چگونه مهارت ریدینگ را تقویت کنیم؟

اینکه چگونه مهارت ریدینگ را تقویت کنیم؟ همان چیزی است که ممکن است خیلی افراد در آیلتس و تافل با آن مشکل دارند. خب پس الان میریم سراغ یه مقاله خوب.

خیلی از مردم با ریدینگ و خواندن مشکل دارند، این کار وقت گیر است و نیاز به ممارست و صبر دارد.

مهمترین امری که در (reading) و یا همان مطالعه و خواندن مهم است این است که هدف خود را از خواندن مشخص کنیم. روش خواندن دستورالعمل ساختن یک مبل با خواندن متن یک کتاب علمی یک نیست. وقتی که بر روی اهداف متمرکز می شوید.

می توانید بر آنچه که به عنوان تکنیک های خواندن فشرده شناخته می شود، تمرکز کنید، مانند لغات و سرعت، و یا به جای آن از روش های گسترده ای که به شما کمک می کند به معنای عمیق تر یک متن برسید.

اما در این مقاله ما تا حدودی برای شما مشخص خواهیم کرد که چگونه مهارت ریدینگ را تقویت کنیم؟ و از چه راهکارهایی استفاده کنیم؟

نوع متن خود را بشناسید از خودتون بپرسید کدون متن به درد من میخوره؟

فهرست محتوا

آیا متن اطلاعات مدار مثل روزنامه، مجله و کتاب علمی یا یک متن خلاقیت مدار و هنری مانند دفترچه راهنما. این ار بسیارمهم است که بدانید چه میخواهید؟

 مثلا اگر هدف شما است که یک چیزی را بسیازید، باید مو به موی دفترچه راهنما را بدانید و بخوانید تا تمام مفهوم آن را درک کنید.

 اگر شما می خواهید متنی را بخوانید که دارای اطلاعات زیادی است مانند کتاب درسی، بیشتر درباره ی اطلاعات جدید و یا مواردی که نمی دانید یا نمی فهمید، بخوانید.

درباره هدف مطالعه خود تصمیم بگیرید:

  •  اینگه شما چه چیزی را می خوانید بر روی اینگه چگونه آن را بخوانید تاثیر دارد. مثلا اگر یک کتاب رمان را برای ارائه در کلاس می خوانید این قضیه بسیار متفاوت تر از کتابی است که برای خوشایند و لذت خود مطالعه می کنید.
  •  اگر میخواهید اطلاعات کسب کنید (به عنوان مثال برای ارائه در محل کار یا مدرسه)، باید تکنیک های گسترده ای را امتحان کنید.
  •  اگر بخواهید تلفظ را تمرین کنید، واژگان یاد بگیرید یا دستور زبان بخوانید، احتمالا یاید تکنیک های متمرکزتری را امتحان کنید.
  •  متن خود را قبل از مطالعه به صورت اجمالی مرور کنید. اگر چه هدف شما مطالعه کامل است، اما یک نگاه گذرا به متن می تواند بسیار کمک کننده باشد.

در اینجا راهکارهایی را برای بالا بردن درک شما از متن ارائه می دهیم و شما یاد میگیرید که چگونه ریدینگ خود را تقویت کنید؟

خواندن متمرکز:

اگر می خواهید اساسی بخوانید و لغات را یاد بگیرید پس با تمرکز مطالعه کنید. این روش  بیشتر بر روی جزئیات چیزی که شما می خوانید متمرکز است.

اگر خواهان یادگیری تلفظ و گرامر هستید و یا می خواهید لغت یاد بگیرید، بیشتر بر روی کلمات و جملات متمرکز باشید.

به دنبال معنای متن باشید:

یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

برای خواندن متمرکز، خواندن عمیق بسیار مهم است.سعی کنید بفهمید متن در چه موردی است؟ و همانطور که در حال خواندن متن هستید بر روی املا و تلفظ و آهنگ و ریتم آن متمرکز باشید.

قسمت هایی را که متوجه نمی شوید را رد کنید. اگر قادر به خلاصه کردن آچه که تا کنون خوانده اید هستید، پس موفق عمل کرده اید.

