اشتباه بزرگی که روابط را خراب می کند

اشتباه بزرگی که روابط را خراب می کند

اشتباه بزرگی که روابط را خراب می کند

افرادی را در نظر آورید که از صحبت کردن و ارتباط گرفتن با هم لذت می برند، این افراد هم آرام تر هستند و هم کمی باهوش تر و آرامش بیشتری را هم تجربه می کنند. از طرف دیگر افرادی هم هستند که دوست دارند هر چه سریعتر این مکالمه پایان بگیرد. یک مکالمه خوب هم شنونده و هم گوینده ی خوبی دارد، موارد مشترک زیادی دو طرف با هم دارند و همیشه موارد خنده دار و بامزه پیدا می کنند و می توانند ساعت ها با هم وقت بگذرانند.

معمولا گفتگوهای خوب ساده هستند و خودش پیش می رود و لازم نیست از قبل چیزی برای آن آماده کنید. اشتباه بزرگی که روابط را خراب می کند این سؤال و این بخش یکی از مهمترین مواردی است که این روزها افراد زیادی درگیر آن هستند؛ پس ما را دنبال کنید.

سعی در کسب چیزی نکنید:

بدترین کار برای از دست دادن یک مکالمه این است که بخواهید از آن چیزی به دست آورید افراد این انرژی شما را می گیرند و دقیقا می دانند شما به چه دلیل با آن ها مکالمه را شروع کرده اید و همین امر آن ها را از مکالمه با شما باز می دارد.

چگونه از این کار خودداری کنیم؟

وقتی برای کار مشخصی می خواهید با افراد سر صحبت را باز کنید در ابتدای امر این کار را نکنید و مقداری زمان به خود و شخص مقابل بدهید.

گفتن همه چیز درباره خود:

برخی افراد در مکالمات سعی دارند کلا در مورد خود حرف بزنند و منم منم کنند و خود را بالا بکشند حتی اگر در مورد کلی ترین سؤالات هم از آنان بپرسید از هم سعی دارند آن را به خود و خاطرات خود ربط دهند.

برای ادامه این مکالمه به حرف های افراد گوش کنید و اجازه دهید مکالمه راه خود را پیش برود و به داستان های آن ها گوش فرا دهید. اگر گاهی اتفاق و یا داستان مشابهی داشتید با آن ها به اشتراک بگذارید.

 

اشتباهی که روابط را خراب می کند

اشتباهی که روابط را خراب می کند

اظهار فضل:

در برخی مکالمات می بینید که افراد حتی نسبت به مسائلی که از آن ها آگاهی ندارند اظهار نظر می کنند و حتی گاهی اطلاعاتی اشتباه به دیگران می دهند که همین امر باعث می شود که کسی با آن ها همکلام نشود.

زبان بدن را فراموش کنید:

حداقل نیمی از ارتباطات ما از طریق حرکات صورت و سایر قسمت های بدن ما انجام می گیرد؛ اگر خود را مجبور کنیم که در موقعیت مناسب از زبان دن درستی بهره ببریم؛ در صورت فراموش کردن یک حرکت ممکن است کل رشته کلام از دست ما خارج شود. به همین دلیل گاهی بهتر است زبان دن را فراموش کنیم. 

مکث و من من نداشته باشید:

این امر یکی از رایج ترین اشتباهات است و خیلی وقت ها مانع از تراوشات ذهنی شما می شود و شما را به پایین پرتاب می کند و نمی توانید در سخنرانی خود بیشتر پیش بروید. گاهی اوقات در بین صحبت های خود مکث کنید این کار به شما کمک می کند تا به دیگران هم اجازه صحبت و اظهار نظر بدهید. زیرا اگر این مکث آگاهانه و عمدی باشد می تواند حجتی تمرکز شما را بیشتر و بهتر کند و یک تنفس هم برای شما باشد، اما اگر مدام در بین صحبت ها به دلیل فراموشی متن سخنرانی و یا نفس کم آوردن مکث و من من کنید این نکته را به فرد مقابل انتقال می دهید که به متن مسلط نیستید. 

ساده کردن:

 درباره هر موضوعی که نمی دانید و سررشته ای از آن ندارید؛ کاملا در کمال خونسردی آن را بی اهمیت جلوه داده و با سادگی و شوخی آن از آن بگذرید. 

ارتباط برقرار کردن و داشتن مکالمه و یا سخنرانی خوب، کار دشواری نیست. تنها کاری که می توانید برای داشتن یک ارتباط خوب انجام دهید این است که از آب و هوا و یا از سرگرمی های آخر هفته خود بگویید. اینکه مثلا به چه نوع مکان های تفریحی علاقه دارد و یا چه نوع نوشیدنی را بیشتر دوست دارد. در خیلی از مکالمات افراد فقط سعی دارند خود را خوب و قهرمان جلوه دهند و کلا خود را تبلیغ کنند 100% اینگونه ارتباط و مکالمه ای به سرانجام خوبی نخواهد رسید.

 

مطالعه کنید  چگونه زبان انگلیسی را فول شویم؟

شما چه نظری دارید؟