بهترین روش‌های تقویت مهارت نوشتن زبان انگلیسی

نوشتن-زبان-انگلیسی-

در میان چهار مهارت آموزش زبان انگلیسی مهارت writing معمولاً کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد. علی رغم اینکه یک انسان تحصیل کرده باید بتواند یک نامه ساده اداری را به راحتی بنویسد اما معمولاً این کار برای زبان آموزان سخت و چالش برانگیز است و حتی شبیه یک کابوس می‌ماند. مهارت writing برای افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس یا تافل را دارند / در مشاغلی مانند مدیریت، پزشکی، مهندسی و … فعالیت می‌کنند یا قصد مهاجرت تحصیلی را دارند ضروری است. به نظر شما بهترین راه تقویت نوشتن زبان انگلیسی چیست؟

 

چرا نوشتن انگلیسی اهمیت ویژه‌ای دارد؟

اکثر زبان آموزانی که مهارت writing خوبی ندارند برای ننوشتن بهانه‌های مختلفی می‌آورند در صورتی که مهارت writing می‌تواند به تقویت مهارت speaking، reading، grammar و تقویت و افزایش دایره لغت انگلیسی شما کمک کند.

هنگامی که می‌نویسید دایره لغاتتان تقویت می‌شود و حتی مجبور می‌شوید برای پیدا کردن واژگان بیشتر سراغ دیکشنری بروید و مهارت خودتان در این زمینه را تقویت کنید.

 

برای تقویت رایتینگ زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟

برخلاف آنچه فکر می‌کنید نوشتن کار سخت و دشواری نیست فقط باید چیزهایی که به ذهنتان می‌رسد را روی کاغذ بیاورید.

  • برای شروع از جملات کوتاه و ساده استفاده کنید به‌عنوان مثال من امروز به گردش رفتم یا امروز هوا بارانی بود.
  • بهتر است برای نوشتن برنامه ریزی منسجمی داشته باشید و خودتان را نسبت به انجام آن ملزم کنید.
  • به مرور زمان سعی کنید جملات طولانی‌تر و بیشتری را بنویسید.
  • اگر وقتی تصمیم به نوشتن می‌گیرید چیزی به ذهنتان نمی‌رسد نگران نشوید. در این موقعیت‌ها سعی کنید از موضوعات ساده / موضوعات مورد علاقه / اخبار روز / خاطرات گذشته / فیلم یا کتابی که به تازگی خوانده‌اید یا اتفاقاتی که در آن روز برایتان پیش آمده شروع کنید.

 

تقویت رایتینگ زبان انگلیسی با 12 ترفند جادویی

آیا می‌خواهید بدانید چگونه مهارت نوشتاری انگلیسی خودتان را تقویت کنید؟ در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا این مهارت را در خودتان تقویت کنید و با اعتماد به نفس بالایی این کار را انجام دهید.

مطالعه کنید  بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی

1.     تا جایی که می‌توانید، بخوانید

خواندن-برای-تقویت-نوشتن-زبان

همان‌طور که شنیدن ارتباط نزدیکی با صحبت کردن دارد خواندن هم ارتباط نزدیکی با نوشتن دارد به همین علت اگر به دنبال تقویت نوشتن زبان انگلیسی به انگلیسی هستید پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که می‌توانید بخوانید؛ این کار به شما کمک می‌کند تا واژگان گرامر و ساختار جملاتتان را بهبود ببخشید و راه‌های متنوعی را برای انتقال ایده‌هایتان پیدا کنید.

2.     گرامر خودتان را تقویت کنید

رعایت و دقت در استفاده از نکات گرامری انگلیسی هنگام نوشتن اهمیت بیشتری نسبت به صحبت کردن دارد زیرا نوشتن حالت رسمی‌تر و چهارچوب بندی شده تری دارد. به جای این که ساعت‌ها تمرکزتان را روی گرامر و قواعد دستور زبان بگذارید می‌توانید در قالب نوشتن به زبان انگلیسی این مهارت را در خودتان تقویت کنید

3.     یک فرهنگ لغت انگلیسی داشته باشید

یک فرهنگ لغت فیزیکی یا الکترونیکی به شما کمک می‌کند تا هر زمانی که در استفاده از واژگان سریع‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کنید. دیکشنری علاوه بر اینکه لغات، مترادف و متضادهای زیادی را به شما آموزش می‌دهد کمک می‌کند تا مهارت‌های ارتباطی‌تان را تقویت کنید.

4.     یک دفتر خاطرات به زبان انگلیسی داشته باشید

داشتن-دفتر-خاطرات-انگلیسی-برای-تقویت-نوشتن-زبان

داشتن یک دفتر خاطرات شخصی باعث می‌شود تا هر روز زمانی را به نوشتن اختصاص دهید این کار علاوه بر اینکه احساس رهایی آرامش و رضایت به شما می‌دهد، کمک می‌کند تا مهارت نوشتن انگلیسی به انگلیسی را در خودتان تقویت کنید. برای آموزش خوش خط نوشتن زبان انگلیسی ویدئوهای زیادی در یوتیوب وجود دارد.