با صدای بلند بخوانید:

این کار به شما کمک می کند که مهارت ریدینگ خود را بهبود بخشید و شما از دو طریق با متن کاملا درگیر می شوید هم با چشم هایتان که در حال خواندن متن است و هم با گوش هایتان که صدای خود را می شنوید و البته همین بلند خواند به بهبود تلفظ شما هم کمک می کند.

سعی کنید معنای لغات را حدس بزنید:

تقویت مهارت ریدینگ

تقویت مهارت ریدینگ

وقتی متنی را می خوانید و کلماتی را در آن بلد نیستید سریع سراغ دیکشنری نرید به جای آن سعی کنید معنای آن را از روی سایر متن و کلمات اطراف آن درک کنید.

کلمات جدیدی را که میخواهید یاد بگیرید، بنویسید.

تا جایی که امکان دارد مطالعه داشته باشید هر چه بیشتر بخوانید، برای شما راحت تر می شود. هر روز یک ربع تا نیم ساعت مطالعه  کنید و تمرین داشته باشید و کم کم تغییرات بسیار بزرگی خواهید دید.

از منابع مختلف مطالعه کنید:

تقویت مهارت در ریدینگ

اگر می خواهید درک شما از یک موضوع یا محتوا زیاد شود، مطالعات گسترده داشته باشید این کار به شما کمک می کند تا هر آنچه را که طالعه می کنید بفهمید. این روش برای متن های مثل کتاب درسی و  مقالات روزنامه مفید است. شاید در ابتدای مسیر یادگیری خواندن ساده‌ترین متن‌ها هم برای شما دشوار باشد که در این صورت بهترین استفاده از یک پکیج ویژه یادگیری زبان باشد. شما می‌توانید از طریق سایت از قیمت پکیج آموزش زبان انگلیسی مطلع شوید.

هرچه را می خوانید، یادداشت کنید:

اگر می خواهید آنچه را که می خوانید با درک عمیق تر و برای حفظ کردن طولانی مدت تر بخوانید، از این تکینک استفاده کنید زیرا به شما کمک می کند که در مطالعه خود فعال باشید.

قسمت های مهم متنی را که مطالعه می کنید، علامت بزنید:

با خلاصه برداری از مطالعات خود، می توانید برای مرور از آنها بهره بگیرید. هر چند وقت یکبار آنچه را که می خوانید، در یک دفترچه خلاصه کنید.

کلمه کلیدی ها و مفاهیم مهم را شناسایی کنید:

وقتی با قسمتی از متن مواجه می شوید که فکر می کنید در درک مفهوم متن مهم است، از آن نوت برداری کنید و یا آن را هایلایت کنید. حتی می توانید از همین عبارات و کلمه کلیدی های مهم، فلش کارت بسازید.

در مطالعه خود متمرکز و با انگیزه بمانید:

با دوست خود درس بخوانید. وقتی متنی را با کسی می خوانید، هم جذاب تر می شود و هم باعث می شود بهتر متوجه شوید.

محیط مناسبی را برای مطالعه انتخاب کنید:

تقویت مهارت ریدینگ انگلیسی

برای داشتن تمرکز در حین مطالعه از محیط های شلوغ، تلویزیون، رادیو، تلفن، اینترنت و آدم های وراج دور باشید زیرا این حواس پرتی ها وقت شما را می گیرد و شما را ناامید می کند.

در هنگام مطالعه از یک نشانه گر بهره ببرید.:

اگر هنگام مطالعه مشکل تمرکز دارید و خط ها را گم می کنید، از یک نشانه مثل کاغذ، خط کش و یا انگشت دست خود استفاده کنید.

 هر چه را که به آن علاقه مندید را مطالعه کنید:

چگونه مهارت ریدینگ خود را تقویت کنیم

پیشرفت خود را ثبت کنید:

مثلا مقالات و کتاب هایی را که خوانده اید را یادداشت کنید ، اینکه چندتا خوانده اید، یا چقدر زمان برده تا آنها را بخوانید.

 

مطالعه کنید  علت حواس پرتی و فراموشی در جوانی چیست؟

 

 

شما چه نظری دارید؟