چگونه آموزش زبان را شروع کنیم ؟

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور، حضور در یک جلسه کاری بسیار مهم یا رفتن به یک تعطیلات خوب را دارید باید زبان انگلیسی را بلد باشید. یادگیری زبان انگلیسی بهترین کاری است که می‌توانید برای بهبود زندگی‌تان انجام دهید. برای شروع آموزش زبان فقط شرکت در کلاس زبان کافی نیست بلکه باید تلاش، پشتکار و صبر خیلی خوبی داشته باشید. اگر شما با تمرکز کافی آموزش این زبان را شروع کنید و در عادات روزمره‌تان تغییراتی را به وجود آورید، می‌توانید فرایند یادگیری‌تان را سریع‌تر کنید. یادگیری زبان انگلیسی کار خیلی سختی نیست به شرطی که استراتژی و پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی مناسب برای آن داشته باشید.

 

به‌عنوان یک فرد مبتدی یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنم

فهرست محتوا

شروع آموزش زبان همیشه برای زبان‌آموزان کار دشواری است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم طبق مسیر زیر عمل کنید:

شروع آموزش زبان از پایه

اگر قصد شروع آموزش زبان به کودکان یا بزرگسالان را دارید حتماً از سطح مقدماتی شروع کنید. در حال حاضر افراد کمی هستند که با سطح مبتدی شروع می‌کنند! امروزه کلماتی مانند hello how are you در گفتگوهای روزمره استفاده می‌شوند. برای شروع بهتر است افعال رایج انگلیسی مانند be، have،do، say،get، make، go، know یا take را حفظ کنید و با ساختار ساده جملات انگلیسی آشنا شوید.

Subject + Verb + Object

مثال:

I go to school

They sees the dog

He know us

We have dinner

برای شروع به خاطر پیچیده بودن ساختار بعضی از جملات بهتر است به‌صورت کوتاه و ساده صحبت کنید.

تمرین مکالمات متنوع به زبان انگلیسی

گفتگوها معمولاً با پرسش آغاز می‌شوند. وقتی که ساختار جملات ساده را به‌خوبی درک کنید، می‌توانید با شناخت واژگان و افعال مکالمه خوبی را شروع کنید. اگر در مراحل ابتدایی شروع آموزش زبان هستید بهتر است یک دوست انگلیسی زبان پیدا کنید و سؤالات زیر را از او بپرسید:

What is your name?

When is your birthday?

Where are you going?

Which color do you like?

Why do you come here?

Who do you like the most?

How do you spell it?

آموزش شروع یادگیری زبان انگلیسی با مباحث جذاب گرامری

  • برای یادگیری گرامر ابتدا باید زمان حال، حال پیوسته و حال کامل را بیاموزید:

I speak English very well. (Present)

  • سپس به گذشته حرکت کنید. زمان گذشته شباهت زیادی به زمان حال دارد فقط باید فعل‌ها را به زمان گذشته تغییر دهید اما ساختار جمله یکسان است:

I spoke English very well. (Past)

  • در نهایت شما زمان آینده را یاد می‌گیرید:

I will speak english very well. (Future)

 

فکر و خیال به زبان انگلیسی

هنگام شروع آموزش زبان نه تنها باید کلمات جدید را یاد بگیرید بلکه باید عبارت مختلف را هم بیاموزید. برای این کار بهتر است به زبان انگلیسی فکر کنید به‌عنوان مثال زمانی که هوا سرد است به جای فکر کردن به زبان فارسی با خودتان بگویید oh, it’s cold. اگر این کار برای شما دشوار است می‌توانید مطالبی را از کتاب‌ها، روزنامه‌ها یا شبکه‌های اجتماعی حفظ و آن را چند بار با خودتان تکرار کنید.

