راهکارهای تقویت اعتماد به نفس برای مکالمه انگلیسی

تقویت-اعتماد-به-نفس-برای-مکالمه-انگلیسی-

مهارت Speaking معمولاً برای زبان آموزان چالش بر انگیز است. اغلب زبان آموزان در زمینه reading، writing و listening احساس اعتماد به نفس می‌کنند اما وقتی می‌خواهند حرف بزنند دچار استرس می‌شوند. خوشبختانه اینترنت این امکان را فراهم کرده که شما بتوانید در دنیای واقعی یا مجازی با افراد مختلف آموزش مکالمه زبان انگلیسی را تمرین کنید اما این کار به شجاعت زیادی احتیاج دارد. اگر فکر می‌کنید هنوز آمادگی تمرین مکالمه را ندارید در این مقاله با ما همراه باشید زیرا قصد داریم نکاتی را به شما معرفی کنیم که با کمی شجاعت و پشتکار می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس برای مکالمه انگلیسی‌تان کمک کند.

 

چرا اکثر زبان آموزان در speaking مشکل دارند؟

  • اولاً مدارس، دانشگاه‌ها برای آموزش زبان به جای تأکید بر speaking به writing، reading و دستور زبان تأکید می‌کنند؛ به همین علت هم انگلیسی صحبت کردن با اعتماد به نفس برای زبان آموزان به یک آرزو تبدیل شده است.
  • دوم اینکه دانش آموزان speaking را یک کار ترسناک می‌پندارند! تنها راه غلبه بر ترس، رویارویی با آن است. برای تقویت اعتماد به نفس در زبان انگلیسی باید فوراً شروع به صحبت کردن کنید.
  • و سوم اینکه زبان آموزان احساس می‌کند فرصتی برای صحبت کردن ندارند زیرا در کشوری زندگی می‌کنند که زبان انگلیسی، زبان دوم افراد است. شاید شما در ایران زندگی کنید و هیچ خارجی در آنجا نباشد اما برای پیشرفت تحصیلی / شغلی و سفر به کشورهای دیگر باید این مهارت را یاد بگیرید.

 

چگونه با اعتماد به نفس انگلیسی صحبت کنیم؟

ما معمولاً فکر می‌کنیم اطرافیانمان ما را قضاوت می‌کنند و با ارتکاب اشتباه ما را احمق و ناتوان می‌دانند به همین علت همیشه صدایی در سرمان وجود دارد که می‌گوید سکوت کن تا نادان به نظر نرسی. بخش غم انگیز ماجرا این است که در حال حاضر اکثرمان تمایل داریم گوش کنیم تا حرف بزنیم حتی گاهی اوقات این صدا را به دیگران هم منتقل می‌کنیم؛ اما اگر دهان خود را باز نکنیم و از زبانی که در حال یادگیری‌اش هستیم استفاده نکنیم هرگز بر آن مسلط نمی‌شویم. در ادامه 7 نکته را برای غلبه بر ترس از صحبت کردن به زبان انگلیسی و برقراری ارتباط با آن را آورده‌ایم.

مطالعه کنید  عادات زندگی مدرن و تاثیر آن بر آلزایمر

 

1.     بپذیرید که مشکلات و اشتباهات بخش مهمی از یادگیری هستند

بپذیرید-که-مشکلات-و-اشتباهات-بخش-مهمی-از-یادگیری-مکالمه-زبان-هستند

اعتماد به نفس برای مکالمه زبان انگلیسی زمانی به وجود می‌آید که اشتباهاتتان را بپذیرید. همه ما اشتباه می‌کنیم و مطمئناً زبان‌آموزان انگلیسی اشتباهات بیشتری مرتکب می‌شوند اما این بخش طبیعی از فرایند یادگیری است؛ به عبارت دیگر بهایی است که باید برای تسلط بر زبان بپردازید. اگر برای اشتباه کردن آماده نباشید، نمی‌توانید در زندگی‌تان هم موفق شوید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید تعداد کمی از افراد غیربومی می‌توانند به‌طور کامل به زبان انگلیسی صحبت کنند. تسلط شما به زبان انگلیسی بر اساس اشتباهاتتان تعیین نمی‌شود بلکه بر اساس توانایی شما در برقراری ارتباط با دیگران تعیین می‌شود.

 

2.     بپذیرید که ترس یک پدیده طبیعی است و برای رویارویی با آن به شجاعت نیاز دارید

آیا شما فکر می‌کنید سخنرانانی که به زبان انگلیسی حرف می‌زنند هیچ‌گاه احساس ترس نمی‌کنند؟ اگر پاسختان مثبت است پس قطعاً در توهم به سر می‌برید حتی سخنرانان انگلیسی زبان هم گاهی اوقات هنگام برقراری ارتباط احساس ترس می‌کنند. ترس واقعیت زندگی است و کسانی که یاد گرفته‌اند بر ترسشان غلبه کنند، راه درست را رفته‌اند.

تنها چیزی که ترس شما از صحبت کردن را کاهش می‌دهد رویارویی با آن است. بزرگ‌ترین مانعی پیش روی شما زبان انگلیسی نیست بلکه ترس از زبان است که شما را فلج کرده است. شما باید یاد بگیرید به جای فرار کردن از آزمون‌ها، مصاحبه‌های شغلی یا صحبت با افراد غریبه از این پس پیش قدم شوید. با خودتان فکر کنید:

  • اگر حرف بزنید چه اتفاقات مثبتی می‌افتد؟
  • اگر از حرف زدن فرار کنید چه اتفاقی می‌افتد؟
  • اگر به اشتباه حرف بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟
مطالعه کنید  اشتباه بزرگی که روابط را خراب می کند

پاسخ به این سه سؤال قطعاً شما را تشویق می‌کند تا به دنبال تقویت اعتماد به نفس برای انگلیسی صحبت کردن بروید.

