4 عادت ناب برای تبدیل شدن به یک سخنران عالی

4 عادت ناب برای تبدیل شدن به یک سخنران عالی

4 عادت ناب برای تبدیل شدن به یک سخنران عالی

بعضی از افراد در گفتگو با هر کسی خوب هستند و همین امر صحبت کردن در مورد هر چیزی را برای آن ها بسیار آسان می کند. مکالمه خوب، مهارتی است که همه ما باید برای تعامل بهتر در هر مکالمه بیاموزیم – یک گوینده خوب در بسیاری از زمینه های زندگی شما تفاوت بزرگی ایجاد می کند. یک مکالمه عالی بخش مهمی و با ارزش از زندگی اجتماعی است.
برخی مکالمات می توانند نگران کننده باشند. در مورد اینکه هر کسی در مورد شما چه فکری می کند و نگرانی غیر معمولی هم نیست. داشتن یک مکالمه  و سخنرانی خود مانند گرفتن توپ است باید کسی در مقابل شما وجود داشته باشد تا آن را بگیرد و به شما پس بدهد. خبر خوب اینکه می توانید از این 4 عادت ناب برای تبدیل شدن به یک سخنران عالی استفاده کنید و یک مکالمه یا سخنرانی عالی داشته باشید. 

اگر می خواهید به یک نابغه و یکه تاز در سخنرانی تبدیل شوید؛ باید آن را از کسانی یاد بگیرید که خوب تجربه های نابی در این مورد دارند و آن را بی شائبه در اختیار دیگران قرار می دهند تا از آن استفاده کنند. یکی از این نوابغ سخنرانی ایتاد مرتضی جاوید هستند که پکیجی را ارائه داده اند که می توانید خیلی سریع به یک نابغه در سخنرانی تبدیل شوید و با آن به راحتی کسب درآمد کنید: 

برای دستیابی به این پیکج بی نظیر روی لینک زیر کلیک کنید:

چگونه به نابغه سخنرانی تبدیل شوم؟

یک مکالمه عالی اغلب درباره گوش دادن است تا حرف زدن:

فهرست محتوا

مکالمه کنندگان خوب باید به طور جدی گوش می دهند . برای اغلب ما گوش دادن به یک هنر گمشده تبدیل شده است که اغلب آن را یاد نگرفته ایم و کسانی که حرف می زنند برای حرف های خود ارزش بسیار بالایی قائل هستند. پس یکی از مهارت ها و عادت هایی که باید در خود ایجاد کنید این است که بتوانید به خوبی به دیگران خوب گوش کنید و به آنچه که دیگران می گویند به خوبی توجه کنید. 

به قول دیل کارنگی:“شنونده خوبی باشید و دیگران را ترغیب کنید تا درباره خودشان صحبت کنند.”

وقتی افراد با شما صحبت می کنند احساس خوبی می کنند ، آن احساسات خوب را با شما در ارتباط می گذارند. این یک فرمول برنده برای دوست داشتن و تأثیرگذاری در مردم است.

برای داشتن یک سخنرانی خوب؛ دانش خود را گسترش دهید

برای تبدیل شدن به یک مکالمه کننده به یاد ماندنی، بتا می توانید مطالعه داشته باشید- خود را در مورد موضوعات مختلف غنی کنید. یا بهتر است هنوز به یک یادگیرنده مادام العمر تبدیل شوید.
یادگیری مادام العمر پیگیری “دانش مداوم و خود انگیخته” به دلایل شخصی یا حرفه ای است. موفق ترین و کاریزماتیک ترین افراد، هیچ گاه یادگیری خود را را متوقف نمی کنند. آنها مطالب زیادی می خوانند – آنها علیرغم آنچه که می دانند یا قبلاً به آن دست یافته اند؛ دانش خود را به طور مداوم گسترش می دهند.

هرچه بیشتر بدانید، مباحث بیشتری در گفتگوهایتان ایجاد می شود. خود را در مورد موضوعات مختلف از امور جهانی گرفته تا تجارت و فرهنگ آگاه سازید. موضوعات متنوعی را که مورد علاقه خود شما هستند را کشف کنید و چشم اندازی باز از جهان، زندگی و مردم داشته باشید.

