تغذیه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان

تغذیه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان

به نظر شما رژیم غذایی و تغذیه چه ربطی به یادگیری زبان انگلیسی دارد؟ در حقیقت تغذیه یکی از موضوعات مؤثر بر یادگیری است. حتماً برای شما هم پیش آمده احساس گرسنگی کنید و بعد از آن کمی بد خلق شوید یا تمرکزتان را از دست دهید! غذا برای انسان حکم سوخت برای خودرو را دارد. اگر سوخت خودرو کم باشد، کند کار می‌کند و برای فعالیت دوباره‌اش باید سوخت دریافت کند؛ انسان هم زمانی که انرژی کافی نداشته باشد مغزش نمی‌تواند اطلاعات جدید را به‌درستی پردازش کند، در این شرایط داشتن یک تغذیه مناسب بسیار مؤثر است.

امروزه بخش عظیمی از عادات غذایی ما سرشار از قند _ کافئین و نوشیدنی‌های گازدار است، این مسئله باعث می‌شود تا در پایان روز احساس خستگی _ عدم تمرکز و حتی کسالت کنیم. بر اساس مطالعات انجام شده کودکانی که سبک زندگی سالم‌تری دارند علاوه بر خلق و خوی بهتر مهارت یادگیری‌شان هم بهتر است. در این مقاله می‌خواهیم در خصوص تغذیه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان صحبت کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

 

آیا حقیقت دارد که تغذیه در یادگیری زبان انگلیسی مؤثر است ؟

اثر تغذیه در یادگیری زبان

پاسخ ما به این سؤال مثبت است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند کودکانی که سبک زندگی سالمی دارند، به‌طور منظم ورزش می‌کنند، خواب باکیفیتی دارند و به مقدار کافی آب می‌نوشند تمرکز _ توجه و حافظه‌شان نسبت به سایر کودکان بیشتر است. آن‌ها می‌توانند خلق و خوی خودشان را خیلی بهتر مدیریت کنند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از انجمن علوم اعصاب رژیم‌های غذایی که حاوی چربی‌های اشباع نشده هستند، می‌توانند یادگیری و حافظه کودکان را مختل کنند. محققان کشف کرده‌اند که رژیم‌های غذایی سالم می‌توانند عملکرد شناختی را افزایش دهند و باعث بهبود حافظه و تمرکز شوند. تغذیه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان و بهبود حافظه آن‌ها به شرح زیر است.

 

پرتقال

یک تغذیه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان «مصرف پرتقال» است. پرتقال به دلیل داشتن ویتامین c تأثیر زیادی بر سلامت مغز دارد و از زوال ذهنی پیشگیری می‌کند. ویتامین c یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود که با رادیکال‌های آزاد آسیب زننده به سلول‌های مغزی مبارزه می‌کند. توت فرنگی، گوجه فرنگی، کیوی، کلم بروکلی و فلفل دلمه‌ای نیز سرشار از ویتامین c است.

 

انبه

انبه یک میوه چرب است که دارای بافت‌های چربی می‌باشد و گردش خون را سرعت می‌بخشد؛ این امر باعث خون‌رسانی بیشتر به مغز، تقویت حافظه و قدرت یادگیری می‌شود.

 

توت

به‌منظور داشتن یک تغذیه مناسب برای آموزش زبان انگلیسی کودکان بهتر است مصرف توت را جدی بگیرید. توت باعث عملکرد بهتر و سلامت بیشتر مغز می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه به تقویت حافظه کمک می‌کنند و باعث ایمنی بیشتر آن در برابر ورم مغزی، آلزایمر و تسهیل ارتباط میان سلول‌های مغزی می‌شوند. این خوراکی برای کاهش استرس بسیار مؤثر است.

مطالعه کنید  10 نکته که باید قبل از مهاجرت به کانادا بدانید

 

بلوبری

بلوبری علی رغم ظاهر کوچکش سرشار از آنتی‌اکسیدان، فیبر، ویتامین c و k است. این میوه نه تنها از بدن در برابر استرس و فشار محافظت می‌کند بلکه برای تقویت حافظه بسیار مؤثر است و یک تغذیه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان می‌باشد.

