معرفی بهترین کشورهای انگلیسی زبان برای مهاجرت

کشورهای-انگلیسی-زبان-برای-مهاجرت-

آیا تمام کشورهای انگلیسی زبان برای مهاجرت را می‌شناسید؟ آرزوی مهاجرت به کدام کشور را دارید؟ همه کشورها زبان مادری مخصوص به خود را دارند و لزوماً انگلیسی، زبان بومی آن‌ها نیست. فرایند مهاجرت از ایران به کشورهای خارجی خیلی چالش بر انگیز است. این مشکل را کشورهای دیگر کم‌تر حس می‌کنند.

شاید فکر کنید مهاجرت فقط باید به کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان یا کانادا باشد؛ در صورتی که شما گزینه‌های متنوع‌تری هم دارید. اگر زبان انگلیسی شما قوی است شانس بیشتر و بهتری برای مهاجرت خواهید داشت. دانش زبان انگلیسی و آموزش زبان به شما کمک می‌کند تا بعد از سفر یا مهاجرت به مشکل نخورید و از عهده رفع نیازهای شخصیتان برآیید.

 

بهترین کشورهای انگلیسی زبان برای مهاجرت که شما را به رؤیاهایتان می‌رسانند

کشورهایی که در این بخش بررسی می‌کنیم اقتصاد قوی دارند، از استانداردهای داشتن یک زندگی خوب بهره‌مند هستند، امکانات آموزشی و بهداشتی قابل قبولی دارند، شرایط کار و تحصیل در آن‌ها خوب است و زبان انگلیسی برای سفر و مهاجرت به‌عنوان زبان اول یا دومشان استفاده می‌شود. شما می‌توانید با توجه به چشم انداز و استراتژی‌های مد نظرتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که راه‌های مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان گاه سخت و گاه آسان است.

1.     باهاما

حدود ۸۷ درصد از مردم باهاما به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. این کشور سالانه پذیرای گردشگران زیادی است. اغلب ماهیگیران یا افرادی که به دنبال مشاغل حفاری یا دفتری هستند اینجا را انتخاب می‌کنند زیرا فرصت‌های شغلی‌اش متنوع است.

 

2.     دانمارک

زندگی در شهرهای کشور دانمارک برای افرادی که به محیط‌های چند فرهنگی علاقه دارند بسیار مناسب است. این کشور مانند ژاپن یا سوئد شرایط خوبی برای زندگی دارد و زبان رسمی‌اش دانمارکی و انگلیسی می‌باشد. زندگی چند قومیتی در دانمارکی یک موضوع جا افتاده است. مردمان دانمارک علاوه برهم وطنان خود با سایر مهاجران رابطه خوبی دارند.

مطالعه کنید  چگونه از قدرت ذهن استفاده کنیم؟

 

3.     ایرلند

به‌عنوان یک مهاجر از زندگی در ایرلند لذت خواهید برد زیرا این کشور تعصبات خیلی کمی نسبت به خارجی‌ها دارد. در این کشور شما می‌توانید به شش زبان مختلف از جمله انگلیسی صحبت کنید به همین دلیل آموزش صحبت کردن به انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار است. اغلب جوانانی که به دنبال راحت‌ترین کشور انگلیسی زبان برای مهاجرت می‌گردند، ایرلند را انتخاب می‌کنند؛ زیرا امکان اشتغال در کارهای مختلف آسان است.

 

4.     هلند

هلند-یکی-از-کشور-های-انگلیسی-زبان

اگر به دنبال کشوری هستید که هم کیفیت زندگی بسیار خوبی باشد و هم جزء کم هزینه‌ترین کشور انگلیسی زبان برای مهاجرت باشد «هلند» بهترین انتخاب است. شما می‌توانید بر حسب شرایطتان زبان انگلیسی یا زبان‌های دیگر مانند فریزیا ۵ آلمانی را یاد بگیرید. کشور هلند ارتباطات خیلی خوبی با دیگر کشورهای انگلیسی زبان جهان دارد و نه تنها فرصت‌های مالی خوبی را ایجاد می‌کند بلکه جذب کننده استعدادهای بین‌المللی است.

 

5.     سوئد

اگر لیست کشورهای انگلیسی زبان برای مهاجرت را زیر و رو کردید و به دنبال جایی می‌گردید که بتوانید در درجه اول فرهنگ خودتان را حفظ کنید و سپس زندگی در یک کشور با کیفیت را تجربه کنید «سوئد» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید امکان اخذ ویزا و آب و هوای سوئد است. دریافت ویزا این کشور چالش‌های خاص خودش را دارد همچنین آب و هوای آن بسیار سرد است؛ به همین علت شاید همه افراد نتوانند با آن کنار بیایند.

