آموزش زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی

زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی

اگر یادگیری زبان انگلیسی را به‌تازگی شروع کرده‌اید و دغدغه تلفظ و لهجه‌تان را دارید عجله نکنید؛ زیرا ابتدا باید لغات، معنی شناسی و گرامر را به‌خوبی یاد بگیرید و بتوانید خیلی روان انگلیسی صحبت کنید سپس به دنبال یادگیری تلفظ و لهجه باشید. یادگیری زبان انگلیسی در خانه با لهجه آمریکایی کار سختی نیست. شما می‌توانید با شرکت در کلاس یا انجام چند تکنیک خاص در عرض سه یا چهار هفته شروع به تغییر کنید و بعد از گذشت ۶ ماه بر این مهارت مسلط شوید. شاید با خودتان فکر کنید صحبت کردن با لهجه آمریکایی یک مسیر طولانی است در صورتی که ما به شما خلاف این موضوع را نشان می‌دهیم. همراه ما باشید.

چرا یادگیری زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی اهمیت دارد؟

اگر تصمیم گرفته‌اید زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم یاد بگیرید پس حواستان باشد که لهجه شما اهمیت خیلی زیادی دارد. اگر انگلیسی را با گویش خاصی یاد بگیرید افراد بومی به‌راحتی با شما ارتباط برقرار نمی‌کنند و درک صحبت‌هایتان برای آن‌ها دشوار می‌شود؛ به همین علت بهتر است زبان انگلیسی را با لهجه آمریکایی یاد بگیرید تا خیلی واضح صحبت کنید و از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • اعتماد به نفستان را افزایش دهید و موانع ارتباطی خودتان را تا حد ممکن کاهش دهید.
  • با دیگران راحت‌تر ارتباط برقرار کنید.
  • با وضوح و اطمینان صحبت کنید.
  • سخنرانی و ارائه خوبی داشته باشید.
  • در زمینه‌های شغلی و بازار کار راحت پیشرفت کنید.
  • برخی از آمریکایی‌ها تعصب دارند و هنگامی که شما با لهجه آمریکایی صحبت می‌کنید این تعصب‌ها را کاهش می‌دهید.
  • این لهجه برای شما اعتبار و اعتماد به دنبال دارد به‌عنوان مثال مردم آمریکایی ترجیح می‌دهند با افراد غیربومی کم‌تر صحبت کنند اما هنگامی که شما بر این لهجه مسلط شوید این مشکل را از بین می‌برید و می‌توانید تعاملات اجتماعی و معاشرت‌های بیشتری با دوستان و همکارانتان داشته باشید.

 

چگونه انگلیسی را با لهجه آمریکایی یاد بگیریم!

اگر روی تلفظ خودتان به‌سختی کار کنید و تمرین زیادی داشته باشید، می‌توانید لهجه آمریکایی را خیلی سریع یاد بگیرید. ترفندهای زیر در این مسیر به شما کمک می‌کنند:

·       به جای کلمه کلمه صحبت کردن با عبارات صحبت کنید

آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند هنگام صحبت کردن، جملات طولانی را به عبارات کوتاه تقسیم کنند. آن‌ها معمولاً بعد از گفتن هر عبارت کمی مکث می‌کنند تا دیگران بتوانند صحبت آن‌ها را در ذهنشان پردازش کنند. آمریکایی‌ها روی برخی از کلمات تأکید دارند و صدایشان هنگام گفتن آن‌ها بلند می‌شود. تأکید روی برخی از کلمات می‌تواند معنی را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد به مثال زیر دقت کنید:

مطالعه کنید  7 راز افزایش انگیزه در نوجوانان - قسمت اول

He speaks pretty well.

He speaks pretty well.

لهجه آمریکایی یاد بگیرین

·       آهسته صحبت کردن را تمرین کنید

برخی از زبان‌ها مانند زبان چینی، هندی، روسی یا اسپانیایی سرعت بیشتری نسبت به زبان انگلیسی دارند. اگر شما بخواهید با سرعت بالایی به زبان انگلیسی صحبت کنید شاید افراد بومی نتوانند شما را درک کنند! بنابراین هنگام صحبت کردن کمی سرعتتان را کاهش دهید و بین کلماتتان مکث کنید تا صحبت‌هایتان واضح‌تر به نظر برسد.

