8 ترفند برای یادگیری سریع زبان

8 ترفند برای یادگیری سریع زبان

در این روزها که سرعت و تکنوولژی حرف اول را می زند؛ همه دلمان می خواهد هر چیزی سریع اتفاق بیفتد و اگر در دستیابی به هدفمان تأخیری پیش بیاید خیلی سریع انگیزه خود را از دست می دهیم. یکی از این اهداف و علائق می تواند یادگیری زبان انگلیسی باشد. گرچه زبان انگلیسی فرایندی است که برای یادگیری آن نباید عجله کرد اما بیشتر اوقات ما به دلیل سفرهای کاری و تفریحی و یا مهاجرت های ناگهانی مجبور به یادگیری این زبان می شویم و کمبود وقت یکی از استرس هایی است که ما را بیشتر تحت فشار می گذارد؛ اما نگران نباشید و خبر خوب این است که در سایت استاد مرتضی جاوید می توانید به راحتی به راه های یادگیری زبان در کمترین زمان و با کمترین هزینه فکر کنید. 8 ترفند برای یادگیری سریع زبان چیزی است که امروز در این مقاله برای شما عنوان خواهیم کرد. 

شما می توانید تنها با یک کلیک بر روی لینکی که در زیر برای شما نمایش داده شده است در کمتر از یک ماه مکالمه خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید به طوری که نیاز به هیچ گونه کلاس و یا گرامری نداشته باشید؛ همانطور که می دانید استاد مرتضی جاوید مبتکر روش آموزش زبان انگلیسی بدون گرامر در ایران هستند پس با اطمینان خاطر لینک زیر را فشار دهید.

 

روش های یادگیری سریع زبان انگلیسی :

فهرست محتوا

تلویزیون ببینید:

 بله درست است فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی ببینید. آن ها را استپ کنید و جملات آن را با خود تکرار کنید. این کار به شما دیالوگ های محلی را هم آموزش می دهد. سعی کنید عبارات و اصطلاحات را متوجه شوید و سپس آن را با سرعت نرمال به تماشا بنشینید.

بنویسید:

یک روش یادگیری سریع زبان انگلیسی «نوشتن» است. هر جایی که می روید یک دفترچه یادداشت با خود به همراه داشته باشید و هر جمله جدیدی را که می بینید و می شنوید را بنویسید و سپس معنی این جملات را پیدا کنید و فکر کنید ببینید چگونه و در کجا می توان از این کلمات و جملات بهره برد.

کتاب های کودکان را بخوانید:

برای یادگیری سریع زبان انگلیسی، و اگر در ابتدای راه هستید می توانید آن ها را مطلعه کنید؛ هم واژگان ساده تری دارد و هم دستورزبان ها در آن ها پیچیده نیستند و تکرار زیاد در اینگونه کتاب ها یادگیری را آسان تر می کند و در ذهن بیشتر ماندگار می شوند.

با آینه حرف بزنید:

اگر کسی نیست که با او انگلیسی تمرین کنید می توانید این کار را در جلوی آینه انجام دهید و اینکه ببینید خودتان به زبان دیگری در حال حرف زدن هستید انگیزه بسیار عالی به شما می دهد و شما عاشق خودتان خواهید شد و همین برقراری ارتباظ چشمی با خودتان به شما اعتماد به نفس می دهد. این کار را سه روز در هفته به مدت 10 تا 15 دقیقه تمرین کنید. مطمئن باشید که هم تلفظ شما و هم اعتماد به نفس شما در بهبود خواهد یافت.

واژگان را با پسوند و پیشوند بسازید:

یادگیری طیف وسیعی از پسوندها و پیشوندها می توانید به راحتی واژگان مختلفی را یاد بگیرید. این راه یکی از سریع ترین راه ها برای یادگیری بیشترین تعداد واژگان است؛ چون با یک تیر دو نشان می زنید؛ زیرا نه تنها خود کلمه را یاد می گیرید بلکه تمامی کاربردهای آن را می آموزید و با این کار در جملات و جاهای مختلف می توانید بارها از یک کلمه در نقش های مختلف استفاده کنید مثلا واژه ” happy” ؛ می توانید “‘unhappy” را هم به کار ببرید. و بسیاری از واژگان دیگر را. 