 

6.     آمریکا

آمریکا کشور خوبی برای مهاجرت است به خصوص اینکه می‌توانید با تسلط به زبان انگلیسی زندگی خوب و راحتی را در آنجا تجربه کنید. ایالات متحده بزرگ‌ترین کشور انگلیسی زبان دنیا است که بیش از ۳۳۳ میلیون نفر جمعیت دارد. در میان این افراد حدوداً ۷۹ درصدشان زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان اول و حدود ۱۶٫۵ درصدشان این زبان را به‌عنوان زبان دوم استفاده می‌کنند منتها شرایط اخذ ویزا آمریکا کمی دشوار است.

مطالعه کنید  10 کاری که نباید در اینستاگرام انجام داد

ایالات متحده کشورهای زیادی دارد که به زبان انگلیسی حرف می‌زنند پس اگر می‌خواهید بعد از مهاجرت دچار شوک فرهنگی نشوید حتماً قبل از آن زبان انگلیسی را یاد بگیرید. آمریکایی‌ها سیستم دولتی خوب، مزایای تأمین اجتماعی، شرایط زندگی قابل قبول و امکانات آموزشی بسیار عالی دارند.

 

7.     سنگاپور

سنگاپور علی‌رغم اینکه سیستم مراقبت بهداشتی بسیار خوبی دارد اما نسبتاً گران است. این شهر بین‌المللی شرایط آسانی را برای اخذ اقامت مهاجران در نظر گرفته است. اگر فکر می‌کنید شرایط مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبانی که بررسی کردیم برای شما سخت است سنگاپور را انتخاب کنید؛ زیرا می‌توانید خیلی راحت با مردمان فرهنگ‌های مختلف ارتباط برقرار کنید و احساس غریبی نکنید.

 

8.     آلمان

این روزها بهترین کشور انگلیسی زبان برای مهاجرت خانوادگی، تحصیلی به ویژه کاری «کشور آلمان» است. آلمان آینده روشنی را برای دانشجویان بین‌المللی و مهاجران کاری در نظر گرفته و جزء کشورهای انگلیسی زبان برای مهاجرت پرستاران است.

 

9.    انگلستان

انگلستان زادگاه زبان انگلیسی است. اگر به دنبال کشورهای اروپایی انگلیسی زبان درجه یک هستید این کشور را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در انگلستان تحصیل، کار و زندگی پیشرفته‌ای را تجربه خواهید کرد.

 

10.   چین

چین-یکی-از-کشور-های-انگلیسی-زبان

کشور چین بزرگ‌ترین وارث اقتصاد جهان است که جمعیت زیادی دارد. چینی‌ها با تلاش و پشتکار هستند و سهم زیادی از تولیدات بین‌المللی را به خودشان اختصاص دادند. عموم مردم فکر می‌کنند برای سفر یا زندگی در این کشور باید زبان چینی را یاد بگیرند در صورتی که حدود ۸۱ میلیون نفر این کشور به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

مطالعه کنید  نکاتی برای رفع کینه

 

11.   کانادا

کانادا بهترین کشور برای مهاجرت انگلیسی زبان‌ها است. منظور ما از انگلیسی زبان‌ها هم انگلیسی زبانان بوم و هم افرادی که انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم یاد گرفتند، می‌باشد. کانادا حدود ۳۴ میلیون نفر جمعیت دارد که ۲۹ میلیون نفر آن‌ها انگلیسی زبان هستند اما فقط حدود ۱۹ میلیون نفر از آن‌ها انگلیسی زبان بومی می‌باشند.

کشور کانادا امنیت بالایی دارد. تنوع فرهنگی در آنجا به مهاجران کمک می‌کند تا احساس غربت نکنند. امکان کار و تحصیل در شرکت‌ها و دانشگاه‌های معتبر، بهره‌مندی از حقوق شهروندی و امکان دریافت یک پاسپورت معتبر از مهم‌ترین مزایای آن می‌باشد. کانادا را معمولاً به‌عنوان یکی از بهترین کشورهای انگلیسی زبان برای مهاجرت کاری می‌شناسند.

 

12.   استرالیا

آیا تا به حال استرالیا را به دید یکی از بهترین کشورهای انگلیسی برای مهاجرت نگاه کردید؟ این کشور طبیعت بکری دارد. معمولاً افرادی که به دنبال کشورهای انگلیسی زبان برای تحصیل هستند آنجا را انتخاب می‌کنند. لازم به ذکر است که امکان پیشرفت تحصیلی و کاری در استرالیا بالا است.

 

سخن پایانی

زبان انگلیسی یک عامل کلیدی برای یافتن دوستان جدید، شغل خوب، ادامه تحصیل و ساخت یک زندگی رؤیایی است. بر اساس آمارهای به دست آمده بیشتر از ۵۰٪ جمعیت جهان زبان مادری‌شان انگلیسی است؛ به همین علت آسان‌ترین راه برای برقراری ارتباط با دیگران یادگیری این مهارت می‌باشد.

اگر به دنبال یک خانه جدید می‌گردید و قصد نقل مکان به یک کشور دیگر را دارید باید عاقل باشید و ابتدا بر اساس مهارت، شرایط و اهدافتان یک کشور را انتخاب کنید سپس زبان آن را یاد بگیرید تا هرگز به مشکل بر نخورید.