یادگیری مکالمه انگلیسی با 3 تکنیک خفن

زبان مشترکی که افراد مختلف می‌توانند از طریق آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند «زبان انگلیسی» است. با کمک این زبان شما می‌توانید با افرادی که زبان فرانسوی، هندی یا ژاپنی دارند هم صحبت شوید. در حال حاضر یادگیری مکالمه انگلیسی در کشورهای مختلف رواج پیدا کرده است. افراد می‌توانند با کمک این مهارت زندگی اجتماعی و حرفه‌ای خود را ارتقا دهند. هر چقدر تسلط شما به انگلیسی بیشتر شود مکالمات جالب‌تر و هیجان‌انگیزتری را تجربه می‌کنید. شما می‌توانید با این مهارت به دیگر کشورهای جهان سفر کنید، در آنجا شاغل شوید یا تحصیلات خود را ادامه دهید. در این مقاله قصد داریم نکاتی را با شما بررسی کنیم که در کنار افزایش تسلطتان به مکالمه انگلیسی باعث لذتتان از یادگیری این زبان می‌شود. با ما همراه باشید.

تکنیک‌هایی که به شما کمک می‌کند مهارت انگلیسی خود را بهبود ببخشید

اگر زبان انگلیسی زبان مادری شما نیست و به‌سختی می‌توانید به این زبان صحبت کنید دو دلیل کلی وجود دارد:

  1. بدون شک وقتی که این زبان، زبان مادری شما نباشد یادگیری آن با چالش‌های مختلفی همراه است. شما باید در لحظه واژگان و دستور زبان انگلیسی را به‌خوبی بدانید و با فرمول بندی مناسب و تلفظ صحیح منظور خود را بیان کنید پس اگر در شروع کار به‌ کندی پیش رفتید نگران نباشید.
  2. حتماً بارها و بارها شنیده‌اید که تمرین کردن باعث بهبود مهارت گفتاری شما می‌شود. اکثر کلاس‌ها به‌جای اینکه روش‌ها و تکنیک‌های یادگیری مکالمه انگلیسی را به زبان آموزان بیاموزند تمرکز خود را روی گرامر و کتاب‌های درسی گذاشته‌اند! به نظر شما بهترین راه برای تقویت این مهارت چیست؟
مطالعه کنید  استفاده از قانون 80/20 برای افزایش فالوور در اینستاگرام

·        یک بنیاد قوی برای خود بسازید

  • برای اینکه بتوانید زبان انگلیسی را به‌خوبی صحبت کنید باید به واژگان زیادی تسلط داشته باشید و تلفظ صحیح آن‌ها را بدانید. برای این کار بهتر است روزانه کلمات جدیدی را یاد بگیرید. با خود قرار بگذارید تا هر روز ۳ یا ۱۰ کلمه جدید بیاموزید. حتی اگر شما هر روز ۱ کلمه جدید یاد بگیرید باز هم تا پایان سال ۳۶۵ کلمه جدید یاد گرفته‌اید؛ پس از انجام این کار غافل نشوید. اگر دوستی داشته باشید که در این مسیر با شما همراه باشد انگیزه بیشتری پیدا می‌کنید و می‌توانید به پیشرفت یکدیگر کمک کنید. منابع مختلفی مانند آهنگ‌ها، اخبار یا برنامه‌های تلویزیونی هم برای یادگیری کلمات جدید وجود دارد که در صورت علاقه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین می توانید با بهره‌گیری از پکیج آموزش زبان انگلیسی به سهولت یادگیری لغات زبان انگلیسی خود کمک کنید.
  • احتمال دارد شما کلمات زیادی را بدانید اما تلفظ صحیح آن‌ها را بلد نباشید! برای رفع این مشکل می‌توانید هنگام یادگیری کلمات، یک فرهنگ لغت آنلاین داشته باشید تا تلفظ صحیح هر کلمه‌ای که بلد نیستید را به شما بگوید.
  • روان صحبت کردن به زبان انگلیسی در جریان جملات نهفته است. هنگامی که در حال تماشای یک فیلم، گوش دادن به موسیقی یا خواندن یک قطعه شعر هستید توجه کنید که گویندگان بومی چگونه کلمات را به یکدیگر ربط می‌دهند یا روی برخی از آن‌ها تأکید می‌کنند.
  • یکی از موانع اصلی یادگیری مکالمه انگلیسی «عدم اعتماد به نفس» است و برای رفع آن باید تمرین خود را بیشتر کنید و با افراد انگلیسی زبان صحبت کنید.
مطالعه کنید  یادگیری آسان زبان انگلیسی

