جملات کاربردی در مصاحبه انگلیسی که باید بدانید به همراه 5 نکته برای موفقیت

جملات-کاربردی-در-مصاحبه-انگلیسی-

شاید وقتی از دور نگاه می‌کنید مصاحبه شغلی به نظر شما استرس زا باشد اما اگر از قبل آمادگی‌های لازم را کسب کرده باشید متوجه می‌شوید چندان هم سخت و نگران کننده نیست. یکی از راه‌های آماده شدن برای مصاحبه این است که فهرستی از واژگان مرتبط با زمینه شغلی خود را تهیه کنید تا به افزایش دایره لغت انگلیسی شما در این زمینه کمک کند. در این صورت می‌توانید سؤالات را با جزئیات کامل پاسخ دهید. وقتی دایره لغاتی خوبی داشته باشید می‌توانید شایستگی‌ها، مهارت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی خود را به بهتری شکل ممکن بیان کنید. به نظر شما جملات کاربردی در مصاحبه انگلیسی چه جملاتی هستند؟

12 جمله کاربردی زبان انگلیسی در مصاحبه

برخی از اصطلاحات انگلیسی در مصاحبه کاری به شما کمک کنند تا خود را با دید مثبتی به کارفرما معرفی کنید. این عبارات می‌توانند مکالمه شما را به خوبی چهارچوب بندی کنند. در ادامه فهرست جملات رایج در مصاحبه انگلیسی را برای شما آورده‌ایم تا کارتان راحت‌تر شود و به آموزش زبان کمک کند.

1.     I can, I will

یکی از جملات انگلیسی در مصاحبه شغلی “I can, I will” است. عباراتی مانند “I can, I will” نشان می‌دهد شما نسبت به استعدادهایتان کاملاً مطمئن هستید. کلمه “will” به معنای اعتقاد و توانایی شما است. این عبارت نشان می‌دهد شما در مورد موضوع پرسیده شده فکر کرده‌اید و پر قدرت آمده‌اید تا نیاز شرکت را در زمینه مربوطه تأمین کنید.

Why are you a good fit for this job?

چرا برای این شغل مناسب هستید؟

I am a good fit for this job because I can produce results.In my last job, I sold the highest number of customer maintenance plans for three quarters in a row.

من برای این کار مناسب هستم زیرا می‌توانم نتیجه بگیرم. در آخرین کارم، بیشترین تعداد برنامه‌های نگهداری مشتری را برای سه چهارم متوالی فروختم.

2.     I look forward to

به محض اینکه مصاحبه‌ای به شما داده شد، می‌توانید با چیزی مانند “I look forward to the chance to discuss what I can bring to your company.” پاسخ دهید. این اصطلاح نه تنها مثبت و امیدوارکننده است بلکه نشان اعتماد به نفس شما است. در طول مصاحبه می‌توانید از “I look forward to” برای توضیح جنبه‌های شغلی مورد علاقه‌تان یا سبک کاری مد نظرتان استفاده کنید.

How do you respond to new project assignments?

چگونه به تکالیف پروژه جدید پاسخ می‌دهید؟

I look forward to the first project planning meeting with a new team. Listening to everyone’s input and ideas helps everyone get to know each other and figure out what roles we will take on.

من مشتاقانه منتظر اولین جلسه برنامه ریزی پروژه با یک تیم جدید هستم. گوش دادن به نظرات و ایده‌ها به همه کمک می‌کند تا یکدیگر را بشناسند و بفهمند چه نقش‌هایی را به عهده خواهند گرفت.

3.     Respect

Respect-جمله-کاربردی-برای-مصاحبه

یکی از جملات مهم در مصاحبه انگلیسی “Respect” است. شما بعد از اینکه با شرکت آشنا شدید، می‌توانید جنبه‌های خاص محصولات، شیوه‌ها یا پروژه‌های شرکت را برای مصاحبه‌گر توضیح دهید. ابراز احترام شما نشان می‌دهد در مورد کسب و کار تحقیق کرده‌اید. آگاهی شما نسبت به شرکت منجر به گفت و گوی عمیق‌تری می‌شود و این اتفاق می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

What have you learned from your mentor?