آنچه را که دوست دارید بیاموزید:

وقتی در کلاس درس زبان انگلیسی هستید باید چیزی را بیاموزید که معلم برای شما برنامه ریزی کرده است اما وقتی در خانه هستید می توانید هر آنچه را که دلتان می خواهد و هر موضوعی را که به آن علاقه دارید به زبان انگلیسی بیاموزید. 

زمان را در دست بگیرید:

یکی از راههای یادگیری سریع زبان انگلیسی «مدیریت زمان» است. زمانی از روز خود را به خواندن زبان انگلیسی اختصاص دهید. خبر خوب این است که اصلا لازم نیست زمان زیادی را هر روز اختصاص دهید. اختصاص دادن هر روز 15 دقیقه در روز می تواند کلی در پیشرفت زبان انگلیسی شما کمک کننده باشد. بهتر است هر روز روی یکی از مهارت های خود تمرکز کنید؛ مثلا یک روز بر روی تقویت واژگان یک روز بر روی صحبت کردن و روزی دیگر روی گوش دادن و به همین ترتیب الی آخر. 

گذراندن یک دوره :

 گذراندن یک دوره آموزش زبان انگلیسی سریع و یا رفتن به کلاس های آموزشی زبان انگلیسی در کشورهای انگلیسی زبان می تواند یکی از مؤثرترین راه های آموزش زبان باشد.

پکیج آموزشی زبان انگلیسی دکتر مرتضی جاوید می تواند برای کسانی که محدودیت زمانی برای یادگیری زبان انگلیسی دارند بسیار مفید و مؤثر باشد. بنابراین اگر در مورد تسریع در یادگیری  مهارت های زبان انگلیسی خود جدی و مصمم هستید؛ با ما در تماس باشید. 

4 راز مهم یادگیری زبان

گرامر را کنار بگذاریم:

غالب افرادی که تمایل به یادگیری زبان انگلیسی نسبت به یادگیری گرامر وسواس عجیبی دارند. اما لطفا این مطلب را آویزه گوشتان کنید که درست صحبت کردن در زبان انگلیسی هیچ ربطی به دانستن گرامر ندارد.

حذف زبان فارسی: 

سعی کنید برای هر لغت انگلیسی یک مترادف انگلیسی دیگر هم پیدا کنید. بهترین راه دبگر برای یادگیری لغات این است که ببینید با چه چیزهای دیگری ترکیب می شوند. 

یادگیری لغات جدید در داخل متن

چرا ما وقتی یک کلمه را یاد میگریم، به کار بردن آن در داخل مکالمه برایمان دشوار است؟  دلیل آن هم بسیار ساده است زیرا وقتی معنای یک لغت جدید انگلیسی را به تنهایی یاد می گیریم، ذهن ما نمی تواند بین آن و معنای آن و با سایر کلمات، ارتباط آن را ایجاد کند. 

احتمالا لغت های مشابه انگلیسی زیادی را می شناسید و همه تر از همه اینکه در موقعیت ها و متن های خاص آن ها را به کار برده اید. بنابراین برای ذهن شما به کار بردن آموخته های قبلی بسیار آسان تر از به کار بردن لغت های جدید در مکالمات است. در عین حال برای شما بسیار دشوار  است تا لغات جدید را در مکالمات به کار ببرید چرا زیرا می خواهید هم زمان هم کلمات را تجزیه و تحلیل کنید و هم صحبت کنید و این یعنی نگارش در ذهن که در مقاله قبلی به آن پرداختیم. 

چگونه می توانیم کلمه های جدید را مؤثرتر حفظ کنیم و آن ها را دقیقا مثل یک انگلیسی زبان به کار بگیریم؟

تصور کنید وقتی در حال گفتن یک کلمه انگلیسی هستید، تمامی کلمات به صورت قلاب به همدیگر متصل شده اند. کلمه ای را که به کلمه ی اصلی متصل شده است را حفظ کنید با این کار حفظ کردن کلمات بسیار برای شما آسان خواهد شد مثلا keep in touch  همیشه با هم همراه هستند و تنها با به خاطر سپردن یک کلمه بقیه کلمات به راحتی به یاد آورده می شوند و مجبور نیستید دنیال کلمات بگردید. از این به بعد هر کلمه ی جدیدی را که می بینید همراه با متن به خاطر بسپارید و قلاب را فراموش نکنید.

