یادگیری زبان انگلیسی با ضمیر ناخودآگاه

یادگیری زبان انگلیسی با ضمیر ناخودآگاه

ما عادت کرده‌ایم در زندگی بر همه چیز کنترل آگاهانه داشته باشیم، این امر در مورد فرایند یادگیری زبان هم صادق است. موضوعی که امروزه برای اکثر زبان آموزان سؤال برانگیز شده این است که یادگیری سریع زبان انگلیسی با ضمیر ناخودآگاه امکان پذیر است! منظور از آموزش «فرایند یادگیری دانش و توانایی‌های مورد نیاز برای یک فعالیت یا حرفه خاص» و منظور از آموزش ناخودآگاه «فرایند توسعه مهارت جدید در حالی که خود شخص از آن بی‌اطلاع است» می‌باشد.

ضمیر ناخودآگاه بخشی از ذهن است که به‌طور خودکار قضاوت می‌کند بدون اینکه ما آگاهانه درباره آن فکر کنیم. نمونه عالی از فعالیت ناخودآگاه «تنفس» است. ما مجبور نیستیم به تنفس فکر کنیم اما گاهی اوقات نحوه کنترل یا شکل آن را تغییر می‌دهیم. پیانیستی را تصور کنید که بدون نگاه کردن به کلیدهای پیانو می‌تواند آهنگ خاصی را بنوازد! آموزش ناخودآگاه می‌تواند حافظه و مهارت‌های خاصی را در انسان بهبود ببخشد؛ پس با این تعاریف حتماً ترغیب شده‌اید با شیوه یادگیری زبان به شکل ناخودآگاه آشنا شوید! در ادامه با ما همراه باشید.

سپردن زبان انگلیسی به ضمیر ناخداگاه

آیا یادگیری زبان انگلیسی به کمک ضمیر ناخداگاه حقیقت دارد!

شما به زبان فعلی خودتان کاملاً مسلط هستید زیرا سال‌ها با آن آشنا شده‌اید و آن را تمرین کرده‌اید پس می‌توانید با همین روش زبان انگلیسی را یاد بگیرید. حواس منابع اطلاعاتی شما هستند پس می‌توانید با استفاده بیشتر از آن‌ها ضمیر ناخودآگاهتان را درگیر کنید؛ به‌عنوان مثال با گوش‌هایتان بیشتر و دقیق‌تر به مکالمات انگلیسی گوش دهید. یک کودک را تصور کنید. به نظر شما چگونه صحبت کردن را یاد می‌گیرد؟ آن‌ها با مشاهده کردن و گوش دادن کلمات را یاد می‌گیرند. ما هیچ وقت به یک کودک نمی‌گوییم معنی کلمات را بگو اما او به تدریج کلمات و معنی آن‌ها را یاد می‌گیرد حی گاهی مانند یک طوطی، کلمات را تکرار می‌کند؛ پس شما می‌توانید با همین روش یک زبان جدید را یاد بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم برای شروع استفاده از ضمیر ناخداگاه انگلیسی تمرین زیر را انجام دهید.

مطالعه کنید  غلبه بر استرس

·       مرحله اول

  • ذهن ناخودآگاه برخلاف ذهن خودآگاه هیچ گاه نمی‌خوابد و با تکرار زیاد یک کار را یاد می‌گیرد. ابتدا یک مکالمه یا دیالوگی که استفاده از آن رایج است را انتخاب کنید، این دیالوگ باید به‌صورت صوتی باشد. در روزهای اول دائماً به این صدا گوش دهید. هنگامی که در حال انجام کارهای روزمره‌تان هستید/ پیاده‌روی می‌کنید یا در حال رانندگی هستید بدون آن که به‌صورت عمدی به آن توجه کنید این صدا را پخش کنید. ذهن به‌صورت ناخودآگاه جذب این مکالمه می‌شود. حتی می‌توانید هنگامی که می‌خوابید هم به آن گوش کنید.
  • حدوداً بعد از یک هفته متوجه می‌شوید که شما بخش زیادی از این دیالوگ را حفظ کرده‌اید در حالی که مانند یک بچه معنی آن را متوجه نمی‌شوید اما می‌توانید بدون هیچ درکی آن را تکرار کنید.

یادگیری زبان انگلیسی به کمک ضمیر ناخداگاه

·       مرحله یادگیری زبان با ناخودآگاه

  • در این مرحله باید معنی دیالوگ را با کمک فرهنگ لغت یا ابزارهای آنلاین در آورید و آن را به‌خوبی یاد بگیرید. حالا وقتی به دیالوگ گوش می‌دهید بخش‌های زیادی از آن را متوجه می‌شوید.
  • این تمرین را می‌توانید برای یک فیلم یا صوت دیگر انجام دهید با این تفاوت که این بار شما با کلماتی که در تمرین قبلی یاد گرفته‌اید، می‌توانید معنی برخی از کلمات و عبارات را درک کنید و این فرایند را سریع‌تر کنید.

