چرا از زبان انگلیسی متنفرم؟

تنفر-از-زبان-انگلیسی-

زبان انگلیسی به‌عنوان زبان بین‌المللی تجارت، علم و دانشگاه پر کاربردترین زبان در جهان است. حدوداً ۱٫۵ میلیارد زبان آموز انگلیسی و ۵۲۷ میلیون انگلیسی زبان مادری در سراسر جهان وجود دارد. این آمار نشان می‌دهد که تقریباً یک چهارم جمعیت جهان حداقل با زبان انگلیسی آشنایی دارند. با وجود اهمیت این زبان در امور جهانی و تجارت یادگیری انگلیسی همچنان دشوار است! این زبان دارای قواعد گرامری می‌باشد که معمولاً شکسته می‌شوند، الفبای گیج کننده‌ای دارد و بی‌نظمی‌های املایی یا تلفظی یک فرد بومی را هم گیج می‌کند. امروز می‌خواهیم درباره تنفر از زبان انگلیسی بررسی کنیم. شاید با بررسی این موضوع بتوان انگلیسی را جذاب‌تر کرد. با ما همراه باشید.

 

8 دلیل تنفر از زبان انگلیسی !

تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چرا اکثر افراد از زبان انگلیسی متنفرند؟ ترس‌ها و نگرانی‌های آن‌ها چیست؟ هنگامی که عمیق‌تر به این موضوع نگاه می‌کنیم، می‌فهمیم که اکثر افراد از نحوه برگزاری کلاس‌های درسی دوره‌هایی که به آن‌ها تحمیل می‌شود یا سبکی که معلمان انتخاب می‌کنند شکایت دارند!

1.       زبان آموزان از صحبت کردن با صدای بلند متنفرند

زبان-آموزان-از-صحبت-کردن-با-صدای-بلند-متنفرند

اغلب زبان آموزان از صحبت کردن به زبان انگلیسی در کلاس درس، در مقابل معلم، همسالان به ویژه در مقابل فردی که زبان انگلیسی زبان مادری‌اش است فراری هستند. تعداد کمی از دانش آموزان وجود دارند که واقعاً از انجام این کار لذت ببرند. معمولاً این اتفاق به دلیل ترس و عدم اعتماد به نفس شخص اتفاق می‌افتد. آن‌ها می‌ترسند که مبادا از کلمه یا گرامر اشتباهی استفاده کنند.

جالب است بدانید که دلایل فرهنگی نیز می‌تواند به این مشکل دامن بزند. در اغلب کشورهای آسیایی و خاورمیانه تصور اینکه شخصی وجهش را در مقابل دیگران از دست دهد غیرقابل تحمل است؛ به همین علت اکثر دانش آموزان دوست ندارند با صدای بلند در کلاس درس صحبت کنند.

مطالعه کنید  144 جلسه آموزش رایگان

 

2.        دانش آموزان از مطالعه گرامر انگلیسی متنفرند

یکی از مهم‌ترین دلایل تنفر از زبان انگلیسی “قواعد گرامری” است. آموزش گرامر انگلیسی استثنائات زیادی دارد به همین علت دانش آموزان از یادگیری آن فرار می‌کنند و هنگام صحبت کردن بیشترین قوانین را از یاد می‌برند.

 

3.       زبان آموزان از تست‌های خسته کننده متنفرند

بیشتر معلمان در مدارس یا آموزشگاه‌ها به‌صورت هفتگی یا ماهانه آزمون‌هایی را از زبان آموزان می‌گیرند و از آن‌ها می‌خواهند تا جاهای خالی را پر کنند و گزینه مناسب را علامت بزنند اما آیا این تست‌ها در موقعیت‌های واقعی هم کاربرد دارد؟ آیا وقتی کسی از شما سؤال می‌پرسد، می‌توانید با این آزمون‌ها پاسخ مناسب را پیدا کنید؟

بدون شک هر موقعیتی شرایط منحصر به فرد خودش را دارد و اغلب این تست‌ها وقت تلف کردن هستند؛ به همین علت دانش آموزان از آن‌ها متنفرند. در حقیقت این تست‌ها کمک می‌کنند تا زبان‌آموزان مطالب را صرفاً در یک موقعیت آزمایشی به خاطر بسپارند.

 

4.        اکثر درس‌ها کاربردی نیستند

کاربردی-نبودن-درس-ها-دلیل-تنفر-از-زبان-انگلیسی-است

بزرگ‌ترین شکایت اکثر زبان آموزان این است که آن‌ها ساعات زیادی را در کلاس درس می‌گذرانند اما چیزهایی را یاد می‌گیرند که برایشان کاربردی نیست. بسیاری از دانش آموزان روزها و سال‌های زیادی را صرف یادگیری گرامر و انجام تست‌های املا می‌کنند اما وقتی صحبت از یک مکالمه ساده می‌شود، نمی‌دانند باید چه بگویند؛ این موضوع باعث نفرت از زبان انگلیسی می‌شود.

 

5.       فرصت تمرین محدود است

با توجه به اینکه تعداد زبان آموزان در مدارس یا آموزشگاه‌ها زیاد است به همین علت هر کدام از افراد نمی‌توانند به اندازه کافی در کلاس حرف بزنند یا رفع اشکال کنند.

 

6.       کلاس‌ها سرگرم‌کننده نیستند

یک دلیل تنفر از آموزش زبان انگلیسی جذاب نبودن کلاس‌های درسی است. منظور ما این نیست که معلمان کار عجیب و غریبی انجام دهند بلکه فقط کافی است کلاس درس را برای دانش آموزان متفاوت‌تر کنند. در اکثر کلاس‌ها می‌بینیم که دانش آموزان می‌نشینند، معلم درس می‌دهد و دانش آموزان تمرینات مختلف را حل می‌کنند در صورتی که کلاس باید خلاقانه، منحصر به فرد، کاربردی و متنوع باشد.

