آموزش زبان انگلیسی با فیلم‌های کوتاه

احتمالاً شما هم مثل من عاشق تماشای فیلم و سریال هستید اما وقت کافی برای دیدن آن‌ها را ندارید؛ زیرا اکثر فیلم‌ها ۱: ۳۰ طول می‌کشند و این زمان زیادی است. شاید ترجیح دهید به جای اینکه زمانتان را برای دیدن فیلم از دست دهید آن را به انجام کار مهم‌تری اختصاص دهید: اما فراموش نکنید که فیلم‌ها تا حد زیادی مهارت شما به زبان انگلیسی ویژه listening تقویت می‌کنند. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که زبان را با کمک فیلم‌های کوتاه یاد بگیرید اما بهترین فیلم های کوتاه برای آموزش زبان انگلیسی را می‌شناسید! اگر پاسختان منفی است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چرا فیلم کوتاه برای آموزش زبان انگلیسی مفید است!

فیلم‌های کوتاه انواع مختلفی دارند به‌عنوان مثال داستان‌ها یا انیمیشن‌هایی که به‌صورت فیلم ساخته می‌شوند، موزیک ویدئوها، تریلر فیلم یا تبلیغات نمونه‌هایی از آن‌ها هستند. این فیلم‌ها به هنرمندان اجازه می‌دهند با کمک موسیقی، دیالوگ، صداها و تصاویر در مدت زمان کوتاهی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

  • فیلم‌های کوتاه سازنده و سریع هستند.
  • شما می‌توانید هر زمانی که دوست دارید آن‌ها را ببینید و با کمکشان گوش دادن و تفکر به زبان انگلیسی را تمرین کنید.
  • اگر از تماشای فیلم‌ها و سریال‌های طولانی خسته شده‌اید، می‌توانید با کمک فیلم‌های کوتاه در مدت زمان کم‌تری این کار را انجام دهید.
  • فیلم‌های کوتاه کمک می‌کنند تا زبان انگلیسی اصیل و خلاق را تمرین کنید.
  • با تماشای این فیلم‌ها مجبور نیستید بیش از حد درگیر گرامر و دستور زبان شوید.
  • شما می‌توانید از یک ورودی معتبر لغات و اطلاعات جدیدی را دریافت کنید.
  • اگر جز یادگیرندگان بصری هستید پس بدون شک این روش بهترین فرصتی است که می‌تواند مهارتتان را در زبان انگلیسی تقویت کند.

 

6 تکنیک برای آموزش زبان انگلیسی با فیلم‌های کوتاه

فیلم‌های کوتاه مانند فیلم‌های طولانی و معمولی گاهی اوقات مکالمه دارند و گاهی فقط در قالب موسیقی داستانی را روایت می‌کنند. روش یادگیری زبان انگلیسی از این طریق به‌صورت زیر است:

1- شما باید هم‌زمان با تماشای فیلم معنی لغات و کلمات را پیدا کنید و آن‌ها را از طریق زمینه به ذهن بسپارید.

2- اگر معنی بعضی از واژگان را متوجه نشدید با متوقف کردن فیلم سریعاً به فرهنگ لغت مراجعه کنید و معنای آن‌ها را بیابید.

مطالعه کنید  چگونه اضطراب دانش آموزان را کاهش دهیم

3- برای یادگیری بهتر می‌توانید از یک دوست و شریک زبان کمک بگیرید؛ این کار کمک می‌کند تا بخش‌هایی از فیلم که متوجه نمی‌شوید را با کمک دوستتان بفهمید و سرعت یادگیری‌تان را افزایش دهید.

4- تلاش کنید تا در حین تماشای فیلم از خودتان سؤال بپرسید.

5- با توجه به اینکه این فیلم‌ها کوتاه هستند پس می‌توانید آن‌ها را چند بار دیگر تماشا کنید.

6- یک کار جالبی که می‌تواند انگیزه شما برای یادگیری زبان و تماشای فیلم را افزایش دهد این است که یک وبلاگ نقد فیلم برای خودتان راه اندازی کنید و هر فیلمی که تماشا می‌کنید را در آن تحلیل کنید؛ این کار علاوه بر اینکه مهارت زبان انگلیسی شما را به چالش می‌کشد، باعث می‌شود تا دوستان بیشتری را برای گفت و گو پیدا کنید.

 

1.At Home with Mrs. Hen

این فیلم که برای زبان آموزان بسیار جوان در تمام سنین مناسب است روایت گر خانم هن می‌باشد که دو فرزند خردسال دارد و یکی از آن‌ها اخلاق است. او تلاشش را می‌کند تا به تنهایی بچه‌هایش را بزرگ کند. در این داستان شما تصاویر زیبا و رنگ‌های ملایمی را می‌بینید. لغات بسیار ساده‌ای در داستان به کار رفته و شما می‌توانید به‌آسانی روی آن متمرکز شوید.