خود را در شرایط مکالمه انگلیسی قرار دهید:

صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن با دیگزان باعث می شود شما در سایر مهارت ها یعنی نوشتن، خواندن و گوش دادن هم تبحر پیدا کنید، دلیل اینکه در اینجا ما روش های سنتی آموزش زبان را رد می کنیم این است که آنها تنها بر روی نوشتن تمرکز داشتند. 

از هر فرصتی برای صحبت کردن استفاده کنید، اگر کسی را پیدا نکردید که با او انگلیسی حرف بزنید با خودتان انگلیسی حرف بزنید و از لغات جدیدی که یاد گرفته اید کمک بگیرید. و یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید گوش دادن زیاد است تا می توانید فیلم و آهنگ خارجی گوش کنید و تمام سعی خود را بکنید که آنها را بفهمید. پس برای درست صحبت کردن باید خود را در شرایط مکالمات و تمرینات روزانه قرار دهید.

یادگیری زبان انگلیسی سریع

به زبان انگلیسی فکر کنید:

گاهی اوقات مشکل انگلیسی حرف زدن، صحبت کردن نیست بلکه فکر کردن در مورد آن زبان است. اگر به زبان مادری خود فکر کنید و مدام سعی در ترجمه آن به زبان انگلیسی کنید؛ باید مدام بین زبان ها در حال ترجمه باشیم حتی افرادی هم که به چند زبان مسلط هستند؛ در تعویض بین زبان ها مشکل دارند.

راه حل این است که به انگلیسی حرف بزنیم:

شما می توانید این کار را در هر جا و هر زمانی انجام دهید؛ سعی کنید وقتی در مورد کارهای روزانه خود فکر می کنید به زبان انگلیسی فکر کنید. مثلا :

ساعت چند صبحانه بخورید؟

کی سر کار بروید؟

اگر جایی را هم بلد نیستید از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. تنها هدف این است که هیچ گاه به زبان مادری خود فکر نکنید. خوب دقت کنید که وقتی به زبان انگلیسی صحبت می کنید ساده تر هم می توانید حرف بزنید. با این روش ها می توانید یادگیری زبان انگلیسی سریع را به خوبی پیش ببرید.

با خودتان صحبت کنید:

صحبت کردن با خود یکی از روش های یادگیری سریع زبان انگلیسی است. برای این کار هر وقت در خانه هستید می توانید با بلند بلند صحبت کردن با خود، انگلیسی حرف زدن را تمرین کنید. حتی اگر اشتباه هم حرف زدید مشکلی ندارد تنها همین که با خود بلند بلند حرف بزنید می تواند در افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند.

با کلمات بازی کنید تا یادگیری زبان انگلیسی سرعت یابد:

بازی کردن با کلمات و جملات باعث می شود تا شما تلفظ خود را بهبود ببخشید به طور مثال چنین چمله ی پیچیده ای به تلفظ و بیان شما بسیار کمک می کند:

“The thirty-three thieves thought that they thrilled the throne throughout Thursday.”

گوش کنید و تکرار کنید:

کلیپ کوتاهی را که دوست دارید پیدا کنید؛ یا از کلماتی استفاده کنید که در زندگی واقعی استفاده کرده اید؛ سپس آن را به صورت مکرر تکرار کنید. سعی کنید با لحن، سرعت و حتی لهجه (در صورت امکان) مطابقت داشته باشید. مهم نیست که چند کلمه را از دست بدهید؛ مهم این است که به صحبت ادامه دهید. سعی کنید درست مثل گویندگان بومی صدا کنید.

برای یادگیری فوری زبان انگلیسی با صدای بلند بخوانید

چندین دلیل مستند و محکم وجود دارد که اثبات می‌کند با صدای بلند خواندن به یادگیری بهتر زبان انگلیسی کمک می‌کند:

1. خواندن با صدای بلند این شانس را به شما می‌دهد تا لحن صدای خود را متوجه شوید و مکث‌هایی که باید بین کلمات و عبارات خاص داشته باشید را درک کنید. با انجام این کار یاد می‌گیرید چطور بر عبارات خاص تأکید کنید.

2. با انجام این تکنیک توجه شما از جملات و پاراگراف‌ها به سمت ساختار دستوری سوق پیدا می‌کند. شما می‌توانید فعل و فاعل و اجزای دیگر یک جمله را راحت‌تر شناسایی کنید. وقتی در سکوت مطالعه می‌کنید ذهن تلاش می‌کند برای فرار بیشتر اما وقتی این کار را با صدای بلند انجام می‌دهید توجهش چندین برابر می‌شود.