 

آموزش شروع یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از منابع معتبر و متنوع

  • به زبان انگلیسی صحبت کنید: سریع‌ترین راه برای صحبت به زبان انگلیسی داشتن یک دوست انگلیسی زبان است. شما می‌توانید با دوستتان عبارات، لهجه‌ها و مکالمات مختلف را تمرین کنید اما اگر پیدا کردن یک دوست برای شما دشوار است، می‌توانید در کلاس‌های حضوری شرکت کنید و برای انجام این کار از استادتان کمک بگیرید.
  • یادگیری زبان انگلیسی در خانه رایگان است اگر از اینترنت کمک بگیرید: هزاران ویدئو در یوتیوب وجود دارد که مدرسان مختلفی با شیوه‌های گوناگون زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند. شما می‌توانید برای شروع از این ویدئوها به‌صورت رایگان استفاده کنید.
  • کتاب بخوانید _ تلویزیون ببینید _ به موسیقی گوش دهید: گوش دادن بسیار مهم است. اگر شما مهارت صحبت کردن را یاد گرفته‌اید باید بتوانید به‌خوبی بشنوید و درک کنید. برای این کار می‌توانید به موسیقی یا پادکست‌های انگلیسی گوش دهید. مطالعه کتاب و تماشای تلویزیون می‌تواند ۴ مهارت مختلف زبان انگلیسی را در شما تقویت کند.
مطالعه کنید  درمان فراموشی با تقویت حافظه در نوجوانی

 

پیش به سوی یادگیری ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی

زبان انگلیسی چهار مهارت اصلی دارد. ما به شما می‌گوییم که برای تسلط بر هر مهارت‌ها باید چه کاری انجام دهید.

Skill writing

سعی کنید یک دفتر خاطرات داشته باشید و هر روز مطلبی را به زبان انگلیسی در آن بنویسید. اهمیتی ندارد که مطالبتان خیلی ساده است حتی می‌توانید با جملات کوچک شروع کنید و به‌تدریج آن‌ها را طولانی‌تر کنید. اینترنت یک راه عالی برای کمک به شما در این زمینه است. سعی کنید در انجمن‌ها و اتاق‌های گفتگو عضو شوید و دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید تا خیلی بهتر بر مهارت writing مسلط شوید. نوشتن فرصت خوبی است تا کلماتی که در گذشته آموخته‌اید را مرور و به گرامر بیشتر فکر کنید.

Skill speaking

باید تلاش کنید تا جایی که می‌توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید. بهترین برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی « تمرین speaking» است. هیچ چیز بهتر از صحبت کردن به پیشرفت شما کمک نمی‌کند. برای این کار بهتر است در یک محیطی انگلیسی زبان قرار بگیرید و این مهارت را تمرین کنید. شرکت در یک دوره انگلیسی یا حضور در یک کشور انگلیسی زبان می‌تواند به شما کمک کند. سریع‌ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی این است که خودتان را با انگلیسی زبانان احاطه کنید. عادت کنید که به زبان انگلیسی فکر کنید یا صدایتان را ضبط کنید و با گوش دادن به آن اشتباهات و ایراداتتان را بگیرید. گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی می‌تواند مهارت speaking شما را تقویت کند.

Skill reading

این مهارت را می‌توانید به‌صورت تنهایی و خارج از کلاس درس هم یاد بگیرید. یک دیکشنری با خودتان داشته باشید و به دنبال کلمات جدید بگردید. یادداشت کردن این کلمات در دفترچه و تکرار آن‌ها به‌تدریج دایره لغاتتان را گسترش می‌دهد. زبان آموزان سطح متوسط می‌توانند با مطالعه روزنامه و زبان آموزان سطح پایین‌تر با مطالعه داستان‌ها یا کتاب‌های کودکان مهارت reading تقویت کنند. اگر شما بدون توجه به سطحتان به دنبال کتاب‌های ساده‌تر یا سخت‌تر باشید نه تنها چیزی از آن‌ها یاد نمی‌گیرید بلکه زمانتان را از دست می‌دهید و خیلی سریع از شروع آموزش زبان دلزده می‌شوید. هنگام مطالعه سعی کنید ابتدا معنی کلی متن را بفهمید سپس با تکرار مجدد آن به دنبال درک بیشتر جزئیات باشید. هنگام خواندن یک متن اگر متوجه معنی کلمه‌ای نشدید به اطراف آن نگاه کنید و سعی کنید با بررسی آن‌ها معنی آن لغت را پیدا کنید.

 

Skill listening

مهارت listening را باید به‌صورت روزانه تمرین کنید. گوش دادن به اخبار، تماشای برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم‌های انگلیسی می‌تواند این مهارت را در شما تقویت کند. هنگام گوش دادن به یک فایل صوتی ابتدا سعی کنید معنی کلی آن را بفهمید سپس برای بار دوم عمیق‌تر به آن گوش کنید و به دنبال کشف جزئیات باشید. تکنیک سایه زدن برای شروع آموزش زبان و مهارت listening بسیار کاربردی است.