 

2. How Dinosaurs Learned to Fly

این فیلم کوتاه برای مقطع دبستان مناسب است و تصاویر جالبی را از تکامل دایناسورها و عدم انقراضشان را با بیان طنزی روایت می‌کند. سرعت این فیلم خیلی زیاد نیست به همین علت می‌توانید به‌راحتی داستان آن را دنبال و تلفظ صحیح را تمرین کنید.

 

3. I Want a Dog

این فیلم شخصیتی را نشان می‌دهد که می‌داند چه می‌خواهد و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. او حاضر است وانمود کند یک سگ دارد تا این حرفش را ثابت کند. این داستان جذاب برای دانش آموزانی که یادگیری زبان را به تازگی شروع کرده‌اند بسیار جذاب است.

 

4.Harry Jerome: The Fastest Man on Earth

این فیلم کوتاه یک قهرمان کانادایی را به مخاطبان معرفی می‌کند که در دهه ۱۹۶۰ بر نژادپرستی غلبه کرد.

 

5. Flawed

نقص یک فیلم کوتاه است که موضوع آن پذیرش منحصر به فرد بودن می‌باشد. این داستان برای بزرگسالان مناسب است و اکثر معلمان و اساتید در کلاس‌هایشان آن را پخش می‌کنند؛ زیرا معتقدند فواید زیادی دارد، مطالب معتبری را ارائه می‌دهد و برای افرادی که هنوز بر reading مهارت مسلط نیستند مناسب است.

 

6.Coin Operated + Happiness

موضوع این فیلم‌ها اهداف زندگی، رؤیاهای دوران کودکی، سرمایه داری و پول است.

  • در فیلم Coin Operated پسری را می‌بینیم که آرزوی سفر در فضا را دارد. او می‌فهمد که راکت سواری تأثیری در رسیدن به هدفش ندارد پس تصمیم می‌گیرد لیموناد بفروشد اما آیا به هدفش می‌رسد!
  • فیلم Happiness گزینه خوبی برای آموزش زبان انگلیسی با فیلم‌های کوتاه است و تصویر تاریکی از تلاش برای خوشبختی را به مخاطب نشان می‌دهد.
مطالعه کنید  قدر مشکلات را بدانیم

7. Flatlife

موضوع این داستان فعالیت‌های روزانه، زندگی مشترک شهری و همسایه‌ها است. اگر می‌خواهید دانش آموزانتان موضوعاتی مانند عادات کاری/ محیط خانه و قسمت‌های آن را یاد بگیرند، می‌توانید از این فیلم کمک بگیرید.

 

8.Mind Games

این فیلم کوتاه به دنبال موضوعاتی مانند معنای زندگی، اوقات فراغت، آموزش و امتحانات است. در این داستان پسری را می‌بینیم که در حال امتحان دادن است اما مغزش تصمیم به فرار می‌گیرد. Mind Games به تماشاگران اجازه می‌دهد تا درباره نحوه مطالعه‌شان برای امتحان کمی بیشتر فکر کنند.

 

9. Snack Attack

اگر به دنبال فیلمی با پیچ و تاپ‌های زیاد هستید «Snack Attack» از دست ندهید. یک خانم مسن روی نیمکتی در ایستگاه قطار می‌نشیند و ناگهان پسری که در کنارش نشسته شروع به خوردن کلوچه‌های او می‌کند! شاید در نگاه اول فکر کنید آن پسر بی‌ادب است اما موضوع چیز دیگری است. این فیلم کوتاه برای افرادی که مردم را خیلی سریع قضاوت می‌کنند بسیار مفید است و ایده خوبی برای آموزش انگلیسی با فیلم های کوتاه می‌باشد.

 

10.Are you living an insta lie? + A social life + Percentage of life

موضوعه این ۳ فیلم کوتاه حول شبکه‌های اجتماعی و تأثیر آن‌ها در زندگی جوانان می‌چرخد. در این فیلم می‌بینیم که چگونه تصاویر زیبا بر زندگی دیگران تأثیر می‌گذارد.

 

11.The Present

اگر به دنبال فیلمی در زمینه حیوانات خانگی، بازی‌های ویدئویی یا زندگی با معلولیت هستید حتماً The Present تماشا کنید. این فیلم پسری را نشان می‌دهد که در حال بازی ویدئویی است که مادرش به او هدیه داده و یک توله سگ دارد اما توله سگ یک پایش را از دست داده به همین علت پسر علاقه زیادی به بازی با او ندارد. روزی توله سگ تصمیم می‌گیرد به تنهایی بازی کند و طولی نمی‌کشد که پسر به او و شادی‌اش، اشتیاق نشان می‌دهد اما هنگامی که تصمیم می‌گیرد با او به بیرون برود معلوم می‌شود پسر هم یک پایش را از دست داده است! شما می‌توانید با پخش این فیلم از زبان آموزانتان بخواهید احساسات افراد مختلف (مادر _ پسر و سگ) را تجزیه و تحلیل کنند.