3. این روش به تقویت تلفظ شما کمک می‌کند. وقتی کلمه‌ای را با صدای بلند تکرار می‌کنید متوجه می‌شوید که آیا این صدا طبیعی به نظر می‌رسد یا مصنوعی / مانند یک فرد بومی به نظر می‌رسد یا غیربومی. (اگر تلفظ کلمه‌ای برای شما دشوار است باید بیشتر تمرین کنید.)

4. و در نهایت بلند خواندن از این جهت بهترین راه برای یادگیری سریع زبان انگلیسی است که اجازه می‌دهد در لحظه کلمات را ببینید، به زبان آورید و بشنوید. این ترکیب حواس، قدرت تجزیه و تحلیل شما را بالاتر می‌برد.

وقتی این تکنیک را انجام می‌دهید متوجه می‌شوید که در سکوت چه چیزهایی ارزشمندی را از دست داده‌اید.

 

مطالعه کنید  ضرب المثل های مهم انگلیسی درباره پول

تکنیک‌های خواندن با صدای بلند

تکنیک‌های-خواندن-با-صدای-بلند

چند استراتژی ساده وجود دارد که به شما کمک می‌کند این کار را به شکل مؤثرتری انجام دهید:

1. یکی از راهکارهای یاد بگیری سریع زبان انگلیسی این است که روزانه مطالعه داشته باشید حتی به مدت ۵ دقیقه. نتیجه این تمرین خیلی سریع شما را شگفت زده می‌کند.

2. یک متن جالب را انتخاب و آن را مانند یک بازیگر حرفه‌ای اجرا کنید. در حین اجرا احساساتتان را نشان دهید، این کار شما را کمی فراتر از خواندن معمولی می‌برد، احساساتتان را درگیر می‌کند و باعث می‌شود تا به درک عمیق‌تری برسید. هر از چند گاهی از دور به متن نگاهی بیندازید و تلاش کنید کلمات و دستور زبان‌های بعدی را پیش بینی کنید. وقتی به متن نگاه می‌کنید مغز مجبور به کار کردن می‌شود و همین موضوع یادگیری را مؤثرتر می‌کند.

3. به ساختار چیزی که می‌خوانید فکر کنید. اجازه ندهید ذهنتان پریشان شود. همه تلاشتان را بکنید تا تمرکزش را روی جزئیات بگذارد. به زمان فعل، شکل آن، کلمات به کار رفته، معنی عبارات، قسمت‌های اصلی جمله و … توجه کنید.

4. بعضی از کلمات چندین معنی دارند پس تلاش کنید در حین خواندن متن، معنی خاص هر لغت را پیدا کنید.

5. برای هر کلمه، مترادف‌های مختلفی را تصور کنید. با خودتان فکر کنید که چطور یک کلمه می‌تواند معنای جمله را تغییر دهد یا چطور با جابه‌جایی معنای جملات را عوض می‌کند. این به چالش کشیدن‌ها بهترین راه برای یادگیری سریع زبان است.

نحوه بهبود زبان انگلیسی

برای استفاده از این نکته، اگر فیلم های با کیفیت خوب با زیرنویس داشته باشید ساده تر است.

به صداها و جاهایی که استرس دارند توجه کنید:

تاکید بر روی جملات و کلمات در انگلیسی بسیار مهم است و فهم این استرس ها، می تواند معنای جمله را برای ما ساده تر کند و تنها در این صورت می توانید منظور خود را به طرف مقابل برسانید؛ البته برای اینکه استرس ها را یاد بگیرید باید زیاد گوش کنید. اگر جای استرس را بر روی کلمه تغییر دهید؛ معنای جمله هم تغییر می کند.

به عنوان مثال، کلمه Adrress با کلمه ADDRESS مطابقت ندارد. ADDress به محلی گفته می شود که شخصی در آن زندگی می کند و AdDRESS به معنای صحبت رسمی با گروهی از افراد است.

همراه با خوانندگان خارجی بخوانید:

آواز خواندن همراه با خوانندگانی که آن ها را دوست دارید و یا خواندن آهنگ هایی که دوست دارید می تواند شما را بر زبان انگلیسی مسلط کند.موسیقی ” رپ “یکی از آهنگ های خوبی است که می تواند یک روش عالی برای تمرین زبان انگلیسی باشد. زیرا این نوع آهنگ ها دقیقا مانند حرف زدن معمولی است فقط با ریتم سریع تر خوانده می شود.

