نحوه آموزش زبان انگلیسی بدون کتاب

آیا شما فکر می‌کنید کتاب‌ها تنها راه یادگیری زبان هستند؟ به نظر شما آموزش زبان انگلیسی بدون کتاب امکان پذیر است؟ تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که بهتر است از طریق روش‌های خلاقانه‌تری زبان را یاد بگیرید؟ در زمان‌های قدیم ایجاد یک محیط آموزشی خلاق و هیجان انگیز به ساعت‌ها تلاش و برنامه‌ریزی احتیاج داشت اما امروزه به لطف فناوری یادگیری یک درس با روش‌های جذاب و کیفیت بالا آسان‌تر شده است. تبلت‌ها، ویدئوها و پادکست‌ها جزء جدیدترین روش‌های آموزشی هستند اما تکنیک‌های شادتر و سرگرم کننده تری هم وجود دارد که برای شناخت آن‌ها باید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

این 7 راهکار آموزش زبان انگلیسی بدون کتاب را از امروز امتحان کنید

مسیر یادگیری زبان انگلیسی بدون کتاب باید به شکلی باشد که هیچ‌گاه در میانه راه متوقف نشوید و همیشه انگیزه و اشتیاق خودتان را حفظ کنید. کتاب‌های آموزشی علی رغم اطلاعات زیاد و مفیدی که به زبان آموزان می‌دهند خسته کننده به نظر می‌رسند پس نیاز است تا شما چیزهای جدیدی را امتحان کنید. در اینجا ایده‌هایی را بررسی می‌کنیم که می‌توانند مطالعه شما را مؤثرتر و سرگرم کننده تر کنند.

 

1. “یوتیوب” یکی از بهترین راه های تدریس زبان انگلیسی بدون کتاب است پس حتماً امتحانش کنید

پلتفرم یوتیوب علاوه بر ویدئوهای سرگرمی و خنده داری که دارد زبان انگلیسی را از صفر تا صد آموزش می‌دهد. اگر به دنبال محتوای بومی و با کیفیت هستید، می‌توانید از کانال‌های زیر کمک بگیرید.

 

این کانال آهنگ‌های فوق‌العاده‌ای دارد که موضوعات مختلف را به زبان آموزان یاد می‌دهد به‌عنوان مثال آن‌ها را با جهت یا قسمت‌های مختلف بدن به خوبی آشنا می‌کند.

 

  •    Baby Shark

زبان آموزان مبتدی از این راه می‌توانند اشعار را به آهستگی یاد بگیرند و دایره لغاتشان را به شکل باور نکردنی افزایش دهند.

 

  •    Feelings—Are You Happy

Feelings—Are You Happy برای آموزش احساسات به دانش آموزان بسیار مناسب است. این ویدئو نشان می‌دهد که چگونه یک فرد می‌تواند احساساتش را درک کند و آن‌ها را به‌درستی بروز دهد.

 

  •     Death Cab for Cutie’s “Someday You Will Be Love

اگر به دنبال آموزش مکالمه زبان انگلیسی بدون کتاب هستید پس حتماً این ویدئو را تماشا کنید؛ زیرا شما را با دستور زبان و صدای فعال و غیرفعال آشنا می‌کند.

 

  •    “Parks and Recreation” Meet Bobby Newport Clip

اگر می‌خواهید واژگان سنگین مانند دولت و موضوعات پیرامون آن را یاد بگیرید ویدئو Parks and Recreation” Meet Bobby Newport Clip به شما کمک می‌کند.

 

2. مقداری موسیقی به برنامه مطالعاتی‌تان اضافه کنید

گوش دادن به موسیقی علاوه بر اینکه ذهنتان را بیدار می‌کند و باعث روحیه بهتری می‌شود، می‌تواند زبان انگلیسی را در شما تقویت کند، کلمات جدیدی را بیاموزد و قدرت listening ارتقا دهد. پادکست‌ها فرصت خوبی هستند تا به شما یاد بدهند چگونه در محیط‌های رسمی و غیررسمی به زبان انگلیسی صحبت کنید. آن‌ها با تمرین‌های مختلف مهارت شما را به چالش می‌کشند.

مطالعه کنید  چگونه به یک میلیونر تبدیل شویم - قسمت اول

 

  •     The English We Speak

اگر به دنبال یک پادکست کوتاه و متمرکز بر واژگان هستید حتماً به سایت The English We Speak مراجعه کنید. این سایت زبان آموزان را تشویق می‌کند تا به‌صورت هفتگی به پادکست‌های مختلفی گوش دهند و آموخته‌هایشان را روی کاغذ بیاورند.