وقتی که زیاد میخوانید؛ می توانید ایده ها و داستان های مربوط به حوزه های دیگر را معرفی کنید تا مکالمات خود را به مکالماتی یاد ماندنی، جذاب و جالب تبدیل کنید.

عادات ناب برای تبدیل شدن به یک سخنران عالی

عادات ناب برای تبدیل شدن به یک سخنران عالی

مکالمه خود را مطابقت دهید:

پیتر دراکر، یکی از مشهورترین و تأثیرگذارترین متفکران مدیریت، یک بار گفت: “مهمترین چیز در ارتباطات، شنیدن آن چیزی است که گفته نمی شود .” در مکالمه معمولی، انطباق به راحتی نادیده گرفته می شوند. مکالمه گرایان بزرگ دارای حس افزایش آگاهی هستند.

آنها می توانند “جعبه سیاه را بخوانند” یا بسته به نشانه هایی که از دیگران می گیرند؛ موضوعات خود را با آن ها سازگار کنند. برای داشتن تعامل از طریق مکالمات، به جستجوی حالت های مختلف بدن، حرکات ، صورت و حرکات چشم بپردازید و متناسب با آن سازگار شوید.

برای داشتن مکالمه درست با دیگران چه کارهایی باید انجام دهیم؟

  • لبخند زدن، برقراری ارتباط چشمی و تکیه دادن به سمت شخصی که با او صحبت می کنید؛ مواردی است که می توانید برای یادآوری گفتگو از آنها استفاده کنید.
  • “منطق به تنهایی کل داستان را در مورد هر کس برای شما بازگو نخواهد کرد. شما باید تسلیم سایر نشانه های حیاتی اطلاعات شوید تا بتوانید نشانه های مهم شهودی و غیر کلامی را که مردم ارائه می کنند را بخوانید.”
  • در دانستن تمام چیزهایی که گفته نمی شود؛ کارآمد تر عمل کنید.
  • برای ایجاد فضای مثبت، به هیچ عنوان بحث نکنید؛ بلکه گفتگو کنید. می توانید به راحتی از مکالمات برای لذت بردن و یک سرگرمی استفاده کنید. ابتدا به دنبال درک و ارتباط باشید.
  • اگر کسی چیزی را گفت که شما با آن موافق نیستید؛ به جای تلاش برای متقاعد کردن آنها با استفاده عقاید و فلسفه های خود،به حرف های آن ها هم فکر کنید.
  • “قبل از اینکه خیلی سریع به سمت نتیجه گیری در مورد شخصی یا یک وضعیت بروید؛ تمام اطلاعاتی را که می توانید. و لازم است را جمع کنید.

غالباً، وقتی که همه ما در مکالمات خود به دنبال روشن کردن ایده ها و درک کردن دیگران نیستیم؛ سوء تفاهم هایی بین افراد اتفاق می افتند.

اشکالی ندارد اگر بگویید موافق نیستم – هدف این است که درباره طرز تفکر آن ها بیشتر فکر کنید. همچنین سعی کنید به یاد داشته باشید که نکته بسیاری از مکالمات خوب این است که شخص دیگر را بهتر بشناسید. از قضاوت کردن دیگران بپرهیزید و همواره در جهت احترام گذاشتن به دیدگاه های مختلف باشید. 
“طناز بودن در یک مکالمه خوب است اما مهمترین بخش نیست. گوش دادن همان چیزی است که شما را به یاد ماندنی می کند. “Celeste Headlee

کلام آخر:

تبدیل شدن به یک سخنران خوب یک فرآیند است – به زمان و تمرین نیاز دارد. تمرین تا حد امکان مهم است. روی شنونده بودن خود بهتر کار کنید؛ دانش خود را پرورش دهید و فضای مثبتی را تقویت کنید. با افزایش اعتماد به نفس در خود، احساس آرامش بیشتری ایجاد کنید. 

شما چه نظری دارید؟