فرم کلمات را با کلمات جدید یاد بگیرید:

می توانید در هنگام حرف زدن؛ به راحتی فرم جدید هر کلمه را یاد بگیرید و آن را در جملات خود به کار ببرید. مثلا اگر شما تنهاکلمه write را یاد گرفته اید؛ باید سایر فرم های آن از حمله wrote  و written را هم یاد گرفت.

دانستن روش صحیح استفاده از یک کلمه در هر نوع جمله ای مهم است. این دانش هنگام صحبت کردن به شما کمک می کند. شما لازم نیست که متوقف شوید و به کلمات مختلف فکر کنید – دقیقاً می دانید که هنگام صحبت باید از این کلمه استفاده کنید.

عبارات را بیاموزید نه کلمات را :

ایده بهتر برای یادگیری سریع زبان انگلیسی این است که علاوه بر یادگیری کلمات به صورت تکی، عبارات را یاد بگیرید. .ممکن است واژگان و گرامر خوبی داشته باشید اما نتوانید از اصطلاحات و عبارات به خوبی استفاده کنید. مثلا شما در احوالپرسی این عبارت را می گویید:

“?how do you feel today”

اما یک فرد بومی می گوید ?“how’re you doing” یا ?“what’s up”

جملات روزمره و معمول خود را یاد بگیرید:

سعی کنید جملاتی را که روتین و هر روزه تکرار می کنید به زبان انگلیسی بیان کنید. مثلا مکالمات روزمره خود را به زبان انگلیسی بگویید.

خود را برای شرایط  خاص آماده کنید:

خود-را-برای-شرایط -خاص-آماده-کنید

برای یادگیری زبان انگلیسی خود هدف داشته باشید؛ به عنوان مثال آیا آن را برای یادگیری در محل کار خود نیاز دارید یا برای یک سفر توریستی با برای مهاجرت، دانشگاه خاصی را مد نظر دارید؟ پس بهتر است برای یادگیری خود هدف داشته باشید و تمرکز خود را بر روی آن قرار دهید.

استثنائات را بیاموزید و از آن ها یاد بگیرید:

اگر تنها دانش کمی از زبان انگلیسی داشته باشید؛ می دانید که زبان انگلیسی دارای استثنائات بسیار زیادی است. نمی توان تمامی این استثنائات را یاد گرفت؛ اما می توان بر روی گروه های استثنایی تمرکز کرد و هر هفته یک یا دو گروه از آن ها را یاد گرفت. پس از اینکه هر کدام از این گروه ها را یاد گرفتید باید آن ها را در جملات به کار ببرید تا بتوانید به راحتی آن ها را یاد بگیرید.

دوره های سخنرانی آنلاین را شرکت کنید:

ممکن است کسی را برای یادگیری زبان انگلیسی و صحبت کردن با او نداشته باشید؛ اما می توانید در سمینارهای زبان انگلیسی شرکت کنید. هزاران سمینار و کلاس وجود دارند که می توانید در آن ها شرکت کنید. اما ما در اینجا یک پکیج عالی به شما معرفی می کنیم که می توانید در کمتر از یک ماه کلی لغات یاد بگیرید و با بهترین متد یعنی رمزگردانی که علمی ترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی است؛ زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید.

دنیای خود را توصیف کنید

به توصیف اشیاء و هر آنچه در خارج از خانه و یا در داخل منزل خود می بینید؛ بپردازید. اگر در حال رفتن به فروشگاه یا مسافرت برای کار هستید؛ سعی کنید آنچه را که می بینید توصیف کنید.

لازم نیست با صدای بلند صحبت کنید. می توانید، آن را در ذهن خود انجام دهید و به صدای درونی خود گوش دهید. هرچه این عمل را بیشتر انجام دهید؛ مکالمه واقعی با افراد دیگر آسان تر خواهد بود. همچنین به شما کمک می کند عادت به فکر کردن به زبان انگلیسی را داشته باشید!

