معرفی بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی

می‌خواهید یک راز را بدانید؟ بازی‌های آموزشی فقط برای بچه‌ها نیستند بلکه یک ابزار یادگیری مؤثرند که زبان آموزان بزرگسال هم می‌توانند برای تسلط بهتر از آن استفاده کنند. در حال حاضر هزاران بازی آموزشی رومیزی یا رایانه‌ای وجود دارد که به زبان آموزان در روش یادگیری زبان انگلیسی سریع‌تر کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهند که بزرگسالان اطلاعاتی که از طریق سرگرمی می‌آموزند را بهتر به خاطر می‌سپارند. بازی‌ها می‌توانند مهارت‌های زبانی شما را در جنبه‌های مختلفی از قبیل نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن ارتقا دهند. این بازی‌ها نه تنها در محیط‌های درسی سنتی بلکه در خارج از این محیط‌ها هم می‌توانند سرگرم کننده و آموزش دهنده باشند. اگر اخیراً در یک کلاس آموزشی ثبت نام کرده‌اید یا می‌خواهید با روش‌های خودآموز این مهارت را یاد بگیرید در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم.

 

چرا برای یادگیری زبان انگلیسی از “بازی” استفاده کنیم

  • بازی‌ها شما را در موقعیت‌های مختلف قرار می‌دهند: عنصر انتخاب مهم‌ترین ویژگی بازی‌های آموزشی است. این مسئله هنگام مکالمات درون بازی صادق است. شما می‌توانید به عقب برگردید و به گونه متفاوتی بازی را انجام دهید تا علاوه بر تجربه واکنش‌های متفاوت، لغات مختلف انگلیسی را هم تمرین کنید.
  • آن‌ها اعتیاد آور هستند: بازی‌ها شما را به عمل دعوت می‌کنند و بر اساس اعمالتان در طول بازی به شما پاداش یا تنبیه می‌دهند. اگر بازی‌ها از کنترل خارج شوند، می‌توانند اعتیاد آور و کمی خطرناک باشند اما اگر در حد اعتدال انجام شوند، می‌توانند نتایج لذت‌بخشی را به دنبال داشته باشند.
  • بازی‌ها تعاملی هستند: بازی‌ها برخلاف آهنگ‌ها یا ویدئوهای آموزشی تحت تأثیر شما هستند یعنی مشارکت و تعاملتان تعیین کننده نتیجه نهایی در آن‌ها است.
  • بازی‌های آموزشی موقعیت‌های واقعی را تقلید می‌کنند: اکثر بازی‌ها به دنبال شبیه سازی هستند به عبارت دیگر تلاش می‌کنند تا موقعیت‌های واقعی را تقلید کنند و حسی که شما در آن شرایط دارید را مجدداً به وجود آورند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا مهارت زبانتان را در محیطی که به زندگی روزمره‌تان نزدیک‌تر است تقویت کنید.
  • شما می‌توانید با سرعت خودتان بازی کنید: علی رغم برخی از بازی‌ها که مبتنی بر زمان هستند بعضی دیگر از آن‌ها به شما اجازه می‌دهند تا بر اساس سرعتی که دارید این بازی را انجام دهید و مراحل را پشت سر بگذارید.

 

چگونه بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی را پیدا کنم

اکنون که اهمیت بازی‌های آموزشی را برای یادگیری ترجمه انگلیسی فهمیدید، می‌خواهیم لیستی از بهترین بازی‌ها برای یادگیری زبان را به شما معرفی کنیم.

بازی‌های رایانه‌ای

بازی‌های رایانه‌ای بهترین روش برای تمرین listening و writing هستند. شما می‌توانید در خانه هم آن‌ها را به‌راحتی انجام دهید.

 

  • Rewordable

این بازی به شما کمک می‌کند تا کلمات انگلیسی را به‌خوبی تشخیص دهید و آن‌ها را هجی کنید. Rewordable ۱۲۰ کارت دارد که هر کدام حاوی یک حرف و ترکیب هستند. شما باید از کارت‌هایی که در دست دارید برای تکمیل املای آن کلمات استفاده کنید. در طول بازی می‌توانید حرف‌های بازیکنان دیگر را بدزدید و از آن‌ها به نفع خودتان استفاده کنید. این بازی بسیار چالش برانگیز است و با سرعت زیادی دایره لغات انگلیسی شما را تقویت می‌کند.

