معرفی 3 مرجع آموزش زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی علی‌رغم چالش‌های فراوان و زمان‌بر بودن، ارزش بسیار زیادی دارد و فرصت‌های متنوعی را برای افراد ایجاد می‌کند. در حال حاضر اغلب کشورهای دنیا زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم برنامه‌های درسی مدارس و دانشگاه‌های خود انتخاب کرده‌اند. با تسلط بر این زبان شما به دنیای وسیعی از سرگرمی‌ها، کتاب‌ها، فیلم‌ها، آهنگ‌ها یا مقالات دسترسی خواهید داشت؛ همچنین فرصت‌های شغلی فراوانی برای شما ایجاد می‌شود. اکثر کمپانی‌های بزرگ دنیا تسلط به زبان انگلیسی را یک مهارت ضروری برای کارکنان می‌دانند. در این مقاله قصد داریم کتاب آموزش زبان انگلیسی و  دیگر مرجع های آموزش زبان انگلیسی را با یکدیگر بررسی کنیم. همراه ما باشید.

معرفی 3 مرجع آموزش زبان انگلیسی

بررسی مراجع مختلف آموزش زبان انگلیسی

امروز دانشمندان ثابت کرده‌اند افرادی که به دو زبان تسلط دارند علاوه بر دریافت نمرات بهتر در آزمون‌ها، مفاهیم مختلف را سریع‌تر درک می‌کنند. یادگیری زبان انگلیسی مغز را قوی‌تر نگه می‌دارد. برای یادگیری این مهارت روش‌های متنوعی وجود دارد که در ادامه به چند مرجع آموزش زبان انگلیسی اشاره می‌کنیم.

1. مطالعه کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی

یک مرجع آموزش زبان انگلیسی «استفاده از کتاب‌های آموزشی» است. نمی‌توان با قطعیت کامل کتابی را برای یادگیری زبان معرفی کرد زیرا سن، سطح، نوع یادگیری و هدف هر فردی متفاوت است. این کتاب‌ها را می‌توان به سه دسته کتاب‌های اصلی، کتاب‌های مرجع و کتاب‌های تکمیلی تقسیم کرد.

  • کتاب‌های اصلی مهارت‌های writing، listening، speaking و reading را می‌آموزند. اغلب آموزشگاه‌ها این کتاب‌ها را برای آموزش انتخاب می‌کنند.
  • کتاب‌های مرجع در طول دوران آموزشی زبان آموزان و بعد از پایان آن کاربرد دارند. شما می‌توانید هر زمان که به مشکل خوردید از آن‌ها استفاده کنید.
  • توصیه می‌شود هنگام شروع یادگیری زبان از کتاب‌های تکمیلی استفاده نکنید. این کتاب‌ها بر اساس نیاز زبان آموزان تعیین می‌شود و به تقویت یکی از بخش‌ها و مهارت‌های زبان می‌پردازد. در صورتی که به تمرین بیشتری احتیاج داشتید از کتاب‌های این گروه استفاده کنید.
مطالعه کنید  چگونه در زبان انگلیسی پیشرفت کنیم ؟

بهتر است قبل از انتخاب کتاب‌های آموزشی سؤالات زیر را از خود بپرسید:

  • شما خردسال هستید یا بزرگسال؟
  • قصد دارید سطح زبان انگلیسی خود را به کجا برسانید؟ مقدماتی_متوسط_پیشرفته
  • شما مهارت زبان را از طریق متن بهتر یاد می‌گیرید یا از طریق بازی؟
  • مهارت زبان انگلیسی را به‌قصد ادامه تحصیل یاد می‌گیرید یا به دنبال یک مسافرت تفریحی خارج از ایران هستید؟

2. مراجعه به وب سایت‌های آموزشی

برای یادگیری زبان انگلیسی به‌طور خودآموز روش‌های متنوعی وجود دارد. ما در عصر اینترنت زندگی می‌کنیم و شما می‌توانید خیلی راحت هر زبانی که دوست دارید را به‌صورت رایگان یاد بگیرید؛ فقط منابع مناسب، تعهد و حوصله شما اهمیت دارد. اگر در اینترنت جست و جو کنید سایت‌های مختلفی را پیدا می‌کنید که گرامر، لغات، تلفظ و مهارت شنیداری شما را از طریق روش‌هایی مانند ویدئو، پادکست یا موسیقی تقویت می‌کنند؛ به‌عنوان‌مثال با سایت استاد جاوید می‌توانید زبان انگلیسی را با جدیدترین تکنیک‌های روز دنیا یاد بگیرید و مهارت‌های مطالعه و تندخوانی، خلاقیت، تجسم، تمرکز، محاسبات ذهنی و به‌طور کلی توانمندی‌های مغز خود را تقویت کنید.