 

  • ESL Culips

این سایت پادکست‌های عالی دارد که مکالمات انگلیسی، اصطلاحات و عبارات رایج را پوشش می‌دهد. شما می‌توانید برای خودتان یک صفحه اختصاصی درست کنید و پادکست‌های مختلفی را به‌صورت روزانه و هفتگی به آن بیفزایید.

 

3.زبان انگلیسی را با تلویزیون یاد بگیرید

فرقی نمی‌کند طرف دار چه سبک فیلمی هستید در هر صورت برنامه‌های تلویزیونی بهترین فرصتی هستند که می‌توانند همانند کتاب‌های آموزشی به شما در یادگیری زبان کمک کنند.

 

4.یک لیست از وبلاگ‌های آموزش زبان انگلیسی آنلاین برای خودتان تهیه کنید

وبلاگ‌ها جایگزین خوبی برای یادگیری زبان بدون کتاب هستند. آن‌ها می‌توانند این مهارت را با شیوه سرگرم کننده‌ای به شما آموزش دهند به‌عنوان مثال:

  •  ESL Hip Hop

اگر به موسیقی و سبک هیپ‌هاپ علاقه دارید این وبلاگ آموزشی کمک می‌کند تا در قالب تمرین‌های مختلف زبان را یاد بگیرید و لغات زیادی را به لیست حفظی‌هایتان اضافه کنید.

 

  •  Espresso English Blog

آموزش زبان انگلیسی در خانه بدون کتاب با این وبلاگ راحت‌تر می‌شود. وبلاگ Espresso English Blog طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهد و برای آموزش از تصاویر متنوعی استفاده می‌کند. متون منتشر شده در این سایت واضح و مختصر هستند به همین علت زبان آموزان سطح مبتدی و متوسط می‌توانند به‌راحتی آن‌ها را مطالعه کنند.

 

  •   RealLife English

بدون شک در این وبلاگ چیزی برای یادگیری هر فردی وجود دارد. زبان آموزان مبتدی تا پیشرفته می‌توانند از طریق ویدئوها و پادکست‌ها مهارت خودشان را تقویت کنند و به شکل مداوم زبانشان را در بخش زبان عامیانه، لغات، دستور زبان، بازتاب‌های فرهنگی و سبک زندگی انگلیسی به روز رسانی کنند.

 

  • ABA English

وبلاگ ABA English فرصت‌های زیادی را پیش روی زبان آموزان می‌گذارد تا مهارت خودشان را ارتقا دهند. پست‌های منتشر شده در این سایت ترکیبی از متن و ویدئو است و موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهد؛ به‌عنوان مثال در یک مقاله نکات تلفظی را بررسی می‌کند و در مقاله دیگر زبان انگلیسی را از طریق متن آهنگ یاد می‌دهد.

 

  • English with a Twist

این وبلاگ تمام تلاشش را کرده تا یادگیری زبان را آسان و سرگرم کننده کند. در پست‌های مختلف English with a Twist می‌بینید که موضوعات متنوعی از ژانر فیلم گرفته تا دستور زبان در قالب گرافیک و تصاویر زیبا بررسی شده پس مطالعه آن را از دست ندهید.

 

  •  My English Teacher.eu

طراحی و رنگارنگی این وب سایت اولین چیزی است که توجه شما را جلب می‌کند. با خواندن محتوای وبلاگ My English Teacher.eu متوجه گذر زمان نمی‌شوید و حتی از خواندن بعضی مقالات پاداش می‌گیرید. این وبلاگ جنبه‌های مختلف زبان انگلیسی از اصطلاحات و اشتباهات رایج گرفته تا گرامر و تلفظ را بررسی و از طریق تصاویر باکیفیت و جذاب شما را به خودش وابسته‌تر می‌کند. زبان آموزان سطح مبتدی تا متوسط می‌توانند از این فضا استفاده کنند.