مطالعه کنید  جدیدترین متدهای تندخوانی

 

  •   Bananagrams

بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی و به چالش کشیدن خودتان در حوزه املای کلمات «Bananagrams» است. این بازی شبیه جدول کلمات متقاطع است و با چند نفر انجام می‌شود. هر بازیکن تعداد مشخصی حرف دارد که از آن‌ها برای ساختن کلمات مرتبط استفاده می‌کند.

در Bananagrams خواندن، املا و نوشتن شما تقویت می‌شود. جالب است که می‌توانید بازی را بر اساس نوع خاصی از واژگانی که مد نظرتان است تنظیم کنید به‌عنوان مثال یک موضوع مشخص مانند غذا یا حیوانات را در نظر بگیرید و کلمات مرتبط با آن را بسازید.

 

  •  Boggle

Boggle بهترین بازی برای آموزش زبان انگلیسی است و هدف اصلی آن «ایجاد کلمات با اتصال حروف» می‌باشد. هنگام شروع باید تخته را تکان و حروف مخلوط را نمایش دهید سپس تایم را تنظیم و شروع به نوشتن کلمات انگلیسی کنید. این کلمات فقط با اتصال حروفی که در کنار یکدیگر قرار دارند ساخته می‌شوند پس باید مهارت تشخیص و نوشتن لغات مختلف در خودتان را به چالش بکشید.

 

  • Greek to Me

این بازی به شما فرصت می‌دهد تا ریشه کلمات را بهتر بشناسید. در این بازی باید به سؤالات چند گزینه‌ای پاسخ دهید. برای هر سؤال یک ریشه و یک کلمه که با آن ریشه ساخته شده به شما نشان داده می‌شود و باید معنی آن‌ها را حدس بزنید. این بازی علاوه بر اینکه شما را با کلمات مختلف آشنا می‌کند درکتان نسبت به لغات مختلف را بالاتر می‌برد.

 

  • Word Whomp

این بازی مهارت writing و املای شما را به چالش می‌کشد. در این بازی ۶ حرف به شما داده می‌شود و باید مشخص کنید که چند کلمه را می‌توانید با آن حروف بنویسید. شما برای هر کلمه دو دقیقه و نیم زمان دارید اما اگر کلمات زیادی را اشتباه حدس بزنید بازی به پایان می‌رسد. این بازی برای افرادی که مبتدی هستند چالش برانگیز است اما با کمی تمرین و تکرار می‌تواند به بهبود دایره لغاتشان کمک کند.

  •    ABC Countdown

ABC Countdown بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی است. در این بازی ساده بازیکن باید قبل از تمام شدن تایمر به ترتیب روی حروف الفبای انگلیسی کلیک کند. شاید در ابتدا انجام آن با آهنگ سریعی که در پس زمینه پخش می‌شود چالش برانگیز به نظر برسد اما فرصت خوبی برای به خاطر سپردن الفبای انگلیسی است.

 

  •   Influent

اگر به دنبال یک بازی مناسب برای زبان آموزان سطح مبتدی با ژانری ماجراجویی هستید Influent گزینه خوبی است. در این بازی بازیکن یک آپارتمان مدرن را کشف می‌کند که در آن همه چیز وجود دارد. او باید از یک دستگاه برای اسکن اشیا استفاده کند و نام هر شی‌ء را به ذهن بسپارد.

در این بازی حافظه بر اساس آزمون‌های مبتنی بر زمان سنجیده می‌شود. شما می‌توانید در Influent با یک هواپیما پرواز و چیزهای مختلفی را کشف کنید. در بازی بیشتر از ۴۲۰ اسم، صفت و فیلم برای یادگیری وجود دارد و یک فرصت خوب برای تقویت مهارت speaking و شروع گفتگو است.