3. نصب اپلیکیشن‌های یادگیری زبان

برخی از اپلیکیشن‌ها هستند که تمرکز خود را روی آموزش زبان گذاشته‌اند و سعی کرده‌اند با رعایت استانداردهای لازم، مطابق با سلیقه گروه‌های سنی مختلف این مهارت را به علاقه‌مندان بیاموزند. از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند مرجع آموزش زبان انگلیسی باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Doulingo

این اپلیکیشن که در حال حاضر حدود ۳۰۰ میلیون نفر کاربر دارد و یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی است. در Doulingo شما می‌توانید به بیشتر از ۳۵ زبان دسترسی داشته باشید و مهارت خواندن و درک مفاهیم، گفتار، نگارش و شنیدار خود را تقویت کنید. این اپلیکیشن تمرین‌های مختلفی را به شما نشان می‌دهد و کمکتان می‌کند تا از طریق بازی مهارت‌های خود را تقویت کنید.

مطالعه کنید  با اضطراب خداحافظی کنیم با رعایت 7 نکته!

یکی از قابلیت‌های اصلی برنامه Doulingo زیر نظر داشتن مسیر پیشرفت زبانی کاربران است و به آن‌ها کمک می‌کند تا به اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت خود دست یابند. Doulingo به‌صورت روزانه تمرین‌هایی را نشان می‌دهد تا یادگیری زبان برای شما تبدیل به عادت شود. دغدغه اغلب کاربرانی که می‌خواهند مهارت زبان را از این طریق یاد بگیرند رایگان یا پولی بودن اپلیکیشن‌ها است! این برنامه رایگان هست به همین علت هم توسط روزنامه نگاران، کارشناس‌ها و کاربران مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

  • Hello English Learn English

یکی از برنامه‌هایی که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ توانست در میان اپلیکیشن‌های منتخب گوگل قرار بگیرد «اپلیکیشن Hello English Learn English» است. تعداد کاربران این برنامه به بیش از ۵۰ میلیون نفر می‌رسد. Hello English Learn English حدود ۴۷۵ درس تعاملی را با موضوعات مختلف در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهد و کاربران می‌توانند بدون نیاز به اینترنت و به‌صورت آفلاین از آن استفاده کنند. کودکانی که دوست دارند بدون حضور در آموزشگاه‌ها املای کلمات، مهارت خواندن، دستور زبان یا ترجمه را از طریق بازی یاد بگیرند، می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

Hello English Learn English برای تمرین بهتر ویدئوها و اخبار روز را به کاربر نشان می‌دهد و دیکشنری دارد که در آن حدود ۱۰۰۰۰ کلمه مختلف با تلفظ دقیق ثبت شده‌اند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید به‌صورت گروهی زبان را یاد بگیرید این برنامه برای شما بسیار مناسب است؛ زیرا فرصتی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با دوستان خود بازی کنید و از این طریق مهارت‌های خود را مورد ارزیابی قرار دهید. این اپلیکیشن قابلیت ارتباط با مدرسان را دارد و در صورتی که شما با مشکلی روبرو شدید، می‌توانید از توضیح بیشتر یا نیاز به کمک آن استفاده کنید و سؤالاتتان را از مدرسان بپرسید.

مطالعه کنید  بهترین روش یادگیری لغات آیلتس

کلام آخر

مرجع آموزش زبان انگلیسی بسیار متنوع است. فراموش نکنید که این مهارت به زمان زیادی احتیاج دارد و شاید برای رسیدن به سطح پیشرفته شما به چندین ماه یا چندین سال احتیاج داشته باشید. با توجه به اینکه آموزش زبان به دقت زیادی احتیاج دارد سعی کنید منابع و متد و پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی خود را به دقت انتخاب کنید. نظم در یادگیری شما تأثیر زیادی دارد. سعی کنید روزانه ۳۰ دقیقه از زمان خود را به مطالعه زبان اختصاص دهید و یک روز در هفته به مدت ۵ ساعت تمرین کنید تا یادگیری این مهارت برای شما تبدیل به عادت شود. اگر پیشرفت خود را اندازه گیری کنید انگیزه شما بیشتر می‌شود و حاضر می‌شوید برای رسیدن به هدفتان سختی بیشتری را تحمل کنید.

سوالات متداول

برای یادگیری زبان انگلیسی می‌توانیم از چه روش‌هایی استفاده کنیم؟

کتاب آموزش زبان انگلیسی ، مراجعه به وب سایت‌های آموزشی، نصب اپلیکیشن های یادگیری زبان

یکی از محبوب‌ترین وب سایت‌های آموزشی زبان انگلیسی در ایران کداو وب سایت است؟

وب سایت رسمی استاد جاوید

دو نمونه از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان کدامند؟

Doulingo و Hello English Learn English

شما چه نظری دارید؟


  1. مهدی گفت:

    خیلی عالی و آموزنده بود

  2. مهدی گفت:

    از بین این مراجع کدومشون از همه بهتره؟

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      برای مشاوره‌ رایگان با شماره 09368800072 در ارتباط باشید

  3. مهدی گفت:

    استاد به نظرتون بهترین سن برای شروع یادگیری زبان انگلیسی چ سنی است؟