از مربی خود چه آموخته‌اید؟

One of the traits I most respect is her ability to show empathy to everyone she meets. I think it helps people trust her quickly. She can mediate conflict, and people are willing to try her suggestions.

مطالعه کنید  راه های افرایش انگیزش

یکی از ویژگی‌هایی که من بیشتر به آن احترام می‌گذارم، توانایی او در نشان دادن همدلی با هر کسی است که ملاقات می‌کند. فکر می‌کنم به مردم کمک می‌کند سریع به او اعتماد کنند. او می‌تواند تعارض را میانجی گری کند و مردم مایل‌اند پیشنهادات او را امتحان کنند.

4.     Opportunity

از جملات انگلیسی در مصاحبه استفاده می‌شود، می‌توان به “Opportunity” اشاره کرد. این کلمه هم فرصت‌های گذشته شما که باعث توسعه مهارت‌هایتان شده‌اند را توصیف می‌کند و هم اجازه قدردانی به شما می‌دهد. شما می‌توانید در مورد فرصت‌های گذشته و اینکه تا چه حد درباره فرصت‌های آینده هیجان زده هستید صحبت کنید.

What are you looking for in a new position?

در یک موقعیت جدید به دنبال چه هستید؟

I see this job as an opportunity to increase my exposure to clients. I have been working in the back office at my previous job, and I look forward to improving my customer service skills.

من این شغل را فرصتی می‌بینم تا در معرض دید مشتریان قرار بگیرم. من در شغل قبلی‌ام در دفتر پشتی کار می‌کردم و مشتاقانه منتظر بهبود مهارت‌های خود در خدمات مشتری هستم.

5.     Experience

در مصاحبه کاری به انگلیسی علی رغم اینکه رزومه شما نشان دهنده تجربیات شغلی‌تان است اما می‌توانید خلاصه‌ای از تجربیات خود را در صورت لزوم بیان کنید؛ به‌عنوان مثال درباره پروژه‌ها یا وظایفتان حرف بزنید. این کار به شما کمک می‌کند تا تفاوت‌های کار قبلی و جدیدتان را نشان دهید.

How have your previous jobs prepared you for this one?

مشاغل قبلی شما چگونه شما را برای این شغل آماده کرده است؟

I have 10 years of experience in sales and marketing, most of it with one company. I worked for many different clients during that time and learned how to adapt my work to the needs of each one.
من 10 سال تجربه در فروش و بازاریابی دارم که بیشتر آن با یک شرکت است. من در طول آن برای مشتریان مختلف کار کردم، وقت گذاشتم و یاد گرفتم که چگونه کار خود را با نیازهای هر کدام تطبیق دهم.

6.     Skills

با توصیف خودتان به مصاحبه کننده کمک می‌کنید تا شما را بهتر بشناسد. بهتر است به جای فهرست کردن مهارت‌هایتان، یک یا دو مورد که از همه اهمیت بیشتری دارند را انتخاب و در خصوصشان صحبت کنید؛ به‌عنوان مثال به جای اینکه بگویید ICDL دارید توضیح دهید که چگونه در برنامه‌های نرم افزاری تخصص دارید و می‌توانید با آن‌ها کار کنید.

Can you describe some of your soft skills?

آیا می‌توانید برخی از مهارت های نرم خود را توضیح دهید؟

I think the most valuable skill I have is time-management. I am diligent in using a calendar and each day I use a journal to record my accomplishments and what I need to complete the next day. It helps me stay organized and on track for deadlines.

فکر می‌کنم با ارزش‌ترین مهارتی که دارم، مدیریت زمان است. من در استفاده از یک تقویم کوشا هستم و هر روز از یک دفتر برای ثبت دستاوردهای خود و آنچه که باید روز بعد تکمیل کنم استفاده می‌کنم. این به من کمک می‌کند تا سازماندهی شده و در مسیر تعیین ضرب‌الاجل باشم.

7.     Goals

نشان دادن تأثیر شغل پیش رو در زندگی آینده‌تان می‌تواند بسیار مفید باشد. اهداف خود را شرح دهید به‌عنوان مثال بگویید چگونه این شغل می‌تواند به شما مهارت یا تجربه بدهد.

Can you explain why you changed careers?

آیا می‌توانید توضیح دهید که چرا شغل خود را تغییر دادید؟ (این سؤال جزء جملات پر کاربرد در مصاحبه انگلیسی است.)