·        یادگیری تکنیک‌های تقویت مکالمه انگلیسی

بعد از اینکه پایه و اساس محکمی را برای خود ایجاد کردید باید از تکنیک‌های یادگیری مکالمه انگلیسی استفاده کنید. برخی از این تکنیک‌ها عبارت‌اند از:

ü     سایه زدن گفتار

این تکنیک درباره تقلید صحبت می‌کند. شما باید نحوه صحبت یک فرد بومی را گوش کنید و به‌خوبی از آن کپی برداری کنید. برای این کار می‌توانید ویدئو مورد علاقه خود را با زیرنویس انتخاب کنید و بارها و بارها آن را ببینید تا محتوای آن را به‌خوبی بفهمید و جملات را تک به تک تقلید کنید. تا جایی که می‌توانید این تکنیک را انجام دهید تا به‌مرور مهارت مکالمه شما تقویت شود.

ü     خودگویی

با صدای بلند با خود به انگلیسی صحبت کنید. شما می‌توانید هر چیزی که به ذهنتان می‌آید را با صدای بلند به زبان آورید. این تمرین مهارت گفتاری شما را تقویت می‌کند. اگر صدای خود را ضبط کنید و به آن گوش دهید خیلی راحت‌تر متوجه تلفظ‌های اشتباهتان می‌شوید. یکی از چالش‌هایی که می‌توانید برای خود بگذارید خواندن یک داستان و بازگویی آن به زبان انگلیسی است.

ü     فکر کردن انگلیسی

یک دفتر خاطرات برای خود درست کنید و افکار روزانه خود را در آن به زبان انگلیسی یادداشت کنید. لازم نیست این کار را بدون نقص انجام دهید بلکه صرفاً بیرون آوردن افکار به زبان انگلیسی می‌تواند به‌مرور مهارت مکالمه و گفتار شما را تقویت کند.

·        به‌طور مکرر تمرین کنید

تمرین بهترین کار برای یادگیری مکالمه انگلیسی است. برخی از مردم فکر می‌کنند فرصت تمرین و صحبت کردن به این زبان را ندارند در حالی که این حرف صرفاً بهانه‌ای است که شما را از یادگیری منع می‌کند. به لطف رشد این زبان در حوزه‌های مختلف شما شانس بیشتری برای تمرین دارید به‌عنوان‌مثال می‌توانید:

  • در سخنرانی‌های عمومی شرکت کنید. دانشگاه‌ها یا انجمن‌های فرهنگی رویدادهای مختلفی را برگزار می‌کنند که باعث می‌شوند شما مجبور به معاشرت کردن به زبان انگلیسی شوید.
  • به کافه بروید و در یک فضای آرامش بخش با دوستان خود به انگلیسی صحبت کنید. حتماً در شهر شما گروه‌هایی وجود دارند که این کار را انجام دهند حتی دانشگاه‌ها بهترین فضا برای این کار هستند.
  • گسترش تکنولوژی باعث شده تا برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی در حوزه یادگیری مکالمه انگلیسی طراحی شوند. این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا خیلی سریع به زبان انگلیسی مسلط شوید. در این برنامه‌ها با فشردن چند دکمه می‌توانید شروع به صحبت کنید.
  • با یک جست و جوی ساده در اینترنت وب سایت‌های مختلفی را می‌بینید که با تکنیک‌های متنوعی به شما کمک می‌کنند تا مهارت مکالمه خود را ارتقا دهید. در سایت رسمی استاد جاوید می‌توانید آموزش مکالمه انگلیسی با سریع‌ترین روش جهان را به‌صورت رایگان ببینید و با انجام آن شاهد پیشرفت سریع‌تر خود باشید.
مطالعه کنید  آشنایی با قوی ترین متد مطالعه فتوریدینگ

کلام آخر

چرا یادگیری مکالمه انگلیسی اهمیت دارد؟ در دنیای امروز از اینترنت به‌عنوان یک دهکده بزرگ جهانی یاد می‌کنند. شما برای ورود به این دهکده باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید زیرا اغلب سایت‌های معتبر دنیا به زبان انگلیسی هستند. برای استفاده از این سایت‌ها و به کار بردن آموخته‌های خود باید به این زبان مسلط شوید. یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا فرصت آشنایی با دیگر فرهنگ‌های جهان یا مردم مختلف را به خود بدهید.

شما چه نظری دارید؟