 

چغندر

اغلب کودکان چغندر را به دلیل رنگ زیبایش دوست دارند. چغندر باعث کاهش التهاب می‌شود، خاصیت ضد سرطانی دارد، گردش خون را بهتر می‌کند و باعث عملکرد بهتر مغز می‌شود. شما می‌توانید چغندر را به‌صورت آب پز به سالاد فرزندتان اضافه کنید.

 

کرفس

شاید کودکان خوردن آب کرفس را دوست نداشته باشند اما این سبزی پرخاصیت سرشار از آنتی‌اکسیدان و پلی ساکارید است که نه تنها به درمان بیماری‌هایی مانند درد مفاصل کمک می‌کند بلکه به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی زیاد باعث تقویت حافظه، مغز و شاداب‌تر شدن فرد می‌شود. اکثر بزرگسالان به‌منظور کاهش وزن این نوشیدنی را میل می‌کنند اما شما می‌توانید با هدف افزایش قدرت یادگیری از آن استفاده کنید.

 

پیاز

پیاز به دلیل داشتن فیستین (ماده‌ای که باعث افزایش حافظه می‌شود.) یک ماده مغزی است که باید جزء تغذیه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان و قدرت حافظه آن‌ها باشد. پیاز قرمز نسبت به نوع سفید و زرد مقوی‌تر است.

 

سیر

سیر یک گیاه دارویی محسوب می‌شود که حضورش در رژیم غذایی به بهبود عملکرد حافظه و تمرکز کمک می‌کند. بر اساس تحقیقی که روی موش‌ها انجام شد مصرف سیر در آن‌ها سطح سروتونین در مغز را افزایش داد و این امر باعث شد عملکردهای شناختی افزایش یابد.

 

شکلات تلخ

درست است که هر شکلاتی نمی‌تواند برای بدن مفید باشد اما شکلات تلخ به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان زیاد و خاصیت ضدالتهابی فشار خون را کاهش و گردش خون را بهبود می‌بخشد. کودکان علاقه زیادی به شکلات دارند اما شکلات‌های شیرین و متنوع موجود در سوپرمارکت‌ها باعث بهبود یادگیری نمی‌شوند بلکه شکلات باید تیره و تلخ باشد تا به تقویت حافظه کمک کند.

 

آجیل

گردو، بادام، پسته، بادام زمینی و فندق از مغزیجاتی هستند که علاوه بر سلامت مغز و دور کردن استرس از بدن به تقویت تمرکز و یادگیری کمک می‌کنند. این مغزیجات سرشار از امگا ۳ هستند که مصرف آن به کودکان توصیه می‌شود.

 

ماهی

در میان مواد غذایی «ماهی» به دلیل داشتن مقادیر زیادی امگا ۳ و پروتئین اهمیت بیشتری دارد. ماهی یک تغذیه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه برای کودکان محسوب می‌شود و می‌تواند از بروز برخی از بیماری‌ها در فرد جلوگیری کند. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهند که ماهی نقش زیادی در تقویت حافظه کوتاه مدت دارد.

 

زرده تخم مرغ

احتمالاً شنیده‌اید که زرده تخم مرغ برای زنان باردار و رشد جنین مؤثر است! این ترکیب دارای مقادیر زیادی کلین می‌باشد. یک خاصیت جالب زرده تخم‌مرغ این است که باعث شادی و خنداندن شما می‌شود. مطالعات علمی نشان می‌دهند که این ترکیب باعث افزایش کلسترول خون می‌شود و یک منبع سرشار از پروتئین است که می‌تواند تغذیه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان باشد.

