چگونه یک استارتاپ موفق باشیم؟

چگونه یک استارتاپ موفق باشیم؟

چگونه یک استارتاپ موفق باشیم؟

بهترین بودن در این شرایط رقابتی کسب و کار کمی مشکل اما شدنی است در مقالات قبلی درباره کسب و کار در منزل و اینکه چگونه بدون سرمایه گذاری یک کسب و کار و تجارت را راه اندازی کنیم را برای شما توضیح دادیم. مخصوصا برای خانم های خانه داری که می خواهند یک درآمد جانبی داشته باشند این امر می تواند بسیار مهم باشد که ” چگونه یک استارتاپ موفق باشیم؟ “.

پیشنهاد ما به شما که اول راه هستید این است که تجارت خود را به آرامی پیش ببرید و عجله ای برای کسب درآمد نداشته باشید و اما به چه دلیل ما باید تجارت و بیزینس خود را آرام آرام پیش ببریم؛ در ادماه به بیان برخی از این دلایل می پردازیم.

دلیل رشد آرام تجارت شما:

  •  تمرکز بر سود باعث ایجاد استقلال می‌گردد.
  • شما می‌توانید به آرامی یک تیم مناسب بسازید
  • حرکت آهسته شما می‌تواند موجب رضایت مراجعه‌کنندگان شما شود
  • وقتی به آرامی پیش بروید، زمان و فضای رشد را در اختیار دارید.
چگونه یک استارتاپ موفق شویم

چگونه یک استارتاپ موفق شویم

اغلب متخصصین استارتاپ‌ها به دنبال راهی برای پیشرفت سریع هستند حتی برای آن الگویی ساخته اند و آن را “پیشرفت چوب هاکی” می‌نامند که در آن در ابتدا درآمد به صورت خط صاف است و سپس به سرعت رها می‌شود تا منحنی نمادین را بسازد.
بابی مارتین نوسنده کتاب اصول چوب هاکی می‌گوید: فوکوس کردن بر پیشرفت چوب هاکی در کنار آگاهی از مراحل قابل پیش‌بینی رشد کاری است که کارآفرینان موفق باید انجام دهند.
سرمایه-گذاران نیز در رویای سودآوری سریع هستند. می‌خواهند سریعا سرمایه خود را برگردانند، به همین علت اغلب به شرکت‌ها برای پیشرفت سریع فشار می‌آورند.
یک چوب هاکی وقتی هنوز به مرحله اجرایی نرسیده و بر روی کاغذ آورده شده است عالی به نظر می‌رسد اما عجله برای سودآوری شرکت را به خطر می‌اندازد. افرادی که به منابع خود متکی هستند رویکردی مخالف این رویکرد را انتخاب می‌کنند. آن‌ها در ابتدا سودآوری‌های خود را اولویت بندی می‌کنند و بر هدف اصلی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند.
برای آهسته پیشرفت کردن باید صبر و شجاعت بالایی داشته باشید. طبیعی است که وقتی شرکت‌های دیگر را می‌بینید که دو برابر و سه برابر رشد می‌کنند، دچار ترس از دست دادن شوید اما پیشرفت آهسته می‌تواند موجب ثبات شما شود. این شاید یکی از جواب های سؤال شما به این مسئله باشد که چگونه یک استارتاپ موفق باشیم؟ 

در کنار این‌ها، می‌توانید شب‌ها آسوده بخوابید، زمانی را با افرادی که دوستشان دارید بگذرانید و محصولاتی بسازید که مشتریان وفادار را به خود جذب کند.

دلایل دیگری که توصیه به پیشرفت آهسته دارند:

 تمرکز بر سودآوری استقلال را به همراه دارد

سودآوری موجب استقلال می‌شود – حتی اگر زیاد نباشد. یک کسب و کار خودگردان ساز به تلاش نیاز دارد چرا که هیچ سپرده بانکی سنگینی وجود ندارد که بخواهد دوباره به آن برگردد.

