دیگر نگران آمادگی آزمون تافل نباشید

در این مطلب قصد داریم نکات کلیدی در آمادگی آزمون تافل را مطرح نماییم. بسیاری از زبان آموزان و علاقمندان به زبان انگلیسی از شنیدن اسم تافل هراسان می شوند و آن را آزمونی بسیار سخت قلمداد می کنند.

این فرضیه تا حدودی درست است، آزمون تافل یکی از آزمون های بین المللی سنجش دانش زبان انگلیسی زبان پژوهان در سراسر جهان است، به همین خاطر باید دشواری های خاص خود را هم داشته باشد. در هر صورت می توان این دشواری را با رعایت نکاتی چند که دراین مقاله به حضورتان تقدیم می شود کاهش داد. برای مطالعه این مقاله با ما همراه باشید.

افرادی که زبان انگلیسی زبان بومی آن‌ها نیست و مایل به ثبت نام در برنامه‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد دانشگاه‌های انگلیسی زبان هستند باید در آزمون تافل شرکت کنند. این دانشگاه‌ها برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی متقاضیان این آزمون را برگزار می‌کند. در حال حاضر بیشتر از ۹۰۰۰ دانشگاه و موسسه در حدود ۱۳۰ کشور دنیا از جمله کانادا، نیوزلند یا استرالیا برای پذیرش دانشجویان از آزمون تافل استفاده می‌کنند. نمره بالای متقاضیان شانس آن‌ها در اخذ پذیرش را افزایش می‌دهد. این آزمون چهار بخش خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را می‌سنجد. شاید در ابتدا آمادگی آزمون تافل به نظر شما وحشتناک باشد اما نگران نباشید زیرا در این مقاله قصد داریم استراتژی‌های اثبات شده‌ای را با یکدیگر بررسی کنیم که به شما کمک می‌کنند در این آزمون موفق شوید. با ما همراه باشید.

11 نکته اثبات شده برای آمادگی آزمون تافل 

آزمون تافل به‌طور عمیق مهارت زبان انگلیسی شرکت‌کنندگان را می‌سنجد به همین علت شما باید قبل از امتحان به‌خوبی آماده شوید. منابع متعددی برای آماده شدن در این آزمون وجود دارد. معمولاً افرادی که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند مطالعه خود را حداقل از ۲ یا ۳ ماه قبل شروع می‌کنند اما این بازه زمانی با توجه به استعداد شرکت‌کنندگان متغیر است. الگوی این آزمون به شرح زیر می‌باشد. شما می توانید با شرکت در بهترین کلاس زبان انگلیسی در امتحان تافل بهترین نمره را دریافت کنید.

  • Reading

این بخش ۳۰ – ۴۰ سؤال دارد و مدت زمان آن ۵۴ الی ۷۲ دقیقه است. شرکت کنندگان باید سه یا چهار متن مختلف را خوانده و به سؤالات پاسخ دهند.

  • Listening

این قسمت ۲۸ – ۳۹ سؤال و ۴۱ الی ۵۷ دارد. هر فرد باید به سخنرانی‌ها و گفت و گوهای طراحی شده گوش و به سؤالات پاسخ دهد.

گوش دادن زبان انگلیسی برای تافل
  • Break

۱۰ دقیقه زمان استراحت در فاصله میان این دو بخش برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

  • Speaking

مدت زمان این بخش ۱۷ دقیقه می‌باشد و شخص باید در خصوص موضوعات آشنا، محتوای درس و شرایط دانشگاه به سؤالات پاسخ صحیح دهد.

  • Writing

مدت زمان این قسمت ۵۰ دقیقه است. شرکت‌کنندگان باید یک فایل صوتی و یک متن را مقایسه کرده و نظرات خودشان را بنویسند.

