آموزش صفر تا صد لغات کتاب 504 واژه

یکی از مهم‌ترین کتاب‌های آموزش لغات زبان «کتاب Absolutely Essential Words 504» است. اکثر افرادی که قصد شرکت در کنکور زبان، آزمون آیلتس یا آمادگی آزمون تافل را دارند این کتاب را مطالعه می‌کنند. لغات و مطالب این منبع آموزشی از مکالمات، مطبوعات، مجلات و فیلم‌های انگلیسی انتخاب شده است. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی لغات کتاب 504، تکنیک‌های مؤثر در یادگیری و حفظ لغات انگلیسی را بررسی کنیم. همراه ما باشید. 

صفر تا صد لغات کتاب 504

مشکل رایج اکثر زبان آموزان سطح متوسط به بالا «عدم تسلط کافی به لغات و واژگان انگلیسی» است. یک راهکار خوب برای حل این مشکل «مطالعه لیست لغات 504 با معنی و تلفظ» است. این کتاب ۲۰۶ صفحه و ۴۲ درس دارد و در هر درس ۱۲ کلمه را به‌دقت بررسی می‌کند. طراحی این کتاب به‌گونه‌ای است که در هر درس بر اساس لغاتی که می‌آورد مترادف‌ها و مثال‌های مختلفی را بررسی می‌کند و در انتها برای تثبیتشان تمریناتی را می‌آورد. این کتاب ویژگی‌های مثبت و منفی زیر را دارد:

  • اکثر کلماتی که در این کتاب بررسی می‌شوند ادبی و رسمی هستند.
  • مثال‌هایی که برای هر کلمه گفته می‌شود تأثیر زیادی در فرایند یادگیری خواننده دارد.
  • یکی از نقاط ضعف لغات کتاب 504 عدم سطح بندی و دسته بندی است.

اصلاً چرا باید لغات کتاب 504 را یاد بگیریم

همه ما روزانه از کلمات برای بیان افکار، ایده‌ها و احساساتمان استفاده می‌کنیم. گاهی اوقات در موقعیت‌هایی قرار می‌گیریم که نمی‌توانیم به شکل صحیحی منظورمان را به طرف مقابل منتقل کنیم! در این شرایط فقط داشتن یک دایره لغات خوب می‌تواند به ما کمک کند.

فرض کنید شما یک نویسنده هستید، یک نویسنده باید دایره لغات انگلیسی خوبی داشته باشد تا هنگام نوشتن دائماً از کلمات مبهمی مانند چیز استفاده نکند؛ این کلمات نه تنها به خواننده حس خوبی نمی‌دهد بلکه کار شما را هم زیر سؤال می‌برد. اگر می‌خواهید در هر حرفه‌ای که فعالیت می‌کنید همیشه موفق باشید باید دایره لغاتتان قوی باشد. تماشای فیلم، خواندن کتاب و گوش دادن به سخنرانی‌های مختلف تأثیر زیادی در تقویت این مهارت دارد.

مهم‌ترین دغدغه زبان آموزان هنگام مطالعه لغات کتاب 504 چیست

اگر با افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند صحبت کنید متوجه می‌شوید که همیشه دغدغه حفظ لغات انگلیسی یا فراموشی واژگانی که حفظ کرده‌اند را دارند! این مسئله هنگام آموزش لغات 504 هم وجود دارد. شما می‌توانید برای یادگیری بهتر لغات انگلیسی از تکنیک‌های زیر استفاده کنید.

  • ایجاد ارتباط میان کلمات با خاطراتی که در ذهن داریم

ارتباط-میان-کلمات-با-خاطرات-ذهن

برای همه ما پیش آمده که وقتی به خاطراتمان مراجعه می‌کنیم موضوعاتی را به یاد آوریم که علی رغم قدیمی بودن در ذهنمان باقی مانده‌اند. معمولاً این موضوعات به دلیل احساسات یا خاص بودنشان در ذهن ما می‌مانند. شما می‌توانید هنگام یادگیری لغات کتاب 504 آن‌ها را با چیزهایی که برای شما معنادار هستند پیوند دهید. اگر شما از طرفداران فوتبال هستید می‌توانید کلمه unstoppable را با جمله مسی غیرقابل توقف یا unstoppable به ذهن بسپارید.