 

روغن زیتون و نارگیل

  • روغن زیتون به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند پلی فنون از بدن در برابر بیماری آلزایمر محافظت می‌کند و یک ماده غذایی مقوی برای تقویت حافظه و قدرت یادگیری است. هنگام یادگیری روغن زیتون دقت کنید که آن را در جای سرد بگذارید و برای پخت و پز از آن استفاده نکنید.
  • روغن نارگیل نقش آچار فرانسه را دارد. کاربردهای مختلف این روغن نشان می‌دهد که می‌توان از آن برای درمان هر دردی استفاده کرد. یکی از خاصیت‌های این روغن «تأثیر آن در تقویت حافظه به‌ویژه در افراد سالخورده» است
مطالعه کنید  چگونه زبان انگلیسی را برای کنکور بخوانیم؟

 

چند نوشیدنی منحصر به فرد که باید در برنامه تغذیه کودکتان قرار دهید را بشناسید

نوشیدنی مناسب برای کودکان

۷۵٪ مغز انسان را آب تشکیل داده به همین علت مغز برای داشتن یک عملکرد خوب به آب کافی احتیاج دارد. علاوه بر آب نوشیدنی‌های زیر هم می‌توانند در تقویت قدرت یادگیری مؤثر باشند:

 

فالوده سیب

یک نوشیدنی خوب در فصل تابستان به‌ویژه فصل امتحانات «فالوده سیب» است. برای تهیه این نوشیدنی به سیب، عسل، زعفران، گلاب و عرق بیدمشک احتیاج دارید. اگر کودک شما گرم‌مزاج است این نوشیدنی به او حس و حال خوبی می‌دهد.

 

شربت جلاب

یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های مؤثر در تقویت حافظه، تمرکز و معده از نگاه کودکان «شربت جلاب» است. این نوشیدنی نشاط آور و آرامش بخش می‌باشد.

 

شیر بادام

اگر به دنبال تغذیه برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان هستید، می‌توانید به آن‌ها شیر بادام دهید. بادام یک ماده تقویت کننده برای ذهن است که سرشار از فسفر، کلسیم و آهن می‌باشد. برای تهیه این نوشیدنی به بادام _ عسل و آب احتیاج دارید. ابتدا بادام‌ها را در آب جوش بریزید تا پوستشان راحت‌تر جدا شود سپس آن‌ها را به همراه آب سرد و عسل به‌طور کامل مخلوط کنید تا به شکل شیر درآیند.

 

چای سبز

یک نوشیدنی محبوب که می‌تواند بهترین تغذیه برای یادگیری زبان باشد «چای سبز» است. معمولاً بزرگسالان این نوشیدنی را برای لاغری مصرف می‌کنند اما برای تقویت حافظه هم بسیار مؤثر است. چای سبز علاوه بر افزایش توجه و تمرکز باعث آرامش بیشتر مغز می‌شود.

 

قهوه

امروزه شاهد مصرف بیشتر قهوه در میان مردم هستیم، این امر نشان‌دهنده آگاهی آن‌ها از خواص این نوشیدنی است. کافئین یکی از مواد محرکی است که سلول‌های مغزی را وادار به تحریک و فعالیت بیشتر می‌کند، این امر در یادگیری مؤثر است. بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف مقدار مشخصی از این ترکیب در طول روز می‌تواند از بروز سکته، آلزایمر و پارکینسون جلوگیری کند.

 

نکات مهم تغذیه برای آموزش زبان انگلیسی کودکان

نکات مهم تغذیه برای آموزش زبان انگلیسی کودکان

بعضی از خانواده‌ها دائماً می‌پرسند که برای تقویت حافظه و قدرت یادگیری فرزندمان باید چه دارویی تهیه کنیم! در حقیقت قبل از تهیه هر نوع دارویی باید مطمئن شوید که فرزندتان مواد غذایی سالمی می‌خورد و پرخوری اضافی ندارد؛ به‌عنوان مثال اگر کودکتان هنگام ناهار غذای زیادی می‌خورد احتمالاً در مابقی روز دچار احساس خستگی می‌شود. مصرف غذاهای مناسب مانند ماهی یا تهیه سالادهای سالم می‌توانند به تقویت سلول‌های مغزی کمک کنند.

برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان این 9 نکته را جدی بگیرید

  • دقت کنید که کودکتان با معده خالی مطالعه نکند.
  • اگر می‌خواهید فرزند سالمی داشته باشید حتماً یک برنامه ریزی مشخص برای زمان خواب، ورزش و تغذیه‌اش داشته باشید.
  • بهترین موقعیتی که مغز انسان می‌تواند غذای کافی دریافت کند «صبح» است پس مطمئن شوید که صبحانه فرزندتان سرشار از پروتئین است. مصرف شیر پنیر و تخم مرغ در این وعده توصیه می‌شود اما می‌توانید از حبوبات، سویا یا آجیل هم استفاده کنید. پروتئین بالا و کربوهیدرات کم باعث افزایش سطح تمرکز می‌شود.
  • برای داشتن تغذیه سالم و عملکرد مغزی مطلوب هر سه یا چهار ساعت یک بار به کودکتان میان وعده یا وعده غذایی سالم دهید. بعضی از مطالعات انجام شده نشان می‌دهند که انسان بعد از گذشت ۳۰ دقیقه احساس خستگی می‌کند و برای برگرداندن انرژی و تمرکزش باید تغذیه مناسبی داشته باشد.
  • میان وعده یا وعده غذایی سالم باید شامل میوه جات، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی، غلات کامل، ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص باشد.
  • مطمئن شوید که کودکتان حداقل ۷ وعده میوه جات و سبزیجات در طول روز مصرف کند.
  • برای رهایی از حافظه ضعیف «مصرف ویتامین B1» را جدی بگیرید. بعضی از افرادی که فقر آهن یا کم خونی دارند دچار عدم تمرکز و کاهش قدرت یادگیری می‌شوند. زرده تخم مرغ، گوشت قرمز، عدس، لوبیا قرمز و زرد آلو سرشار از آهن و سیب زمینی، مرغ و جوانه غلات سرشار از ویتامین B هستند.
  • حواستان باشد که فرزندتان در طول روز آب کافی بنوشد. آب علاوه بر سلامت مغز به بهبود حافظه کوتاه مدت، تمرکز و رفع خستگی کمک می‌کند.
  • مصرف یک وعده غذایی سنگین در آخر شب علاوه بر افت حافظه و قدرت مغز باعث بروز بی‌خوابی می‌شود پس سعی کنید سه ساعت قبل از خواب غذای فرزندتان را بدهید. با این کار بدن می‌تواند غذای خورده شده را به‌خوبی هضم کند.
مطالعه کنید  تقویت حافظه برای درس خواندن

 

کلام آخر

در این مقاله سؤال اصلی ما «تغذیه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان» بود و تلاش کردیم پاسخ مناسبی را برای آن پیدا کنیم. تغذیه تأثیر زیادی در عملکرد حافظه و قدرت یادگیری دارد. لازم به ذکر است که علاوه بر مواد غذایی مفیدی که بررسی کردیم باید خوراکی‌های مضر برای حافظه مانند برنج سفید، فست‌فودها و شکر را هم بشناسید و تا حد امکان از مصرف آن‌ها خودداری کنید. تغذیه مناسب  سبب افزایش دایره لغت انگلیسی نیز میشود.

 

 

سوالات متداول در رابطه با تغذیه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان

فهرست کامل تغذیه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان را معرفی کنید؟

• پرتقال • انبه • توت • بلوبری • چغندر کرفس • پیاز • سیر • شکلات تلخ • آجیل

بهترین نوشیدنی‌هایی که در فهرست تغذیه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان قرار می‌گیرند را به‌صورت کوتاه معرفی کنید؟

• فالوده سیب • شربت جلاب • شیر بادام • چای سبز • قهوه

مهم‌ترین قدم به‌منظور ایجاد تغذیه مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان را توضیح دهید؟

برای تقویت حافظه و قدرت یادگیری در فرزندتان باید از برنامه غذایی سالم او مطمئن شوید. وعده صبحانه نسبت به دیگر وعده‌های غذایی اهمیت بیشتری دارد پس مصرف پروتئین در آن بازه زمانی را جدی بگیرید.