 

هرگز از اشتباه کردن نترسید و اعتماد به نفستان را از دست ندهید

هیچ‌کدام از ما دوست نداریم در مقابل دیگران اشتباه کنیم اما اشتباهاتمان در زبان انگلیسی به ما در یادگیری بهتر این مهارت کمک می‌کند. هیچ‌گاه فرصت صحبت کردن به زبان انگلیسی را از خودتان نگیرید و در صورت اشتباه عصبی نشوید. اگر در آموزشگاه ثبت نام کرده‌اید یا حتی در دانشگاه این زبان را می‌خوانید، بگذارید تا معلم یا استادتان اشتباهاتتان را بشنود و به شما کمک کند تا آن‌ها را رفع کنید. بعضی از افراد به دلیل خجالتی بودن یا کمبود اعتماد به نفس از صحبت کردن به زبان انگلیسی فرار می‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا پیشرفت نکنند؛ پس نگران نباشید و یادگیری زبان را یک فرایند سرگرم کننده ببینید تا راحت‌تر آن را بیاموزید.

 

برای شروع آموزش زبان باید حتماً هدف خاصی را مشخص کنیم

بله، تعیین هدف باعث می‌شود تا انگیزه خوبی برای یادگیری داشته باشید به‌عنوان مثال با خودتان فکر کنید که چرا یادگیری این زبان را شروع کرده‌ام آیا می‌خواهم به سفر بروم، قصد تجارت دارم، می‌خواهم در یک کشور خوب ادامه تحصیل دهم یا دوست دارم خیلی راحت فیلم‌ها و کتاب‌های زبان اصلی را دنبال کنم! هنگامی که برای شروع این مهارت دلیل داشته باشید، می‌توانید با تمرکز روی آن مسیر بهتری را انتخاب کنید. تعیین هدف برای شما چارچوب مشخصی را به وجود می‌آورد تا با در نظر گرفتن آن خیلی بهتر این مهارت را یاد بگیرید و هیچ‌گاه تسلیم نشوید.

 

آیا شما هم دوست دارید فرآیند یادگیری زبان انگلیسی‌تان را سرعت ببخشید

در این بخش می‌خواهیم هر کاری که برای شروع آموزش زبان و تقویت این مهارت ارزش انجام دادن دارد را با شما بررسی کنیم. بر اساس تحقیقات انجام شده این تکنیک‌ها بسیار مؤثر هستند به شرطی که نسبت به انجام آن‌ها متعهد باشید.

 

هر چه به دستتان می‌رسد را بخوانید

اگر قصد شروع آموزش زبان انگلیسی را دارید ادبیات کلاسیک، ایمیل‌ها، وب سایت‌ها، روزنامه‌ها یا خبرهای رسانه‌های اجتماعی را به‌دقت بخوانید. این محتواها مملو از لغات جدید هستند که باعث می‌شوند شما به‌سرعت پیشرفت کنید. یکی از راهکارهای حفظ واژگان «یادگیری لغات در زمینه» است. این کار لغات را در ذهن ماندگارتر می‌کند.

مطالعه کنید  7 راز بی نظیر برای تقویت ریدینگ

 

با انسان‌های مختلف صحبت کنید

حتماً شما هم بارها جمله “من زبان انگلیسی را می‌فهمم اما نمی‌توانم به آن صحبت کنم” را شنیده‌اید. این مشکل اکثر زبان آموزان است و دلیل اصلی‌اش عدم صحبت و برقراری ارتباط هست. برای رفع این مشکل باید در کلاس‌های حضوری یا آنلاین ثبت نام کنید و بالاجبار یاد بگیرید که به زبان انگلیسی صحبت کنید.

 

نگاه متفاوت‌تری نسبت به واژگان جدید داشته باشید

هنگامی که شما در یک عبارت، کلمه‌ای را یاد می‌گیرید آنقدر آن واژه به نظرتان جذاب می‌شود که فراموش کردنش غیرممکن به نظر می‌رسد. برای مبارزه با فراموشی واژگان انگلیسی همیشه یک دفترچه یا ابزاری مانند آن داشته باشید و هر کلمه یا عبارت جدیدی که می‌شنوید را در قالب یک جمله یادداشت کنید. این کار باعث صرفه جویی در زمانتان می‌شود و برای یادآوری آن کلمه مجبور نیستید به دفترچه یادداشتتان مراجعه کنید بلکه با یادآوری آن جمله، آن کلمه را هم به یاد می‌آورید.