مطالعه کنید  10 نکته‌ی کلیدی برای یادگیری زبان جدید

 

  • Rolls off the Tongue

این روزها مردم بیشتر از هر زمان دیگری به خندیدن احتیاج دارند پس اگر بتوانید خنده را با آموزش زبان انگلیسی ترکیب کنید بدون شک از یادگیری این مهارت خسته نمی‌شوید. این وبلاگ دارای تعدادی خاطره طنز است و دلیل خنده دار بودن هر خاطره را توضیح می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود تا زبان آموزان علاوه بر یادگیری فرهنگ انگلیسی با عبارات و اصطلاحات آن راحت‌تر آشنا شوند. «تعامل» یکی از ویژگی‌های جذاب این سایت است. شما باید در قالب بازی‌های چند گزینه‌ای آموخته‌هایتان را محک بزنید.

 

5. هرچه سریع‌تر وبلاگ اختصاصی خودتان را راه اندازی کنید

اکنون که فهمیدید مطالعه وبلاگ‌ها بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی بدون کتاب است پس چرا برای خودتان یک وبلاگ اختصاصی نمی‌سازید! به احتمال زیاد روزانه زمانی را صرف نوشتن به زبان انگلیسی می‌کنید .

پس برای اینکه این کار را هیجان انگیز تر کنید، می‌توانید نوشته‌هایتان را در وبلاگی که می‌سازید منتشر کنید یا حتی با یک مجله همکاری کنید و از آن‌ها بخواهید تا نوشته‌هایتان را منتشر کنند؛ این کار علاوه بر اینکه انگیزه شما به نوشتن را بیشتر می‌کند باعث می‌شود تا با افراد جدیدتر و بیشتری آشنا شوید.

 

6.یک شریک خوب برای مکالمه پیدا کنید

با کمی جست و جو در اینترنت با وبلاگ‌های مختلفی آشنا می‌شوید که نه تنها شیوه تدریس زبان انگلیسی بدون کتاب را به شما یاد می‌دهند بلکه باعث پیدا کردن دوستان انگلیسی زبان زیادی می‌شوند. ایمیل‌ها یا شبکه‌های اجتماعی این فرصت را به شما می‌دهند تا با افراد مختلفی حرف بزنید و تبادل نظر کنید. داشتن یک شریک مکالمه کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را راحت‌تر تمرین کنید و سریع‌تر متوجه اشتباهات و خطاهایتان شوید.

 

7. یک اپلیکیشن جدید را روی گوشی موبایلتان نصب کنید

احتمالاً شما یک گوشی تلفن همراه اختصاصی دارید پس چرا از آن به‌عنوان فرصتی برای تمرین زبان انگلیسی استفاده نمی‌کنید؟ برنامه‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید بر حسب سطح و علاقه‌ای که دارید از آن‌ها استفاده کنید به‌عنوان مثال:

 

  •  Rosetta Stone

برای استفاده از خدمات اپلیکیشن Rosetta Stone باید اشتراک تهیه کنید اما نگران امکانات و کیفیت آن نباشید زیرا این اپلیکیشن یکی از معروف‌ترین برنامه‌ها در زمینه یادگیری زبان انگلیسی است و در مقایسه با برنامه‌های رقیبش ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

این برنامه توضیحاتی را به زبان مادری شما ارائه می‌دهد به همین علت می‌توانید خیلی راحت انگلیسی را یاد بگیرید همچنین تمرین‌هایی دارد که درک مباحث انگلیسی را راحت‌تر می‌کند.

 

  •  MindSnacks

این برنامه مطالعه واژگان را سرگرم کننده تر می‌کند. در حالت عادی مطالعه یک فرهنگ لغت کار سخت و خسته کننده‌ای است اما وقتی این موضوع با بازی ترکیب می‌شود فرایند یادگیری هم جذاب‌تر می‌شود.

 

  •  Memrise

فرض کنید یک لغت انگلیسی را در قالب یک موضوع خنده‌دار یاد گرفته‌اید پس به احتمال زیاد آن را در آینده خیلی راحت‌تر به یاد می‌آورید. اپلیکیشن Memrise کمک می‌کند تا با روش‌های خنده دار و خلاقانه‌ای واژگان جدید را حفظ کنید.

یک موضوعی که اغلب اوقات زبان آموزان با آن درگیرند حفظ یک لغت جدید است اما این برنامه کمک می‌کند تا شما این مشکل را حل کنید. در Memrise صفحه‌ای توسط کاربران طراحی شده که از طریق آن می‌فهمید هر فردی چگونه کلمات مختلف را به ذهن سپرده است..