  • یادگیری در قطعات و اسکریپت‌ها

وقتی کلمات را در تکه‌های کوچک (قطعات) یا گفتگوهای معمولی (اسکریپت‌ها) یاد می‌گیریم آن‌ها را بهتر حفظ می‌کنیم؛ به‌عنوان مثال به جای اینکه برای گفتن hello آن را با چندین روش مختلف به ذهن بسپارید، می‌توانید آن را با یک جمله معمولی hello how are you? Well thank you حفظ کنید.

  • از صدای درونتان برای حفظ لغات کتاب 504 کمک بگیرید

استفاده-از-صدای-درونتان-برای-حفظ-لغات-کتاب-504

یادگیری در اصل یک فرایند داخلی است. برای یادگیری یک کلمه باید وارد دنیای صدای درونی خودتان شوید به‌عنوان مثال:

مطالعه کنید  بی نظیرترین روش های یادداشت برداری

✔️لغات را یک بار گوش کنید.
✔️آن را داخل سرتان گوش کنید.
✔️آن را داخل سرتان تکرار کنید.
✔️آن را با صدای بلند بیان کنید.
✔️مجدداً این کار را تکرار کنید و صدایتان را ضبط کنید.
✔️به صدای ضبط شده‌تان گوش دهید.

قطعاً انجام این فرایند و نتیجه آن با زمانی که شما کلمه‌ای را یک بار تکرار می‌کنید متفاوت است.

  • تصور کنید که یک کلمه یا عبارت چگونه است

رسم معنای یک کلمه روی کاغذ یا در تخیلتان باعث می‌شود تا هر زمان که آن کلمه را می‌شنوید تصویر آن را به خاطر بیاورید.

  • ایجاد ارتباط

یک تکنیک کاربردی برای حفظ لغات کتاب 504 «ایجاد ارتباط بین کلمه و معنای آن با یک عبارت یا داستان خنده دار» است. شما می‌توانید این کار را برای کلماتی که تلفظ آن‌ها دشوارتر هست انجام دهید.

  • تکرار و تکرار

تکرار-کلمات-جدید

تکرار کلمات جدید باعث ثبت بهتر آن‌ها در حافظه می‌شود. بعضی از افراد به اشتباه یک کلمه را چندین بار در طول روز تکرار می‌کنند اما این تکرار تأثیری در روند یادگیری آن‌ها ندارد. شما باید فرآیند تکرار را با فاصله زمانی مشخص انجام دهید یعنی بعد از خواندن لغات کتاب 504 آن‌ها را یک ساعت بعد _ کمی قبل از خواب _ یک روز بعد و چند روز بعد مرور کنید؛ با این برنامه ریزی آن کلمات خیلی بهتر در حافظه شما ثبت می‌شوند.

  • عمیقاً ریشه‌شناسی کنید

قبل از جست و جوی کلمه در فرهنگ لغت سعی کنید معنی آن را حدس بزنید، به ریشه‌ها _ پسوندها و پیشوندهای آن نگاه کنید. اگر با این دید لغات کتاب 504 را بخوانید قطعاً حفظ و یادآوری آن برای شما آسان‌تر می‌شود.

  • خودتان را با بازی کلمات به چالش بکشید

یادگیری-با-چالش-و-بازی

هنگامی که فرایند یادگیری را با چالش و بازی همراه می‌کنید مغزتان بیشتر تحریک می‌شود. بازی‌ها به فرد در کشف معانی و کلمات جدید کمک می‌کنند و یک راه سرگرم کننده برای گسترش دایره لغات انگلیسی هستند.

