پیش نیاز یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

پیش-نیاز-یادگیری-زبان

اگر در حال خواندن این مقاله هستید احتمالاً می‌خواهید سطح زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، شاید هم به تازگی برای یادگیری زبان آماده شده‌اید. مشکلی که اکثر زبان آموزان دارند این است که نمی‌دانند از کجا شروع کنند! شاید در مدرسه مقدار انگلیسی یاد گرفته باشند اما این آموزش خسته کننده بوده و فرصتی برای استفاده از آن در دنیای واقعی وجود نداشته است؛ در نتیجه اغلب دانش آموزان واقعاً چیزی یاد نگرفته‌اند. اگر قصد دارید دوباره یادگیری زبان را شروع کنید یا تقریباً چیزهایی که یاد گرفته‌اید را فراموش کردید و به دنبال پیش نیاز یادگیری زبان انگلیسی هستید ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

پیش نیاز های یادگیری زبان انگلیسی

یک معلم به تنهایی نمی‌تواند شما را وادار به خواندن زبان انگلیسی کند پس اگر واقعاً می‌خواهید این مهارت را یاد بگیرید باید بخشی (یا تمام) آن را به دست بگیرید. اگر همین الآن از یک نفر بپرسید که آیا در طول زندگی روزمره‌اش از زبان انگلیسی استفاده می‌کند احتمالاً پاسخش منفی است.

اغلب افراد فکر می‌کنند این کار بسیار دشوار و چالش‌برانگیز است در صورتی که نمی‌دانند چقدر ساده و راحت می‌توان انگلیسی را بخشی از زندگی روزمره کرد. در ادامه جعبه ابزاری را معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند از زبان در زندگی روزمره‌تان استفاده کنید. ما تضمین می‌کنیم که از این طریق به یادگیری سریع زبان انگلیسی به صورت آسان و سرگرم‌کننده اتفاق می افتد.

 

1.     به خودتان قول دهید که از زبان انگلیسی استفاده کنید

قبل از اینکه پیش نیاز های یادگیری زبان را فراهم کنید از خودتان بپرسید که چگونه می‌توان به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کرد! یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که زبان آموزان با آن روبه‌رو هستند ترس از اشتباه و خجالت از حرف زدن است. جای نگرانی نیست زیرا اشتباه بخش طبیعی از فرایند یادگیری است و به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را بهبود ببخشید. هر چقدر راحت‌تر اشتباه کنید اعتماد به نفستان بیشتر و صحبت کردن برایتان آسان‌تر می‌شود.

مطالعه کنید  چگونه قدرت ذهن خود را افزایش دهیم؟

 

2.     انگلیسی را جزئی از زندگی خودتان کنید

انگلیسی-را-جزئی-از-زندگی-خودتان-کنید

یکی از چیزهایی که انگلیسی را از سایر زبان‌ها جدا کرده این است که ما فقط نمی‌خواهیم آن را یاد بگیریم بلکه می‌خواهیم با آن زندگی کنیم. مطالعه زبان معمولاً خسته کننده است اما اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که انگلیسی چیزی نیست که صرفاً برای مطالعه در نظر گرفته شود بلکه انگلیسی یک وسیله ارتباطی (برای شنیدن / صحبت کردن / گوش دادن / خواندن) است.

این زبان برای درک و اتصال کل مردم جهان است و صرفاً یک موضوع مدرسه‌ای نیست. مهم ترین پیش نیاز یادگیری زبان این است که کارهای مورد علاقه‌تان را به انگلیسی انجام دهید. اینگونه در کنار یادگیری یک مهارت، از تک‌تک لحظاتتان لذت می‌برید. زبان انگلیسی چهار جنبه دارد:

 

. خواندن_Reading

احتمالاً شما هر روز مطالعه خودتان را دارید. شاید متوجه این موضوع نباشید اما شما همیشه در حال خواندن هستید به‌عنوان مثال زمان‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخید. بنابراین می‌توانید متناسب با سطح زبان خود مطالعه کنید.

  • اگر مبتدی هستید با چیزهای ساده مثل کامنت‌ها یا توییت‌ها شروع کنید. توییت‌ها کوتاه هستند و می‌توانند واژگان و اصطلاحات جالبی را یاد دهند.
  • وقتی انگلیسی شما بهتر شد، سعی کنید وبلاگ‌ها، روزنامه‌ها و مجلات آنلاین را بخوانید و حتماً موضوعاتی را انتخاب کنید که به آن‌ها علاقه دارید. فراموش نکنید که هرگز خواندن را برای بهبود مهارت انگلیسی‌تان انجام ندهید. شما باید مطالعه را لذت بخش و سرگرم‌کننده کنید و از به چالش کشیدن خودتان نترسید.
  • وقتی به سطح متوسط رسیدید خودتان را موظف به خواندن کتاب کنید.
مطالعه کنید  استرس مثبت چیست؟

 

. نوشتن_Writing

شما زمانی می‌توانید به یک نویسنده خوب در زبان انگلیسی تبدیل شوید که نحوه صحیح استفاده از انگلیسی را یاد داشته باشید. اگر مبتدی هستید به‌عنوان پیش نیاز یادگیری زبان به شما توصیه می‌کنیم که حداقل به‌صورت انگلیسی چت کنید. هنگام نوشتن بر خلاف صحبت کردن زمان بیشتری برای انتخاب واژگان یا استفاده از ساختارهای گرامری دارید.

