چگونه فرزندان خود را به زبان انگلیسی علاقه مند کنیم؟

چگونه فرزندان خود را به زبان انگلیسی علاقه مند کنیم؟

امروزه صحبت کردن بیش از یک زبان برای مردم بسیار معمول است. زبان اول این کودکان همان زبانی است که در خانه با آن ها صحبت می کنند، و سپس زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود یاد می گیرند. والدین اغلب می پرسند که چگونه می توانند به فرزند خود کمک کنند که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد بگیرد. پاسخ این است که انواع تعامل والدین و فرزند که به کودکان کمک می کند زبان اول خود را یاد بگیرند به آنها در یادگیری زبان دوم نیز کمک می کند. در این مقاله ما قصد داریم تا شما را به عنوان یک والد راهنمایی کنیم که چگونه فرزندان خود را به زبان انگلیسی علاقه مند کنیم؟

کودکان در تعامل با بزرگتر های خود می توانند به خوبی زبان را یاد بگیرند:

کودکان در طول روز با افراد مهمی در زندگی خود در ارتباط هستند و با آن ها بازی می کنند. وقتی در طول این ارتباط و تعامل بزرگ تر ها پاسخگو باشند و با آن ها ارتباط برقرار کنند. می توانند و برای ادامه این تعامل انگیزه پیدا می کنند. پاسخگو بودن والدین به این معناست که اجازه دهیم کودک بحثی را شروع کند. و سپس کاملا و با صبوری با او همراه شویم و این ارتباط را با یک کلام دو طرفه برای کودک جذاب تر کنیم. خیلی مهم است که این تعامل در رابطه با موضوعات و پدیده های مورد علاقه کودکان باشد.

والدبن چگونه می توانند کمک کنند:

شما باید همیشه هوشیار باشید تا فرزند شما بخواهد با شما ارتباط برقرار کند و یا چیزی را جذاب و خوب بداند و بخواهد درباره اش با شما حرف بزند. شما باید با گوش جان به او گوش دهید؛ و با شوق و ذوق به او پاسخ دهید. این امر به فرزند شما گوش دادن را هم یاد می دهید. شما با این کار به طور غیر مستقیم به او می گویید که: چگونه گوش فرا دهد؟ و به علاوه کودک شما شوق و ذوق بیشتری برای حرف زدن پیدا می کند. علاوه بر این موارد همچنین می‌توانید با استفاده از انیمیشن‌ها و یا تهیه پکیج آموزش زبان کودکان به یادگیری زبان فرزندتان کمک کنید.

علاقه مند کردن فرزندان به زبان انگلیسی

علاقه مند کردن فرزندان به زبان انگلیسی

 

مطالعه کنید  Sustanon 250 steroid: tutto cio che devi sapere

کودکان واژه های مربوط اشیاء مورد علاقه خود را بهتر یاد می گیرند:

همه ما وقتی به چیزی علاقه داریم بهتر و سریع تر یاد می گیریم. این امر هم برای یادگیری زبان انگلیسی هم صدق می کند. کودکان به خوبی می توانند واژه های مربوط به اشیایی را که به آن علاقه دارند به خوبی یاد بگیرند به شرطی که همراهی و تعامل والدین هم با آن ها همراه باشد. وقتی می بییند که فرزند شما به چیزی علاقه مند است سعی کنید درباره آن با کودک خود مکالمه کنید در این لحظه آن ها به خوبی به شما گوش می دهند و ممکن است واژه های جدیدی را از شما یاد بگیرد.

کودکان اغلب آنچه را که می شنوند یاد می گیرد:

برای یادگیری زبان، کودکان باید به صورت مکرر زبان را بشنوند.

اما چگونه می توانیم به کودک خود کمک کنیم؟

می توان تمامی فعالیت های روزمره و ساده روز را به آسانی به زبان انگلیسی ارتباط دهید. هر فعالیتی، فرصتی برای یادگیری است. مثلا درست کردن غذا و یا آماده کردن صبحانه یا شستن دست ها و یا نقاشی کشیدن و کارهایی از این قبیل. اما یک نکته را اصلا فراموش نکنید. اینکه در مکالمه همراه فرزند خود باشید و کل مکالمه را به عهده ی فرزند خود نگذارید.

