چرا برخی از افراد هیچگاه موفق نمی شوند

زندگی بسیار گیج کننده است؛ اگر واقعا نمی دانید که چه کسی هستید و چه می خواهید؛ همین امر واقعا رسیدن به آرزوهایتان را غیر ممکن می سازد. اینکه بدانید که چه می خواهید اولین قدم است؛ خیلی از افراد قدم در راه می گذارند اما در میانه راه هر آنچه که می خواستند را یادشان می رود. واقعا اولین قدم مهم ترین قدم است و چندان هم آسان نیست. 

برخی فشارها و سختی های درونی و بیرونی وجود دارند؛ که شما را در رسیدن به آرزوهایتان باز می دارند.  شاید به این دلیل باشد که باید بدانیم که چرا برخی از افراد هیچگاه موفق نمی شوند ؟

چگونه رویاهای خود را زندگی کنیم؟

 تحقق یافتن رویاها و موفق بودن در این روزگار به امر پیچیده ای تبدیل شده است.

  • اما زندگی کردن با رویاهایمان به چه معناست؟
  • چگونه می توانیم به رویاهای خود دست پیدا کنیم؟

بیشترین اعترافی که افراد در حال مرگ می کنند؛ این است: ” ای کاش جرأت زندگی کردن به میل خودم را داشتم نه اینکه بخواهم به میل و خواسته ی دیگران زندگی کنم.” 

موفق بودن و زندگی کردن رویاهایتان، یعنی اینکه بر مدار خود حرکت کنید. این امر یعنی شما آنچه را که واقعا می خواهید، برای شما ارزش دارد؛ انجام دهید. موفقیت به معنای پول درآوردن و نوع ماشینی که شما سوار می شوید؛ و محلی که در آن زندگی می کنید؛ نیست. 

موفقیت اساسا یعنی صادق بودن با خود.

ماهاتما گاندی یک بار گفت : “اعتقاد داشتن به چیزی و زندگی نکردن براساس آن، عین نامردی است و غیر منصفانه است.”

تحقیقات نشان داده است که افراد وقتی با هم حرف میزنند؛ دروغ می گویند. البته این دروغگویی آشکار نیست؛ بلکه از گفتن حقیقت سرباز می زنند. هر چه بیشتر به دیگران دروغ بگوییم به خود هم دروغ می گوییم. اگر همانطور که با خود رفتار می کنیم ؛با اطرافیانمان رفتار کنیم؛ بعد از مدتی هیچ دوستی نخواهیم داشت. پس با آروزهایتان زندگی کنید و با خود صادقانه رفتار کنید. 

مرحله اول: یکی از راه هایی که می توانید براساس آرزوهای خود زندگی کنید؛ این است که با خود صادق باشید و به سؤال های زیر صادقانه پاسخ دهید:

  1. واقعا چه می خواهم؟
  2. به چه چیزی باور دارم؟
  3. موفقیت از نظر من چیست؟
  4. موفق بودن چه حسی دارد؟
  5. صرف نطر از آنچه دیگران فکر می کنند؛ چه چیزی برای من مهم است؟
  6. زندگی که من به آن اعتقاد دارم را چگونه بسازم؟

پاسخ دادن به این سؤالات کار سختی نیست. شما فردی آگاه و منطقی هستید. توانایی های شهودی و ذاتی دارید. پاسخ دادن به این سؤالات کاملا حسی است نه منطقی. پس سعی کنید با درون خود ارتباط برقرار کنید.

مقالاتی که ممکن است برای شما مفید باشد:

بهترین تکینک های موفقیت 

رابطه ی بین تلقین و موفقیت 

مهمترین عامل موفقیت در زندگی چیست؟

 

چگونه با خود رفتار کنیم تا موفق شویم؟

صادق بودن با خود امری احساسی است و به همین دلیل است که به خود دروغ می گوییم. ما احساسات خود را پنهان می کنیم؛ زیرا:

  • نمی خواهیم آسیب ببینیم
  • نمی خواهیم کسی دست رد به سینه ما بزند
  • نمی خواهیم شکست بخوریم
  • و نمی خواهیم اشتباه کنیم

به همین دلیل با خود صادق نیستیم.  احساسات خود را نادیده می گیریم و آن ها را پنهان می کنیم.

مرحله دوم: آروزهای ایده آل خود را طراحی کنید و با پشتکار آن ها را دنبال کنید. وقتی به دنبال آنچه که می خواهید هستید باید از به تعویق انداختن کارهایتان دوری کنید.

چرا برخی از افراد هیچگاه موفق نمی شوند

چرا برخی از افراد هیچگاه موفق نمی شوند

 

شما باید روزهای خود را براساس رؤیاهای خود برنامه ریزی کنید؛ و به نحو احسن از آن استفاده کنید. اینکه تمام طول روز را به تحقق رویای خود فکر کنید. و 24 ساعت را در آن غرق شوید؛  نه موفق می شوید و نه به رویایتان می رسید. بلکه خیلی زود از آن هدف و رویا دست می کشید. شما باید زمان خود را بهینه سازی کنید. پس با برنامه ریزی درست پیش بروید. 

مرحله سوم: در پیچ و خم موفقیت گم نشوید:

در این مسیر همانطور که در بالا ذکر شد؛ مرحله اول صادق بودن با خود است.

