رازهایی درباره مهاجرت به کانادا

رازهایی درباره مهاجرت به کانادا

رازهایی درباره مهاجرت به کانادا

درباره رفتن و مهاجرت به جاهای خوب دنیا همیشه باید تحقیقات لازم را انجام داد. زیرا کسانی که قصد مهاجرت دارند کل زندگی خود را در یک مکان سرمایه گذاری می کنندو ممکن است نیاز به یک سری اطلاعات اولیه درباره کانادا و مهاجرت به آنجا داشته باشید در اینجا ما رازهایی درباره مهاجرت به کانادا برای شما افشا خواهیم کرد؛ ممکن است به درد شما هم بخورد. 

ویزا :

اگر قصد رفتن به کانادا دارید؛ داشتن ویزا یکی از مهمترنی آیتم های آن است. در مقاله ی قبلی برای شما راه های مهاجرت به کانادا و چگونگی گرفتن ویزای کانادا را گفتیم. یکی از آن ها  Express Entry  است. این یکی از محبوب ترین گزینه ها در بنی تمامی کسانی است که قصد مهاجرت دارند؛ در این سیستم شما یک سری اطلاعات درباره خود برای آن ها ارسال می کنید که شامل تحصیلات، سن، مهارت، تجربه کاری و غیره است؛ سپس وار صف انتظار شده و  براساس رتبه ای که به دست می آورید می توانید کارهای مهاجرت خود را انجام دهید البته اگر در بین نامزدها امتیاز بالایی داشت باشید.

آیا محدودیت سنی وجود دارد؟

بله. بین 15 تا 55 سال می تواند هر کدام از قوانین فدرال شامل حال شخص شود.

بهترین زمان برای جابه جایی و مهاجرت چه زمانی است؟

بهترین زمان برای جابه جایی و مهاجرت

بهترین زمان برای جابه جایی و مهاجرت

برای اقامت، پیدا کردن شغل و یا دیدار با عزیزان، بهترین زمان در بهار و تابستان است . شرکت ها در زمستان به احتمال کمتری استخدام می کنند و فرایند استخدام در ماه های مارس و آوریل شروع می شود. قبل از زمستان و شروع سرما هم راحت تر م توانید برای محل زندگی و انجام کارهای خود اقدام کنید.

آیا برای حمل و نقل دارایی های شخصی محدودیتی وجود دارد؟

موارد خاصی وجود دارد که شما برای بردن آن ها باید مالیات بپردازید. به عنوان مثال وسایل نقلیه، هدایای بیش از 60 دلار، الکل و دخانیات که اگر بیش از حد مجار باشد محدودیت دارد. وسایل نقلیه موظف هستند تمامی موارد ایمنی و مربوط به آلودگی را رعایت کنند.

حمل  و نقل برهی از داروها ممکن است نیاز به تجویز پزشک داشته باشد و قبل از بردن آن ها حتما از قوانین مربوط به آن ها مطاع شویید.

بردن حیوانات اهلی باید حتما اعلما شود و دارای گواهی واکسینه و نداشتن بیماری های به زبان فرانسه و انگلیسی باشد. باید نژاد و رنگ و وزن حیوان حتما اعلام شود. این کار باید توسط دامپزشک و با مهر و تاییدیه قانونی انجام شود.

آیا نیاز به معاینه پزشکی داریم؟

اگر بخواهید بیش از 6 ماه در کانادا و یا یکی از ایالت هایس آن بمانید معاینه پزشکی ضروری است. این امر شامل یک پرسشنامه و یک معاینه فیزیکی است و باید توسط پزشک معتمد خود کانادا(IRCC)  تایید شود.

آب و هوای کانادا:

کانادا شامل 4 فصل انتقالی کوتاه مدت است. زمستان می تواند بسته به منطقه ای که در ان هستتید بسیار سرد و خشن باشد و در هر منطقه ای دمای متفواتی را تجربه کنید. دمای هوا در زمستان بسیار پایین تر از صفر می رسد و در تابستان تا 40 درجه هم می رود حتی مناطق غیر ساحلی زمستان را تا 6 ماه هم تجربه می کنند. استان های سواحل شرقی و غربی به طور متوسط تابستان را تا حدود 20 درجه سانتی گراد تجربه می کنند.

حمل و نقل:

گواهینامه ی رانندگی شما که در کشور خودتان تایید شده است ممکن است در کانادا هیچ اعباری نداشته باشد. هر ایالت و منطقه ای قوانین خاص خود را دارد و این به این معناست که شاید مجبور باشید دوباره مجوز بگیرید و یا امتحان دهید. اگر نمی خواهید رانندگی کنید کانادا وسایل حمل و نقل عمومی خوب با ایمنی بسیار بالا از جمله مترو، اتوبوس، قطار و کشتی و هواپیما را داراست و حتی می توانید تاکسی های اینترنتی که به Uber معروف هستند را در آنجا تجربه کنید.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن در کلیه اماکن عمومی از جمله رستوران ها ، فروشگاه ها ، مطب ها ، بیمارستان ها ، اماکن اشتغال و همچنین مناطق عمومی و مشترک ساختمان های آپارتمانی و مجتمع های اجاره ای از نظر قانونی ممنوع است.

آموزش:

آموزش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تحصیلات در موسسات دولتی تا کلاس 12 رایگان است. مؤسسات عالی دانشگاه کانادا از بهترین ها در جهان هستند و سطح تحصیلات بزرگسالان آن در 3 کشور برتر جهان رتبه بندی می شود و این یک انتخاب عالی است که  بخواهید تحصیلات خود را در آنجا ادامه دهید. 