·       هنگام آموزش زبان انگلیسی آمریکایی برای کودکان یا بزرگسالان روی این صداها بیشتر کار کنید

در لهجه Received Pronunciation حرف r فقط قبل از مصوت‌ها تلفظ می‌شود در حالی که در لهجه عمومی آمریکایی همیشه تلفظ می‌شود.

car (UK) / car (US)

cardboard (UK) / cardboard (US)

حرف t حرف دیگری است که ایالت متحده یا بریتانیایی بودن شخص را نشان می‌دهد. مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با این حرف باید یاد بگیرید این است که در لهجه آمریکایی وقتی t بین صداهای مصوت یا بین یک مصوت و حرف l قرار می‌گیرد صدایی شبیه d و r می‌دهد مانند:

computer (UK) / computer (US)

water (UK) / water (US)

cut it out (UK) / cut it out (UK)

matter (UK) / matter (US)

اگر t آخرین حرف کلمه باشد و با یک مصوت همراه نباشد صدا کات می‌شود مانند:

cat (UK) / cat (US)

hot dog (UK) / hot dog (US)

چگونه انگلیسی را با لهجه آمریکایی یاد بگیریم

·       بر هجای صحیح تأکید کنید

اگر به دنبال آموزش مکالمه زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی هستید فراموش نکنید تأکید درست بر هجای کلمات صحبت کردن شما را شفاف‌تر می‌کند؛ به همین منظور می‌توانید:

به قسمت اول اسم‌های مرکب تأکید کنید مانند: laptop, football, parkway

به قسمت دوم افعال مرکب تاکید کنید مانند: understand, overdone.

به قسمت دوم فعل عبارتی تأکید کنید مانند: sign in, come over, log out.

·       صدای مصوت‌ها را بیاموزید

همه زبان‌ها مجموعه‌ای از صداهای مخصوص به خودشان را دارند. این صداها گاهی در برخی از زبان‌ها مشترک هستند اما همیشه تفاوت‌های ظریفی میان آن‌ها وجود دارد که برای افراد بومی حائز اهمیت است؛ پس اگر می‌خواهین لهجه آمریکایی یاد بگیرین باید این صداها را بشناسید. در الفبای انگلیسی ۵ حرف a، e، o، i و u وجود دارد که می‌توانند ۱۵ صدا مختلف درست کنند. شما باید تمام این موارد را به‌درستی یاد بگیرید تا لهجه آمریکایی را واضح صحبت کنید.

·       انقباضات را درک کنید

Contractions یا انقباضات در میان بومیان آمریکایی اهمیت زیادی دارد و معمولاً برای سریع‌تر صحبت کردن به کار می‌روند. در اینجا چند نمونه از انقباضات را برای شما آورده‌ایم:

مطالعه کنید  تسلط کامل به زبان انگلیسی با چند روش بی نظیر!

will not = won’t

cannot = can’t

I am = I’m

give me = gimme

want to = wanna

going to = gonna

آموزش مکالمه زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی

·       کلماتی که باعث طبیعی صحبت کردنتان می‌شوند را حفظ کنید

فرقی نمی‌کند در حال یادگیری چه زبانی هستید در هر صورت شما باید دایره لغات خوبی داشته باشید تا هنگام حرف زدن باعث سوءتفاهم بقیه نشوید. اگر هنگام حرف زدن دائم از کلمات اشتباه استفاده کنید کم‌تر آمریکایی به نظر می‌رسید در نتیجه برای اینکه شبیه افراد بومی شوید هم به دایره لغات گسترده احتیاج دارید و هم باید تلفظ صحیح تک‌تک کلمات را بدانید. برای درک تفاوت بریتانیایی‌ها و آمریکایی‌ها در استفاده از کلمات به مثال‌های زیر نگاه کنید:

lift (UK) / elevator (US)

queue (UK) / line (US)

chips (UK) / French fries (US)

trousers (UK) / pants (US)

crisps (UK) / potato chips (US)

pants (UK) / underwear (US)

fit (UK) / attractive (US)

bobby (UK) / policeman (US)

trainers (UK) / sneakers (US)

toilet (UK) / bathroom (US)

underground (UK) / subway (US)

·       از فیلم‌های آموزشی و اپلیکیشن‌ها کمک بگیرید

بهترین راه برای آموزش زبان آمریکایی از صفر تا صد فیلم‌ها و ویدئوهای آموزشی رایگان در اینترنت هستند به‌عنوان مثال:

  1. Learn English with Let’s Talk: این یک کانال در یوتیوب است که روز در میان ویدیوهای جدید آپلود می‌کند. تمرکز Learn English with Let’s Talk روی یادگیری زبان با لهجه خنثی است. هر ویدئو نکات آموزشی و سرگرم کننده‌ای دارد و همراه با لهجه، واژگان و دستور زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد.
  2. Speaking Your Best, Inc: بهترین دوره آموزش آنلاین زبان انگلیسی رایگان است که به شما کمک می‌کند تا لهجه خاصی را یاد بگیرید.
  3. Amy Walker’s “How to Do an American Accent” Series: این سریال درباره لهجه آمریکایی است و درس‌ها و تمرین‌های مختلف را به زبان آموزان می‌دهد تا بتوانند به‌آسانی زبان انگلیسی و آمریکایی را یاد بگیرند.
  4. Pronunciation Pro: این برنامه رایگان نیست اما لیست پخش متنوعی دارد که برای زبان آموزان مبتدی و پیشرفته مناسب است و به کاهش لهجه آن‌ها کمک می‌کند.
  5. Speak–Practice Your English: این برنامه بهترین و موثرترین مجموعه مرجع آموزش زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی است. استفاده از Speak–Practice Your English رایگان می‌باشد. از ویژگی‌های فوق‌العاده آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • این برنامه موضوعات متنوعی مانند مصاحبه شغلی، سفارش غذا، مسافرت، انگلیسی در تجارت یا آمادگی تافل را پوشش می‌دهد.
  • زبان آموزان می‌توانند هر هفته مکالمات بیشتری را تمرین کنند.
  • آن‌ها می‌توانند با اصطلاحات و زبان عامیانه به‌خوبی آشنا شوند.
  • این برنامه مکالمات زیادی با شخصیت‌های مجازی دارد که نحوه صحبت و لهجه کاربران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