As soon as I settled on a design major in college, I set a goal that I wanted to design logos for clients and help them develop their brand strategy. I have been working at our family business to help my dad, but I never forgot my goal. This job will help me get closer to that goal.

مطالعه کنید  ضرب المثل های مهم انگلیسی درباره سفر

به محض اینکه در یک رشته طراحی در کالج مستقر شدم، هدفی را تعیین کردم که می‌خواهم برای مشتریان لوگو طراحی کنم و به آن‌ها کمک کنم استراتژی برند خود را توسعه دهند. من برای کمک به پدرم در تجارت خانوادگی‌مان کار می‌کردم، اما هیچ وقت هدفم را فراموش نکردم. این شغل به من کمک می‌کند تا به آن هدف نزدیک‌تر شوم.

8.     Flexibl

Flexibl-جمله-کاربردی-برای-مصاحبه

اگر بتوانید نشان دهید که می‌توانید با افراد مختلف در محیط‌های مختلف کار کنید و خود را با تغییرات و محدودیت‌ها تطبیق دهید در حقیقت نشان خواهید داد که چگونه می‌توانید انعطاف پذیر و مثبت باشید. شما می‌توانید توضیح دهید که در گذشته چگونه با تغییر شرایط سازگار شده‌اید و از خودتان انعطاف پذیری نشان داده‌اید.

Tell me about a challenge or conflict you’ve faced at work, and how you dealt with it.

در مورد چالش یا درگیری که در محل کار با آن مواجه شده‌اید و نحوه برخورد با آن به من بگویید.

In my last big project for my previous employer, the client needed to make frequent changes to the scope, which affected many of our task deadlines. As the project manager, it fell to me to help my team learn to be flexible and avoid frustration. We held frequent meetings, I gave people a voice to express their concerns and we all found ways to adapt and complete that project to our client’s satisfaction.

در آخرین پروژه بزرگ من برای کارفرمای قبلی‌ام، مشتری نیاز به تغییرات مکرر در دامنه داشت، که بر بسیاری از ضرب‌الاجل‌های وظایف ما تأثیر گذاشت. به‌عنوان مدیر پروژه وظیفه من این بود که به تیمم کمک کنم تا انعطاف پذیر باشند و از ناامیدی دوری کنند. ما جلسات مکرری برگزار کردیم، من به مردم اجازه دادم تا نگرانی‌های خود را بیان کنند و همه ما راه‌هایی برای تطبیق و تکمیل آن پروژه با رضایت مشتری خود پیدا کردیم.

9.     Mission statement

در طول مصاحبه استخدام به انگلیسی وقتی بیانیه ماموریت شرکت را خواندید، می‌توانید بخش‌هایی از آن که با اهداف کاری و شخصی شما همخوانی دارد را ذکر کنید. هر جزئیاتی که به نظرتان الهام‌بخش است یا به شما در تعیین هدف کمک می‌کند را توصیف کنید. شما می‌توانید درباره تکمیل بیشتر Mission statement سؤالاتی بپرسید تا نشان دهید ارزش‌های اصلی شرکت را درک کرده‌اید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید.

Do you have any questions about the company?

آیا در مورد شرکت سؤالی دارید؟

When reading your mission statement, I noted the phrasing about serving individuals through education. That’s the part of your company that inspires me most, and I am eager to learn more about how you achieve that goal.

هنگام خواندن بیانیه مأموریت شما، به عبارتی که در مورد خدمت به افراد از طریق آموزش است توجه کردم. این بخشی از شرکت شماست که بیشتر از همه به من الهام می‌بخشد و من مشتاقم درباره نحوه دستیابی شما به این هدف بیشتر بیاموزم.

10. Reliable

اکثر شرکت‌ها برای کارمندانی که به موقع می‌آیند یا کارشان را به نحو احسن انجام می‌دهند ارزش قائل هستند. شما می‌توانید این خصوصیت خود را در قالب شغل قبلی که داشته‌اید بیان کنید.

How would your previous manager describe your work ethic?

مدیر قبلی شما اخلاق کاری شما را چگونه توصیف می‌کند؟

I earned my last promotion because my employer knew I was reliable, and trusted me to get the projects turned in on time. One task in particular—completing a graphic design project—I am very proud of because I showed the client my dependability in meeting the deadline and completing the job in line with their creative specifications.