 

روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه با کانال‌های یوتیوب یا پادکست‌های جدید

در حال حاضر فضاهای مجازی، یوتیوب و پادکست‌ها به‌طور گسترده‌ای در زمینه آموزش زبان کار می‌کنند. این برنامه‌ها فهمیده‌اند که برای جذب کاربر باید موضوعات مختلفی را پوشش دهند تا هر شخصی با هر علاقه‌ای جذبشان شود. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا شما بتوانید هنگام راه رفتن، رانندگی، استراحت یا در طول سفر به‌راحتی، بدون پرداخت هزینه‌های گزاف و به‌صورت رایگان فایل‌های آموزش زبان را گوش کنید.

 

در اولین فرصت به خارج از کشور سفر کنید

برای شروع آموزش زبان بهترین تکنیک غرق شدن در آن است. زبان انگلیسی رایج‌ترین زبان در جهان است، این مسئله باعث شده تا سفر به کشورهای دیگر چندان دشوار نباشد زیرا شما مجبور به یادگیری زبان آن کشور نیستید و می‌توانید با شروع آموزش زبان انگلیسی سریع از عهده انجام کارهایتان برآیید.

 

در این مسیر از دوستانتان کمک بگیرید

آیا دوستی دارید که به زبان انگلیسی مسلط باشد؟

  • بله، از او بخواهید تا هر روز یا چند روز در میان وقتی را به شما اختصاص دهد و با شما به زبان انگلیسی صحبت کند، مجلات و کتاب‌های انگلیسی را بخواند یا فیلم انگلیسی ببیند.
  • خیر، می‌توانید با کمک اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک یا عضویت در وبلاگ‌های مختلف چنین فردی را پیدا کنید.

 

از سؤال کردن نترسید

سؤال پرسیدن باعث تسلط شما به زبان انگلیسی می‌شود. اگر قصد شروع آموزش زبان را دارید از همین ابتدا کنجکاو باشید و هر سؤالی که به ذهنتان می‌رسد را بپرسید. وبلاگ‌های مختلفی وجود دارند که مخصوص زبان آموزان هستند. در این فضاها پرسش و پاسخ‌های زیادی مطرح شده که می‌تواند به افزایش اطلاعاتتان کمک کند.

 

به دنبال سبقت گرفتن از ستارگان باشید

شما می‌توانید فرایند یادگیری‌تان را با بازیگر یا خواننده محبوبتان ترکیب کنید. مصاحبه‌های مختلف آن‌ها را ببینید، فیلم‌ها یا آهنگ‌هایشان را دنبال کنید و با شنیدن هر کلمه یا عبارت جالبی آن‌ها را یادداشت کنید تا به‌تدریج تسلط شما به زبان انگلیسی بیشتر شود.

 

با آنچه واقعاً به آن نیاز دارید شروع کنید

اگر دائماً اهدافتان را به خودتان یادآوری کنید شوق و انگیزه‌تان برای یادگیری بیشتر می‌شود. اگر قصد دارید یک کنفرانس در خارج از کشور برگزار کنید پس برای شروع از افرادی که چنین سابقه‌ای دارند کمک بگیرید _ اگر می‌خواهید یک سفر تفریحی به خارج از کشور داشته باشید حتماً واژگان و عباراتی که در سفر لازمتان می‌شود را یاد بگیرید؛ این تکنیک به شما کمک می‌کند تا بر اساس هدفتان زبان انگلیسی را بیاموزید و هرگز خسته و سردرگم نشوید.

 

به خودتان سخت نگیرید

هر وقت احساس کردید همکلاسی‌هایتان پیشرفت کرده‌اند اما شما پیشرفت چندانی نداشته‌اید هرگز به خودتان نگویید که من نمی‌توانم به انگلیسی صحبت کنم یا من نمی‌توانم پیشرفت کنم زیرا این عبارات شما را از یادگیری منع می‌کند، همان پیشرفتی که داشته‌اید را هم نادیده می‌گیرد و شما را متقاعد می‌کند که از یادگیری زبان انگلیسی دست بکشید. به جای گفتن این عبارات دائماً با خودتان بگویید که من انگلیسی را یاد می‌گیرم و هر روز پیشرفت می‌کنم، من خیلی بهتر از ۶ ماه قبلم هستم، شروع آموزش زبان همیشه آسان نیست اما ارزشش را دارد؛ این کارها باعث می‌شوند تا هدف شما پر رنگ‌تر و مسیر شما مشخص‌تر شود.