 

  •  Clifford: Make a Word

این بازی پازلی شکل برای زبان آموزان سطح مبتدی مناسب است. در Clifford چهار کلمه ناقص به شما داده می‌شود که باید آن‌ها را تکمیل کنید. هدف اصلی این است که بازیکن کلمات بیشتری را بسازد. هر بار که فرد کلمه درستی را حدس می‌زند بازی تلفظ صحیح آن را می‌گوید. این بازی نه تنها دایره لغات شما را تقویت می‌کند بلکه مهارت تلفظتان را هم ارتقا می‌دهد.

مطالعه کنید  چگونه زبان انگلیسی را فول شویم؟

 

  •  Professor Garfield: Reading Ring

ژانر این بازی هم شبیه پازل و سطح آن برای زبان آموزان سطح مبتدی است. در این بازی گارفیلد به یک مسابقه پرتاب می‌شود و شما تنها راه نجات او هستید. در هر دور سه قطعه از یک محتوای طنز وجود دارد که بر اساس محتوا باید ترتیب صحیح آن‌ها مشخص شود. بعد از اینکه این مرحله را رد کردید باید به سه سؤال طرح شده پاسخ دهید. این بازی یک فرصت خوب برای تقویت مهارت درک مطلب است.

 

  • 21 Days

21 Days بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی است که مناسب زبان آموزان سطح مبتدی تا متوسط می‌باشد و ژانری نقش آفرین دارد. در این بازی شما به‌عنوان یک پناهنده تلاش می‌کنید تا در یک سرزمین دیگر زنده بمانید. این بازی مبتنی بر متن است و هدف اصلی آن تقویت مهارت reading می‌باشد. ساختار جملات در بازی بسیار ساده و دیالوگ‌های آن نزدیک به واقعیت است.

 

  •    Fable

Fable فرصت خوبی برای زبان آموزانی است که عاشق داستان‌های خوب هستند. در این بازی شما در نقش پسری هستید که تمام دهکده در حمله راهزنان به آتش کشیده شده است. شخصیت بازی بعد از فرار به انجمنی می‌پیوندد که مهارت‌های جنگی را به او آموزش می‌دهند تا تبدیل به یک قهرمان شود.

این پسر باید شرورهای منطقه را شکست دهد. او در طول بازی تصمیم می‌گیرد که کارهای خوبی را انجام دهد و به اطرافیانش کمک کند. Fable بر واقعیت تمرکز دارد و یک فرصت خوب برای یادگیری انگلیسی بریتانیایی است.

 

  •   Civilization 4, 5 or 6

برخلاف بازی‌هایی که تا این بخش معرفی کردیم این بازی را می‌توانید بدون صدا انجام دهید. در این بازی شما فرمانروای تمدنی هستید که باید با افراد دیگر در جهان رقابت کند. بازی از عصر هجر شروع می‌شود و به‌تدریج از لحاظ فنی و علمی به زمان فعلی می‌رسد. شما باید شهر را حفظ کنید، با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنید، ارتشی را به وجود آورید و قبل از دیگران یک سفینه فضایی بسازید.

هر زمان که فناوری جدیدی را کشف می‌کنید صفحه با یک نقل قول اطلاعات جدید را به شما نشان می‌دهد. این بازی مکالمه عمیقی بین شخصیت‌ها ندارد اما می‌تواند مهارت writing و reading را ارتقا دهد.

 

  • Orwell: Keeping an Eye on You

اگر سطح زبان انگلیسی شما متوسط تا پیشرفته است، می‌توانید این بازی را انتخاب کنید. در این بازی اگر مشخص شود که شما شهروندی هستید که دولت را دوست ندارد زندانی یا به‌سادگی کشته می‌شوید.

شما به‌عنوان شخصیتی بازی می‌کنید که کارش جمع آوری اطلاعات در مورد مظنونان است و می‌تواند اطلاعات را به اشتراک بگذارد یا پنهان کند. طراحی این بازی به‌گونه‌ای است که شما را در موقعیت‌های اخلاقی پیچیده قرار می‌دهد و فرصت خوبی برای ارتقاء مهارت خواندن است.