5.     وبلاگ نویسی را تجربه کنید

برای تمرین نوشتن زبان انگلیسی به فارسی یا انگلیسی یک وبلاگ شخصی برای خودتان راه اندازی کنید. در این وبلاگ درباره موضوعات مورد علاقه‌تان حرف بزنید و هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد را بنویسید. شاید در ماه‌های اول بازدید کننده زیادی نداشته باشید یا خطاهای زیادی را مرتکب شوید اما به تدریج با اصلاح اشتباهات و نوشتن متن‌های بهتر مخاطب بیشتری پیدا می‌کنید. این کار علاوه بر اینکه نوشتن را تبدیل به یک کار سرگرم‌کننده و جذاب می‌کند باعث می‌شود تا دوستان بیشتری پیدا کنید و حتی بعد از گذشت مدتی به کسب درآمد برسید.

6.     نحوه صحیح جمله بندی را یاد بگیرید

در زبان انگلیسی ما پنج ساختار اساسی داریم که به شرح زیر هستند:

Subject – Verb (John studies; My friend is playing)

جان مطالعه می‌کند؛ دوست من در حال بازی است.

Subject – Verb – Object (I like apples; Mary reads novels)

من سیب دوست دارم؛ مریم رمان می‌خواند.

Subject –Verb – Adjective (Jenny is happy; Linda is pretty)

جنی خوشحال است؛ لیندا زیباست.

Subject – Verb – Adverb (She speaks fluently; These flowers are everywhere)

او روان صحبت می‌کند؛ این گل‌ها همه جا هستند.

Subject – Verb – Noun (My father was a chemist, You are a student)

پدرم شیمیدان بود، تو دانشجو هستی.

مطالعه کنید  5 نکته کلیدی برای رسیدن به موفقیت در سال 2020

با توجه به این ساختارهای اصلی شما باید نحوه گسترش آن‌ها را یاد بگیرید به‌عنوان مثال:

John, my brother, studies at home. My long-life friend is always playing.

جان، برادرم، در خانه درس می‌خواند. دوست دیرینه من همیشه در حال بازی است.

These small white flowers are everywhere during the summer. My father, who passed away several years ago, was a well-known chemist.

این گل‌های سفید کوچک در طول تابستان همه جا هستند. پدرم که چندین سال پیش فوت کرد، شیمیدان معروفی بود.

7.     نحوه سازماندهی یک پاراگراف را یاد بگیرید

برای اینکه بتوانید یک پاراگراف را به خوبی سازماندهی کنید، می‌توانید از راه‌های زیر کمک بگیرید:

  • پاراگراف را با جملات موضوعی شروع کنید: یعنی از جملاتی استفاده کنید که موضوع دغدغه یا چالش شما را به‌طور کامل توضیح دهد.
  • پاراگراف و جملات حمایتی ادامه دهید: یعنی از جملاتی استفاده کنید که اطلاعات بیشتری را درباره موضوع اصلی می‌دهد.
  • نتیجه گیری کنید: خلاصه مفید، کامل و جامعی از مطالبی که درباره آن‌ها صحبت کرده‌اید را در چند خط بیان کنید.
  • نحوه صحیح جابه‌جایی بین پاراگراف‌ها را یاد بگیرید: یاد بگیرید که چگونه بین پاراگراف‌های مختلف جابه‌جا شوید، علامت گذاری کنید و متن روانی را بنویسید.

8.     یک طرح کلی بنویسید

داشتن-طرح-کلی-برای-تقویت-نوشتن-زبان

یکی از قواعد رایتینگ در زبان انگلیسی این است که برای موضوعات کوچک / ساده یا بزرگ / پیچیده یک طرح کلی داشته باشید. این کار کمک می‌کند تا به نوشته‌هایتان نظم دهید و خیلی راحت چیزهای مختلفی که در ذهنتان وجود دارد را روی کاغذ بیاورید.

9.     سعی کنید از اطرافیانتان بخواهید تا آنچه را که نوشته‌اید، بخوانند

از یک معلم / شخصی که زبان مادری‌اش انگلیسی است یا تسلط بسیار خوبی به زبان انگلیسی دارد، بخواهید تا نوشته‌های شما را بخواند و آن‌ها را تصحیح کند؛ این کار به تدریج باعث تقویت writing زبان انگلیسی شما می‌شود.

10.     فکر کردن به زبان انگلیسی را تمرین کنید

یک موضوع اصلی در آموزش نوشتن زبان انگلیسی “فکر کردن به زبان انگلیسی” است. اکثر زبان آموزان در ذهنشان به جملات فارسی فکر می‌کنند و می‌خواهند معادل انگلیسی آن‌ها را پیدا کنند.

این ترجمه کردن رایج‌ترین اشتباهی است که دائماً تکرار می‌شود. گاهی اوقات جملاتی که به زبان مادری در ذهنتان ساخته می‌شود به قدری پیچیده است که به سختی می‌توان معادل آن‌ها را در زبان انگلیسی پیدا کرد.