 

3.     زبان انگلیسی را به یک عادت روزانه سرگرمی کننده و کاربردی تبدیل کنید

اگر به دنبال افزایش اعتماد به نفس برای مکالمه انگلیسی هستید پیشنهاد می‌کنیم این زبان را به یک عادت روزانه جذاب تبدیل کنید. شما باید چیزهایی که یاد می‌گیرید را در زندگی خود به کار ببرید. تنها راه انجام این کار هم این است که زبان انگلیسی را در قالب کارهای سرگرم‌کننده و عملی تمرین کنید.

هر چقدر بیشتر به استفاده از زبان انگلیسی در زندگی روزمره عادت کنید شجاعانه‌تر از آن استفاده می‌کنید و کم‌تر از آن می‌ترسید. مشکل اصلی روش‌های سنتی این است که زبان آموزان بیش از حد روی گرامر تمرکز می‌کنند. برای شروع می‌توانید فیلم انگلیسی ببینید، به موسیقی گوش دهید، پادکست‌ها را دنبال کنید و با مردم در فضای مجازی مکالمه داشته باشید. هنگامی که این کارها را شروع کنید 5 اتفاق می‌افتد:

  • حتی اگر همه چیز را درک نکنید باز هم احساس آرامش دارید.
  • فرایند یادگیری برای شما آسان‌تر می‌شود زیرا به تدریج به ریتم و صداهای زبان عادت می‌کنید.
  • اعتماد به نفس بالا و تأثیر آن در مکالمه انگلیسی را به خوبی درک می‌کنید.
  • برای یادگیری زبان مشتاق‌تر می‌شوید زیرا می‌توانید در موقعیت‌های واقعی از زبان انگلیسی استفاده کنید.
  • یادگیری گرامر برای شما آسان‌تر می‌شود زیرا از زبان در موقعیت‌های واقعی استفاده کرده‌اید و با آزمون و خطا استفاده صحیح از آن را یاد گرفته‌اید.

 

4.     به استاد “سلام و خداحافظی” تبدیل شوید

اگر به دنبال اعتماد به نفس در مکالمه زبان هستید “سلام و خداحافظی به زبان انگلیسی” را کاملاً یاد بگیرید. ما تقریباً تمام موقعیت‌های حضوری و مجازی سلام و خداحافظی می‌کنیم پس اگر مبتدی هستید ابتدا اصطلاحات لازم برای این موقعیت‌ها را یاد بگیرید. وقتی بتوانید با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید تأثیر روانی این موضوع به شما کمک می‌کند تا با شجاعت بیشتری برای مکالمات بعدی آماده شوید. سلام و خداحافظی سرگرم کننده ترین و ساده‌ترین بخش زبان انگلیسی است.

مطالعه کنید  ضرب المثل های مهم انگلیسی درباره زندگی

 

5.     افرادی را پیدا کنید که در یادگیری از شما حمایت کنند

افرادی-را-پیدا-کنید-که-در-یادگیری-مکالمه-زبان-از-شما-حمایت-کنند

اگر به دنبال یادگیری مکالمه انگلیسی با اعتماد به نفس بالا هستید اما کسی را ندارید که از شما حمایت کند احتمالاً برای غلبه بر ترس‌هایتان با مشکل مواجه می‌شوید. به‌عنوان یک زبان آموز باید افرادی را پیدا کنید که شما را در یادگیری و اصطلاح اشتباهاتتان تشویق و حمایت کنند.

افراد زیادی هستند که درک درستی از توانایی‌هایشان ندارند زیرا در اطرافشان کسی نیست که از آن‌ها انتقاد کند و حامی آن‌ها باشد. شما به کسی نیاز دارید که تشویقتان کند به صحبت کردن حتی از شما بخواهد تا برای تسلط بیشتر بر زبان اشتباه کنید.

اشتباهات و مشکلات کاملاً طبیعی هستند و تنها راه غلبه بر آن‌ها این است که سخت کار کنید پس زبان انگلیسی را به یک علاقه تبدیل کنید تا از انجام روزانه آن خسته نشوید.

 

6.     موفقیت را تجسم کنید

این ترفندی است که ورزشکاران برتر آن را انجام می‌دهند. قبل از اینکه به زبان انگلیسی حرف بزنید تصور کنید که می‌توانید این کار را به‌طور واضح و روان انجام دهید. تجسم مثبت علاوه بر اینکه اعتماد به نفستان را افزایش می‌دهد روی نتیجه نهایی مکالمه شما هم تأثیر می‌گذارد.

 

7.     تمرکز و تعادل عاطفی خود را با فعالیت‌هایی مانند مدیتیشن بهبود ببخشید

آخرین توصیه‌ای که برای افزایش اعتماد به نفس در یادگیری زبان داریم این است که مدیتیشن را بگیرید. مدیتیشن تمام جنبه‌های زندگی شما را بهبود می‌بخشد و کمک می‌کند تا برای انجام هر کاری که می‌خواهید انجامش دهید اعتماد به نفس، شجاعت و آرامش ذهنی داشته باشید. ذهن یک عضله است و مدیتیشن به آن کمک می‌کند.

 

کلام آخر

در این مقاله فهمیدیم چگونه با اعتماد به نفس زبان انگلیسی صحبت کنیم اما اگر به دنبال منابع بیشتری برای تمرین می‌گردید پیشنهاد می‌کنیم پکیج آموزش مکالمه زبان انگلیسی و ۱۰۰۰ لغت، Verbling، iTalki، PenPal World، Conversation Exchange یا Language Forums and Chats را هم امتحان کنید.