3 راهکار برای تقویت توان مغز

3 عادت که ذهن و مغز شما را فعال نگه می دارد

3 عادت که ذهن و مغز شما را فعال نگه می دارد

مغز؛ مانند هر دستگاه خوب برای سالم ماندن و بهتر کار کردن به مراقبت، توجه و نگهداری نیاز دارد. 3 عادت که ذهن و مغز شما را فعال نگه می دارد؛ امروز عنوان مقاله ای است که می خواهیم درباره اش بحث کنیم. و با شما مطالب را به اشتراک بگذاریم. پس با انتها با ما هرماه باشید.

بخش های این مقاله:

مقدمه

چه راه هایی برای فعال کردن ذهن و مغز وجود دارد؟

تقویت دستگاه شنوایی 

برقراری ارتباط

  • داشتن روابط سالم چه تاثیری برای فعال شدن مغز و ذهن ما دارد؟

فعال کردن کودک دورن

  • راه های فعال کردن کودک دورن

کلام آخر

مقدمه:

انتخاب سبک زندگی و رفتارها، تأثیر زیادی بر سلامت مغز شما دارد. با افزایش سن، برخی از افراد درباره ی توانایی های ذهنی خود، اعتماد به نفس شان را از دست می دهند، اما شما می توانید به طور فعال کاری انجام دهید تا ظرفیت حافظه، تمرکز و تفکر خود را بهبود بخشید. 3 راهکار برای تقویت توان مغز راه هایی که در این مقاله به شما به صورت علمی و جامع ارائه شده است.

چه راه هایی برای فعال کردن ذهن و مغز وجود دارد؟

چه در دهه سی، چه در دهه های چهل، پنجاه و شصت سالگی خود باشید؛ می توانید افت شناختی خود را کاهش داده و قدرت مغز خود را تقویت کنید. تعدادی راه های نوید بخش برای حفظ سلامت مغزتان وجود دارد؛ که می تواند آن را بالا رفتن سن هم توانایی و قدرت مغز و ذهن را سالم نگه دارند. اکنون ما هم به شما، 3 عادت که ذهن و مغز شما را فعال نگه می دارد؛ را به شما معرفی می کنیم که می تواند کمک بسیار زیادی به بهبود سبک زندگی شما و تقویت مغز و ذهن شما کند. 

تقویت دستگاه شنوایی برای فعال کردن ذهن و مغز:

اگر حس شنوایی شما کاهش یافته است و در واقع کم شنوا شده اید؛ ممکن است به دلیل افت شناختی در شما باشد. طی یک مطالعه ثابت شد که  از دست دادن شنوایی می تواند به دلیل از بین رفتن ماده خاکستری مغز باشد. نویسندگان دریافتند که :

افرادی دارای شنوایی کم تر نسبت به افرادی که شنوایی طبیعی دارند؛ لوب مغز و لوب تمپورال حجم کمتری دارد.

محققان، آرتور وینگفیلد و جاناتان E پیل؛ بیان می کنند که: “شواهد و مدارك كافی در ارتباط با كم شنوایی همراه با تغییر در توانایی های شناختی وجود دارد، به ویژه هنگامی كه شنوندگان با عمل درک گفتار روبرو هستند؛ كه از نظر شنیداری یا زبانی به چالش كشیده می شود.”

فشار اضافی روی گوش شما و سرو صداهاهی نابه هنجار می تواند آسیب های بیشتری در آینده برای شما و گوشتان ایجاد کند. هر چه سن شما بالاتر برود؛ باید بیشتر مراقب گوش های خود باشید. آن را با صداهای خیلی زیاد تحریک نکنید. کسانی که به طور مداوم آهنگ هایی با صدای خیلی بلند گوش یم کنند به راحتی به مغز و گوش خود آسیب می رسانند.

در این قسمت می توانید یکی از بی نظیرترین پکیج هایی که توسط سلطان حافظه ایران به شما پیشنهاد می شود را تهیه فرمایید.

پکیج دوپینگ مغز ؛

مغز شما را به یک ابر مغز تبدیل می کند.

هم اکنون خریداری کنید.

برقراری ارتباط:

زمانی را برای برقراری روابط معنادار و سالم اختصاص دهید. انسان ها موجودات اجتماعی هستند – وقت گذاشتن برای تعامل با دوستان، خانواده و همکاران، ما را برای داشتن تجربیات جدید به چالش می کشد. داشتن تعاملات اجتماعی تنها در تقویت  روحیه و کاهش استرس ما تأثیر ندارد؛ بلکه باعث تقویت و رشد بیشتر مغز ما هم می شود.

داشتن روابط سالم چه تاثیری برای فعال شدن مغز و ذهن ما دارد؟

داشتن این روابط و تعاملات می تواند در شما موجب ایجاد رفتارهای سالم ماند پیاده روی، بازی کزدن و ورزش از جمله رفتارهای سالمی است که می توانید در این جمع ها آن ها را تجربه کنید؛ که می تواند برای تقویت مغز شما بسیار عالی باشد.

فعالیت های اجتماعی همچنین می تواند شما را شادتر کرده و دیدگاه شما را به زندگی بهتر کند- این تنها یک سرگرمی نیست بلکه مربوط به سلامت مغز شما هم هست.

کودک درون خود را فعال کنید:

بازی کردن در بهترین حالت اتلاف وقت و در بدترین حالت شیطان و مزاحم کار خوانده می شوند. اما ما همگی نیاز به بازی داریم .البته در حد اعتدال، که نه تنها سرگرم کننده هستند؛ بلکه می تواند یک شخصیت ذهنی قوی تری از شما بسازد. تحقیقی نشان داده است که حل کردن جدول می تواند سرعت زوال حافظه را کاهش دهد.

راه های فعال کردن کودک دورن :

بسیاری از بازی ها شما را ملزم که تجریه و تحلیل و تصمیم گیری می کنند؛ که از مهارت های مهم شناختی است و در تقویت مغز شما بسیار مؤثر است. در واقع بازی ها راهی برای به چالش کشیدن و توسعه مهارت های تفکر انتقادی است.

نیل تاپاریا، بنیانگذار Solitaired -بازی ابتکاری که بازی های کلاسیک را با آموزش مغز لینک داده است- می گوید:

“در حقیقت بازی ها به افراد امکان می دهند تا به ذهن خود تمرین دهند، مهارت های اجتماعی را توسعه دهند و در بعضی موارد هماهنگی بین چشم و آمادگی جسمی ایجاد کنند.”.

بازی هایی مانند:

  • دستمال بازی
  • جوراب بازی 
  • شطرنج
  • حتی بازی های استراتژی

نیز می توانند استرس را کاهش دهند و احساس موفقیت شما را تقویت کنند.

کلام آخر:

ماندگاری شناختی مغز؛ می تواند از تازگی، چالش های جدید، اجتماعی شدن و بازی های چالش برانگیز بهره مند شود. برای بالا بردن عملکرد مغز، هر فعالیتی را که برای شما مفید است؛ انتخاب کنید و آنها را ادامه دهید. چالش های جدید می تواند شگفتی هایی برای مغز شما ایجاد کند.

مطالعه کنید  راهکارهایی برای داشتن مغز سالم و شاد

شما چه نظری دارید؟