ساده ترین روش فعال نگه داشتن مغز

ساده ترین روش فعال نگه داشتن مغز

ساده ترین روش فعال نگه داشتن مغز

تمامی استراتژی های مغز:

اینکه ساده ترین روش فعال نگه داشتن مغز چیست مطلبی است که امروز ما قصد داریم درباره آن توضیح داده و چند استراتژی مهم و در عین حال ساده را برای شما توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

نقشه ذهنی:

یک نقشه ذهنی شامل تمامی فعالیت های مغز استکه هم نیکره راست را درگیر می کند و هم نمیکره چپ. نقشه های ذهنی هم کلامی هستند (کلمات) و هم غیر کلامی ( تصاویر-نمادها و رنگ ها). که همین الگوهای بصری یک چهارچوبی برای یادآوری به حساب می روند. این کی از راه هایی است که به ما می گوید ساده ترین روش فعال نگه داشتن مغز کدام است.

حافظه ی موسیقی:

در دانشگاه ویسکانسین، فرانسیس روچر و گوردن شاو و تیم علوم عصب شناسی آنها، نشان دادند دانشجویانی که به پیانوی موتزارت گوش می دهند توانایی های فضایی-شناختی آنها تقویت شده و همچنین مطالعات دیگری هم حاکی از این واقعیت است که دانشجویان درآزمون هایی که آهنگ پس زمینه آرام و کلاسیک داشته باشد، عملکرد بهتری دارند تا اینکه کلا سکونت برقرار باشد.

حتی اگر شما در این نتایج تردید دارید، می دانیم که موسیقی می تواند عملکرد سیستم ایمنی را افزایش دهد، درد را کاهش می دهد و روحیه  را بالا می برد. و خلق و خوی بهتر می تواند توانایی ذهنی را تشدید کند.

 

مطالعه کنید  با اضطراب خداحافظی کنیم با رعایت 7 نکته!

استراتژی های سازمانی برای اینکه بدانیم ساده ترین روش فعال نگه داشتن مغز کدام است:

از کل به جز یاد بگیرید:

اول سراغ جزئیات نروید زیرا به احتمال زیاد قسمت زیادی از مطلب را از دست می دهید.به عنوان مثال در هنگام مطالعه، ابتدا یک نگاه گذرا به متن بیندازید و قسمت های مهم و نکات مهم آن را از نظر بگذرانید. و اگر از همین کلیات یک تصویر هم در ذهن خود بسازید، پس از خواندن جزئیات می توانید به راحتی آن را به کلیات ربط دهید.

از تمرینات توزیع شده استفاده کنید:

به جای اینکه مدت طولانی را بر روی یک مطلب تمرکز کنید، این مطالعه و تمرکز را به قسمت های کوچک در دراز مدت بخش بندی کنید.

روش فعال نگه داشتن مغز

روش فعال نگه داشتن مغز

مرتب سازی و بخش بندی کردن:

درباره اهمیت و سازمانبندی یک طرح و چهارچوب تصمیم بگیرید. هنگام مطالعه، مقاله کتاب و ژرنال و یک طرح کلی از آن را به ذهن خود بسپارید و در همان حالی که در مقاله پیش می روید می توانید ایده های فرعی را به الگوی کلی ربط دهید. نقشه ذهنی بهترین ابزار برای ایجاد تصویرسازی از الگوهای بزرگ و ارتباط دادن آن به جزئیات است.

انتخاب کنید:

بر روی مهمترین اطلاعات تمرکز کنید. نوع استراتژی های حافظه ای که شما به کار می برید،  ممکن است به ماهیت دوره بستگی داشته باشد. به این معنا، بعضی از دوره ها نیاز به تمرکز بر روی تصاویر بزرگ (مثلا تم ها، مفاهیم، الگوهای)، در حالی که دیگر مطالب نیاز به توجه و حفظ جزئیات دارند.

برای اینکه بتوانید مغز خود را پرورش دهید و مغزی مانند انیشتین داشته باشید ما ر اینجا هدیه

ارزنده ای برای شما داریم که تنها با یک کلیک می توانید آن را داشته باشید:

دقیقا همینجاست!!!

تمرین کنید:

از بر بخوانید: 

به یاد داشته باشید 60% هر آنچه را که شما میخوانید بعد از 1 ساعت فراموش می شود، مکر اینکه موارد را مرور کنید. واکنش های کلامی و نوشتاری نسبت به مواد به سرعت فراموش می شوند. ممکن است هر بخش یا پاراگراف را که می خوانید دوباره از بر بخوانید. این از بر خوانی را با استفاده از واژه های خود انجام دهید. تفسیر مطالب واقعا این را نشان می دهد که شما لپ کلما را گرفته اید.

مرو کنید و از خود تست بگیرید.

خواندن بیش از حد:

این خواندن بیش از حد را حتی هنگام خواب هم انجام دهید، به این معنا که مطالبی را که یاد گرفته اید با خود تا زمان خواب  تکرار کنید، این کار به خصوص در زمان آزمون بسیار مهم است، زیرا وجود استرس در عنگام آزمون به حد زیادی کارکرد شمارا پایین می آورد، اما همین تکرار و تکرار و با خود گفتن می تواند مانع از این کار شود.

 تدریس کنید: 

در هنگام مرور مطالب، آن ها را برای کسی با صدای بلند توضیح دهید. وقتی بتوانید مطالب را برای دیگران راحت و روشن توضیح دهید ، پس واقعا آن را یاد گرفته اید.

با مطالب بخوابید:

ما در هنگام خواب به چیزهای زیادی فکر می کنیم . خیلی وقت ها تفکرات خلاقانه ما در هنگام خواب و در قسمت ناهشیار ما اتفاق می افت. مطالب تازه یادگرفته شده، در زمان خواب بهتر یاد گرفته می شوند، تا اینکه یک روز بگذرد و بعد دوباره آنها را مرور کنیم زیرا ممکن است در مطالب تداخل ایجاد شود. و در زمان خواب ذهن ما در حال مرتب سازی، بخش بندی کردن و یا حذف یک سری اطلاعات است.

 

مطالعه کنید  مقابله با حواس پرتی

 

 

شما چه نظری دارید؟