4 موضوع مهم برای یادگیری سریع و آسان زبان با ضمیر ناخداگاه

آموزش زبان انگلیسی به کمک ضمیر ناخداگاه نیازمند چند پارامتر اصلی زیر است:

1.    سبک یادگیری خودتان را بشناسید

هر فرد به شکل منحصر به فردی یک مهارت را یاد می‌گیرد. یادگیری دیداری، شنیداری، حرکتی و لامسه چهار حالت کلی هستند که باید بفهمید در کدام دسته قرار می‌گیرید.

·       یادگیرنده بصری

افرادی که برای درک اطلاعات به تحریک بصری احتیاج دارند و از دیدن تصاویر لذت می‌برند در این دسته قرار می‌گیرند. این گروه برای یادگیری زبان ناخودآگاه می‌توانند:

  • فهرست تصویری از واژگان و قواعد دستور زبان تهیه کنند.
  • با کمک فلش کارت‌ها لغات را یاد بگیرند.
  • تجسم کنند.

·       یادگیرنده شنیداری

افرادی که جزء یادگیرندگان شنیداری هستند از گوش دادن به مکالمات لذت می‌برند. آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای خواندن دستورالعمل یک کار، صدای آن را بشنوند. پیشنهاد ما برای سپردن زبان انگلیسی به ضمیر ناخداگاه برای این گروه این است که:

  • آهنگ‌های انگلیسی را حفظ کنند و با صدای بلند آواز بخوانند؛ زیرا هنگامی که صدای خودشان را می‌شنوند درک بیشتری پیدا می‌کنند.
  • هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی صدای خودشان را ضبط کنند و مجدداً به صدای ضبط شده گوش دهند.
مطالعه کنید  آموزش زبان انگلیسی با لهجه بریتیش

·       یادگیرنده جنبشی

اگر ساعت‌ها جلوی کامپیوتر نشستن برای شما کار سختی است، اگر به تنهایی یک کار را بهتر یاد می‌گیرید یا اگر فکر می‌کنید با راه رفتن یک موضوع را بهتر به ذهن می‌سپارید پس شما در این دسته قرار می‌گیرید. راهکارهایی که به شما کمک می‌کنند عبارت‌اند از:

  • زمان زیادی را صرف کامپیوتر نکنید.
  • بین یادگیری خودتان مکث‌های طولانی داشته باشید.
  • در حین ورزش آموخته‌هایتان را در ذهن مرور کنید.

·       یادگیرنده لمسی

این افراد از انجام کارها با دست لذت زیادی می‌برند به‌عنوان مثال هنگامی که در حال تایپ یا نوشتن موضوعی هستند آن را بهتر به ذهن می‌سپارند. یادگیرندگان لمسی می‌توانند با بازی کردن یک کار را بهتر یاد بگیرند. پیشنهاد ما این است که:

  • این گروه تا جای ممکن با نقش آفرینی و فعالیت‌های تئاتری یک موضوع را یاد بگیرند.
  • از اشیا برای حفظ بهتر لغات انگلیسی استفاده کنند.

2.    مغز را آماده کنید

هنگامی که خودتان را در معرض زبان انگلیسی قرار می‌دهید مغز به تکاپو می‌افتد تا آن را بیشتر درک کند. به همین منظور می‌توانید زمانی را به تماشای فیلم‌های انگلیسی یا گوش دادن به موسیقی اختصاص دهید. همچنین می‌توانید از پکیج آموزشی استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید برای خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی اقدام کنید.

3.    برای فعال کردن ضمیر ناخودآگاه انگلیسی خودتان را عادت دهید تا به انگلیسی فکر کنید

هنگامی که یادگیری زبان انگلیسی را شروع می‌کنید صحبت کردن برای شما سخت است؛ زیرا ذهن می‌خواهد جملات را به زبان مادری ترجمه کند؛ همین موضوع روند صحبت کردن را کند می‌کند! برای اینکه به‌صورت ناخودآگاه و طبیعی به زبان انگلیسی صحبت و فکر کنید، می‌توانید:

  • به کلمات فکر کنید: متخصصان این حوزه معتقدند برای شروع باید کلمات کوچک را انتخاب کنید؛ به‌عنوان مثال به اطرافتان نگاه کنید و هر چیزی که می‌بینید را در ذهن نام ببرید، به تدریج این کار به یک عادت تبدیل می‌شود و می‌توانید افعال را اضافه کنید.
  • کلمات ناشناخته را توصیف کنید: گاهی اوقات شما معنی یک کلمه را نمی‌دانید اما می‌توانید با کلمات و جملاتی که یاد دارید آن را توصیف کنید.
  • روزتان را توصیف کنید: شما می‌توانید فعالیت‌های روزانه خودتان را شرح دهید. برای شروع از فعل حال و کلمات ساده‌تر استفاده کنید و به تدریج آن را برای خودتان دشوارتر و چالش‌برانگیزتر کنید.