والدین اغلب نگرانند که اگر آن ها در منزل با فرزندان خود زبان انگلیسی کار کنند؛ اگر آن ها به مهد کودک و یا مدرسه بروند؛ آیا خطری برای یادگیری فرزندشان ندارد و آیا مطالب برای کودک خسته کننده نخواهد شد؟ اینکه آیا آموزش والدین با معمان متفاوت نخواهد بود؟

این نگرانی ها کاملا طبیعی و منطقی است. زیرا ممکن است والدین خود زبان انگلیسی را به خوبی بلد نباشند و سواد کافی در این زمینه نداشته باشند و تلفظ آن ها اشتباه است و متاسفانه یا خوشبختانه تلفظی که در ذهن کودک شکل می گیرد بسیار سخت تغییر خواهد کرد.

معرفی یک راهکار عالی به والدین: 

اما قبل از اینکه ادامه مقاله را مطالعه کنید ما برای شما و برای این نگرانی شما راه حلی داریم؛ شما به خوبی می توانید انگلیسی را بدون رفتن به کلاس زبان و در هر سنی که هستید با این روش و متدی که ما به شما معرفی می کنیم به خوبی یاد بگیرید. در لینک زیر می توانید وارد پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی مورد نظر شوید و آن را مطالعه کرده و از آن نهایت استفاده را ببرید. این روش به روز ترین روش آموزش زبان است که در کمتر از 1 ماه می توانید مانند یک Native  انگلیسی حرف بزنید و در مورد آموزش به کودکان خود هم مشکلی نداشته باشید.

 

مطالعه کنید  با این روش استرس سخنرانی خود را کاهش دهید

پکیج آمپول زبان و 1000 واژه

فلش کارت ها راه حل مناسبی نیستند:

کودکان مکالمه و واژگان را به خوبی در زندگی روزانه خود یاد می گیرند. خوب فکر کنید و ببینید چگونه زبان اول را به فرزند خود یاد دادید بهتر است همین روش را برای آموزش زبان دوم هم به کار ببرید. آموزش از طریق فلش کارت اصلا برای فرزند شما سرگرم کننده نخواهد بود. شما می توانید از فعالیت های روزانه خود و یا فرزندتان بهره ببرید و یک واژه ی جدید را به او هر روز آموزش دهید.

تنوع بهترین راه حل:

وقتی صحبت از آموزش زبان دوم می شود؛ تنوع حرف اول را می زند. وقتی والدین از کلمات مختلف و متنوعی استفاده می کنند به کودک کمک می کنند تا مکالمه متفاوت تری داشته باشند. در این مرحله بهتر است از واژه هایی استفاده کنید که زیاد در زندگی روزانه فرزند شما شنیده نمی شود. مثلا وقتی کودک خود را حمام می دهید در مورد شامپو، درجه آب و … . همین امر می تواند مکالمه فرزند شما را متنوع کند.

واژگان و ساختار در کنار هم:

شما می توانید یک لیست از تمام واژگان و تصاویر آن ها را در اختیار فرزند خود قرار دهید و از او بخواهید که آن ها را به خاطر بسپارید اما اصلا کار سازنده ای نیست بلکه بهتر از هم گرامر و ساختار و هم واژگان را در یک جمله آموزش دهید. مثلا از کودک واژه “freezer” را به تنهایی بشنود نمی داند که این کلمه دقیقا به چه چیزی برمی گردد:

به خود یخچال و فریزر، به درب فریزر، به کشوی فریزر.

اما اگر “Let’s put the meat in the freezer. This will make the meat really cold so it will stay fresh. Then we can eat it next week when we want hamburgers again,”  را بگوییم یعنی ” بیا گوشت را در فریزر بگذاریم. این کار گوشت را تازه و خنک نگه می دارد.

بعدا می تونیم اون رو هفته ی بعد بخوریم” این کار باعث می شود که کودک متوجه شود “freezer” یک بخشی از یخچال است. که خیلی سرد است و می داند فریزر نقشش در جمله “اسم” است. و تمامی این اطلاعات به راحتی به کودک در قالب یک جمله منتقل می شود. می توانید برای اموزش گرامر و واژه ها از جملات کوتاه و قابل درک برای فرزندان خود بهره ببرید و از به کار بردن تنهایی کلمات خودداری کنید. تمامی این کارها زبان انگلیسی را برای فرزند شما لذت بخش می کند.

شما چه نظری دارید؟