  • بنویسید

نوشتن-لغات-کتاب-504

نوشتن لغات کتاب 504 به تثبیت معنی و املای آن‌ها در حافظه کمک می‌کند. این جملات می‌توانند در مورد خودتان یا اشخاص دیگر باشد.

  • تبدیل به واقعیت

به خاطر سپردن یک کلمه یا عبارت جدید کار آسانی نیست! شما می‌توانید به مدت ۲ یا ۴ دقیقه بدون توقف در مورد هر موضوعی که دوست دارید صحبت و صدایتان را ضبط کنید سپس با گوش دادن به صدای خودتان دقت کنید که از چه کلماتی استفاده کرده‌اید، آیا کلمات جدیدی که حفظ کرده‌اید را در صحبت‌هایتان به کار برده‌اید، آیا می‌توانید برای آن کلمات جایگزین‌های خوبی را پیدا کنید. بعد از پاسخ به این سؤالات مجدداً صدایتان را ضبط کنید و این بار با دقت بیشتری به آن گوش دهید.

  • از تکنیک‌های حافظه استفاده کنید

تکنیک‌های-حافظه

یک روش رایج برای حفظ لغات کتاب 504 استفاده از یادآورها است. یادآورهای یک میانبر ذهنی هستند که به شما کمک می‌کنند تا کلماتی که مفاهیم پیچیده‌تری دارند را راحت‌تر به ذهن بسپارید. هر چقدر یادآورهایی که می‌سازید خاص‌تر باشند فرایند یادآوری راحت‌تر می‌شود.

  • ایجاد یک محیط آموزشی

معمولاً زمانی که به یک کشور خارجی سفر می‌کنید یا تصمیم به ادامه تحصیل در آنجا می‌گیرید با قرار گرفتن در محیط و غوطه‌ور شدن در آن فضا فرآیند یادگیری زبان شما سریع‌تر می‌شود اما برای حفظ لغات کتاب 504 مجبور نیستید به کشورهای خارجی سفر کنید. شما می‌توانید با تغییر محیطی که در آن قرار دارید خودتان را در زبان انگلیسی غرق کنید یعنی کتاب‌ها و مجلات انگلیسی بخرید، فیلم انگلیسی تماشا کنید، به موسیقی‌های انگلیسی گوش کنید یا غذاهای محلی این کشور را درست کنید.

  • درس گرفتن از موقعیت‌های واقعی

شاید برای شما هم این سؤال به وجود آمده باشد که چگونه فیلم‌ها، کتاب لغات ۵۰۴، آهنگ‌ها یا پادکست‌ها می‌توانند به حفظ و گسترش دایره لغات انگلیسی کمک کنند؟ این منابع معمولاً مرتبط با یک شخص یا صحنه واقعی خاص هستند به همین علت می‌توانند یک روش خوب برای یادگیری باشند. هنگامی که از این منابع استفاده می‌کنید کلمات یا عباراتی که نمی‌فهمید را بنویسید و با مراجعه به فرهنگ لغت معنای صحیح آن‌ها را پیدا کنید.

  • حفظ صفر تا صد لغات کتاب 504 با ابزارهای مختلف

حفظ-صفر-تا-صد-لغات-کتاب-504

هر شخصی روش متفاوتی برای یادگیری دارد. اگر هنوز نمی‌دانید که چه چیزی برای شما مفید است می‌توانید راهکارهایی مانند بازی کردن، استفاده از فلش کارت‌ها، شرکت در کلاس‌های آنلاین یا حضوری یا خرید پکیج‌های آموزش زبان انگلیسی آنلاین را امتحان کنید. بعضی از افراد در زمان و موقعیت خاصی می‌توانند آموزش زبان انگلیسی سریع را یاد بگیرند اما بعضی دیگر می‌توانند با تکنیک‌های خود آموز هم یادگیری این مهارت را شروع کنند.

  • حفظ لغات کتاب 504 را تعاملی کنید

سعی کنید کلمات را فقط از روی لیست نخوانید بلکه آن‌ها را بشنوید، بنویسید، تکرار کنید یا در موقعیت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید.