نوشتن زبان انگلیسی برای تافل

1.تعیین هدف

قبل از شرکت در این آزمون بهتر است با فرمت کلی آن آشنا شوید و هدف خود را مشخص کنید به‌عنوان مثال تعیین کنید که برای ثبت نام در دانشگاه یا یک دوره به دنبال شرکت در این آزمون هستید یا می‌خواهید برای یک امتحان رسمی سطح زبان انگلیسی خود را مشخص کنید. تعیین هدف به شما کمک می‌کند تمرکز بیشتری هنگام مطالعه داشته باشید و زمان خود را بهتر تنظیم کنید.

مطالعه کنید  اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

2.تعیین حداقل نمره

با توجه به هدف شما، حداقل نمره‌ای که نیاز دارید متفاوت است. حداقل نمره ایده آل خود را واقع‌بینانه یادداشت کنید و آن را جایی بگذارید که هر روز ببینید. با این کار هر دفعه که به کاغذ نگاه کنید هدفتان را به یاد می‌آورید.

3.تمرین مکالمه انگلیسی به‌تنهایی و با دیگران

برای آمادگی آزمون تافل در بخش Speaking با اعضای خانواده، جلوی آینه، با گیاهان و حیوانات خانگی یا حتی با خودتان صحبت کنید. هنگام انجام این کار صدای خود را ضبط کنید و با گوش دادن مجدد به آن خطاهایتان را اصلاح کنید.

4.راهنمای دقیق مطالعه

شما باید قبل از شروع آزمون برای هر بخش آن آماده شوید. توضیحات آزمون و سایر نکات ذکر شده را به‌دقت بخوانید. مطالعه دقیق به یادگیری زبان انگلیسی بسیار کمک خواهد کرد. به نکات زیر دقت کنید:

  • Reading: زیر قسمت‌های اصلی خط بکشید و در کنار کتاب یا روی یک کاغذ جداگانه آن‌ها را یادداشت کنید؛ سپس پاسخ‌های خود را بررسی و خطاهای خود را مرور کنید.
  • Speaking: به‌دقت سؤالی که پرسیده می‌شود را گوش داده و به آن پاسخ دهید. سعی کنید خیلی ساده و با لحن آرام صحبت کنید.
  • Listening: هنگام گوش دادن یادداشت کنید تا توجه شما به جزئیات بیشتر شود. جملات را کامل ننویسید و فقط بخش‌های مهم را یادداشت کنید.
  • Writing: ابتدا به موضوع طرح شده فکر کنید و ایده‌های خود را بنویسید. یک طرح کلی شامل مقدمه، نکات اصلی و نتیجه گیری می‌شود. بعد از اتمام پاسخ خود دوباره آن‌ها را بخوانید و اشتباهاتتان را اصلاح کنید.
راهنمای دقیق مطالعه برای تافل

راهنمای دقیق مطالعه برای تافل

5.ایجاد فضای مطالعه ایده آل

برای ایجاد یک محیط مطالعه خوب باید سه مورد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • سه مکان مختلف را برای خود در نظر بگیرید تا هر زمان که احساس خستگی یا بی‌انگیزگی کردید، بتوانید موقعیتتان را تغییر دهید. این مکان‌ها می‌توانند در اتاق خواب، اتاق نشیمن، کتابخانه، دفتر محل کار یا کافه باشند.
  • مکانی را انتخاب کنید که به دور از اعضای خانواده، موبایل، شبکه‌های اجتماعی یا سایر عواملی که منجر به حواس پرتی شما می‌شوند، باشد.
  • فضای مطالعه خود را همیشه تمیز و منظم نگه دارید.

6.کمک گرفتن از اساتید

برای آمادگی آزمون تافل مجبور نیستید این کار را به‌تنهایی انجام دهید بلکه می‌توانید در کلاس‌های مربوطه شرکت کنید و از اساتید با تجربه کمک بگیرید.

