8 راه سریع برای یادگیری یک زبان جدید

8 راه سریع برای یادگیری یک زبان جدید

هدف خود را از یادگیری یک زبان جدید بدانید:

اولین قدم برای یادگیری سریع زبان این است که بدانید به چه منظور خواهان یادگیری آن زبان جدید هستید اگر ندانید چه هدفی دارید پس معیاری هم برای یادگیری نخواهید داشت. وقتی با ایده یک زبان جدید روبرو هستید؛ لغات و اصطلاحات و گرامرهای زیادی برای یادگیری وجود دارند و این امر در ابتدا شما را سردرگم و مضطرب می کند اما اگر هدف خود را بدانید؛ یعنی بدانید برای سفر کاری می خواهید یا توریستی و یا برای گرفتن مدرک خاصی مثل آیلتس یا تافل می تواند نحوه ی خواندن و یادگیری شما متفاوت باشد. 8 راه سریع برای یادگیری یک زبان جدید عنوان مقاله امروز ماست با ما همراه باشید. 

می توانید از تکنیک های زیر برای پیدا کردن اهداف خود بهره ببرید:

روی نتایج خاص و ملموس متمرکز شوید:

روی جزئیات متمرکز شوید و حتما زمان مطالعه خود را برنامه ریزی کنید و ببینید چند ساعت در روز می خواهید مطالعه کنید.

اهداف کوتاه مدت را تعیین کنید:

برای اینکه به خود انگیزه بیشتری بدهید بهتر است که اهداف خود را از سالانه و ماهانه به روزانه و ساعتی تقسیم بندی کنید و با رسیدن به هر کدام از آن ها و به انجام رسانیدنشان می توانید بیشترین بهره را ببرید و انگیزه خود را افزایش دهید.

خود را به چالش بکشید:

چند راه سریع برای یادگیری یک زبان جدید

وقتی شما برای رسیدن به اهداف، خود را تحت فشار قرار دهید نتیجه بیشتر و بهتری را دریافت خواهید کرد اما سعی کنید این چالش زیاد دلهره آور نباشد مثلا ممکن است یادگیری 20 لغت جدید در یک روز کار زیاد سختی نباشد و مطمئن باشید که به هدف خود می رسید اما اگر این تعداد را به 50 لغت در روز برسانید هم شما را به چالش می کشد و هم می تواند شما را در رسیدن به هدف تسریع بخشد.

اهداف خود را یادداشت کنید:

نوشتن اهداف شما را به آن ها متعهد می سازد حتما آن ها را در مکانی جلوی چشم بنویسید مثلا روی آینه اتاق تان یا روی در بخچال و یا جایی که بیشتر تماس چشمی را با آن دارید.

کلمات را درست یاد بگیرید:

هم به کار بستن و هم یادگیری تلفظ درست کلمات در هر زبانی می تواند در یادگیری بهتر آن به شما کمک کند. اینکه تعدادی کلمه بلد باشید اما در زبان مورد نظر زیاد کاربرد نداشته باشد اصلا خوب نیست پس سعی کنید به دنبال کلمات پرکاربرد باشید و خود را ملزم به یادگیری آن ها کنید.

هوشمندانه بخوانید:

باید بدانید که بهترین مهارت های مطالعه چه چیزهایی هستند و از روش های یادگیری خود نیز آگاهی داشته باشید. به این ترتیب بهتر یاد خواهید گرفت یکی از بهترین کارها برای یادگیری لغات در یک زبان استفاده از فلش کارت است. قبل از این که به معنی کلمه در پشت فلش کارت نگاه کنید خود را ملزم کنید که معنای آن را حدس بزنید برای اینکه بتوانید معنای لغات را به راحتی به یاد بیاورید از این متد استفاده کنید.

تمرین شما را عالی می کند اما تمرین مؤثر هم عالی است و هم شما را سریع پیش می برد.

تصویرسازی :

یکی دیگر از راه های مؤثر برای یادگیری لغات جدید این است که آن را تجسم کنید و یا با آهنگ آن را با صدای بلند برای خود تکرار کنید. ببینید با دیدن و شنیدن آن واژه به یاد چه چیزی می افتید. تصویر سازی و زنجیر کردن کلمات با هم دیگر و یا ساختن داستان از واژه ها می تواند یادگیری آن ها را بیشتر کند.