مرحله چهارم: طراحی کردن مسیر برای رسیدن به زندگی ایده آل و استفاده درست 24 ساعت شبانه روز است.

 مرحله پنجم: شفاف سازی مدام مسیر

حتی زمانی هم که به اهداف و آروزهای خود می رسید؛ روشن سازی هر آنچه که اکنون دارید بسیار مهم است. زیرا خیلی از افراد فراموش می کنند. که جایی که اکنون هستند؛ همان است که برای آن تلاش می کردند. پس مدام هر آنچه را که دارید مرور کنید و در مورد آنچه که دارید سپاسگزار باشید.

دیدن موفقیت های خود برای رسیدن به موفقیت بیشتر 

افرادی که مدام خود و اهداف و میزان دستیابی به آن ها را بررسی می کنند؛ می توانند موفقیت های کوچک و بزرگ خود را ببینند. در میان آن موفقیت ها هم گزینه های بهتری را به دست آورند. بسیار مهم است که از خواسته های خود مطلع باشید و در آن ها غرق شوید در غیر این صورت چیزهایی را هم که داشته اید از دست می دهید. 

شما به دنبال دانستن تعریف افراد دیگر در مورد موفقیت هستید. به همین دلیل ارتباط خود را با خودتان از دست می دهید. همین امر شما را در جایگاه عجیب و غریبی قرار داده است. زیرا شما در چشم مردم فرد بسیار موفقی هستید. درآمد خوبی دارید. و آزادی هایی دارید که بیشتر مردم از آن برخوردار نیستند.

اما در درون خوشحال نیستید؛ و احساس می کنید تنها انتظارات دیگران را برآورده کرده اید. باید کاملا مراقب باشید که صداقت با خود را در هر مرحله از موفقیت با خود داشته باشید و هر لحظه ارتباط خوب و درستی با خود برقرار کنید. با هر قدمی که به موفقیت نزدیک تر می شوید؛ اگر حواستان نباشد- از خود دور می شوید. صادق بودن با خود در این شرایط سخت تر از قبل است. پس باید کاملا هوشیار باشید و بعد از هر موفقیت احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید.

به همین دلیل افرادی که به موفقیت می رسند دیگر موفق تر نمی شوند؛ زیرا آن ها به جای اینکه خود را بیشتر به سمت رویاهای فراتر پیش ببرند؛ در همان شرایط خود را باقی می گذارند. در واقع رشد شما یک چیز مداوم است و باید هر لحظه به سمت چیزهایی بروید که شما را رشد دهد و به قول معروف در جای خود درجا نزنید. 

بدون هدف و انگیزه، افراد از بین می روند:

به همین دلیل نوسندگانی چون جیمز کلیر مخالف نوشتن اهداف هستند؛ زیرا افراد به محض اینکه به اهداف خود می رسند؛ انگیزه خود را ازدست می دهند. گرچه که تفکر جیمز در این مورد اشتباه است؛ زیرا انسان ها افرادی هدفگرا هستند. ما انسان ها برای ادامه زندگی و داشتن انگیزه به هدف نیاز داریم. مشکل اینجاست که وقتی افرا در دستیابی به اهداف به جایی میرسند؛ از آن ها دست می کشیم و دیگر ادامه نمیدهیم.

در واقع اهداف به پایان نمی رسند زیرا آن ها مقصد نیستند بلکه وسیله ای برای رسیدن به اهداف دیگر هستند. در واقع ابزارهایی هستند برای شکل دهی به آینده ی شما و با هر موفقیتی باید یک پله بیشتر بالا بروید و هدف دیگری را برای خود قرار دهید. 

کلام آخر : 

دنبال کردن آرزوها و رسیدن به موفقیت کار دشواری است اما امکان پذیر و ارزشمند است. این امر با روراست بودن با خود آغاز شده و با همان نیز به پایان می رسد. این کار کمی دشوار است زیرا ما انسان ها، موجوداتی عاطفی و اجتماعی هستیم و نمی خواهیم کسی ما را رها کند و یا تنها رها شویم. برای اینکه دیگران را در کنار خود داشته باشیم؛ از احساسات واقعی و خواسته های خود چشم پوشی می کنیم.

 اما این کار اصلا درست نیست؛ خود واقعی تان را به دیگران نشان دهید تا دیگران هم در مورد شما بدانند و کسی که شما را با تمام آنچه که هستید پذیرش کند دوست واقعی است و برای همیشه کنار شما می ماند. بعد از آن سعی کنید زندگی خود را بر روی هر آنچه که می خواهید و به آن باور دارید قرار دهید. هر چقدر هم که موفق شدید خود را گم نکنید و همیشه به دنبال بهتر شدن باشید و ارتباطتان را با خودتان نگه دارید. پس بدانید که صادق بودن با خود بهترین و تنها راه رسیدن به موفقیت و آرزوهاست. 

مطالعه کنید  تلنگر

شما چه نظری دارید؟


  1. روح الله خلجی گفت:

    باتشکر جاوید عزیز

  2. روح الله خلجی گفت:

    سلام موارد مهمی را اشاره کردید فقط این نکته رو میخام اشاره کنم که پشتکار پشتکار پشتکار و توکل به خدا نیز از اصول مهمی هستن.