 

12.Versus

Versus داستانی درباره جنگ و ورزش است. در این داستان دو قبیله سامورایی به دنبال فتح جزیره‌ای هستند و تلاش می‌کنند از تکنیک‌های جنگی جدید استفاده کنند. اگر می‌خواهید واژگان مرتبط با ورزش را یاد بگیرید بهتر است این فیلم کوتاه را تماشا کنید.

 

13.Le grand jeu + J’attendrai le suivant

عشق موضوعی است که در این فیلم‌ها به تصویر کشیده می‌شود اما اگر به دنبال یک پایان خوش هستید احتمالاً با تماشای آن‌ها کمی ناراحت شوید.

 

14.Dotty

این فیلم روایت داستان زن جوانی است که با تلفن همراهش به یک زن مسن‌تر کمک می‌کند و می‌خواهد تأثیر فناوری بر روابط انسان‌ها و خود مردم را نشان دهد.

مطالعه کنید  آموزش مهمترین اصطلاحات مربوط به تجارت به انگلیسی

 

15.The Fear of Flying

ترس از پرواز یک انیمیشن است و پرنده‌هایی را نشان می‌دهد که از پرواز می‌ترسند. موضوع The Fear of Flying ترس‌ها و نحوه غلبه بر آن است.

 

16.Everyone’s Welcome

این فیلم کوتاه در حقیقت یک ویدئوی تبلیغاتی است که با بچه‌ها مصاحبه می‌کند و از آن‌ها درباره تفاوت‌هایی که با دوستانشان دارند سؤال می‌پرسد.

 

17.Blind Vaysha

برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی با فیلم‌های کوتاه تماشای Blind Vaysha را فراموش نکنید. این فیلم کوتاه در سال ۲۰۱۷ نامزد اسکار شد. Blind Vaysha داستان دختر خاصی است که با چشم‌هایی به دنیا می‌آید که یکی از آن‌ها فقط گذشته و چشم دیگر فقط آینده را می‌بیند.

 

18.Allegro

این فیلم کوتاه درباره مرد مسنی است که در حال یادگیری زبان انگلیسی در خانه است و این کار را با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌دهد.

19.The Mirror

آینه فیلم کوتاهی است که داستان سفر پسری از کودکی تا پیری را نشان می‌دهد. اگر به دنبال فیلمی برای یادگیری واژگان مربوط به سن، بدن، صورت، خلق و خو و اعمال نیک هستید پس تماشای آن را از دست ندهید.

 

20.I Forgot My Phone

این فیلم کوتاه داستان تأمل بر انگیزی درباره اعتیاد به تلفن همراه دارد.

 

21.i-Diots

اگر به موضوعات فناوری علاقه دارید پس حتماً این فیلم را تماشا کنید. داستان i-Diots دانش‌آموزان را به فکر درباره تلفن همراه و فناوری وادار می‌کند.

 

کلام آخر

اگر به دنبال بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی با فیلم کوتاه می گردید پس حتماً به لیستی که در این مقاله بررسی کردیم نگاه بیندازید. این فیلم‌ها اجازه می‌دهند تا در مدت زمان کم‌تری زبان انگلیسی را یاد بگیرید. آن‌ها شما را با ایده‌های جدیدی روبه رو می‌کنند و در مسیر درستی قرارتان می‌دهند.

 

سؤالات متداول در رابطه با آموزش زبان انگلیسی با فیلم‌های کوتاه

آموزش زبان انگلیسی با فیلم‌های کوتاه بیشتر بر کدام یک از چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی تأثیر می‌گذارد؟

مهارت listening

فرایند آموزش زبان انگلیسی با فیلم‌های کوتاه چگونه است؟

در قدم اول باید معنی لغات را پیدا کنید و در صورتی که آن‌ها را نمی‌دانید از فرهنگ لغت کمک بگیرید؛ سپس در طول پخش فیلم از خودتان سؤالات مختلفی بپرسید. بهتر است این فیلم‌ها را چند بار نگاه کنید و یک شریک داشته باشید تا فیلم را با او تحلیل کنید.

برای آموزش زبان انگلیسی با فیلم‌های کوتاه چه پیشنهادی دارید؟

پیشنهاد می‌کنم تماشای At Home with Mrs. Hen، How Dinosaurs Learned to Fly، I Want a Dog، Harry Jerome: The Fastest Man on Earth، Flawed، Coin Operated، Happiness، Flatlife، Mind Games، Snack Attack، Are you living an insta lie?، A social life، Percentage of life، The Present، Versus، Le grand jeu، J’attendrai le suivant، Dotty، The Fear of Flying، Everyone’s Welcome، Blind Vaysha، Allegro، The Mirror، I Forgot My Phone و i-Diots را از دست ندهید.