مطالعه کنید  کامل ترین راهنما برای به یادآوری هر آنچه می خوانید

 

  • Babbel

تمرکز اصلی این اپلیکیشن بر مکالمه به زبان انگلیسی و زندگی واقعی است. طراحی Babbel به‌گونه‌ای هست که شما در هر درس به صدایی گوش می‌دهید و تلفظ انگلیسی را تمرین می‌کنید و تنها در ۱۵ دقیقه یک مبحث جدید را یاد می‌گیرید.

این برنامه یادآوری می‌کند تا دروس خوانده شده را قبل از فراموشی مجدداً مرور کنید و درس‌هایی را بخوانید که علاقه زیادی به آن‌ها دارید. Babbel موضوعات متنوعی دارد به‌عنوان مثال موضوعات تجاری یا انگلیسی در سفر برای اکثر مردم حائز اهمیت است و این برنامه کمک می‌کند تا آن را به شکل طبیعی یاد بگیرید.

 

  •  Mosalingua

یکی از مشکلاتی که اکثر زبان آموزان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند «فراموش کردن لغات انگلیسی بعد از یک بازه زمانی» است. در حقیقت هنگامی که یک زبان جدید را یاد می‌گیرید طبیعی است که واژگان و عبارات آن را فراموش کنید اما Mosalingua کمک می‌کند تا قبل از فراموشی یک کلمه، آن را مرور کنید و طبق برنامه‌ریزی مشخصی لغات را به ذهن بسپارید. این موضوع درصد فراموشی واژگان حفظ شده را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 

  •  Busuu

این برنامه با اپلیکیشن‌هایی که بررسی کردیم متفاوت است. در برنامه‌های قبلی هر فرد به‌صورت خود آموز درس‌ها را مطالعه می‌کرد اما در Busuu علاوه بر اینکه چهار مهارت اصلی زبان را یاد می‌گیرید، می‌توانید با مردم دیگر هم صحبت کنید.

 

علاوه بر اپلیکیشن‌ها می‌توان همچنین از پکیج‌های آموزش زبان استفاده کرد. در صورت تمایل می‌توانید از قیمت پکیج آموزش زبان انگلیسی مطلع شوید.

 

کلام آخر

آموزش زبان انگلیسی بدون کتاب چگونه است؟ آموزش گرامر انگلیسی چگونه است ؟ این موضوعی بود که در این مقاله به‌طور کامل بررسی کردیم و فهمیدیم که امروزه به لطف اینترنت و تکنولوژی روش‌های یادگیری زبان انگلیسی هم تغییر کرده و شما می‌توانید از طریق پلتفرم‌ها و روش‌های مختلفی این مهارت را یاد بگیرید. در حال حاضر وبلاگ‌ها، کانال‌های یوتیوب‌ها و اپلیکیشن‌ها بهترین روش آموزش زبان انگلیسی هستند.

 

سؤالات متداول در ارتباط با آموزش انگلیسی بدون کتاب

آیا آموزش زبان انگلیسی بدون تاب امکان پذیر است؟

علی رغم اینکه کتاب‌ها، زبان انگلیسی را به خوبی آموزش می‌دهند و در آموزشگاه‌ها یا روش‌های خودآموز نقش پررنگی دارند اما شما می‌توانید از طریق روش‌های دیگری مانند موسیقی و پادکست، کانال‌های یوتیوب، تلویزیون، وبلاگ‌های آموزشی، هم صحبتی با زبان آموزان دیگر یا نصب برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف این مهارت را یاد بگیرید.

یادگیری زبان از طریق یوتیوب چگونه است؟

اگر به دنبال آموزش زبان انگلیسی بدون کتاب هستید پس یوتیوب را جدی بگیرید. این پلتفرم ویدئوهای مختلفی را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید با کمک آن زبان انگلیسی را از سطح مبتدی تا پیشرفته یاد بگیرید. از بهترین کانال‌های یوتیوب می‌توان به Tooty Ta، Baby Shark، The Very Hungry Caterpillar، Feelings—Are You Happy، Death Cab for Cutie’s “Someday You Will Be Loved” یا “Parks and Recreation” Meet Bobby Newport Clip اشاره کرد.

کدام وبلاگ‌ها می‌توانند به آموزش زبان انگلیسی بدون کتاب کمک کنند؟

ESL Hip Hop، Espresso English Blog، RealLife English، ABA English، English with a Twist، My English Teacher.eu و Rolls off the Tongue بهترین وبلاگ‌ها برای یادگیری زبان هستند.