·       به اخبار گوش دهید

آموزش زبان آمریکایی از صفر تا صد

اگر به دنبال آموزش صوتی زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی هستید پس برنامه‌های خبری برای شما مناسب‌تر هستند. این برنامه‌ها علاوه بر اینکه شما را در جریان به روزترین اخبار می‌گذارند باعث درک بهترتان از لهجه آمریکایی می‌شوند؛ زیرا مجریان اخبار ملی و خبرنگاران باید لهجه درستی داشته باشد. پیشنهاد ما CBS NEWS، CNN و FOX NEWS است.

مطالعه کنید  7 جمله جملات مفید برای احوال پرسی به زبان انگلیسی

·       تفاوت لهجه‌ها در سراسر آمریکا را بشناسید

چگونه لهجه آمریکایی داشته باشیم؟ این لهجه در مناطق مختلف کشور متفاوت است و شما باید آگاهی کافی درباره آن داشته باشید به‌عنوان مثال:

  • لهجه جنوبی: لهجه جنوبی یا کشوری آهسته است. این لهجه را احتمالاً در فیلم‌ها شنیده‌اید. مردم آمریکای جنوبی با توجه به بخشی که زندگی می‌کنند صدای متفاوتی دارند.
  • لهجه غرب میانه: به این لهجه «لهجه عمومی آمریکایی یا خنثی» گفته می‌شود و شما آن را در ایالت‌های مرکزی یا سرگرمی‌های آمریکایی می‌شنوید افرادی که به دنبال آموزش تلفظ زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی هستند معمولاً این مورد را انتخاب می‌کنند زیرا در همه جای ایالات متحده قابل درک است.
  • لهجه نیویورک: این لهجه در حال ناپدید شدن است اما هنوز برخی از بومیان قدیمی از آن استفاده می‌کنند.
  • لهجه نیوانگلند: لهجه نیوانگلند یا لهجه بوستون یک لهجه منطقه‌ای است که نمونه آن را در فیلم‌های “Spotlight” یا “Good Will Hunting” می‌بینید.

سخن پایانی

شما می‌توانید فارغ از سن یا توانایی‌هایی که دارید یک زبان جدید را با لهجه خاصی یاد بگیرید. برای این کار مجبور نیستید به کلاس آموزشی بروید یا یک مربی خصوصی استخدام کنید بلکه منابع زیادی وجود دارند که می‌توانید با گوش دادن به آن‌ها و تقلیدشان لهجه آمریکایی را یاد بگیرید. تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید گوش دادن، آموزش صحبت کردن به انگلیسی و تمرین زیاد است؛ به‌عنوان مثال ویدئوها/ فیلم‌ها/ برنامه‌های تلویزیونی/ اخبار یا کانال‌های یوتیوب را تماشا کنید یا گاهی اوقات صدایتان را ضبط کنید و با گوش دادن به آن ایراداتتان را بگیرید تا برای صحبت با لهجه آمریکایی کاملاً آماده شوید. شما می‌توانید همه این منابع را با خرید بهترین پکیج آموزش زبان انگلیسی به طور یکجا تهیه کنید.

سؤالات متداول آموزش زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی

مهم‌ترین مزیت یادگیری زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی چیست؟

هنگامی که شما زبان را با این لهجه یاد می‌گیرید، می‌توانید خیلی راحت‌تر با افراد بومی صحبت کنید و منظورتان را به آن‌ها بفهمانید؛ همچنین شرایط شغلی و کاری برایتان بهتر می‌شود و درصد اعتبار و اعتماد به شما افزایش پیدا می‌کند.

2. چه پارامترهایی در یادگیری زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی تأثیر گذارند؟

برای یادگیری این تلفظ شما باید برخی از صداها مانند r و t را به‌خوبی یاد بگیرید، آهسته‌تر صحبت کنید، کلمه کلمه حرف بزنید، بر هجاها تأکید کنید، صدای مصوت‌ها را یاد بگیرید و انقباضات را بشناسید.

کدام برنامه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی مناسب هستند؟

Learn English with Let’s Talk، Speaking Your Best, Inc، Pronunciation Pro و Amy Walker’s “How to Do an American Accent” Series می‌توانند منابع خوبی برای یادگیری لهجه آمریکایی باشند.