موقع صحبت کردن شما به‌صورت خود به خود از دانش گذشته‌تان استفاده می‌کنید و زمانی برای فکر کردن به چیزهای کوچک ندارید پس نوشتن می‌تواند چنین فرصتی را در اختیارتان قرار دهد.

 

. گوش دادن_Listening

پیش نیاز های آموزش زبان انگلیسی در بخش listening کمی متفاوت‌تر است. زبان آموزان در این بخش چالش‌های زیادی دارند و معتقدند که استماع سخت‌ترین بخش زبان است. خوشبختانه راه‌های زیادی برای بهبود مهارت شنیداری وجود دارد به‌عنوان مثال:

  • از امروز به بعد به دنبال تماشای نسخه‌های دوبله شده نباشید و فیلم‌ها را به زبان انگلیسی نگاه کنید.
  • موسیقی ابزار قابل دسترسی برای یادگیری زبان انگلیسی است پس آن را جدی بگیرید.

 

. صحبت کردن_Speaking

شاید فکر کنید به دلیل زندگی در کشور ایران نمی‌توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید در صورتی که یکی از پیش نیاز های آموزش زبان “صحبت کردن” است. اگر فرصت و بودجه کافی داری به خارج از کشور سفر کنید اما اگر قادر به چنین کاری نیستید در خانه این کار را انجام دهید به‌عنوان مثال:

  • با دوستان یا اعضای خانواده‌تان دور هم جمع شوید و به انگلیسی حرف بزنید.
  • دوست مجازی پیدا کنید و هر چند وقت یک بار به‌صورت حضوری یا مجازی با آن‌ها حرف بزنید.
  • از طریق سایت آموزش زبان انگلیسی یا رسانه‌های اجتماعی با یک انگلیسی زبان بومی دوست شوید و روزهایی را در هفته به مکالمه با آن‌ها اختصاص دهید.
  • اگر هیچ یک از کارهای بالا برای شما امکان‌پذیر نیست مقابل آینه بایستید و با خودتان حرف بزنید و افکارتان را به زبان آورید.
مطالعه کنید  ضرب المثل های مهم انگلیسی درباره تلاش

 

3.     الهام بخش یادگیری خودتان باشید

الهام-بخش-یادگیری-خودتان-باشید

تقلید شیوه زندگی انگلیسی زبانان و ملاقات با آن‌ها راه خوبی برای بهبود زبان انگلیسی است.

  • اگر شرایط ملاقات حضوری و واقعی را ندارید این کار را به‌صورت آنلاین انجام دهید.
  • اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید احتمالاً گروه‌هایی وجود دارند که گاهی اوقات دور هم جمع می‌شوند و به زبان انگلیسی حرف می‌زنند. اگر بتوانید وارد این جمع‌ها شوید به راحتی مهارت زبان انگلیسی‌تان را تقویت می‌کنید حتی اعتماد به نفس بیشتری برای استفاده از این زبان پیدا می‌کنید.

 

4.     شروع کنید

اکنون شما پیش نیاز آموزش زبان انگلیسی را یاد گرفتید و می‌توانید بدون اینکه تغییر بزرگی را در زندگی‌تان ایجاد کنید با چند چیز کوچک شروع به یادگیری کنید. ابتدا یک کاغذ کوچک بردارید و در حد ۵ الی ۱۰ دقیقه اهدافتان را بنویسید به‌عنوان مثال:

  • بنویسید که چرا می‌خواهید انگلیسی خود را تقویت کنید؟
  • از امروز چه اقداماتی را برای یادگیری انجام می‌دهید؟
  • دوست دارید در یک ماه، شش ماه یا یک سال آینده کجا باشید؟

اگر برای یادگیری و پیشرفت جدی هستید پیشنهاد می‌کنیم مسئولیت یادگیری خودتان را بپذیرید و هر بار یک عادت جدید را به زندگی روزمره‌تان اضافه کنید. اگر بخواهید یک باره تغییرات بزرگی را به وجود آورید احتمالاً شکست می‌خورید پس این کار را آرام‌آرام انجام دهید.

 

سخن پایانی

زبان انگلیسی می‌توانند پاسپورت شما در جهان باشد. اگر می‌خواهید هم یک یادگیرنده استثنایی باشید و هم یک انسان استثنائی به شما توصیه می‌کنیم تا در یادگیری این مهارت کوشا باشید. برای خودتان دلایل و انگیزه‌های قوی پیدا کنید تا در مسیر یادگیری دلسرد نشوید. اگر دوست دارید در طول این مسیر استادی همراه شما باشد تا در صورت لزوم راهنمایی‌تان کند به شما پیشنهاد می‌کنیم از پکیج‌های استاد جاوید استفاده کنید. در هر کدام از این پکیج‌ها یک مهارت شگفت انگیز و ضروری را یاد می‌گیرید.