آیا زبان انگلیسی سخت است؟

آیا زبان انگلیسی سخت است

اغلب مردم می‌گویند انگلیسی یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است در صورتی که کلمات موجود در انگلیسی از کلمات لاتین و یونان باستان که مشابه با زبان‌های اروپایی دیگر هست سرچشمه می‌گیرد؛ پس چرا به‌عنوان یک زبان سخت و دشوار شهرت پیدا کرده! اگر واقعاً این زبان دشوار است چرا اکثر کشورهای جهان آن را به‌عنوان زبان دومشان انتخاب کرده‌اند! در این مقاله قصد داریم سخت بودن زبان انگلیسی را بررسی کنیم و تصمیم گیری را به عهده شما بگذاریم.

 

اکنون زمان آن رسیده که 6 حقیقت مهم را درباره سختی های زبان انگلیسی بدانید

انگلیسی جزء سه زبان پرکاربرد دنیا شناخته شده است و زبان آموزان زیادی از کودکان گرفته تا بزرگسالان و افراد مسن دوست دارند آن را یاد بگیرند اما نگران فرار بودن زبان انگلیسی و چالش‌های پیش بینی نشده پیش روی‌شان هستند!

1.گاهی اوقات رد پای انگلیسی باستانی به چشم می‌خورد!

زبان انگلیسی هنوز هم کلمات قدیمی زیادی دارد که معمولاً در فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی، شعرهای قدیمی یا ارجاعات ادبی به چشم می‌خورند. این واژگان زیاد نیستند اما در مکالمات انگلیسی زبانان بومی شنیده می‌شوند.

2.مبنای چیدمان کلمات گاهی اوقات فقط “حس” است

یکی از دلایل سخت بودن زبان انگلیسی گرامر ظریف، پیچیده و سرشار از جزئیاتش است که گاهی اوقات استفاده از زبان را سخت می‌کند. انگلیسی زبانان بومی معمولاً این قواعد را نمی‌دانند و به‌صورت ناخودآگاه از آن‌ها استفاده می‌کنند اما افرادی که زبان مادری‌شان متفاوت است باید تمام این قواعد و استثنائات را بشناسند. برخی از اساتید می‌گویند بخش بزرگی از گرامر زبان را استثنائات تشکیل می‌دهند.

مطالعه کنید  میانبر موفقیت

سخت بودن زبان انگلیسی

3.دستور زبان طولانی و سرشار از استثناء

جمله بندی این زبان گاهی اوقات خلاف گرامر و قواعد دستوری است و شناخت ساختار آن گیج کننده می‌شود به ویژه زمانی که زبان آموزان غیربومی در حال یادگیری آن هستند. برخی از کلید واژه‌ها در کتاب‌های درسی و آموزشی دیده نمی‌شوند و تنها در گفت‌و‌گوهای افراد بومی به چشم می‌خورند به‌عنوان مثال:

  • برای پوشیدن لباس از عبارت put on استفاده می‌شود.
  • انتظار می‌رود برای درآوردن لباس هم عبارت put off به کار رود!
  • اما معمولاً عبارت take off استفاده می‌شود.

سختی های زبان انگلیسی

4.عبارات و اصطلاحات عجیب و غریب و گاه بی‌معنی

یک دلیل یاد نگرفتن زبان انگلیسی همین موضوع است. زبان انگلیسی قدمت زیادی دارد و از سال‌های گذشته تا به امروز تغییر و تحولات زیادی را شاهد بوده است. این موضوع باعث شده تا عبارات و اصطلاحاتی به وجود آیند که در عین کوتاهی منظور افراد را به‌سادگی منتقل کنند. این اصطلاحات علی‌رغم اینکه مکالمات را برای انگلیسی زبانان راحت‌تر کرده اما کار را برای افرادی که قصد یادگیری انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم دارند دشوارتر کرده است. به این عبارات اصطلاحاً «idioms» گفته می‌شود. به مثال‌های زیر نگاه کنید:

It’s raining cats and dogs

turn a blind eye

fat chance

once in a blue moon

این زبان پر از تناقض است به‌عنوان مثال:

There is no ham in hamburger

Neither is there any apple nor pine in pineapple

If teachers taught, why didn’t preachers praught?

If a vegetarian eats vegetables, what does a humanitarian eat?

“Overlook” and “oversee” have opposite meanings, while “look” and “see” mean the same thing.

به نظر ما این جملات غیرمنطقی هستند در صورتی که انگلیسی زبانان بومی چنین عقیده‌ای ندارند!

