یادگیری آسان زبان انگلیسی

اهداف واقع بینانه برای یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری آسان زبان انگلیسی شاید یکی از چالش های این روزها مخصوصا برای کسانی باشد که قصد خارج رفتن دارند. شاید مدت هاست به این فکر بوده اید که زبان انگلیسی را یاد بگیرید و اکنون و این زمان را برای یادگیری بهترین زمان در نظر گرفته اید. همیشه طی کردن یک مسیر باید با داشتن هدف و هدف گذاری انجام شود اما آیا تنها نوشتن چند هدف ما را به اهدافمان می رساند. هدف گذاری کردن، وقتی بدون برنامه ریزی باشد تنها یک نوشته است و به هیچ جایی ما را نخواهد رساند. برای آموزش آسان انگلیسی روش های مختلفی وجود دارد که ما در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

اهداف واقع بینانه برای یادگیری زبان انگلیسی

اهداف واقع بینانه برای یادگیری زبان انگلیسی

 

با اهداف خود واقع بینانه برخورد کنید:

مثلا برای این که بتوانید در یک کشور خارجی زبان زندگی کنید چه چیزهایی در زبان نیاز دارید؟ آیا اولین هدفی که برای خود قرار می دهید این است که مثلا بتوانید روان صحبت کنید؟ 100% نه .

باید اولین هدف شما این باشد که مثلا چگونه بلیط هواپیمای خود را در خواست کنید. یا مثلا چگونه در فرودگاه غذا سفارش دهید با همین قدم های کوچک شروع کنید و سپس به اهداف بزرگ تر فکر کنید. 

مسئله مهم دیگر می تواند این باشد که شما امسال میخواید که حتما زبان انگلیسی را یاد بگیرید اما جدیدا یک کار جدید را هم پیدا کرده اید آیا واقعا زمان دارید روزی دو ساعت را برای خواندن زبان زمان بگذارید؟

اگر ممطئن نیستید چند ساعت می توانید برای یادگیری زمان بگذارید برنامه خود را زمان بندی کنید و آن را بدون گذاشتن ساعت مشخص انجام دهید اما هر بار سعی کنید تایم مطالعه خود را افزایش دهید.

یادگیری راحت زبان انگلیسی

یادگیری راحت زبان انگلیسی

یک فضای امکان برای خطاهای خود قرار دهید:

حتی کسی که زبان مادری اش انگلیسی است امکان دارد در نوشتن و حرف زدن خود دچار اشتباه و خطا شود پس با یک اشتباه کوچک خود را سرزنش نکنید.

گاهی ممکن اس بی حوصله باشید؛ خود را مجبور که نوشتن مطالب و یا یادگیری نکنید بلکه بهتر است به کارهای مورد علاقه خود بپردازید و از آن لذت ببرید.

یادگیری زبان انگلیسی آسان

یادگیری زبان انگلیسی آسان

 

بر روی هر آنچه که می توانید انجام دهید متمرکز شوید:

با در نظر گرفتن محدودیت های خود برای یادگیری برنامه ریزی کنید؛ مثلا تصور کنید سرماخورده اید و توانایی خواندن کتاب و لغات جدید را ندارید به جای آن می توانید از دیدن یک فیلم به زبان اصلی لذت ببرید و در عین حال زبان خود را هم تقویت کنید. 

این کار نشان دهنده ی اراده قوی شما در یادگیری است. اجازه ندهید مشکلات شما را از هدف تان دور کنند. یادگیری زبان در مهاجرت

یادگیری اسان زبان

یادگیری اسان زبان

 

مطالعه کنید  چند متد خارق العاده برای یادگیری زبان

یکی از منطقی‌ترین روش‌های یادگیری زبان «آموزش گام به گام» است. حتماً تا به حال دیده‌اید که برای آموزش موضوعات مختلف از موضوعات ساده به سمت موضوعات دشوار حرکت می‌کنند و آموزش را از کل به جز پیش می‌برند. آموزش گام به گام نیز یک برنامه مشخص و از قبل طراحی شده است که شما باید در راستای آن حرکت کنید. یادگیری این زبان نسبت به دیگر زبان‌های اروپایی ساده‌تر است زیرا زبان انگلیسی جنسیت ندارد، افعال در آن صرف نمی‌شوند و بین فارسی و انگلیسی واژه‌های مشترک زیادی یافت می‌شود. معمولاً تلفظ انگلیسی، حروف تعریف، زمان‌ها، افعال عبارتی، حروف اضافه و انواع ضمایر جزء قسمت‌های دشوار این زبان برای فارسی زبانان است. در این مقاله قصد داریم آموزش آسان انگلیسی را گام به گام به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