مراقبت های بهداشتی:

اگرچه تازه واردان می توانند از سیستم مراقبت های بهداشتی سطح بالای کانادا برخوردار باشند، برخلاف تصور عامه، مراقبت های بهداشتی کاملاً رایگان نیست، به عنوان مثال، ویزیوت دکتر شما ممکن است تحت پوشش باشد اما نسخه شما رایگان نیست. توجه به این نکته ضروری است که پوشش استانی فقط در بعضی از استان ها پس از چند ماه شروع می شود و بنابراین توصیه می شود حداقل 6 ماه بیمه جامع خصوصی برای پوشش شما در این مدت داشته باشند. این امر در مورد کلیه ساکنان موقت، از جمله در تعطیلات کار و ویزای دانشجویی صدق می کند.

دوگانگی زبان

زبان های رسمی کانادا، فرانسوی و انگلیسی است. این امر شما را در جایگاه خوبی قرار خواهد داد تا بتوانید مهارت زبان خود را نه تنها در مکالمه با افراد محلی ارتباط خوبی برقرار کنید، بلکه این یک پیش نیاز برای درخواست ویزا شما نیز هست. پس اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید حتما از منابع آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید.

شهرهای جهانی:

3 شهر کانادایی در بین 10 شهر برتر در لیست شهرهای پرمخاطب جهان قرار دانرد که عبارتند از :  از جمله ونکوور، تورنتو و کلگری. اضطراب جزء جدایی ناپذیر زندگی شهری است و عواملی مانند مراقبت های بهداشتی، آموزش، زیرساخت ها، محیط زیست و ثبات همه دلایلی است که بسیاری از مهاجران تصمیم می گیرند کانادا را به خانه خود تبدیل کنند.

مهمان نوازی:

این یکی از خصایص بازر کانادایی ها و فرهنگ آن هاست. این به این معناست که کار در آنجا بیشتر براساس اعتماد است به طوری که افرادی که در یک رستوران کار می کنند، سر آشپز از جیب خود ممکن است حقوق آن ها را پرداخت کند. 

پیدا کردن کار:

این امر می تواند یک امر وقت گیر در کانادا باشد تقریبا آن ها توجهی به مدارک و حرفه ی شما ندارند و پیدا کردن کار یک امر بسیار پر چالش در آنجاست اما نکته ی مهم اینجاست که نباید ناامید شوید. ممکن است مجبور شوید ماه ها از جیب خود بخورید پس به اندازه کافی سرمایه و پس انداز داشته باشید.  برای مدتی مجبوری کارهای غیر متعارف انجام دهید تا بتوانید کار حرفه ای خود را پیدا کنید. 

هزینه های زندگی:

هزینه زندگی در شهرهای مختلف، متفاوت است ، اما هزینه های عمومی زندگی یک نفر در تورنتو (به استثنای کرایه)، به طور مثال ، 12465 دلار در سال تخمین زده می شود.یک دانش آموز باید تقریباً 10،560 دلار بودجه اختصاص داده می شود، در حالی که یک خانواده 4 نفری در سال به حدود 45490 دلار نیاز دارند.

اجاره در برخی از شهرها ، مانند تورنتو و ونکوو، بسیار گران تر از شهرهای دیگر است. به عنوان مثال یک دانش آموز ممکن است بخواهد هزینه های زیر را برای اقامت اختصاص دهد:

اسکان در پردیس – 3000-7500 دلار
اقامت مشترک – ماهانه 750-2200 دلار؛
اقامت در خانه – ماهانه 750-900 دلار.

میزان دستمزد به استان شما که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. با این حال، متوسط یک ساعت کار در کانادا تقریبا 2702 دلار و متوسط حقوق در سال 76.570 دلار برآورد شده است. این امر به صنعت نیز بستگی دارد؛ به عنوان مثال، فردی که در بخش جنگلداری کار می کند می تواند انتظار داشته باشد در مقایسه با شخصی که در امور مالی مشغول به کار است در حدود 1093 دلار در هفته باشد.

امنیت:

کانادا به طور کلی پناهگاهی امن برای تازه واردان و افراد محلی است و در رده هشتم از لیست امن ترین کشورها در جهان قرار دارد و همین امر آن را به یکی از محبوب ترین مقصد برای افرادی که به دنبال جابجایی هستند می پردازد.

وسعت کانادا:

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است. برای روشن شدن این موضوع ، تصور کنید که 40 برابر بریتانیا است و با طولانی ترین خط ساحلی جهان ، بیش از 4 سال به طول می انجامد تا طول خط ساحلی آن را طی کنید. بیش از 2 میلیون دریاچه در کانادا وجود دارد که 561 تن از آنها در بیش از 100 کیلومتر مربع در حال چرخش هستند. پارک های ملی آن بسیار وسیع است؛، به عنوان مثال، پارک ملی بوفالو بزرگتر از هلند است. سفر به لندن از نیوفاند لند سنت جان در ساحل شرقی خیلی سریع تر از آن است که به ونکوور در سواحل غربی برسید. 

مالیات:

هر دو دولت فدرال و استانی در سطوح مختلف از کانادایی ها مالیات می گیرند. مالیات فروش بسته به استان متفاوت است. همچنین توجه داشته باشید که مالیات فروش در نقطه فروش اضافه می شود و نه بر روی برچسب قیمت.

حقوق خود را بدانید:

ضروری است که خود را با منشور حقوق و آزادیهای کانادا آشنا کنید و بدانید که حقوق سیاسی و مدنی شما چیست.

مطالعه کنید  از فواید تندخوانی چه میدانید ؟

شما چه نظری دارید؟