چرا انگلیسی برای کودکان مفید است؟

روز به روز استفاده از زبان انگلیسی در دنیای امروز رو به افزایش است و به همین دلیل لزوم بهره گیری از زبان در دنیای امروز برای بچه ها یکی از مهمترین مهارت ها می باشد که با والدین به آن توجه زیادی داشته باشند. امروزه اکثر کشورها در تجارت، ارتباط و و برقراری ارتباط از زبان انگلیسی استفاده می کنند و همین استفاده گستره آن را تبدیل به یک زبان جهانی تبدیل کرده است و والدین اغلب خواهان این هستند تا زبان انگلیسی را به فرزندان خود به عنوان زبان دوم معرفی کنند. همین مطالب می تواند جواب خوبی  برای این سؤال باشد که چرا انگلیسی برای کودکان مفید است؟

چرا انگلیسی برای بچه ها مفید است

چرا انگلیسی برای بچه ها مفید است

خیلی مهم است که والدین به فرزندان خود زبان انگلیسی را یاد بدهند. اکثر مشاغلی که کار تجارت می کنند و مشتریان بین المللی دارند ترجیح می دهند کسانی را استخدام می کنند که به زبان انگلیسی مسلط هستند و چه بهتر که از همان اوایل کودکی این توانایی را در فرزندان خود ایجاد کنیم.

آیا برای این کار آماده هستید؟

والدین گرامی که می خواهید به فرزندان خود انگلیسی یاد بدهید و فکر می کنید کار آسانی است؛ کاملا اشتباه می کنید این کار نیاز به حوصله، سواد و خلاقیت بسیار بالایی دارد پس برای این کار باید کاملا آماده باشید و یا آن را به یک متخصص بسپارید. 

آماده شدن کمی طول می کشد:

چرا انگلیسی برای کودک مفید است

چرا انگلیسی برای کودک مفید است

هرگز بدون ایده و خلاقیت وارد کلاس درس نشوید. آماده سازی بسیار مهم است و نیاز به جمع آوری مطالب اموزشی خیلی زیادی دارد. برخی معمان با ورود به کلاس با یک تخته وایت برد و ماژیک هم می تواند خلاقیت ایجاد کند و کلاس داری کند اما ریسک بسیار بالایی دارد پس بهتر است همیشه با برنامه و ابزار مورد نیاز وارد کلاس درس مخصوصا اگر می خواهید به کودکان یاد بدهید؛ بشوید. 

توجه به هوش های چندگانه:

یکی از راه های بهتر آموزش زبان انگلیسی به کودکان این است که تمامی محدودیت ها و توانایی های آن ها را بشناسیم تا بتوانیم با آن ها به صورت مؤثر کار کنیم. باید از سبک های یادگیری کودکان کاملا مطلع باشید و اینکه بدانید از چه نوع هوشی برخرودار هستند. 

آیا قبول دارید تدریس به کودکان کار ساده ای نیست.

مثلا برای دانش آموزان موسیقیایی از آهنگ و ریتم و شعر استفاده کنید.

برای دانش آموزان هوش هیجانی، از بدن و زانوها و سر انگشتان و حذکات بدنی بهره ببرید. 

برای کسانی که هوش بصری – مکانی دارند بهتر است از نمودارها و نقشه ها و انواع کمک ای تصویری بهره برد .

 به آن ها اجازه ندهید خسته شوند:

اگر کودکان بی حوصله و خسته باشند هیچ توجهی نخواهند کرد و اصلا یاد نخواهند گرفت. نیازی نیست که در کلاس دلقک شوید، آن ها خودشن در کلاس یاد می گیرند. کار شما تنها جذاب کردن کلاس درس است. برای این کار چند روش وجود دارد: پس از مدتی نشیتن و تمرکز بر روی کار، آن ها را از جای خود بلند کنید و اجازه دهید کمی هم در کلاس فالیت بدنی داشته باشند. 

برای اثربخش تر کردن کلاس درس بهتر است از روش ندریس های مختلف استفاده کرد مثلا از آواز خواندن، قصه خوانی، بازی کردن، نوشتن و خواندن و … همه این ها را باید با هم در کلاس درس به کار برد. تا جایی که می توانید از روش تدریس هایی استفاده کنید که از حرکت و جنب و جوش بهره می برد. 

به یاد داشته باشد که همه چیز بازی نیست:

هر بازی  و یا خلاقیتی که در کلاس طراحی می کنید باید یک نوع یادگیری خاص را پوشش دهد و تنها برای پر کردن ساعات کلاس و سرگرمی بچه ها نباشد. کودک در کنار بازی باید مستقیما با منابعی که برای آموزش انگلیسی تهیه شده روبرو شود. در این خصوص پکیج استاد جاوید را می‌توان بهترین پکیج آموزش زبان انگلیسی به کودکان دانست.

توجه به آموزش:

 در مورد دروس باید مطابق با اهداف آموزشی برنامه ریزی کرد واژگان و دستور زبان و زبان باید در متن آورده شود. مثلا برای آموزش کلمات مربوط به غذا باید در هنگام صرف ناهار و شام و یا صبحانه آن ها را به دانش آموزان ارائه داد و از دادن یک لیست از واژگان به آن ها خودداری کنید.

همیشه آن ها را با انگیزه نگه دارید:

با بالا رفتن سن بچه ها ممکن است دیگر بازی های کودکی برای آن ها مؤثر و لذت بخش نباشد باید بدانید که آن ها در هر سنی به چه چیزی بیشتر نیاز و یا علاقه دارند.

مطالعه کنید  جامع ترین روش حفظ قرآن

شما چه نظری دارید؟