منابعی را انتخاب کنید که با هدف شما همسو باشد

طوری زبان بخوانید که مطمئن شوید شما را به هدفتان می‌رساند به‌عنوان‌مثال اگر قصد دارید از زبان انگلیسی فقط برای مکالمات ساده و عامیانه استفاده کنید، می‌توانید یک دوست انگلیسی زبان پیدا کنید و روزانه با او در خصوص مسائل روزمره صحبت کنید. اگر به دنبال ادامه تحصیل در خارج از کشور هستید بهتر است یک مربی متخصص پیدا کنید یا پکیج‌های آموزشی را بخرید که به‌طور اصولی این مهارت‌ها را به شما می‌آموزند مانند پکیج‌های آموزشی استاد جاوید.

مطالعه کنید  10 راه افزایش اعتماد به نفس

برای یادگیری سریع زبان انگلیسی لغات کاربردی و مهم را بیاموزید

تعداد لغات انگلیسی بی‌انتها به نظر می‌رسد و یادگیری تمام آن‌ها برای افرادی که قصد دارند هر چه سریع‌تر این زبان را یاد بگیرند فرایندی وقت گیر است. برای اینکه بتوانید به‌راحتی صحبت‌های دیگران را درک کنید یادگیری بعضی از لغات اهمیت بیشتری دارد. برخی از مدرسان معتقدند که شما باید ۸۰۰۰ لغت انگلیسی را برای رسیدن به سطح زبان C1 یاد بگیرید؛ در صورتی که مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که شما با یادگیری حدوداً ۲۰۰۰ لغت رایج در زبان انگلیسی می‌توانید ۸۰ درصد مطالب را به‌آسانی متوجه شوید.

 

چالش ۳۰ روزه بگذارید

برای اینکه زبان انگلیسی را به یک عادت روزانه و همیشگی تبدیل کنید برای خودتان یک چالش ۳۰ روزه بگذارید. در این چالش باید تعهد دهید که هر روز کاری را به مدت ۳۰ روز انجام دهید. دلیل اینکه یک بازه ۳۰ روزه را در نظر گرفتیم این است که برای یادگیری یک عادت جدید حدوداً به سه هفته زمان نیاز داریم. اگر شما هر کاری را به مدت سه هفته انجام دهید بعد از آن به انجامش عادت می‌کنید.

اگر از الآن به خودتان قول دهید که تا آخر عمر هر روز زبان انگلیسی را با اپلیکیشن‌های مختلف تمرین کنید قطعاً وحشت می‌کنید اما اگر با خودتان قرار بگذارید که فقط برای ۳۰ روز این کار را انجام دهید بدون شک از عهده‌اش بر می‌آیید. تحمل مطالعه زبان برای ۳۰ روز از مطالعه آن تا پایان عمر راحت‌تر است. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا هر شب مسواک می‌زنید! چون به این کار عادت کردید. ما از کودکی یاد گرفتیم بدون اینکه هر شب مجبور باشیم، به‌طور خودکار و حتی با انگیزه مسواک بزنیم. اصولاً وقتی به کاری عادت کنیم مشتاق و منتظر انجام دادنش هستیم.

مطالعه کنید  بهترین راه های مقابله با استرس

مطمئن شوید که بعد از ۳۰ روز به هدفتان می‌رسید

شرط موفقیت شما در این است که مطمئن شوید هر روز، کار مشخص شده را انجام می‌دهید. اگر یک روز هم این کار را پشت گوش بیندازید شانس موفقیتتان تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. برای اینکه خودتان را متعهد نشان دهید، می‌توانید از ایده‌های زیر کمک بگیرید:

در توییتر یا اینستاگرام پست بگذارید و قول دهید که قرار است به مدت ۳۰ روز برای ۳۰ دقیقه زبان انگلیسی را تمرین کنید.

به خودتان قول دهید که اگر روزانه ۳۰ دقیقه مطالعه نکردید ۲۰۰ هزار تومان از پس اندازتان را به خیریه بدهید.

 

چند مثال برای چالش ۳۰ روزه

1. هر رروز ۳۰ دقیقه کتاب بخوانید.

2. هر روز ۳۰ دقیقه از تایم خود را با اپلیکیشن‌های آموزشی درگیر باشید.

3. هر روز ۳۰ دقیقه به پادکست گوش دهید.

4. یک برنامه تلویزیونی انتخاب کنید و هر روز یک قسمت از آن را ببینید.