  • روی کلمات مفید تمرکز کنید

اگر می‌خواهید لیست لغات ۵۰۴ با معنی را به‌خوبی یاد بگیرید پس تمرکزتان را صرفاً روی کتاب نگذارید از روش‌های آموزشی دیگر هم استفاده کنید.

مطالعه کنید  چرا خیلی راحت فراموش می کنیم؟

برای فراموش نکردن لغات کتاب 504 چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم

فراموش-نکردن-لغات-کتاب-504

معمولاً هنگامی که فرد لغات انگلیسی را خارج از متن یاد می‌گیرد یا آن‌ها را در متن اما به‌صورت اشتباهی حفظ می‌کند هنگام یادآوری دچار مشکل می‌شود. برای اینکه هنگام یادآوری لغات کتاب 504 دچار مشکل نشوید می‌توانید از تکنیک‌های زیر کمک بگیرید:

✔️برای به خاطر آوردن لغات خودتان را تحت فشار نگذارید.
✔️لغات را با شعر و موسیقی یاد بگیرید.
✔️سعی نکنید معنی همه لغات را به‌صورت یکجا یاد بگیرید.
✔️هنگام یادگیری لغات، تلفظ آن‌ها را هم به ذهن بسپارید.
✔️ریشه کلمات را بشناسید.
✔️هر چند وقت یک بار استراتژی یادگیری واژگانتان را تغییر دهید.
✔️با یک دوست انگلیسی زبان معاشرت داشته باشید.
✔️از تکنولوژی کمک بگیرید.
✔️روش‌های مخصوص به خودتان را برای حفظ لغات بسازید.
✔️برای حفظ واژگان اولویت بندی داشته باشید.

۳ نکته برای اینکه یادگیری لغات کتاب 504 را به عادت روزانه تبدیل کنید

  • ✔️مطالعه برای ۱۰ تا ۲۰ دقیقه: شما باید هر روز یک هدف واقع‌بینانه داشته و به آن پایبند باشید پس با یک کلمه در روز شروع کنید و به‌تدریج آن را افزایش دهید. از خودتان بپرسید که روزانه چقدر از زمانم را می‌توانم به یادگیری زبان اختصاص دهم؟ آیا اگر هر روز ۲۰ دقیقه وقت بگذارم، می‌توانم به هدفم پایبند باشم؟ چیزی که اهمیت دارد این است که شما یادگیری زبان انگلیسی را به یک عادت تبدیل کنید و به خاطر داشته باشید ۱۵ دقیقه در روز نتایج بهتری از نیم ساعت یک بار در هفته به همراه دارد.
  • ✔️داشتن دفترچه یادداشت: یک دفترچه یادداشت داشته باشید و همه چیزهایی که آموخته‌اید را در آن نگهدارید. وقتی می‌گوییم دفترچه یادداشت منظور ما یک دفترچه یادداشت فیزیکی نیست بلکه می‌توانید از اپلیکیشن‌ها هم استفاده کنید. با یادداشت کردن کلمات جدید سعی کنید هر چند هفته یک بار آن‌ها را مرور کنید تا به‌خوبی در ذهنتان ثبت شوند.
  • ✔️به دنبال منابع جدید باشید: برای یادگیری یک لغت حفظ آن به‌تنهایی کافی نیست بلکه باید آن را تمرین کنید. اگر در یک دوره انگلیسی ثبت‌نام کرده‌اید یا یک پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی را خریده‌اید سعی کنید لغاتی که یاد می‌گیرید را با معلمتان بررسی کنید و از او بخواهید تا منابع دیگری را به شما معرفی کند تا اطلاعات بیشتری به دست آورید.
مطالعه کنید  دومین رکورد حافظه‌ی استاد مرتضی جاوید (سلطان حافظه‌ی ایران) در گینس؛ ثبت شد!