برای جمله سازی در ابتدای کار می تواند از زبان مادری خود نیز بهره ببرید مثلا اگر می خواهید بگوییم می خواهم به سفر بروم می توانید به این شکل بیان کنید : i’m going to  سفر

یعنی کلمه ای را که بلد نیستید را به زبان مادر بیان کنید؛ این کار به شما و یادگیری شما کمک می کند.

هر روز خود را با زبان جدید همراه کنید:

مثلا لیست کارهای خود را به زبان مورد نظر بنویسید و یا می توانید در زمان های پرت و مرده خود لغات جدیدی را یاد  بگیرید همیشه و همه جا فلش کارت ها را همراه خود داشته باشید مثلا در مترو و یا در اتوبوس و یا در ترافیک. این کار به شما کمک می کند که مداوم با این زبان همراه باشید. حتی می توانید در زمان های استراحت خود یک فیلم به زبان مورد نظر ببینید. شاید از خودتون بپرسید که چه طوری فیلم ببینیم و یا به رادیو گوش بدم وقتی اول راهم و واژه ی چندانی بلد نیستم. 

ولی بهتر است بدانید که هدف این نیست که شما همه چیز را متوجه شوید و یا قادر به ترجمه ی آن ها شوید بلکه تنها باید گوش شما به لهجه های مختلف زبانی که قصد یادگیری اش را دارید عادت کند. و مطمئن باشید همین گوش دادن ساده می تواند تاثیرات بسیار خوبی روی یادگیری شما بگذارد و به شما انگیزه بدهد.

خود را در شرایط یادگیری واقعی قرار دهید:

8 روش سریع برای یادگیری یک زبان جدید

برخی از یادگیری ها در شرایط واقعی اتفاق می افتند به ویژه برای زبان خارجی که محبورید کار خود را راه بیندازید. ساده ترین راه برای یادگیری زبان خارجی مسافرت و خود را در شرایط آن کشور قرار دادن است. وقتی در شرایط وافعی قرار می گیرید مجبورید خارجی حرف بزنید زیرا آن ها زبان مادری شما را بلد نیستند. اما حتی بدون سفر مردن به کشورهای خارجی می توانید خود را در یادگیری غوطه ور سازید:

مثلا کسی را پیدا کنید که او هم خواهان یادگیری زبان باشد و با هم به زبان مثلا انگلیسی صحبت کنید و در روز ساعاتی را برای تمرین قرار دهید که یا به صورت حضوری و یا چت تمرین کنید.

می توانید با کسانی که به کشور شما مهاجرت می کنند به صورت داوطلب خواهان راهنمایی آن ها شوید و با آن ها ارتباط برقرار کنید.

با فرهنگ آن ها آشنا شوید:

وقتی درباه فرهنگ و تمدن یک کشور یاد می گیرید می توانید کلمات و صحبت های آن ها را درک کنید.

خود را ارزیابی کنید:

حتما خود را ملزم به انجام دادن امتحانات هر چند وقت یکبار کنید. با این کار می توانید به خود انگیزه مطالعه بیشتری بدهید مثلا تست های آنلاین پیدا کنید و یا تمرینات آخر هر فصل را تمرین کنید.

لذت ببرید:

یادگیری خود را لذت بخش کنید. مثلا مهارت هایی را که به آن علاقه دارید به زبان مورد نظرتان گوش کنید و سعی کنید یاد بگیرید. شما همچنین می توانید یک گروه یادگیری تشکیل دهید و با آن ها با هم یاد بگیرید و مکالمات دوستانه خود را به زبان مثلا انگلیسی یا فرانسه و یا هر زبان دیگری بیان کنید. این قبیل کارها می تواند یادگیری و انگیزه شما را چندصد برابر کند. با وجود نکاتی که ذکر شد اگر شما نیاز به کمک بیشتر در زمینه یادگیری زبان دارید می‌توانید از پکیج آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته استفاده کنید.

 

مطالعه کنید  آموزش مکالمه زبان انگلیسی سریع

 

شما چه نظری دارید؟