 شما می‌توانید به آرامی یک تیم مناسب بسازید
شرکت‌های تازه تاسیس در ابتدای شروع به کار خود برای استخدام افراد عجله دارند و برایشان اهمیت ندارد که چه کسانی را استخدام می‌کنند.
چیزی که اهمیت و ارزش دارد این است که یک تیم مناسب و مطلوب بسازید. چرا که افراد شما ایده‌پردازی می‌کنند و به ساخت محصول می‌پردازند. باید با مشتریان تعامل داشته باشید.

Amir Salihefendic بناینگذار تودویست می‌گوید: “خروجی را بهینه کنید، تعداد افرادی که استخدام می‌کنید بهینه‌سازی نیاز ندارند.”

استارت موفق

استارت موفق

 حرکت آهسته شما می‌تواند موجب رضایت مراجعه‌کنندگان شما شود

توجه به مشتریان برای پیشرفت تجارت شما مفید است. این یک شعار نیست بلکه یک راهکار موثر برای خودگردان سازی است. با این‌که شرکت‌ها اغلب پیش از شروع کار با اگاهی نسبتا بالایی نسبت به مخاطبان خود شروع به کار می‌کنند احتمال این که با گذشت زمان خواسته‌های مشتریان و سرمایه‌گذاران با هم اشتباه گرفته شود بالاست.
گابریل وینبرگ، مدیرعامل موفق و نویسنده Traction می گوید: “کشش بازار و توسعه محصول دو موضوع هستند که به یک اندازه اهمیت دارند و باید هر کدام نیمی از توجه شما را به خود جلب کنند این چیزی است که ما آن را قانون 50% می¬نامیم، 50% از زمان خود را صرف محصول کنید و 50% را صرف کشش بازار.”

 وقتی به آرامی پیش بروید، زمان و فضای رشد را در اختیار دارید.

رشد آهسته شما قادر به یادگیری مسائل در کنار تیم خود می‌سازد و می‌توانید نحوه مدیریت افراد و ایجاد انگیزه در آن‌ها را بیاموزید. در ضمن، زمانی که فشاری از سوی سرمایه‌گذاران به شما وارد نشود اشتباهات شما کوچکتر خواهد بود.

زمان را در دست بگیرید آن‌گاه می‌توانید:

• فرآیندهای موثر دائمی را ایجاد کنید که همواره کارمندان را به سوی موفقیت هدایت می‌کند
• با جایگاه و ویژگی‌های انسانی افراد آشنا می‎‌شوید، به آن‌ها تنها به عنوان کارمند نگاه نمی¬کنید.
• مطمئن شوید که افراد ارزش‌هایی چون صداقت، گشاده‌رویی و تمایل به ریسک پذیری را در خود پرورش می‌دهند.

قدرت رشد مشتری محور داشته باشید

در حینی که ما بر روی مواردی که موجب سرمایه‌گذاری می‌شوند تمرکز کرده‌ایم کاربرانمان را به راحتی از دست می دهیم. در حالی که باید توجه کنیم که ما در نهایت باید پاسخگوی مشتریان باشیم نه سرمایه‌گذاران.
موظفیم که از ابتدای کار به نیازهای مشتری، بازخورد و ایده‌های آن‌ها از نزدیک توجه کنیم. انتقاد از تجارتمان به سود ماست چرا که ما را به سمت نوآوری سوق می‌دهد.

رشدی که مبنی بر سرمایه‌گذاری بر روی مشتریان باشد موجب درستکار ماندن ما می‌شود به طوری که از مسیر اصلی خود دور نخواهیم شد.

امتحان کنید، تغییر کنید و دوباره امتحان کنید

هرگز از خواسته‌های مشتریان مطمئن نباشید. ترکیب یک محصول باید تغییر کند؟ آن را به یک گروه کوچک بسپارید، و خود بازخورد مشتریان را بسنجید، آن‌چه از آن‌ها دریافت می‌کنید را دوباره اعمال و امتحان کنید.
این کار به این معنی است که شما “چیزی” را تولید میکنید و مشتریان به شما “چگونه بودن” آن را نشان می‌دهند.
پشتیبانی از مشتریان را جدی بگیرید.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده بر American Express:

 

مطالعه کنید  راه های افزایش عزت نفس

• بیش از نیمی از مشتریان به به دلیل خدمات ناخواسته برنامه خرید یا معامله خود را لغو نمودند.