5. اگر در خارج از کشور زندگی می‌کنید یا به افراد بومی دسترسی دارید هر روز ۳۰ دقیقه با آن‌ها صحبت کنید.

بر مشکلات غلبه کنید

اگر آدم صادقی نیستید احتمالاً در انجام این چالش شکست بخورید اگر نه با شرط و شروطی که برای خودتان می‌گذارید، می‌توانید از عهده آن برآیید. مطالعه هر روز زبان انگلیسی به نظم و انضباط احتیاج دارد پس اگر فقط آرزو می‌کنید که زبان انگلیسی را بلد بودید، بگذارید این آرزو همیشه آرزو بماند و هیچ‌گاه محقق نشود. در صورتی که از اعماق وجود می‌خواهید این مهارت را یاد بگیرید و خودتان را آدم متعهدی می‌دانید پس می‌توانید با این چالش و انتخاب روش‌هایی که در بخش قبلی بررسی کردیم به پیشرفت خوبی برسید.

کلام آخر

اکثر مردم رؤیای یادگیری زبان انگلیسی را دارند اما زمان و پول کافی برای ثبت نام در کلاس ندارند؛ به همین علت این مقاله را به بررسی تکنیک های یادگیری سریع زبان انگلیسی اختصاص دادیم تا هر فردی در هر سنی شانس یادگیری این مهارت را داشته باشد. فراموش نکنید که مغز می‌تواند هر چیزی را با تکرار و تمرین منظم یاد بگیرد.

سوالات متداول یادگیری سریع زبان

برای یادگیری سریع زبان انگلیسی چه روش‌هایی وجود دارد؟

تلویزیون دیدن _ نوشتن _ کتاب خواندن _ حرف زدن با آینه _ ساختن واژگان مختلف _ یادگیری چیزهای مورد علاقه _ انتخاب زمان مناسب _ گذراندن یک دوره تخصصی آموزشی.

چگونه نوشتن در یادگیری سریع زبان انگلیسی به ما کمک می‌کند؟

هنگامی که شما جملات جدیدی را یادداشت می‌کنید علاوه بر اینکه با کاربردهای مختلف آن آشنا می‌شوید آن جملات را در عمل، بهتر یاد می‌گیرید.

تکنیک حرف زدن با آینه در آموزش سریع زبان چگونه است؟

یکی از تکنیک‌های محبوب در یادگیری سریع زبان انگلیسی حرف زدن با آینه است. در این تکنیک شما مقابل آینه می‌ایستید و به این زبان با خودتان صحبت می‌کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث افزایش انگیزه شما می‌شود اعتماد به نفستان را هم بیشتر می‌کند.

چگونه با بیشترین سرعت به یادگیری زبان انگلیسی بپردازیم؟

برای اینکه سرعت شما در یادگیری این زبان بیشتر شود باید به زبان انگلیسی فکر کنید، به این زبان حرف بزنید، دائماً با خودتان صحبت کنید، از آینه کمک بگیرید، با کلمات بازی کنید، کلیپ‌های مختلف را گوش کنید و عبارات آن‌ها را تکرار کنید.

چگونه با گوش دادن به آهنگ‌های خارجی می‌توانیم زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

هنگامی که شما به موسیقی‌های خارجی گوش می‌کنید در حقیقت حرف زدن خیلی معمولی را با ریتم تندتری می‌شنوید و با تکرار آن‌ها بر زبان انگلیسی مسلط‌تر می‌شوید.

هنگام یادگیری زبان انگلیسی تمرکز خود را روی کلمات بگذاریم یا عبارات؟

برخی از زبان آموزان تمرکز خود را صرفاً روی کلمات می‌گذارند در صورتی که ممکن است شما دایره لغات بالا و تسلط خوبی به گرامر داشته باشید اما نتوانید یک عبارت خوب بسازید به همین علت بهتر است هنگام یادگیری این زبان بخشی از زمان خود را روی یادگیری عبارات بگذارید.

شما چه نظری دارید؟


  1. کامران گفت:

    خسته نباشید خیلی خوب بود

  2. زهرا گفت:

    سلام استاد ترفند های دیگه ای هم برای یادگیری سریع زبان وجود داره؟

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      برای اطلاعات بیشتر با شماره 09368800072 در ارتباط باشید

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      برای مشاوره رایگان با شماره 09368800072 در ارتباط باشید

  3. اصغر گفت:

    فوق العاده بود