 

از فهرست واژگانی که درست کرده‌اید خلاقانه استفاده کنید

بعد از شروع آموزش زبان آنقدر انگیزه دارید که فکر می‌کنید هر کلمه جدیدی که یاد بگیرید را فراموش نمی‌کنید اما زمانی که تعداد این لغات افزایش می‌یابد دچار فراموشی می‌شوید. برای جلوگیری از این کار بهتر است از تکنیک نوشتن استفاده کنید. فرایند نوشتن باعث می‌شود تا موضوعاتی که یاد می‌گیرید در ذهنتان تقویت شود. لغاتی که یاد می‌گیرید را دسته بندی کنید و برای آن‌ها پیوند معنایی ایجاد کنید، این کار باعث حفظ بهتر آن‌ها می‌شود به‌عنوان مثال:

  • صفحه‌ای که دارید را به سه ستون «کلمات _ بخش گفتار _ تعریف» تقسیم کنید.
  • لغات جدید را با توجه به کاربردی که دارند کدگذاری کنید.
  • برای هر کلمه یک جمله خلاقانه بسازید تا یادآوری آن راحت‌تر باشد.

 

از دوستان بومی‌تان دوری کنید

سعی کنید اکثر اوقات با افرادی معاشرت کنید که به زبان انگلیسی مسلط‌اند یا در حال یادگیری این زبان هستند زیرا صحبت کردن با سایر افراد نه تنها شما را به چالش نمی‌کشد بلکه شما را وسوسه می‌کند تا به زبان مادری‌تان صحبت کنید.

مطالعه کنید  شروع آموزش زبان دوم در کودکان

 

به خودتان انرژی مثبت دهید

  • به خودتان یادآوری کنید که چرا تصمیم به شروع آموزش زبان گرفته‌اید.
  • نقل‌قول‌های الهام بخش را دائماً با خودتان تکرار کنید یا آن‌ها را روی آینه بچسبانید.
  • با دوستان و خانواده‌تان درباره اهدافی که دارید صحبت کنید.
  • خودتان را در آینده تصور کنید. به زمانی بیندیشید که به هدفتان رسیده‌اید و بسیار خوشحال هستید.
  • برای غوطه‌ور شدن در فرهنگ این کشور سعی کنید غذاهای محلی آنجا را درست کنید، مقالات خبری را دنبال و فیلم‌های بومی آنجا را تماشا کنید.

 

معرفی وب سایت‌های برتر آموزش زبان انگلیسی

اگر کمی در اینترنت بگردید هزاران وب سایت مختلف را می‌بینید که در حال آموزش زبان انگلیسی هستند. در این بخش قصد داریم بهترین وب سایت‌های آموزشی را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

www.learnenglish.vn

این سایت آموزشی هزاران مبحث درسی را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد و در تلاش است تا آموزش انگلیسی را برای زبان آموزان سطوح مختلف آسان‌تر کند. این سایت قابلیت پشتیبانی دارد و هدفش آموزش راحت زبان انگلیسی در قالب سرگرمی است.

British Council

با کمک این وب سایت می‌توانید موارد دلخواهتان را جستجو کنید و زبان انگلیسی را به‌صورت رایگان در قالب داستان، بازی، فعالیت‌های شنیداری و تمرین‌های گرامری یاد بگیرید. اگر قصد شروع آموزش زبان را دارید و می‌خواهید ابتدا مهارت writing تقویت کنید پیشنهاد ما به شما سایت British Council است.

EnglishTopic.net

یکی از ساده‌ترین وب سایت‌های آموزش زبان انگلیسی آنلاین که یک منبع خوب برای واژگان و دستور زبان است «سایت EnglishTopic.net» می‌باشد. با این سایت می‌توانید چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را در خودتان تقویت کنید، از معلمان آنلاین کمک بگیرید، با آن‌ها به‌صورت تلفنی صحبت کنید و حتی دوستان انگلیسی زبان زیادی را در نقاط مختلف دنیا پیدا کنید.

PhraseMix

یکی از جذاب‌ترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی در اینترنت «PhraseMix» است. این سایت عبارات انگلیسی را به روش جدیدی به شما آموزش می‌دهد. شناخت عبارات باعث می‌شود تا مکالمات بهتری داشته باشید.