• 33% آمریکاییان می‌گویند که پس از یک سرویس دهی ضعیف از یک شرکت، آن را تعویض می‌کنند.

• شرکت‌های آمریکایی به دلیل سرویس دهی ضعیف به مشتری سالیانه بیش از 62 میلیارد دلار ضرر متحمل می‌شوند.

• هزاره‌ها مایلند تا به عنوان یک گروه هزینه بیشتری (حدودا 21% اضافی) صرف خدمت رسانی عالی به مشتریان کنند.
آمار و ارقام واضحند: خدمت رسانی به مشتری بسیار مهم است. تیم‌های پشتیبانی کاری فراتر از بقیه تیم‌ها دارند، آن‌ها به سوالات خسته‌کننده مشتریان پاسخ می‌دهند و تاثیر بسزایی در توسعه و رشد شرکت دارند.
جذب مشتریان جدید به پول، انرژی و زمان نیاز دارد. آمار نشان می‌دهد که جذب آن¬ها نسبت به حفظ مشتریان فعلی 5 تا 25 برابر هزینه‌‌بر است.

پشتیبانی خوب مشتریان نیاز به تلاش فوق العاده‌ای ندارد، شما باید مکررا فراتر از انتظارات مشتری عمل کنید:

• با همان اصولی که دیگر کارمندان را استخدام می‌کنید، کارمندان بخش پشتیبانی را استخدام کنید. با برترین افراد تیم‌ پشتیبانی صحبت کنید (حتی اگر این فرد تنها یک نفر باشد) و یک قاعده بسازید.
ویژگی‌های کلیدی، مهارت‌های لازم و خصوصیاتی که باید خوب باشند را بشناسید و در هنگام استخدام از این دانسته‌های خود بهره ببرید.

چگونه استارت موفق داشته باشیم

• پشتیبانی مشتریان را در مرکز نوآوری محصول قرار دهید. تیم‌های پشتیبانی را تشویق کنید تا با مشتریان در خصوص نوآوری در محصولات صحبت کنند. به جای این‌که به ان¬ها آموزش دهید تا مثل ربات متونی که باید را حفظ و تکرار کنند به آن¬ها کمک کنید تا درباره مسائلی که با آن¬ها روبرو می‌شوند تحقیق کنند.

• به آن‌ها ابتکار عمل آموزش دهید. به آن‌ها توانایی و ابتکار راضی و خوشحال نمودن مشتریان را بدهید.

• یک مرکز علمی معتبر ایجاد کنید. بخش سوالات متداول به مشتریان این اجازه را می‌دهد تا به راحتی و سریع پاسخ سوالات خود را پیدا کنند. این کار فشاری که به تیم پشتیبانی وارد می‌شود را کاهش می‌دهد.

• روند کار را به صورت منظم مرور و بررسی کنید. فرآیندها و سیستم‌های مورد نیاز خود را به ویژه در زمان سودآوری به روز رسانی کنید. جلساتی را برای به اشتراک گذاری به روزرسانی‌ها، بحث درباره مسائل، تحقیق درباره بازخوردهای مثبت ایجاد کنید.

• از آن‌ها تقدیر کنید. به تیم‌های پشتیبانی خود مرتبا پاداش دهید و به خوبی با آن‌ها برخورد کنید. آن‌ها نجات دهنده زندگی شما هستند و شایسته قدردانی.

امیداورم بتوانید بهترین کسب و کار را با همین مقدمات و تحقیق کامل و مناسب برای خود راه بیندازید مخصوصا شیرزنان سرزمینم.

 راستی این مقاله هنوز ادامه دارد اگر دوست داشتید مقاله بعدی ما را هم دنبال کنید و به دوستان خود معرفی کنید.

شما چه نظری دارید؟