبان جنبه سرگرمی دارد. شما می‌توانید برنامه‌ها، فیلم‌ها، کتاب‌ها، آهنگ‌ها و پادکست‌های ساخته شده به زبان انگلیسی را دنبال کنید.

 

5. موفقیت در آموزش و کسب و کار

  • یکی از مزایای آموزش مکالمه زبان انگلیسی سریع رسیدن به موفقیت در زمینه‌های تحصیلی یا کاری است. انگلیسی زبان اصلی مورد استفاده در اکثر دانشگاه‌های دنیا می‌باشد. این به آن معنی است که مطالعه و یادگیری‌اش می‌تواند دنیایی از فرصت‌ها را برای شما به وجود آورد. شما می‌توانید در یک موسسه معتبر ثبت نام کنید، این زبان را یاد بگیرید و در صورت کسب مهارت‌های لازم آن را تدریس کنید.
  • از فواید یادگیری مکالمه زبان انگلیسی می‌توان به ورود پر قدرت شما به عرصه تجارت اشاره کرد. بسیاری از مشاغل نیازمند تسلط به زبان انگلیسی هستند. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال‌های اخیر درصد تقاضا برای کارمندانی که تسلط بیشتری به یک زبان دارند دو برابر شده است حتی زمانی که مجموعه‌ای به زبان انگلیسی احتیاج ندارد تسلط داشتن به آن یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود. زبان انگلیسی می‌تواند باعث ارتقاء شغلی و ایجاد فرصت‌های بهتری شود حتی می‌تواند میزان حقوقتان را افزایش دهد. اگر به دنبال پیدا کردن فرصت‌های منحصر به فرد و ویژه‌ای هستید پس باید برای یادگیری این مهارت هرچه سریع‌تر آماده شوید.
مطالعه کنید  معرفی راز سلیس صحبت کردن در زبان انگلیسی

 

6. ایجاد روابط بیشتر و عمیق‌تر

یکی از فواید یادگیری مکالمه زبان انگلیسی این است که شما می‌توانید با مردم کل دنیا ارتباط برقرار کنید. زبان انگلیسی یک زبان اجتماعی است و هنگامی که شما در حال یادگیری آن هستید در حقیقت یک مهارت اجتماعی را یاد می‌گیرید. برای شروع می‌توانید مکالمات ساده‌تری را به‌صورت فردی یا گروهی داشته باشید و به‌تدریج به انجمن‌ها و گروه‌های بزرگ‌تر بپیوندید.

بر اساس تحقیقاتی که در کشور مالزی انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند که دانشجویان حضور در فضای فیسبوک را یک ابزار ضروری برای یادگیری زبان انگلیسی می‌دانند. شما می‌توانید از طریق سایت‌ها یا پلتفرم‌های دیگر با افراد مختلفی در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید.

 

7. ورود به دنیای سرگرمی و فرهنگ عامه

  • لازم به ذکر است که تسلط به زبان انگلیسی به شما این فرصت را می‌دهد تا برنامه‌ها مختلفی را بدون نیاز به زیرنویس تماشا کنید.
  • با یک جست و جوی ساده در اینترنت متوجه می‌شوید که اغلب مقالات علمی معتبر و کاربردی به زبان انگلیسی هستند و تسلط شما به این مهارت باعث می‌شود تا خیلی راحت بتوانید از این مطالب به روز استفاده کنید.
  • بسیاری از آثار مشهور سینما و ادبیات هالیوود به زبان انگلیسی ساخته شده‌اند و نسخه‌های ترجمه شده آن‌ها کیفیت نسخه اصلی را ندارند؛ پس می‌توانید برای تجربه یک اثر واقعی و زیبا زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

 

8. از سفرهایتان بیشتر لذت می‌برید

اگر در خارج از کشور کار می‌کنید یا قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید باید زبان انگلیسی را بیاموزید. بدون شک در طول سفر مجبورید با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید پس برای معاشرت با آن‌ها، پرسیدن سؤالاتتان، احوالپرسی، پرداخت هزینه‌های مختلف، سفارش در رستوران یا رفت و آمد باید این مهارت را یاد بگیرید.

 

چگونه مهارت مکالمه انگلیسی خود را تقویت کنیم

اکنون که فواید یادگیری مکالمه زبان انگلیسی را فهمیدیم لازم است بدانیم که چه تکنیک‌هایی باعث تقویت این مهارت می‌شوند.