آموزش آسان انگلیسی با 4 گام

بر اساس برخی از تحقیقات انجام شده در زمینه زبان شناسی هر فرد معمولی برای یادگیری یک زبان جدید حدوداً به ۱۱۰۰ ساعت زمان احتیاج دارد. بر این اساس یادگیری زبان انگلیسی در یک سطح قابل قبول حداقل نیازمند یک بازه زمانی ۶ ماهه است. در صورتی که فردی بخواهد از سطح ابتدایی به سطح پیشرفته برسد باید ۱ تا ۲ سال زمان بگذارد. برخی از افراد به دنبال تکنیک‌های سریع یادگیری زبان هستند که معمولاً یادگیری سریع باعث فراموشی سریع می‌شود؛ پس بهتر است یک زمان مشخص را به یادگیری زبان اختصاص دهید تا به‌صورت منظم این مهارت را یاد بگیرید. در ادامه چهار مرحله یادگیری زبان انگلیسی را بررسی می‌کنیم. این مراحل توسط شخصی به نام «گابریل وین» ایجاد شده و یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان است که محدود به انگلیسی نمی‌شود.

· مرحله اول

در اولین قدم زبان آموزان باید شیوه گوش دادن به زبان جدید را بیاموزند و با تفاوت‌های تلفظی آن آشنا شوند. اولین و مهم‌ترین گام در یادگیری زبان «آموختن تلفظ صحیح» است. اگر فردی تلفظ درستی نداشته باشد هنگام مکالمه و انتقال منظور خود به مشکل می‌خورد. معمولاً یادگیری تلفظ یک ماه زمان می‌برد و انتظار می‌رود که فرد بعد از این مدت بتواند به‌راحتی منظورش را بیان کند.

مطالعه کنید  مردها کل نگر هستند و زن‌ها جزء نگر

· مرحله دوم

در این مرحله هدف «یادگیری لغت و دستور زبان» است که معمولاً ۳ تا ۴ ماه زمان می‌برد. این بازه زمانی بین دستور زبان و یادگیری لغت تقسیم می‌شود.

· مرحله سوم

اگر مراحل قبل را با کیفیت خوبی پشت سر گذاشته باشید این مرحله برای شما دشوار نیست. هدف اصلی در مرحله سوم «تقویت مهارت گوش دادن، نوشتن و خواندن» است که معمولاً یک ماه زمان می‌برد. برای تقویت این مهارت‌ها گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم‌های مختلف توصیه می‌شود.

· مرحله چهارم

مرحله چهارم در حقیقت نتیجه زحمات شما است. در این مرحله باید «مهارت صحبت کردن» خود را تقویت کنید. راحت‌ترین راه این است که با خودتان صحبت کنید.

آموزش آسان انگلیسی با انجام چند تکنیک‌های طلایی

برای افزایش مهارت زبان انگلیسی و یادگیری عمیق‌تر آن می‌توانید از تکنیک‌های زیر کمک بگیرید:

· در گروه‌ها یا کلاس‌های انگلیسی شرکت کنید

یک راهکار عملی برای یادگیری مکالمات اضافی انگلیسی شرکت در گروه‌ها یا کلاس‌های مختلف است. با حضور در این فضا شما می‌توانید بر جنبه‌های رسمی‌تر زبان انگلیسی تمرکز کنید و ساختار صحیح جمله و ترکیب فعل‌ها را بهتر یاد بگیرید.

· هر روز زمانی را به زبان انگلیسی صحبت کنید

یک تکنیک آموزش آسان انگلیسی صحبت کردن به این زبان است. برای تسلط کافی به انگلیسی شما به بازه زمانی طولانی احتیاج دارید پس فرقی نمی‌کند ۵ کلمه یاد دارید یا دایره لغات شما وسیع‌تر است، از همین امروز به این زبان صحبت کنید. بعد از گذشت یک مدت خودتان هم از پیشرفتی که در حوزه مهارت‌های زبانی داشته‌اید شگفت زده می‌شوید.

· برای تلفظ بهتر خود بیشتر زمان بگذارید

اگر تسلط خوبی به این زبان دارید، دایره واژگان شما گسترده است و به‌خوبی با گرامر آشنا هستید باز هم باید روی تلفظ خود به‌خوبی کار کنید؛ زیرا درک زبان انگلیسی بومی گاهی اوقات بسیار دشوار است. دقت خود را روی تلفظ کلمات و صداهای خاص انگلیسی بگذارید و حتی از آن‌ها کپی برداری کنید.