ضمیر ناخداگاه انگلیسی

4.    به‌صورت روزانه از زبان انگلیسی استفاده کنید

زبان انگلیسی کاربردهای زیادی دارد و در موقعیت‌های مختلفی استفاده می‌شود پس شما می‌توانید به‌صورت روزانه از آن استفاده کنید؛ به‌عنوان مثال برای برقراری ارتباط با دوستان و همکارانتان، جست و جو در اینترنت، گوش دادن به اخبار یا حتی گشتن در فضای مجازی از آن استفاده کنید.

مطالعه کنید  چگونه فرزندان خود را به زبان انگلیسی علاقه مند کنیم؟

آموزش زبان با ضمیر ناخداگاه چه مزیتی دارد؟

  • زمانتان را به کاری اختصاص می‌دهید که علاقه زیادی به آن دارید.
  • بدون اینکه مجبور باشید ساعت‌های زیادی را به مطالعه زبان اختصاص دهید به‌صورت ناخودآگاه آن را یاد می‌گیرید.
  • شما می‌توانید کلمات و جملات انگلیسی زبانان بومی را با تلفظ درست بیاموزید.
  • هنگامی که عملکرد ذهن در یادگیری زبان انگلیسی را متوجه شوید، می‌توانید از این قابلیت برای یادگیری مهارت‌های دیگر هم استفاده کنید.

آموزش زبان انگلیسی به کمک ضمیر ناخداگاه

عملکرد ضمیر ناخداگاه و حافظه در یادگیری زبان انگلیسی چه تفاوتی با ضمیر خودآگاه دارد

یادگیری خودآگاه باعث دانش آگاهانه و یادگیری ناخودآگاه باعث دانش ناخودآگاه می‌شود. تفاوت این دو با یکدیگر در «نیازشان به فکر کردن» است. شما مجبور هستید برای مورد اول فکر کنید اما برای مورد دوم نیازی به فکر کردن ندارید همانند زمانی که از زبان مادری‌تان استفاده می‌کنید. شما بدون فکر کردن از قواعد دستوری استفاده می‌کنید. به نظر شما چه عاملی باعث می‌شود زبان آموزان ترجیح دهند به‌صورت آگاهانه زبان انگلیسی را یاد بگیرند؟ دلیل اصلی این است که آن‌ها حس می‌کنند چیزی به دانششان اضافه می‌شود.

کلام آخر

یادگیری ما به دو نوع خودآگاه و ناخودآگاه تقسیم می‌شود. یادگیری خودآگاه مانند حفظ یک لغت یا دستور زبان و یادگیری ناخودآگاه مثل گوش دادن به یک گفت و گوی صوتی است. در حال حاضر روش‌های آموزش آسان انگلیسی فاصله زیادی از روش‌های سنتی گرفته تا حدی که زبان آموزان می‌توانند به‌صورت خودآموز و در خانه هم این مهارت را یاد بگیرند. یکی از این روش‌ها «یادگیری زبان با ناخداگاه» است. اگر شما هم به دنبال یادگیری این روش بوده‌اید پس این مقاله را از دست ندهید.

سؤالات متداول در رابطه با آموزش زبان انگلیسی با ضمیر ناخودآگاه :

یادگیری زبان انگلیسی با ضمیر ناخودآگاه حقیقت دارد؟

بله، شما می‌توانید با انجام یک سری از تکنیک‌ها زبان را به‌صورت ناخودآگاه یاد بگیرید.

برای آموزش زبان انگلیسی با ضمیر ناخودآگاه به چه پیش زمینه‌های احتیاج داریم؟

شما باید سبک یادگیری خودتان را بشناسید، مغزتان را آماده کنید، فکر کردن به زبان انگلیسی را امتحان و به‌صورت روزانه از این زبان استفاده کنید.

مزیت اصلی یادگیری زبان انگلیسی با ضمیر ناخودآگاه چیست؟

هنگامی که از این روش استفاده می‌کنید علاوه بر اینکه در زمانتان صرفه جویی می‌کنید، کاری را انجام می‌دهید که به آن علاقه دارید. شما می‌توانید از این روش برای یادگیری هر مهارت دیگری استفاده کنید.