مطالعه کنید  عادات زندگی مدرن و تاثیر آن بر آلزایمر

7.گوش دادن به زبان انگلیسی با هدف یادگیری در ذهن

برای اینکه به سؤالات طرح شده در بخش Listening به‌درستی پاسخ دهید سعی کنید هدف اصلی متن یعنی ایده اصلی موضوع، هدف گوینده از صحبت یا لحن و استرس او را به‌دقت مشخص کنید. گوش دادن به فایل‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا روی این بخش مسلط‌تر شوید. افزایش دایره لغت انگلیسی به شما بسیار کمک کننده خواهد بود.

8.خواندن زبان انگلیسی به‌صورت غیر فنی

برای تقویت مهارت خود در بخش Reading هر روز ۳۰ دقیقه مطالعه داشته باشید، از خودتان سؤال بپرسید و دایره لغاتتان را افزایش دهید.

خواندن زبان انگلیسی به‌صورت غیر فنی برای تافل

9.به‌موقع نوشتن را تمرین کنید

برای آمادگی در بخش Writing، نوشتن زمان‌بندی شده را تمرین کنید. ابتدا موضوعی را مشخص و تایم خود را روی ۲۰ الی ۲۵ دقیقه تنظیم کنید و ۵ دقیقه را به مرور و اصلاح متنتان اختصاص دهید. برای موفقیت در این قسمت دستور زبان خود را تقویت کنید و هر روز زمانی را به نوشتن اختصاص دهید.

10.استفاده از استراتژی‌های یادگیری فعال و غیرفعال

یادگیری به دو نوع فعال و غیرفعال تقسیم می‌شود. یادگیری فعال زمانی اتفاق می‌افتد که شما در حال تلاش و مطالعه هدفمند هستید و یادگیری غیرفعال به‌طور طبیعی و بدون تلاش رخ می‌دهد. گوش دادن به صحبت‌های اساتید یا انجام تمرینات مختلف جزء یادگیری فعال و مطالعه کتاب یا تماشای فیلم جزء یادگیری غیرفعال هستند.

11.شرکت در آزمون‌های عملی

اگر قصد آمادگی آزمون تافل را دارید پس حتماً در آزمون‌های عملی شرکت کنید تا میزان پیشرفت خود را بسنجید و در محیط امتحانی قرار بگیرید. تعداد دفعات شرکت در این آزمون‌ها مشخص نیست و خودتان تعیین کننده آن هستید.

پیشنهاد ما به شما

در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری COVID_19 اکثر کلاس‌ها مجازی شده‌اند و شما می‌توانید با خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی معتبر بدون نیاز به حضور فیزیکی در آموزشگاه‌ها برای آزمون تافل آماده شوید. پکیج ۲۰۰۰ واژه شگفت انگیز جاوید علاوه بر اینکه دایره لغات، ریدینگ و ترجمه شما را تقویت می‌کند شما را با پرکاربردترین واژگان اخبار و فیلم‌های خارجی آشنا می‌کند. این پکیج نه تنها برای آزمون تافل بلکه برای آزمون‌های GRE، TOLIMO، TELP،EPT، MSRT و IELTS هم کاربرد دارد.

اگر انگلیسی زبان اول تان نیست و قصد تحصیل در یک دانشگاه آمریکایی را نیز دارید، بنابراین به ” آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی “، که با نام آزمون تافل در جهان شناخته می شود، نیاز خواهید داشت.

این آزمون بسیار مهم بوده و می تواند بسیار دشوار هم باشد. با این حال، اگر شما کاملا برای شرکت در آن آمادگی داشته باشید، بهترین فرصت ممکن برای موفقیت را به دست خواهید آورد. این آزمون چهار ساعت و نیم به طول می انجامد. بسیاری از افرادی که در اولین تلاش خود ناموفق بوده اند به شما خواهند گفت که اگر تلاش های بیشتر و مفیدتری برای آمادگی تافل انجام داده بودند احتمالا بهتر از این نتیجه می گرفتند.