مطالعه کنید  تفاوت بین اسکنینگ و اسکیمینگ چیست؟

 

5.واژگان در ظاهر مشابه و در باطن متفاوت

میزان سختی زبان انگلیسی گاهی اوقات به واژگان و لغاتی برمی‌گردد که در ظاهر معنی مشابهی دارند اما در عمل اینگونه نیستند، نحوه کاربردشان متفاوت است و نمی‌توانند به جای یک دیگر به کار روند. پیچیده بودن این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که یک کلمه چندین معنی دارد و زبان آموزان نمی‌فهمند که باید چه زمانی از آن‌ها استفاده کنند.در این صورت حفظ واژگان انگلیسی می تواند کمی دشوار باشد.

 

6.تلفظ و تأکید کمی دشوار

«تلفظ و تأکید» دلیل سختی زبان انگلیسی هستند. علی رغم اینکه واژگان انگلیسی تنوع بسیار زیادی دارند تلفظ آن‌ها کار را دشوارتر می‌کند: به‌عنوان مثال برخی از کلمات مانند strengths حروف صدادار کمی دارند یا گاهی اوقات حروف بی‌صدا در ابتدای کلمه می‌آیند. این موضوع باعث گیج شدن زبان آموزان می‌شود! زبان انگلیسی روی برخی از کلمات تأکید می‌کند تا معنای آن‌ها را تغییر دهد. به مثال‌های زیر نگاه کنید:

I sent him a letter.

برایش نامه فرستادم.

I sent him a letter.

من نامه‌ای برای او فرستادم به عبارت دیگر شما یا شخص دیگری برای او نامه نفرستادید.

I sent him a letter.

من برای او نامه فرستادم اما مطمئن نیستم نامه را دریافت کرده باشد.

I sent him a letter.

من برای او نامه فرستادم برای شخص دیگری نفرستادم.

I sent him a letter.

من برایش نامه فرستادم نه چیز دیگری!

شاید به نظر شما همه این‌ها یکسان باشند اما در زبان انگلیسی هر کدام معنای متفاوتی دارند.

میزان سختی زبان انگلیسی

آیا یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟

یادگیری زبان انگلیسی سخت نیست اما جزئیات و ریزه کاری‌های زیادی دارد که آن را دشوار و چالش برانگیز می‌کند؛ با این حال شما می‌توانید یادگیری آن را برای خودتان تبدیل به تفریح و سرگرمی کنید. صبر، حوصله و زمان کافی به شما اجازه می‌دهد تا با کمک منابع و پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی متنوع این مهارت را یاد بگیرید.

مطالعه کنید  از نقش حافظه در فرایند یادگیری زبان خارجی چه میدانید؟

کلام آخر

در این مقاله دلایل سخت شدن یادگیری زبان انگلیسی را با یکدیگر بررسی کردیم. با در نظر گرفتن این موارد متوجه می‌شوید که یادگیری این مهارت چندان دشوار و غیرممکن نیست فقط باید با جدیت شروع به یادگیری کنید، تمام جزئیات را در نظر بگیرید، توجه و تمرکزتان را به‌طور کامل روی این موضوع بگذارید، از منابع معتبر آموزشی استفاده کنید،مرجع آموزش زبان انگلیسی مناسبی را برای خود در نظر بگیرید، برای حفظ انگیزه‌تان شیوه‌های آموزشی مختلف را امتحان کنید و در انجام این کار ممارست داشته باشید تا در نهایت به نتیجه برسید.

 

سؤالات پرتکرار 

آیا حقیقت دارد زبان انگلیسی سخت‌ترین زبان است؟

سخت یا آسان بودن یک زبان به خود فرد بستگی دارد. زبان انگلیسی دشوارترین زبان جهان نیست چرا که اگر اینگونه بود هیچ گاه به‌عنوان زبان بین‌المللی انتخاب نمی‌شد. اگر به زبان‌های فنلاندی، روسی، ژاپنی یا ماندارین نگاه کنید می‌فهمید که زبان انگلیسی نسبت به آن‌ها آسان‌تر است.

چرا زبان انگلیسی سخت است؟

زبان انگلیسی کلماتی دارد که در ظاهر هم معنی هستند اما کاربردشان متفاوت است، گرامر و دستور زبانی دارد که انگلیسی زبانان بومی بدون آگاهی و به‌طور حسی آن‌ها را رعایت می‌کنند در صورتی که یک فرد غیربومی باید تمام آن‌ها را یاد بگیرد، این زبان عبارات و اصطلاحات عجیب و غریبی دارد که درکش برای ما دشوار است و تلفظ یا تأکیداتی دارد که فرایند یادگیری را چالش برانگیز می‌کند.

برای مقابله با سخت بودن زبان انگلیسی به چه چیزهایی احتیاج داریم؟

هدف گذاری، انگیزه کافی، انتخاب صحیح منابع آموزشی، تمرین روزانه و معاشرت با افراد دیگر پارامترهای لازم برای یادگیری زبان انگلیسی هستند.