مطالعه کنید  آیا زبان انگلیسی سخت است؟

من آخرین ترفیع خود را به دست آوردم زیرا کارفرما می‌دانست که من قابل اعتماد هستم و به من اعتماد داشت تا پروژه‌ها را به موقع تحویل دهم. به‌طور خاص یک کار / تکمیل یک پروژه طراحی گرافیک / من بسیار به آن افتخار می‌کنم زیرا به مشتری نشان دادم که در مهلت مقرر و تکمیل کار مطابق با مشخصات خلاقانه او قابل اعتماد هستم.

11. Leader

حتی اگر به دنبال یک سمت مدیریتی نیستید باز هم لازم است در این خصوص صحبت کنید؛ به‌عنوان مثال زمانی را توصیف کنید که در چنین موقعیتی قرار گرفته‌اید یا به این موضوع فکر کنید که رهبر بودن برای شما چه معنایی دارد.

Can you describe your leadership experience?

آیا می‌توانید تجربه رهبری خود را توضیح دهید؟

I was a leader for a team project. The three other team members reported their progress to me weekly, and I appreciated the way it taught me to see the broader scope of the project rather than just my individual assignment

من رهبر یک پروژه تیمی بودم. سه عضو دیگر تیم پیشرفت خود را به‌صورت هفتگی به من گزارش دادند و من از روشی که به من آموختند تا به جای تکلیف فردی خود، دامنه وسیع‌تر پروژه را ببینم قدردانی کردم.

12. Example

گاهی اوقات در میان سوالاتی که در مصاحبه کاری انگلیسی می پرسند لازم است موضوعی را با ذکر مثال توضیح دهید. این کلمه به شما کمک می‌کند یک عبارت کلی را به یک عبارت خاص تغییر دهید.

What is one of your greatest recent accomplishments?

یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای اخیر شما چیست؟

If I may, I would like to share an example of how my team won the national sales award you see mentioned on my resume. In this instance, we each recognized our unique strengths and ended up collaborating well together, resulting in a top sales award.

اگر اجازه داشته باشم، می‌خواهم نمونه‌ای از نحوه برنده شدن جایزه فروش ملی که در رزومه من مشاهده می‌کنید، به اشتراک بگذارم. در این مثال هر یک از ما نقاط قوت منحصر به فرد خود را تشخیص دادیم و در نهایت به همکاری خوبی با هم دست یافتیم و در نتیجه برنده جایزه فروش برتر شدیم.

با ۵ ترفند شانس موفقیت خود را در مصاحبه ۱۰۰٪ کنید

  1. برای روز مصاحبه تیپ آراسته و تأثیرگذاری بزنید.
  2. حتماً زودتر از موعد مقرر در محل مصاحبه حاضر شوید.
  3. قبل از رفتن به مصاحبه در خصوص مجموعه‌ای که می‌خواهید در آن استخدام شوید و سمت شغلی که قرار است به دست آورید تحقیق کنید.
  4. در طول مصاحبه تلاش کنید تا طرز فکر روشن و دید مثبت خودتان را به طرف مقابل نشان دهید.
  5. به هیچ عنوان در طول مصاحبه صحبت منفی نداشته باشید و جوری حرف نزنید که نشان دهد، می‌خواهید در آینده مجموعه را ترک کنید.

کلام آخر

در حال حاضر اکثر افراد به دنبال مهاجرت کاری هستند. همان‌طور که می‌دانید استخدام در شرکت‌های خارجی کار بسیار دشواری است زیرا آن‌ها تحت شرایط خاصی حاضرند یک مهاجرت خارجی را استخدام کنند؛ به همین علت اگر شانس آوردید و برای مصاحبه دعوت شدید لازم است اقداماتی را انجام دهید تا شانس پیروزی خود را چندین برابر کنید. یکی از کارهای بسیار مهم آشنایی با جملات کاربردی در مصاحبه انگلیسی است. در این مقاله رایج‌ترین اصطلاحات را با هم بررسی کردیم و آموختیم چگونه شغل مورد علاقه خود را به سادگی به دست آوریم. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم پکیج مکالمه زبان انگلیسی را هم مطالعه کنید.