مطالعه کنید  نقش یک دوست و همراه خوب در زندگی ما چیست؟

 

7.      تصورات شخصی افراد اشتباه شکل گرفته است

دلیل-تنفر-از-زبان-انگلیسی-تصورات-شخصی-افراد-اشتباه-شکل-گرفته-است

اغلب زبان آموزان دیدگاه اشتباهی نسبت به زبان انگلیسی دارند به‌عنوان مثال:

.     “من در یادگیری زبان خوب نیستم”

زبان آموزان معمولاً بعد از اینکه مدتی را صرف یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند و می‌خواهند از آن در موقعیت‌های واقعی استفاده کنند، با چالش مواجه می‌شوند و فکر می‌کنند در یادگیری زبان خوب نیستند در حالی است که آن‌ها فراموش کرده‌اند یادگیری یک فرایند آرام و تدریجی است و سرعت یادگیری در هر شخصی متفاوت هست.

.     “من خجالت می‌کشم”

رایج‌ترین بهانه زبان‌آموزان برای فرار از یادگیری همین موضوع است. همه ما می‌دانیم که بیشتر دانش آموزان از صحبت کردن به زبان انگلیسی خجالت می‌کشند و اعتماد به نفس کافی را برای این کار ندارند! این موضوع شاید به دلیل تأکید بیش از حد روی زبانشناسی به جای استفاده عملی است.

.     “من برای یادگیری پیر هستم”

این موضوع در بیشتر مطالعات علمی رد شده است و صرفاً بهانه‌ای برای ادامه ندادن به یادگیری زبان انگلیسی می‌باشد.

.     “من برای یادگیری کم هوش هستم”

هوش پایین گاهی اوقات علت تنفر از زبان انگلیسی است. شاید در واقعیت این موضوع درست باشد اما نباید فراموش کنیم که میزان هوش هر فرد و مدت زمانی که صرف یادگیری می‌کند کاملاً متفاوت است.

.     “من در یک کشور انگلیسی زبان زندگی نمی‌کنم”

مطمئناً اگر در کشوری زندگی کنید که به زبان انگلیسی صحبت می‌کند سرعت یادگیری شما بیشتر می‌شود اما این به آن معنی نیست که نتوانید در کشورهای دیگر این زبان را یاد بگیرید. ما در عصر اینترنت زندگی می‌کنیم به همین علت می‌توانید خیلی راحت با هر شخصی در هر نقطه‌ای از جهان به آسانی ارتباط برقرار کنید. در یوتیوب یا شبکه‌های اجتماعی دیگر ویدیوها و فایل‌های مختلفی وجود دارد که به‌عنوان منابع آموزشی استفاده می‌شوند. شما می‌توانید با بهره‌گیری از این منابع خیلی راحت پیشرفت کنید.

مطالعه کنید  آموزش زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی

8.        هزینه کلاس زبان را ندارم

هزینه بالای کلاس‌ها نمی‌تواند دلیل تنفر از یادگیری زبان انگلیسی باشد اما دلیل موجهی برای عدم یادگیری است. کلاس‌های خصوصی یا آموزشگاه‌ها هزینه بالایی را می‌گیرند اما راه‌های کم هزینه‌تر هم برای یادگیری وجود دارد. شما می‌توانید با پکیج آموزش زبان انگلیسی یا فیلم‌های رایگان یوتیوب بدون محدودیت این مهارت را یاد بگیرید. پیشنهاد ما به شما “پکیج مکالمه انگلیسی و ۱۰۰۰ لغت جاوید” است.

 

سخن پایانی

به یاد داشته باشید انجام کاری که از آن متنفر هستید فایده‌ای ندارد در حالی که این روزها دانش آموزان زیادی را می‌بینیم که این مصیبت را پشت سر می‌گذارند و بدون علاقه در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند. شاید این جمله را شنیده باشید که می‌گوید “تعریف دیوانگی این است که یک کار را بارها و بارها انجام دهید و انتظار نتیجه‌ای متفاوت را داشته باشید”. اگر با تنفر از یادگیری زبان انگلیسی به یادگیری این مهارت ادامه دهید قطعاً به نتیجه مطلوبی نمی‌رسید؛ پس باید دیدگاه و نحوه مطالعه‌تان را تغییر دهید.

 

سؤالات پر تکرار در مورد تنفر از زبان انگلیسی

علی رغم اهمیت زیاد زبان انگلیسی افراد زیادی از یادگیری این مهارت سرباز می‌زنند؟

زبان انگلیسی زبان بین‌المللی و جهانی است که تقریباً یک چهارم جمعیت کل جهان با آن آشنایی دارند اما عوامل مختلفی مانند قوانین گرامری غیرقابل اجرا، کلمات با املای یکسان و تلفظ‌های متفاوت، اصطلاحات متنوع یا لهجه‌های مختلف باعث شده تا یادگیری این مهارت چالش بر انگیز باشد.

دلیل اصلی تنفر از زبان انگلیسی چیست؟

عوامل مختلفی مانند ترس از صحبت کردن، قوانین گرامری دشوار، کاربردی نبودن مباحث درسی، فرصت محدود، هزینه زیاد کلاس‌های آموزشی یا تصورات شخصی اشتباه باعث شده تا افراد زیادی از یادگیری این مهارت فرار کنند.

چگونه می‌توان یادگیری زبان انگلیسی را جذاب و سرگرم کننده کرد؟

بهترین راه این است که معلمان به جای استفاده از روش‌های سنتی و خشک قدیمی به دنبال استفاده از تکنولوژی و روش‌های جدیدتر باشند.