· آموزش آسان انگلیسی با گوش دادن به رادیو یا پادکست

برای تقویت مهارت شنیداری خود به برنامه‌های رادیویی انگلیسی یا پادکست‌ها بیشتر گوش کنید و حداقل روزی ۳۰ دقیقه از زمان خود را به انجام این کار اختصاص دهید. شاید هنگام شروع، درک سریع این صحبت‌ها برای شما دشوار باشد اما سعی کنید عبارات کلیدی را از متن انتخاب کنید تا موضوع مکالمه را متوجه شوید. کلمات و عبارت‌هایی که نمی‌فهمید را یادداشت کنید و با پیدا کردن ترجمه آن‌ها مجدداً به پادکست گوشت دهید تا متن آن را بهتر متوجه شوید.

مطالعه کنید  روش‌های آموزش زبان انگلیسی روزانه

· روزنامه، مجله یا کتاب انگلیسی بخوانید

«خواندن» بخش عظیمی از یادگیری زبان است. موضوعی را انتخاب کنید که واقعاً به آن علاقه دارید. اگر تنها هستید با صدای بلند متن را بخوانید، این کار به شما کمک می‌کند تا مفهوم را بهتر درک کنید و تلفظتان بهتر شود.

· خاطرات خود را به زبان انگلیسی بنویسید

یک راهکار محبوب برای یادگیری و آموزش آسان انگلیسی نوشتن خاطرات روزانه به این زبان است. با انجام این کار علاوه بر اینکه مهارت نوشتاری شما تقویت می‌شود به ساختار جمله، املا و دستور زبان هم بیشتر مسلط می‌شوید. اگر شخصی را می‌شناسید که با آن احساس راحتی می‌کنید از او بخواهید تا نوشته‌های شما را بخواند و اشتباهات شما را مشخص کند.

· خود را به تفکر انگلیسی عادت دهید

یک راه خوب برای تسلط بهتر به این زبان فکر کردن به زبان انگلیسی است. با انجام این تکنیک شما مغز خود را آموزش می‌دهید تا به این زبان فکر کند و مهارت گفتاری و نوشتاری‌اش را تقویت کند.

کلام آخر

یادگیری هر زبانی سختی‌های مخصوص به خود را دارد و زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به اینکه زبان انگلیسی زبان محبوب جهانی شناخته شده تقریباً همه جوانان و بزرگسالان با آن آشنا هستند و حداقل حروف آن را می‌شناسند. یادگیری تخصصی این مهارت با چیزی که در مدرسه آموخته‌ایم متفاوت است؛ همچنین آموزش آسان انگلیسی زمانی اتفاق می‌افتد که فرد انگیزه و علاقه زیادی به آن داشته باشد. در حال حاضر امکانات مختلفی برای تقویت این مهارت وجود دارد و شما می‌توانید از ابزارهای متنوعی مانند پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی استفاده کنید تا به سطح دلخواهتان برسید.

سوالات متداول

مهم‌ترین لازمه هدف گذاری برای آموزش آسان انگلیسی چیست؟

هدف گذاری به‌تنهایی نمی‌تواند ما را به اهدافمان برساند و فقط در صورتی که با برنامه‌ریزی انجام شود نتیجه بخش است.

منظور از برخورد واقع‌بینانه با اهداف چیست؟

به این مثال دقت کنید: از لحاظ منطقی شما نمی‌توانید بگویید که اولین هدف ما برای زندگی در یک کشور خارجی آموزش آسان انگلیسی و تسلط کامل به زبان انگلیسی است زیرا هدف اول شما خرید بلیت هواپیما می‌باشد.بر این اساس شما باید هنگام هدف‌گذاری به‌طور منطقی و واقعی فکر کنید و این کار را انجام دهید.

برنامه ریزی صحیح برای آموزش راحت زبان چگونه است؟

برای برنامه ریزی درست هنگام آموزش آسان انگلیسی شما باید تمام محدودیت‌های خود را در نظر بگیرید.

برای یادگیری آسان زبان انگلیسی باید چه کارهایی انجام دهیم؟

ابتدا هدف خود را مشخص کنید، برای یادگیری زبان از روش‌های متنوع کمک بگیرید و از طریق روش‌های مختلف به خودتان انگیزه دهید تا در فرایند یادگیری دلسرد نشوید.

شما چه نظری دارید؟


  1. علی گفت:

    خیلی خوب بود استاد

  2. مهدی گفت:

    خیلی درست و آموزنده بود

  3. مهدی گفت:

    آیا خروج از کشور جزو اهداف یادگیری آسان زبان انگلیسی هست؟

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      میتون انگیزه خوبی برای استارت آموزش زبان باشه براتون

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      کمک کننده است انگیزه خوبیه براتون برای شروع