وقتی به زبان انگلیسی فکر می‌کنید، می‌توانید جملات مرتبط و به هم پیوسته‌تری را بنویسید، راحت‌تر از کلمات ربط استفاده کنید و آسان‌تر منظورتان را به مخاطب برسانید.

11.     به خودتان انگیزه دهید

هنگام یادگیری نوشتن زبان انگلیسی به خودتان انگیزه دهید هر از چند گاهی نوشته‌های اولیه خودتان را بخوانید تا تغییراتی که بین نوشته‌های قدیمی و جدیدتان به وجود آمده را پیدا کنید، پیشرفتتان را ببینید و انگیزه‌تان را افزایش دهید.

اگر برای آزمون خاصی آماده می‌شوید یا دغدغه تقویت رایتینگ برای شما نسبت به مهارت‌های دیگر پررنگ‌تر است پیشنهاد می‌کنیم به جای اینکه دائماً از کلمات یکسانی در نوشته‌هایتان استفاده کنید به دنبال مترادف‌ها باشید یا از قیدها و صفت‌ها استفاده کنید. این کار علاوه بر اینکه دایره لغاتتان را تقویت می‌کند باعث جذاب‌تر شدن نوشته‌هایتان می‌شود.

مطالعه کنید  ناب ترین راه کارهای افزایش اعتماد به نفس

12.     از پکیج‌های آموزشی کمک بگیرید و مهارت writing را به‌صورت خودآموز بیاموزید

پیشنهاد ما به افرادی که به دنبال نحوه نوشتن به زبان انگلیسی و انتخاب صحیح واژگان هستند، می‌خواهند نوشته‌هایشان را ویرایش کنند، در سبک‌های مختلف با موضوعات متنوع نویسندگی کنند، و صفر تا صد مهارت writing را یاد بگیرند “پکیج دانلودی وبینار تقویت کوانتومی writing” است.

این پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی مناسب تمام افراد است و بهترین دیکته‌نویسی، ایده‌پردازی، بارش فکری و شکار کردن واژه‌ها است همچنین به یادگیری “چطوری خودمون به انگلیسی بنویسیم ؟” کمک شایانی به شما می کند.

 

چگونه رایتینگ انگلیسی بنویسیم؟

چگونه-رایتینگ-انگلیسی-بنویسیم

  • یک موضوع خاص انتخاب کنید ابتدا عنوان خودتان را بنویسید سپس هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد را به شکل تیتروار زیر آن بیاورید. فرضاً اگر قصد دارید درباره مهاجرت بنویسید عناوینی مانند پناهندگی، ویزا، شرایط اقامت، تحصیل، شغل و گرفتن مدرک زبان را زیر عنوان اصلی مشخص کنید. این کار کمک می‌کند تا راحت‌تر افکارتان را طبقه‌بندی کنید سپس شروع به نوشتن کنید.
  • سعی کنید درباره هر عنوانی که مشخص کرده‌اید یک پاراگراف بنویسید.
  • برای اینکه آموزش رایتینگ زبان انگلیسی برای شما خسته کننده نشود، می‌توانید یک شریک نویسندگی پیدا کنید. با این کار می‌توانید بعد از نوشتن یک موضوع متن‌هایتان را با یکدیگر جابه‌جا کنید، نوشته‌های هم را بررسی کنید، ایرادات یکدیگر را بگیرید و در نهایت انگیزه بیشتری پیدا کنید.

 

کلام آخر

نوشتن انگلیسی به فارسی یا English چیزی نیست که سریعاً به آن دست پیدا کرد این کار به تمرین زیادی احتیاج دارد و قطعاً به‌صورت تدریجی اتفاق می‌افتد. پیشنهاد ما این است که ابتدا از جملات ساده شروع کنید و به تدریج موضوعات و جمله بندی‌هایتان را پیچیده‌تر کنید. اگر تا به حال از نوشتن فرار می‌کردید فقط کافی است آن را امتحان کنید و با کمک تکنیک‌هایی که در این مقاله بررسی کردیم خودتان را به چالش بکشید.

 

سؤالات متداول در خصوص نوشتن زبان انگلیسی

چرا آموزش نوشتن زبان انگلیسی اهمیت دارد؟

مهارت writing به شما کمک می‌کند تا به‌صورت همزمان دایره لغات، دستور زبان، مهارت خواندن و صحبت کردن را در خودتان تقویت کنید.

برای نوشتن زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟

ابتدا یک موضوع انتخاب کنید، عناوینی که مرتبط با آن موضوع هستند را به‌صورت لیستی بنویسید، درباره هر عنوان یک پاراگراف بنویسید و نتیجه گیری کنید.

برای تقویت رایتینگ زبان انگلیسی چه پیشنهادی دارید؟

پیشنهاد ما این است که کتاب‌های بیشتری بخوانید، از فرهنگ لغت استفاده کنید، گرامر خودتان را تقویت کنید، یک دفتر خاطره شخصی بخرید یا یک وبلاگ راه اندازی کنید، به انگلیسی فکر کنید و به خودتان انگیزه دهید.