کتاب لغات ۵۰۴ چند است و از چه طریقی می‌توانیم آن را تهیه کنیم

قیمت-کتاب-لغات-۵۰۴

گسترش اینترنت و تکنولوژی باعث شده تا شما مجبور نباشید مانند سال‌های گذشته برای تهیه یک کتاب بازارهای مختلف را بگردید و حتی گاهی کتاب مد نظرتان را پیدا نکنید. شما می‌توانید با مراجعه به اینترنت این کتاب را به‌صورت اینترنتی بخرید یا حتی آن را به‌صورت الکترونیکی مطالعه کنید.

کتاب Absolutely Essential Words 504 برای چه افرادی مناسب است؟

  • افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان را دارند.
  • افرادی که به‌واسطه رشته تحصیلی‌شان باید تسلط خوبی به لغات انگلیسی داشته باشند.
  • افرادی که در سطح متوسط زبان انگلیسی هستند
  • افرادی که علی رغم رشته تحصیلی‌شان مجبور هستند زبان انگلیسی را یاد بگیرند تا در رشته درسی یا شغلشان موفق‌تر شوند.
  • افرادی که حرفه‌شان مرتبط با زبان انگلیسی است.
  • افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند.
  • افرادی که می‌خواهند مکالمه بهتری داشته باشند.

برای مطالعه کتاب Absolutely Essential Words 504 باید برنامه ریزی خاصی داشته باشیم

هر فردی باید بر اساس پتانسیل‌های شخصی‌اش برای یادگیری این کتاب برنامه‌ریزی کند اما معمولاً اگر شما روزانه ۶ لغت را یاد بگیرید و بخش اصلی زمانتان را روی تثبیت آن‌ها و انجام تمریناتش بگذارید فرایند یادگیری‌تان بهتر می‌شود.

کلام آخر

اگر شما تا به الآن توانسته‌اید تسلطتان به زبان انگلیسی را به سطح متوسط برسانید وقت آن است که مطالعه کتاب لغات 504 با تلفظ را شروع کنید. تسلط کامل بر این کتاب نه تنها اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد بلکه توانایی شما برای برقراری ارتباط بهتر و مؤثرتر با افراد انگلیسی زبان را ارتقا می‌دهد. با تسلط بر این کتاب شما می‌توانید به‌راحتی مطالب مختلف را درک کنید، مسائل ذهنی‌تان را به زبان آورید یا اخبار _ آهنگ‌ها یا فیلم‌های انگلیسی را دنبال کنید. لغات کتاب 504 یک منبع عالی است برای افرادی که قصد تجارت _ جهانگردی _ مهاجرت و ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند.

سؤالات متداول در ابطه با لغات کتاب 504 واژه

کتاب ۵۰۴ واژه چه تعداد لغت را بررسی می‌کند؟

این کتاب ۴۲ فصل دارد و در هر درس ۱۲ لغت را بررسی می‌کند. طراحی لغات کتاب ۵۰۴ واژه به‌گونه‌ای است که برای هر کلمه مترادف‌ها و مثال‌های مختلفی ذکر می‌شود تا زبان آموز به‌خوبی آن‌ها را یاد بگیرد.

برای حفظ بهتر لغات کتاب ۵۰۴ چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

ایجاد ارتباط میان کلمات با خاطرات ثبت شده در ذهنمان یادگیری لغات در تکه‌های کوچک یا گفتگوهای معمولی مراجعه به صدای درونمان تصور یک کلمه یا عبارت ایجاد ارتباط تمرکز ریشه‌شناسی بازی با کلمات نوشتن

چگونه یادگیری و حفظ لغات کتاب ۵۰۴ را تبدیل به یک عادت روزانه کنیم؟

روزانه ۱۰ تا ۲۰ دقیقه مطالعه داشته باشید. همیشه یک دفترچه یادداشت داشته باشید و لغات جدید را در آن بنویسید. به یک منبع اکتفا نکنید به دنبال استفاده از منابع جدید باشید.