چرا آلزایمر می گیریم؟

چرا آلزایمر می گیریم

چرا آلزایمر می گیریم

محققان معتقدند که عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند موجب آلزایمر و پیشرفت آن شود. افزایش سن مهمترین عامل شناخته شده برای آلزایمر است. مبتلایان به این بیماری معمولا  بیشتر از 65 سال سن دارند. حدود یک سوم از افراد 85 سال و بالاتر ممکن است مبتلا به آلزایمر باشند. دلایل بروز دیررس آلزایمر، احتمالاً به  دلایل عوامل ژنتیکی، شیوه زندگی و عوامل محیطی است. اهمیت هر یک از این عوامل در افزایش یا کاهش خطر ابتلا به آلزایمر ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که چگونه تغییرات وابسته به سن در مغز ممکن است به سلولهای عصبی آسیب برساند و در آلزایمر نقش داشته باشد. این تغییرات وابسته به سن شامل آتروفی (کوچک شدن) قسمت های خاصی از مغز، التهاب، تولید مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد و شکستن انرژی در سلول ها است و البته ناگفته نماند که ژن ها در این مورد تأثیر خیلی زیادی دارند.

هر سلول انسانی شامل دستورالعمل هایی است که سلول برای انجام کار خود به آن ها نیاز دارد. این دستورالعمل ها از DNA ساخته شده اند، که محکم در ساختارهایی به نام کروموزوم بسته بندی شده است. هر کروموزوم هزاران بخش به نام ژن دارد.

ژن ها از والدین به شخص منتقل می شوند. آنها اطلاعاتی را به دست می آورند که صفاتی مانند رنگ چشم و قد را تعریف می کند. ژن ها در سالم نگه داشتن سلول های بدن نیز نقش دارند. مشکلات مربوط به ژن – حتی تغییرات جزئی در یک ژن – می تواند باعث بیماری هایی مانند بیماری آلزایمر شود.

آیا می خواهید مغزتان تا آخر عمر مثل ساعت کار کند؟ 

ما در همین جا به شما یک پکیج عالی و کاربردی را به شما معرفی می کنیم و تنها با یک کلیک از پیری مغز خود جلوگیری کنید.

بیماری های ژنتیکی:

دلیل آلزایمر گرفتن

دلیل آلزایمر گرفتن

برخی از بیماری ها در اثر جهش ژنتیکی یا تغییر دائمی در یک یا چند ژن خاص ایجاد می شوند. اگر شخصی جهشی ژنتیکی را که از یک بیماری خاص به وجود می آورد، از والدین به ارث ببرد، معمولاً به این بیماری مبتلا می شود. کم خونی سلول سیکل، فیبروز کیستیک و ابتلا به بیماری آلزایمر نمونه هایی از اختلالات ژنتیکی ارثی هستند.

دو نوع آلزایمر وجود دارد:

  •  آلزایمر دوران جوانی از 30 تا 60 سال 
  •  آلزایمر دوران پیری 60 سال به بالا

تحقیقات نشان می دهد که تعدادی از عوامل فراتر از ژنتیک ممکن است در پیشرفت و روند بیماری آلزایمر نقش داشته باشند. به عنوان مثال در رابطه بین کاهش شناختی و شرایط عروقی مانند بیماری قلبی ، سکته مغزی و فشار خون بالا و همچنین شرایط متابولیکی مانند دیابت و چاقی بسیار مورد توجه است. تحقیقات مداوم به ما کمک می کند تا بفهمیم  چگونه می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد.

یک رژیم غذایی دزست، فعالیت بدنی، تعامل اجتماعی و پیگیری های تحریک کننده ذهنی همه به افراد کمک می کند تا سالم بمانند و کمتر دچار این عارضه شوند. این عوامل همچنین ممکن است به کاهش شناختی و بیماری آلزایمر کمک کند.

 

مطالعه کنید  آیا مویز برای تقویت حافظه خوب است؟

شما چه نظری دارید؟