مطالعه کنید  نحوه ی استفاده از فضای مجازی برای موفقیت

امیدوارم این نکات به شما کمک کند که برای آزمون‌ تان آمادگی لازم را بدست آورید.

ابتدا، باید از این موضوع مطمئن شوید که برای این آزمون به خوبی مطالعه کرده اید. اگر دو روز مانده به امتحان خود را آماده کنید، متوجه خواهید شد که پشت سر گذاشتن آزمون تقریبا غیر ممکن است. هیچ راهی وجود ندارد که شما را قادر سازد تا هر چیز مورد نیازی را تنها در چند ساعت یاد بگیرید.

بهترین راه یادگیری زبان این است که بیشتر اوقاتی را که می توانید، به تمرین اختصاص دهید. هر روز تا حد امکان انگلیسی صحبت کنید، حتی زمانی که با دوست، اعضای خانواده و یا حتی حیوانات خانگی خود هستید. واقعا چیزی مانند تمرین بد وجود ندارد.

اگر در میان دوستانتان فردی انگلیسی زبان رفیق شماست، تا آنجا که می توانید با وی انگلیسی صحبت کنید تا مهارت هایتان بدین وسیله بهبود یابند. احتمالا با این کار صورتحساب تلفن همراهتان افزایش یابد، اما اگر آزمون خود را پشت سر بگذارید، متوجه خواهید شد که هزینه اضافه برای آن می ارزید.

شبکه های انگلیسی زبان و برنامه های تلویزیونی آنها و فیلم هایشان را بدون زیر نویس نگاه کنید. به یوتیوب یا دیگر سایت های مشابه بروید و فیلم های انگلیسی شان را تماشا کنید. چنانچه برایتان مقدور باشد، برنامه های رادیویی به زبان انگلیسی را تا جایی که ممکن است به آن گوش کنید.

یکی از راه های یادگیری برای نوشتن زبان انگلیسی این است که برای و در مقابل یک ایده خاص که به شما شور و حرارت می دهد استدلال بیاورید. یک مقاله بنویسید و با معلم انگلیسی خود جزئیات را مرور کنید تا به شما نشان دهد که چه چیزی را درست و چه چیزی را اشتباه انجام داده اید.

یک بخش بسیار مهم درآمادگی برای تافل، آشنایی با خود آزمون است. شما می توانید تعداد زیادی از تست های آنلاین تمرینی را به صورت رایگان تهیه کنید. تست هایی که به صورت آنلاین یافتید با بخش خواندن شروع خواهد شد و سپس به بخش گوش دادن می رسند.

می توانید یک استراحت ۱۰ دقیقه ای داشته باشید و سپس تست های نوشتن و صحبت کردن را انجام دهید. شما در انتها احساس خستگی خواهید کرد اما این کارشما بسیار باارزش خواهد بود.

با انجام این کارها در جهت آمادگی برای آزمون تافل، در روز امتحان، بسیار آرام تر و پربارتر خواهید بود. کاری که شما انجام می‌دهید می‌تواند گامی بزرگ به سمت هدف تان، تحصیل در خارج از کشور را تثبیت نماید.

شما چه نظری دارید؟


  1. tina izadi گفت:

    برای مطاله آزاد در کنار این دوره چی پیشنهاد میکنید؟

    • خانوم ایزی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام دوست عزیز
      خودتون رو درگیر کنید با زبان انگلیسی
      فیلم زبان اصلی ببینید مرتب
      تلاش برای ترجمه کتاب و مقاله و روزنامه های متفاوت
      و…

      میتونید در واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید
      ایزی هستم خوشوقتم 09158052672

  2. سبا نیکومنش گفت:

    چه پادکستایی میتونه کمکمون کنه؟

    • خانوم ایزی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام دوست عزیز
      هر پادکستی که به زباان انگلیسی باشه براتون میتونه مفید باشه

      میتونید در واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید
      ایزی هستم خوشوقتم 09158052672

  3. arsham bagheri گفت:

