سریع ترین راه های موفقیت در کنکور

موفقیت در کنکور

موفقیت در کنکور

برای موفقیت راه حل هایی وجود دارد که می تواند به صورت جداگانه و یا همراه با تجربیات شخصی شما ترکیب شده و در پیشرفت دروس و کارها کمک تان کند. ما یعنی تیم استاد مرتضی جاوید در این مقاله 10 راهکار اساسی و سریع را برای موفقیت در کنکور برای شما فراهم آورده ایم تا در کنکور 99 بتوانید بهترین رتبه و رشته را بیاورید. در ادامه با ما و مقاله ی سریع ترین راه های موفقیت در کنکور همراه باشید.

برای مطالعه زمان کافی به خود بدهید:

یک برنامه درسی درست کنید که متناسب با ساعات درسی مدرسه تان باشد. اما هیچ درسی را برای دقایق نزدیک امتحان نگذارید به قول خودمانی دقیقه 90 نباشید. هر چند که خیلی از دانش آموزان این عادت را دارند مثلا بهتر است تعداد امتحانات خود را بنویسید و اینکه هر کتاب چند صفحه است و برای هر روز خود زمان مطالعه قرار دهید. این کار باعث می شود تا ساعات مطالعه خود را سازماندهی کنید. 

مطمئن شوید که محیط مطالعه مرتب است:

باید فضای کافی بر روی زمین و یا میز مطالعه خود داشته باشید، همچنین نور اتاق خوب باشد و اگر پشت میز هستید صندلی شما راحت باشد و بتوانید هر چند وقت یک بار پشت میز استراحت کنید. تمامی مواردی را که ممکن است موجب حواس پرتی شما شوند را از میز مطالعه خود دور کنید تصویر، عکس و یا موبایل و اینترنت و مواردی از این دست. کاملا احساس راحتی را در فضای اتاق داشته باشید این راحتی برای هر کسی معنای متفاوتی دارد مثلا برای یکی ممکن است سکوت مطلق باشد و برای دیگری گوش دادن به یک آهنگ بی کلام. گاهی اوقات ما برای مطالعه دوست داریم فضای مرتب وتمیزی داشته باشیم اما گاهی ممکن است افرادی هم باشند که یک فضای شلوق و نامرتب را ترجیح دهند و همین امر تمرکز آن ها را افزایش دهد. در هر صورت فضای مطالعه باید کاملا مطابق با میل و خواست شما باشد.

از نمودار و چارت استفاده کنید:

وسایل دیداری به خصوص وقتی که در حال مرور مطالب هستیم می تواند بسیار کمک کننده باشد. در هنگام مطالعه اولیه، تمام چیزهایی را که یاد می گیرید یک بار هم بنویسید و وقتی نزدیک امتحان خواستید مرور کنید. گاهی ممکن است این مرورها به صورت نمودار و یا جدول باشد. 

امتحانات قبلی را هم بخوانید:

یکی از بهترین کارها برای مرور و خواندن درس؛ مرور امتحانات و تست های قبلی است که به شما کمک می کند مطالب را بهتر به یاد آورید و از طرف دیگر مطمئن خواهید شد چه نمونه سؤالاتی مهم تر هستند و این که یک ارزیابی از زمان پاسخ دهی خود داشته باشید.

پاسخ هایتان را برای دیگران توضیح دهید:

با کمک خانواده و دوستان خود می توانید در امتحانات و درس های خود موفق تر عمل کنید و بگویید که چرا چنین پاسخی را برای این سؤال بیان کرده اید. 

با دوستان خود گروه های مطالعاتی ترتیب دهید:

گروه های مطالعاتی می توانند به شما کمک کنند تا سریع تر و بهتر به جواب برسید. البته حتما مطمئن شوید که افراد گروه بر روی موضوع درسی مسلط هستند.

استراحت منظم داشته باشید:

استراحت های منظم برای این که بتوانید تمرکز خود را افزایش دهید لازم است بهترین روش مطالعه، خواندن طولانی مدت نیست. بهترین کار این است که روش مطالعه شما با سبک زندگی و روال کلاس های شما هماهنگ باشد.

میان وعده های سالم بخورید:

هنگام مطالعه غذای ناسالم نخورید مغز و حافظه و ذهن خود را با انتخاب غذاهای سالم مقوی کنید این کار به بهبود مغز و حافظه ی شما کمک می کند. 

روز امتحان را برنامه ریزی کنید :

تمامی قوانین و الزامات مربوط به کنکور 99 را بررسی کنید و زمان لازم را هم برای آن برنامه ریزی کنید و برای این که از امتحان عقب نمانید حتما برای ساعات و رفتن آن برنامه ریزی کنید و شب قبل را به مقدار کافی و در زمان درست بخوابید. 

زیاد آب بخورید:

خوردن آب بسیار برای روحیه و طراوت روح و روان و ذهن شما مفید است پس به اندازه کافی آب بنوشید تا بتوانید عملکرد بهتری داشته باشید.

 

مطالعه کنید  آموزش زبان انگلیسی به بچه های پیش دبستانی

 

شما چه نظری دارید؟