 از شروع و اشتباه نترسید

اولین قدم در یادگیری مکالمه «شروع کردن» است. در ظاهر این کار بسیار آسان است اما هنگامی که می‌خواهیم به زبان غیر مادری صحبت کنیم خجالت می‌کشیم! هر چقدر بیشتر صحبت کنید خجالتتان سریع‌تر از بین می‌رود و اعتماد به نفستان بیشتر می‌شود.

 

با خودتان صحبت کنید

واقعاً با خودتان حرف بزنید و مغزتان را وادار کنید تا به زبان انگلیسی فکر کند. این روش در عین سادگی بدون فشار و استرس است. شما می‌توانید صدای خودتان را ضبط کنید، با صدای بلند مطالب انگلیسی را بخوانید یا حتی دیالوگ‌های کوچک و ساده‌ای با خودتان داشته باشید.

مطالعه کنید  چگونه زبان انگلیسی را فول شویم؟

 

تکنیک سایه زدن را انجام دهید

اگر فواید یادگیری مکالمه زبان انگلیسی را می‌دانید و یادگیری این مهارت را به‌تازگی شروع کرده‌اید، می‌توانید با تکنیک سایه زدن تسلطتان به مکالمه را بیشتر کنید. برای شروع صداهایی که می‌شنوید را تکرار کنید به‌عنوان مثال فیلم، پادکست یا داستانی که می‌خوانید را مجدداً تکرار کنید؛ این کار باعث می‌شود تا سبک و الگوی صحبت کردن به زبان انگلیسی را راحت‌تر یاد بگیرید.

 

صحبت کردن را به یک امر خانوادگی تبدیل کنید

علی رغم پیشرفت فناوری و ابداع راهکارهای مختلف تمرین مکالمه هنوز هم صحبت کردن با دوستان یا اعضای خانواده برای یادگیری این مهارت بسیار مفیدتر و مؤثر است. شما می‌توانید اطرافتان را با انسان‌هایی که به زبان انگلیسی مسلط هستند پر کنید. این کار هم با حضور افراد دیگر امکان پذیر است و هم با استفاده از موسیقی‌ها، فیلم‌ها، پادکست‌ها یا کتاب‌ها امکان‌پذیر می‌شود

 

سخن پایانی

هنگامی که مزایا یادگیری مکالمه زبان انگلیسی را متوجه می‌شوید بدون شک دنبال منابعی می‌گردید که این مهارت را به شما آموزش دهند یا باعث تقویت و ارتقا سطح تسلطتان شوند. برنامه‌های تلویزیونی، دوره‌های آنلاین یا حضوری، برنامه‌های صوتی، وب سایت‌های آموزشی، پادکست‌ها یا کانال‌ها و ویدئوهای یوتیوب بهترین فضا برای یادگیری این مهارت هستند.

 

سؤالات متداول در رابطه با مزایا یادگیری مکالمه زبان انگلیسی :

فواید یادگیری مکالمه زبان انگلیسی را نام ببرید؟

• انعطاف پذیری شناختی • افزایش آگاهی فرهنگی • افزایش اعتماد به نفس و بهبود زندگی • ارتقاء قدرت خلاقیت و سرگرمی • ایجاد روابط عمیق‌تر و بیشتر • موفقیت در کسب و کار و آموزش • ورود به فرهنگ عامه و دنیای سرگرمی • لذت بردن از سفر • ارتقاء موقعیت اجتماعی

تسلط به زبان انگلیسی چگونه باعث ایجاد روابط عمیق‌تر میان ما و انسان‌های دیگر می‌شود؟

• یکی از فواید یادگیری مکالمه زبان انگلیسی ایجاد روابط عمیق‌تر است. در حقیقت زمانی که شما این مهارت را یاد می‌گیرید، می‌توانید با مردم کل دنیا ارتباط برقرار کنید. زبان انگلیسی در حقیقت یک مهارت اجتماعی است که زمینه ساز ورود شما به فرهنگ‌های مختلف می‌شود.

برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی باید چه کارهایی انجام دهیم؟

اگر فواید یادگیری مکالمه زبان انگلیسی شما را ترغیب به یادگیری این مهارت کرده پس از شروع کردن نترسید، سعی کنید در موقعیت‌های مختلف با خودتان صحبت کنید، از تکنیک سایه زدن استفاده کنید، مکالمه را تبدیل به یک امر خانوادگی کنید و اطرافتان را با این زبان پر کنید.