    این دوره فقط برای شرکت در تافل هستش؟

    • خانوم ایزی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام دوست عزیز
      نه صرفا برای این ازمون
      برای هر ازمون داخلی یاخارجی میتونه مفید باشه

      میتونید در واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید
      ایزی هستم خوشوقتم 09158052672

  4. elahe zahiri گفت:

    پکیجتون پشتیبانی داره؟

    • خانوم ایزی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله پادمین زبان داریم و شما هر موقع سوال یا ابهامی داشته باشید میتونید رفع اشکال کنید

      میتونید در واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید
      ایزی هستم خوشوقتم 09158052672

  5. helen abbasi گفت:

    قیمت پکیج هاتون رو میخواستم بدونم

    • خانوم ایزی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام دوست عزیز

      به تلگرام یا واتساپ این شماره پیام بدید 09158052672
      ایزی هستم خوشوقتم

  6. محمدرضا شجاعی گفت:

    مدت زمان این دوره چند روزه؟

    • خانوم ایزی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام دوست عزیز
      کل دوره 88ساعت آموزش تصویری هست همراه با کتاب
      3 هزار لغت یادمیگیرید و مکالمه محاوره

      میتونید در واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید
      ایزی هستم خوشوقتم 09158052672

  7. محمدرضا شجاعی گفت:

    از کجا بفهمیم بعد از تموم شدن این دوره آماده آزمون هستیم؟

    • خانوم ایزی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام دوست عزیز
      بهتره تنها به خواندن این دوره اکتفانکنید
      خیلی کاربردی و مفید هست ضمن اینکه شیوه اموزش خاص و جذاب هست
      میتونید در واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید
      ایزی هستم خوشوقتم 09158052672

  8. هدیه کوهی گفت:

    قیمیت پکیج هاتون رو میخواستم بدونم و اینکه چقدر در روز باید زمان بزاریم تا به آمادگی لازم برای آزمون برسیم؟

    ا

    • خانوم ایزی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام وقت بخیر

      قیمت پکیج ها رو میتونید به تلگرام یا واتساپ این شماره پیام بدید 09158052672
      زمان گذاشتن هم بستگی به برنامه ریزی شخصی شما داره

      میتونید در واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید
      ایزی هستم خوشوقتم 09158052672

  9. هدیه کوهی گفت:

    برای مهاجرت به قصد تحصیل آیلتس بهتره یا تافل؟

    • خانوم ایزی (کارشناس مشتریان) گفت:

      بستگی به کشور مقصد داره

      میتونید در واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید
      ایزی هستم خوشوقتم 09158052672

  10. هدیه کوهی گفت:

    در طول روز برای یک مبحث چقدر باید وقت گذاشت؟

    • خانوم ایزی (کارشناس مشتریان) گفت:

      بستگی به کشش ذهنی خودتون داره

      میتونید در واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید
      ایزی هستم خوشوقتم 09158052672

  11. سحر گفت:

    بعضیا فکر میکنن برای آمادگی آزمون تافل باید ال کنن بل کنن نه بابا اصلا سختم نیست فقط باید خوب بخونید تمرین کنید سر آزمونم خوب تمرکز کنید تا قبول بشین.

  12. حمید گفت:

    آمادگی آزمون تافل رو چجوری میتونیم بدست بیاریم؟

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      برای اطلاعات بیشتر با شماره 09368800072 در ارتباط باشید

  13. محمدرضا گفت:

    برای اپلای کردن تافل بگیریم بهتره یا آیلس؟

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      برای مشاوره رایگان با شماره 09368800072 در ارتباط باشید

  14. مرتضی گفت:

    آیا برای محاجرت به خارج از کشور آزمون تافل ضروری است؟

  15. هادی گفت:

    خیلی آموزنده بود استاد ممنون

  16. هومن گفت:

    سلام
    استاد به نظرتون نمره ایده آل برای قبولی تافل چند هستش؟