Learn English on About.com

اگر قصد شروع آموزش زبان را دارید اما نمی‌دانید از چه سایتی استفاده کنید Learn English on About.com به شما کمک می‌کند تا در قالب فیلم‌ها و آزمون‌های مختلف واژگان، دستور زبان و سایر مطالب را به زبان انگلیسی یاد بگیرید. این سایت برای زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته بسیار مناسب است. در این سایت می‌توانید تلفظ، مهارت نوشتاری، مهارت گوش دادن، مهارت صحبت کردن، مهارت خواندن، واژگان، گرامر، تکنیک‌های آزمون‌های مختلف مانند تافل یا آیلتس را یاد بگیرید. برای استفاده از این سایت فقط کافی است یک تلفن هوشمند داشته باشید.

Holmwoods

این سایت به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا با تماشا کردن یا گوش دادن زبان انگلیسی را یاد بگیرند و نتایجشان را ثبت کنند.

Voice of America

این سایت اخبار و اطلاعات مختلف را به‌صورت روزانه برای میلیون‌ها زبان آموز در سراسر جهان منتشر می‌کند همچنین برنامه‌های صوتی، فیلم‌های زیرنویس، واژگان مختلف و پادکست‌های متنوعی دارد.

English Central

این سایت به‌صورت رایگان و پولی ویدئوهای آموزشی مختلفی را در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهد. شما می‌توانید ویدیوها را بر اساس مشاغل، موضوعات اجتماعی، مسافرتی، مباحث مرتبط با تلفظ یا امتحانات مختلف انگلیسی انتخاب و تماشا کنید.

 

Success IELTS

زبان آموزانی که قصد شروع آموزش زبان برای امتحانات آیلتس را دارند، می‌توانند از این سایت به‌صورت رایگان استفاده کنند. مباحث این سایت بسیار ساده است و شما را برای بخش‌های مختلف آزمون آیلتس مانند speaking یا writing آماده می‌کند.

Speakingtopic.com

این وب سایت فوق‌العاده انتخاب خوبی برای شروع آموزش زبان است زیرا موضوعات مختلفی را در زمینه مکالمات روزمره مطرح و به‌دقت بررسی می‌کند.

 

کلام آخر

شما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنید و می‌توانید بر حسب علاقه‌تان به موضوعات علمی، موسیقی، کامپیوتر، سلامتی، کسب و کار یا ورزش به اینترنت _ مطبوعات _ تلویزیون یا شبکه‌های مجازی دسترسی داشته باشید؛ اما مشکلی که وجود دارد «تسلط به زبان انگلیسی» است! امروزه اکثر وب سایت‌ها، کتاب‌های معتبر، مطبوعات و موضوعات علمی به زبان انگلیسی هستند و شما برای درک آن‌ها باید این مهارت را یاد داشته باشید. زندگی در عصر ارتباطات باعث شده تا برای برقراری ارتباط با مردم دنیا به زبان انگلیسی نیاز پیدا کنیم. اگر تا به حال برای شروع آموزش زبان تصمیم نگرفته‌اید کمی جدیدتر به آن فکر کنید. در این مقاله سعی کردیم آموزش زبان را از سطح مبتدی بررسی کنیم و تکنیک‌های تقویت آن در سطوح بالاتر را به شما آموزش دهیم.

 

سوالات متداول شروع آموزش زبان

به‌عنوان یک فرد مبتدی برای شروع آموزش زبان از کجا شروع کنم؟

• حتماً زبان انگلیسی را از پایه شروع کنید. • تمرین مکالمه داشته باشید. • مباحث گرامری را به‌دقت یاد بگیرید. • به زبان انگلیسی فکر کنید.

برای سرعت بخشیدن به روند آموزش زبان چه کارهایی باید انجام دهیم؟

• هرچه به دستتان می‌رسد را مطالعه کنید. • با انسان‌های مختلف معاشرت داشته باشید. • واژگان را در زمینه‌های یاد بگیرید. • کانال‌های یوتیوب یا پادکست‌ها را دنبال کنید. • به خارج از کشور سفر کنید. • از دوستانتان کمک بگیرید. • سؤال بپرسید.

مهم‌ترین قدم در شروع آموزش زبان چیست؟

مهم‌ترین کاری که قبل از یادگیری این مهارت باید انجام دهید تعیین هدف است.