 

 بازی حضوری

بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه به‌صورت حضوری عبارت است از:

  •   Taboo Words

این بازی فرصت خوبی برای یادگیری لغات مترادف است که معمولاً به افراد مبتدی و کودکان کم سن توصیه نمی‌شود. در این بازی افراد به دو گروه تقسیم می‌شوند و مقابل یکدیگر می‌نشینند.

مطالعه کنید  تفاوت یادگیری زبان اول و دوم در چیست؟

هر گروه یک نفر را مشخص می‌کند تا با فرد انتخاب شده در گروه مقابل رقابت کند. این دو فرد باید رو به گروه خودشان و پشت به گروه رقیب بنشینند. کلمه‌ای روی برگه نوشته می‌شود و اعضای هر گروه آن را می‌بینند به جز دو نفری که انتخاب شده‌اند. گروه‌ها ۲۰ ثانیه مهلت دارند تا کلمه نوشته شده را برای هم گروهی‌شان توضیح دهند و او باید حدس بزند که این توضیحات و مترادف‌ها مربوط به چه کلمه‌ای است.

 

  • Board Race

بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان «Board Race» است. این بازی سرگرم کننده و گروهی به‌منظور یادگیری بهتر لغات انگلیسی است. در این بازی افراد به دو گروه مساوی تقسیم می‌شوند. برای هر تیم یک تخته وایت برد وجود دارد که یک موضوع برای آن مشخص شده است.

هر کدام از اعضای تیم باید در مدت زمان ۵ ثانیه پایه تخته بروند و هر تعداد لغتی که در رابطه با آن موضوع می‌دانند را روی تخته بنویسند. این کار آنقدر تکرار می‌شود تا تمام اعضای تیم یک بار پایه تخته بروند. در پایان هر تیمی که کلمات بیشتری را نوشته باشد به‌عنوان برنده اعلام می‌شود.

 

  •    Hangman

Hangman بهترین بازی برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی است زیرا در آن زبان آموزان باید دایره لغاتشان را به چالش بکشند. در این بازی یکی از زبان آموزان یا معلم کلاس باید عبارت یا کلمه‌ای را در ذهنش انتخاب کند و به تعداد حروف آن خطوط تیره‌ای را روی تخته بکشد. زبان‌آموزان باید حروف انگلیسی را پیشنهاد دهند.

اگر این حروف درست باشند که در جای خالی نوشته می‌شوند اما اگر اشتباه باشند زیر خطوط نوشته می‌شود. این کار آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا یک فرد بتواند کلمه یا عبارت درست را حدس بزند.

 

کلام آخر

گاهی اوقات زبان آموزان دوست دارند از روش‌های سنتی و کتاب‌های درسی فاصله بگیرند و با تکنیک‌های جدیدتری زبان انگلیسی را بیاموزند. در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی را با یکدیگر بررسی کنیم. شما می‌توانید با انجام این کارهای جذاب و سرگرم کننده روند یادگیری مکالمه انگلیسی  و یادآوری آموخته‌هایتان را بهبود ببخشید. دقت کنید بازی که انتخاب می‌کنید مؤثر، دقیق، آسان و سرگرم کننده باشد.

 

سؤالات متداول در رابطه با بازی برای یادگیری زبان انگلیسی

آیا بازی‌ها می‌توانند جنبه آموزشی داشته باشند؟

بله، بازی‌ها تعاملی هستند و موقعیت‌های واقعی را تقلید می‌کنند. اگر بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی را انتخاب کنید، می‌توانید در عین تفریح و سرگرمی موضوعات مختلف را هم بیاموزید.

بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی که حضوری باشد را معرفی کنید؟

 Rewordable  Bananagrams  Boggle  Greek to Me  Word Whomp  ABC Countdown  Influent  Clifford: Make a Word  Professor Garfield: Reading Ring  21 Days  Fable  Civilization 4, 5 or 6  Orwell: Keeping an Eye on You

بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی که رایانه‌ای باشد را پیشنهاد دهید؟

 Taboo Words  Board Race  Hangman